[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:33

Oh nee, hij staat er ook niet de hele dag in hoor, maar om hem nu een week lang op te sluiten is ook zonde.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:40

Lijkt me erg moeilijk Neon, sterkte deze tijd!

KBK, ons veulen is natuurlijk nog maar net 2 dagen oud dus een stuk vatbaarder. Hij had het dus ook echt over jonge veulens. Maar de meeste veulens waren echt te zwak om dit weer aan te kunnen. In ieder geval voor een langere tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:43

Van een paar dagen vind ik logisch inderdaad. :j
Denk ook dat je goed moet blijven opletten, dat ze niet gaan rillen etc.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:44

Dream is precies 7 dagen oud.
Maar combinatie nat buiten natte stal binnen is gewoon not done

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:05

Hier gaan ze met het takkeweer ook niet naar buiten hoor... Gentle is niet heel jong meer maar met zijn mega vacht is hij binnen de kortste keren zeiknat en dan is de regen nog niet zo erg, de wind die er bij ons op de wei doorheen jaagt dus echt wel... nu heeft Jill ook n mega dun vachtje en staat ook die binnen 10 minuten te trillen van de kou dus dan is de keuze wel wat sneller gemaakt.

In principe zijn ze niet van suiker maar hier komen ze niet op de wei als het blijft hozen en ook niet bij onweer (en dat hebben we vandaag ook gehad).

Dan maar n dag niet buiten op de wei spelen, gaan ze echt niet dood van ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:06

Sara, wat heb je gekocht??

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:14

Nogmaals sterkte neon, kan je me goed voorstellen dat dit een hele zware periode wordt. Soms is afleiding goed en maar soms ook niet. Doe wat goed voor jou is.

Dikke virtuele :(:)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:23

ik heb de merries( incl kleine ukkie) ook binnen staan maar met een verharde uitloop eraan, en overdag maar even de zandpaddock erbij aan , ik merk dat ze toch graag binnen staan. morgen krijgen ze een klein stukje weide erbij

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:27

KoudbloedKim schreef:
Oh nee, hij staat er ook niet de hele dag in hoor, maar om hem nu een week lang op te sluiten is ook zonde.

Week opsluiten is weer t andere uiterste..Heb ze er vandaag 2x uit gehad..Tussen de buien lees hagel, windstoten Door.. nou niet echt lenteweer te noemen met dat jonge spul..balen!!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:30

CubaLibre schreef:
Hier gaan ze met het takkeweer ook niet naar buiten hoor... Gentle is niet heel jong meer maar met zijn mega vacht is hij binnen de kortste keren zeiknat en dan is de regen nog niet zo erg, de wind die er bij ons op de wei doorheen jaagt dus echt wel... nu heeft Jill ook n mega dun vachtje en staat ook die binnen 10 minuten te trillen van de kou dus dan is de keuze wel wat sneller gemaakt.

In principe zijn ze niet van suiker maar hier komen ze niet op de wei als het blijft hozen en ook niet bij onweer (en dat hebben we vandaag ook gehad).

Dan maar n dag niet buiten op de wei spelen, gaan ze echt niet dood van ;)

Mijn merrie ook mega dun vachtje ( altijd al gehad van jongs af aan) hier een merriedek gefabriceerd..Mijn merrie kon niet meer ophouden met snotteren..Nu weer over gelukkig!
Laar de lente nou eens eindelijk beginnen!!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:38

Slecht weer buiten? Tijd voor zwangerschapsyoga binnen: :D
Afbeelding
dubbeltjes zoeken

Afbeelding
voetzoeken

Mevrouw was nogal schooierig dus ging al haar truukjes even uithalen om een snoepje te scoren. Geen gezicht met zo'n dikke buik :o
Zonder truukjes had ze ze ook wel gekregen hoor.

332 dagen vandaag en nog zo fit als een hoentje (dikke plofkip :D )

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:48

Hey gaaf! Die "voet zoeken" ga ik ook eens proberen aan te leren :') :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:49

Hier staan ze allemaal buiten, ze hebben wel 2 grote schuilstallen met een dik pak stro. (waar ze direct naartoe rennen als het begint te regenen, de seuten!)

Toch veel die met ivermectine ontwormen he? Ik heb er echt bang van gekregen, vorig jaar mijn kleine Brownie er bijna mee vergiftigd :/
Onze DA raad ook echt geen ivermectine aan voor veulens. Hier op 9 en 21 dagen, daarna om de 6 weken tot ze een half jaar oud zijn. Afwisselend Horsemint(pyrantel) en Panacur(fenbendazol).

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:55

Vraag over het ontwormen..
Leuk zo'n schema maar wormenkuren krijg je niet zomaar meer.. Hoe doen jullie dat dan?
Ik heb ze graag op voorhand liggen dat ik het veulen goed kan ontwormen (zeker omdat maquavinci met de bloedwormen loopt.. al 3 jaar :( )

Vanmiddag eindelijk de dierenarts gesproken, heb even duidelijk verteld hoe ik denk over de mestonderzoeken bij hun.. Ze begreep me heel goed maar door de strenge controles zijn ze verplicht. Ze gaat nu persoonlijk mijn mestonderzoek van maquavinci uitvoeren over een paar weken.

