Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Patoucha

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:15

@sjen Ik ken het verhaal. onze merrie deed precies hetzelfde Haha! . ruim vantevoren heel errug onrustig, toen was er ineens nix meer aan de hand(een paar dagen) en 'smorgens op de dag van bevallen begon ze weer heel onrustig te doen. vlak voor de geboorte was ze zo onrustig dat ze stond te stijgeren in stal. en ze sprong ook elke keer naar voren alsof ze in d'r kont gebeten werd.
Misschien is het dan nu toch echt de buurt aan siena spannend Nagelbijten / Gniffelen

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:22

@ Patoucha: ik herinnerde me dat verhaal van jou ook nog Haha!
daarom hoop ik ook dat het misschien gedrag is voor een naderende bevalling. Merries...ze hebben allemaal hun eigen maniertje om het duidelijk te maken lijkt wel Knipoog
Ik zal jullie up-to-date houden en hoop natuurlijk heel erg dat idd de beurt aan Siena is nu Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:56

Lady was vandaag niet zo happy. Weet niet wat ze had, maar oortjes beetje naar voren, met wandelen niet vooruit te branden, onrustig op stal en d'r buik bleef maar bewegen...Pfff, hyper-actief veulen.

Verder begon ze onwijs te schuren met d'r staart..heel raar. En dan echt stom naar me kijken Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:05

Spannend Sjen! Nu wordt het een strijd tussen Femke en Siena zeker Knipoog !
Wie zal er eerst zijn?

elady; sonde dat ze aan haar staart schuurt, maar ja... daar blijkt weinig aan te doen Ach gut .

Ik heb vandaag Vankje nog gereden, ging wel redelijk. Valt me op dat de linkergalop zwaarder is dan de rechtergalop. Dus toen ik in de linkergalop zat, merkte dat het niet echt lekker ging en ik wilde terug schakelen naar draf. Maar ik pakte de stelling eigenlijk te vroeg over en ze sprong zo over alsof ze nog nooit anders gedaan had *LOL*. En als ik er specifiek naar vraag, dan doet ze het met héél veel moeite Gestoord (ik vraag er overigens nu niet meer naar hoor Knipoog).
Maar toen galopeerde ik naar de andere wei, en ze wist al precies welke: de uitgalopeerwei Haha!. Oortjes gingen naar voor en ze ging steeds harder en ik deed echt niets.
Op de heuvel (op de helft ongeveer) hield ze het weer voor gezien Tong uitsteken. Toen uit gaan stappen..

Ik hoop dat de hoefsmid echt snel komt, dan kunnen we weer buitenritjes gaan maken. Weet zeker dat ze daar veel meer zin in heeft dan in dressuren Lachen!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:20

GEFELICITEERD BOLDY wat een prachting hengstveulen Kwijl
Sjen: word spannend nu!
Irene: handig dat je haar vanuit je slaapkamer kan zien
Tinne: hopenlijk komt de hoefsmid snel!

Tigra nog niks *gaap stond een beetje aan het ploeteren in de wei en aan het hinneken of het geen tijd was om op stal te gaan Schijnheilig

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:17

In nu begin nu ook te flippen ook al moet ik nog 11 dgn wachten!!

Ze wil niet echt meer lopen
Vandaag ineens dikke benen
D'r buik is gaan zakken
vandaag ook ineens D'r spenen vol gelopen
Die banden zijn al een paar dagen slap
Gister vieze bloedachtige opgedroogde snot uit d'r staart gehaald
Birth alarm heeft al 5x vals alarm om ongeveer 4 uur gegeven (dus maar even op een andere stand gezet!)

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:21

Bodly: wat een prachtig veulen!! Kwijl en gefeliciteerd natuurlijk! Dat heeft ze goed gedaan zeg! en al helemaal als het haar eerste keer was!

Tinne: klinkt gaaf zeg! Haha! Ivanka geniet echt nog van haar ritjes zo te horen! Super!

Irene: Dat gaat wel snel komen of niet? spannend hoor! Haha!

Sjen: ik vind toch echt dat siena nu aan de beurt is!! Macy staat toch niet toevallig in de buurt he? Schijnheilig
GO SIENA!! Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:22

zo he mistral!! dat zijn nog eens tekens van een naderende bavalling!! Spannend hoor! die 11 dagen gaat ze zo te horen niet meer halen!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:24

ik kan wel lang wachtten op nicoline hoor.
ze heefd nog steeds niets.

inmiddels staan er al nieuwe foto,s van kleine rolf in zijn topic
best wel mooi hoor.

hier word het echt spannend.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:25

Mistral: die 11 dagen word volgens mij idd wel vervroegd!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:28

@ Vrijalover: Haha! fijn dat er met me meegeleefd wordt!
Macy is volgens mij nog steeds bij de hengst, maar misschien kan ze toch telepatisch de merries blijven beinvloeden Knipoog
@ MistraL: ik denk dat dat de slijmprop is geweest en als de spenen ook nog eens vullen zal ik maar bij de stal blijven, dit klinkt als een bijna-veulentje Haha!

Ik ga nu weer even bij Siena kijken, ben zo benieuwd wat ik aantref.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:31

Ik hoop het wel, mijn paard gaat het echt begeven.
Maar ze eet wel goed!
Het probleem is dat het haar eerste veulen is en de mijne ook!
Ik dacht wel dat het een slijmprop was
Dus vind ik het wel moeilijk om in te schatten.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:48

Citaat:
elady; sonde dat ze aan haar staart schuurt, maar ja... daar blijkt weinig aan te doen .
Tis voor het eerst dat ze schuurt. Zal er ook wel mee te maken hebben dat ze natgeregend was. Weet je hoe vervelend dat druppelt Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:13

Yes, we hebben hele witte harsdopjes Haha! Het is nog niet melkig, maar wel erg wit. En op beide spenen. Ook staan de spenen meer van elkaar en meer naar beneden gericht.
Ze had nog rare samentrekkingen in d'r buik, ze moest mesten maar kennelijk kwam het er niet zo goed uit, ze moest die mest er gewoon uit persen! D'r buik trapte echt alle kanten op, arme Siena Ach gut
De mest stinkt trouwens ontzettend, ruikt heel anders dan normaal. Misschien ook wel van het gras hoor.
Verder was ze erg rustig. We gaan rond 23:00 uur weer er naartoe om te waken.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:16

Siena Go jij! Go jij!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:17

Sjen: YEH! dat gaat goed! ben benieuwd of er morgen een veulen is

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:17

@sjen Jeetje dat klinkt goed zeg. Nou hopelijk wordt het veulen vanacht geboren. Dan heb je enkel vanacht nog weing nachtrust en kun je daarna weer lekker slapen. Jaja ......harsdopjes...........spannend!!!!!

@mistral En ook bij jou klinkt het al ver heen. En je merrie moet ormaal"gesproken nog 11 dagen Nou zal mij ook niet verbazen dat jou veulen eerder komt. We zullen zien.

@elady Jammer van lady haar staart. Mijn merrie doet het sinds 2 weken ook. Heel jammer van de staart die ik bij haar had gekweekt. Hopelijk blijft toekomstige veulen ook van haar staart af.

@jockeygirl Nog niet! Nou misschien maar eens een indringende gesprek met je merrie voeren. ..........veulen eruit of geen brok!

Mijn merrie heeft vanavond al meer uier dan gisteren. Verschil is niet heel groot maar wel iets. Haar banden zijn nog steeds van drilpudding.
Haar humeur is prima en eetlust is ook in orde. Ben nu thuis maar wordt op hoogte gehoudne mocht ze vanacht iets van plan zijn. Persoonlijk denk ik dat het nog wel aantal dagen duurt. Afwachten maar.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:20

Hannelorre: Ja idd Schijnheilig of ik trek hem eruit Bloos
voor jou merrie idd ook nog afwachten. zo te lezen nog niet vanacht

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:29

@sjen:

Ik hoop dat het snel gaat gebeuren! *o/*

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:32

Sjen, dat klinkt alsof Siena niet al te lang meer op zich laat wachten! Succes vannacht!! Go jij! Go jij! GO SIENAAAAAAAAAA!! Go jij! Go jij!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:36

@ Boldly: nogmaals: gefeliciteerd!! Haha!
@ Sjen: dat klinkt wel heel er spannend!! Succes vannacht!
@ Mistral: dat klinkt idd alsof het wat eerder gaat komen...
@ Elady: wat zonde van die staart...

Fanja schuurt ook wel een beetje, maar nog niet veel. Wel vindt ze het heerlijk als ik flink aan het rossen ben bij de banden. Ze krult haar hele lichaam in mijn richting en staat te flemen. Als ik stop dan krijg ik een blik van: potverdikkie... GA DOOR! Haha!
Verder geen bijzonderheden te melden. Hopelijk wordt het morgen mooier weer dan vandaag...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:39

Fnanne, ik moest vandaag nog aan jouw denken. Ik had Ivanka op de poetsplaats staan en ik was mijn singel vergeten, dus die ging ik nog even pakken uit de zadelkamer. En toen liep ik terug en toen dacht ik: OMG, Fnanne gaat gelijk krijgen... Ivanka wordt écht dik Bloos! .

Mja, dat was de bedoeling ook Haha!.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:49

Misschien gaat ze wel Macyen hoor Haha!
Ik werd ook enthousiast maar ja... je weet het nooit. Ik ben dus zelf ook heel benieuwd wat ik straks weer ga aantreffen. In elk geval, als ik morgen in de ochtend niet op bokt ben, is het veulen ws geboren Haha! Maar toch heb ik nog een afwachtende houding, anders is het ook elke nacht zo teleurstellend.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:51

Daar heb je ook gelijk in en met die merries van tegenwoordig (macy) weet je het maar nooit en moet je je maar niet ál te veel verheugen op het veulen dat die nacht misschien geboren gaat worden.
Iig veel succes vannacht! Ik ben benieuwd wat ik morgen lees hier! Haha!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:59

nou sjen veel succes vannacht. Ik hoop echt dat het vanavond gaat gebeuren