En maquavinci begint eindelijk uier aan te maken (vandaag 306 dagen dracht)

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:58

Biancatjuh, andere DA ;) er zijn er genoeg die niet eerst om mestonderzoek vragen. Maar ik moet wel altijd aangeven wat ik wil hebben en voor welk paard en per keer ophalen. Ik krijg ook niet gewoon een stapel mee om maar zo te zeggen...

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:59

Mick heeft ook van mij DA pyrantel gekregen toen hij 10 dagen oud was. Ik heb nu mest controle gedaan bij mams en Mick en beiden waren schoon. Younah had ik net 2 dagen voordat Mick geboren was ontwormd met ivecmectine.
Ik laat elke 2 maanden ff mest controleren. En dan tzt een keer ontwormen met Pramox.

Hier staan ze ook buiten En dus ook in de regen ( als ze daarvoor kiezen). Mick was het wel zat ( had het ook wel koud :( ) en liep met een ander paard mee die naar binnen ging. Younah kwam pas na 10 minuten...vond ff doorgrazen toch iets belangrijker dan haar zoon.
Laatst bijgewerkt door Mopjemop op 26-04-16 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:59

Hier hebben ze altijd de mogelijkheid tot schuilen. Hebben in snel tempo 2 stalletjes klaar gemaakt vandaag want de beslissing kopen en brengen is heel snel gegaan.

Maaike; misschien eens een weekendje zee gaan? Dat brengt heel veel rust.

@Linda ik heb Delinda off the fairytale ranch gekocht. Ze is al ver in haar dracht dus zijn druk bezig een 2de stal te instaleren en kijken of die groot genoeg is voor haar.

We weten niet van wie Delinda drachtig is, maar hoop hier wel achter te komen voor het veulen geboren is.
Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:01

Linda2008 maar dat zijn ze toch verplicht? (Zeggen ze)
Ik moet zeggen dat ik voor de kudde in de wei altijd bij een andere dierenarts langs ga (mijn vorige dierenarts, slecht voorval mee gehad met iets anders dus alleen betrouwbaar voor mij met ontwormen). Kan het daar eens proberen.

Luna2006 gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!! Ben benieuwd wat eruit komt en wie de mogelijke papa is

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:25

Ziet er leuk uit Luna :)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:44

Hier op 3 weken ontwormt omdat de merrie 2 weken voor de uitgerekende datum nog goed ontwormt was. Veulen is ook nooit aan de diarree geweest tot op heden ( 6 weken oud)

Hier hebben ze ook 2 maal buiten gestaan maar zodra ze zeiknat zijn gaan ze naar binnen zodat ze droog en warm kunnen liggen. Nattigheid en geen droge plek om te liggen is erg slecht voor dat jonge spul. Als ik er een van een paar dagen oud zou hebben zou die uberhaupt niet buiten komen met dit weer, ja in de binnenbak om de benen te strekken of ff tussen de buien door.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:51

BianCatjee, hier bij de paardenkliniek krijg ik ze zo mee zonder dat het me verplicht word een wormenonderzoek te doen.
Eindelijk uier die gaat vullen.

Natascha leuk idee om aan te leren, zoek je voetjes.

Luna, toch weer een nieuwe aanwinst erbij zie ik.

Hier ook even tussen de buien door naar buiten, al is het maar voor driekwartier/uur. Vandaag gaf Bo het ook echt aan dat ze naar buiten wilde. Ze moest ff wachten want begon net ff flink te regenen.
Toen het droog was weer ff lekker de paddock in.
Kleine dame was flink aan het rennen en gek doen.
Afbeelding
Word je wel erg moe van.
Afbeelding

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:55

Luna2006 schreef:
Hier hebben ze altijd de mogelijkheid tot schuilen. Hebben in snel tempo 2 stalletjes klaar gemaakt vandaag want de beslissing kopen en brengen is heel snel gegaan.

Maaike; misschien eens een weekendje zee gaan? Dat brengt heel veel rust.

@Linda ik heb Delinda off the fairytale ranch gekocht. Ze is al ver in haar dracht dus zijn druk bezig een 2de stal te instaleren en kijken of die groot genoeg is voor haar.

We weten niet van wie Delinda drachtig is, maar hoop hier wel achter te komen voor het veulen geboren is.
[ [url=m/A6gvJj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom is alleen haar voorkant geschoren? Miss rare vraag maar vroeg t me gewoon af?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:57

Vanavond geboren. Bruin hengstveulen. gave bles en 4 hoge witte benen.
Afbeelding

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:58

Gefeliciteerd Cemlys! Wat een knappert! *\o/*

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:58

Gefeliciteerd Cemlys!