[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:52

Pfoe, eindelijk bijgelezen! :D

Allereerst Amandake gefeliciteerd met je mooie meid!! Wat een dotje!
Polinka en Upona maken het spannend, misschien vannacht nog een veulentje erbij! :)

Kwamen weer een hoop mooie buiken/uier foto's voorbij! Nog even en we hebben een echte veulenboom!

Hier eind 20, maar sta op trouwen, dus geen match! Maar BL waag je kans hoor! :D

Hera is goed aangekomen op de bevallingsstal, ze was dadelijk rustig en at al lekker hooi! Vandaag is ze ook nog een keer ontwormd en nu kunnen we beginnen aftellen. Morgen is ze 320 dagen! :D :D :D
Heb telefonisch contact gehad met de mensen en ze waren heel vriendelijk, ze vonden Hera een mooie attente merrie en vonden dat ik qua hengst ook een mooi passende keuze hadden gemaakt (fokken zelf ook springpaarden)
Vandaag was haar uier weer een stuk meer gevuld dan in de week en ze blijft slapper worden vanachter, de staart ligt er echt "op" nu.
Morgen ga ik tegen de middag zelf even langs samen met de eigenaresse, dus daarna weer een update! :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:02

Spannend bij Nicole zo te lezen! Het komt wel wanneer het komt. :D

Fijn dat Hera goed is aangekomen direct aan het eten geslagen is, goed teken! :j Ben benieuwd naar je update morgen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:05

Ik lees nu al een hele tijd mee en nu vind ik het wel tijd om mijn drachtige merrie ook eens voor te stellen.

Haar naam is Theodora vd Halve maan, een donkerbruine shetlander.
Ze is 30 april voor het eerst gedekt en heeft een maand bij mijn hengst gelopen. Tot eergisteren was haar uier nog helemaal niks maar het gaat nu hard :wow: Klik hier voor een foto

Ze is drachtig van mijn welsh a hengstje, Criccieth Lamont
Afbeelding

Dus het wordt nu heel spannend, ze staat aan huis dus ik houd haar goed in de gaten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-12 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:05

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:06

Perry :+:

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:07

Naranga schreef:
Balou_lover schreef:
Amandake gefeliciteerd!! wat een droppie!!

Nicole en joyce spannend dus...

Inowa ik ben eind 20 en single.... hmmmm... ;-) En heb welsh a merries :-)

We hebben een match! :+

Whahaaha!!! _O-

AZ, Aziza en Hala zien er goed uit!! Mooie merries!!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:13

Charisma,fijn dat Hera goed is aangekomen!! Eten is een goed teken ;-)

Nyckle, welkom!! Super coowle hengst!!

T3mptation, Jolin draagt bescheiden. als het goed is is ze iets verder dan die walvissen van mij ;-) Wel al aardig uiertje...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:13

Amandake gefeliciteerd!! Wat een prachtig meisje ook.

AZ, aziza en hala zien er goed uit!

Bij nicole word het spannend!

Wilma droeg vandaag haar staart wat af. Ook worden de banden al aardig slap.
Uier vult zich langzaam, dus niks aparts. ;)
Verder sjokt ze nogal achter me aan ipv naast me mee haha en eet ook haar hooi lang niet zo snel allemaal op als anders. Dus toch een teken dat ze sneller vol zit.
Ze heb het er maar zwaar mee denk ik.

Nog even volhouden willieke! :D

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:17

Ze heeft idd al een aardig uiertje, de ene dag meer als de andere dag. Ik maak per week foto's van haar buik van alle kanten :+ en van haar uier, en merk dat die iedere dag anders is. Het veulen is volgens mij ook al gedraaid, haar buik is minder breed als dat ie was. Haar buik is ook minder hard, als je er nu in drukt is het net of je in vruchtwater prikt. Ze heeft al wel last van het veulen, geen zin meer om hard te lopen voor iets, en ze zondert zich af van de kudde. Ze mag nog 1,5 maand :):)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:19

Welkom Nyckle! :)

Jolin groeit ook mooi door zeg! :j

Heaven had weer een dol dagje. :') Zal zo een paar foto's plaatsen en even een verhaaltje erbij doen, we hebben dubbel gelegen in de bak. :+

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:26

Zeg gaan we nu iedere dag zoveel pagina's erbij kletsen? ;)
Had gisteren uitje van het werk, 25 jarig jubileum dus weer heel wat gemist zo te zien!
Zo terug met mega bijlees post ;)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:32

Nyckle schreef:
Ik lees nu al een hele tijd mee en nu vind ik het wel tijd om mijn drachtige merrie ook eens voor te stellen.

Haar naam is Theodora vd Halve maan, een donkerbruine shetlander.
Ze is 30 april voor het eerst gedekt en heeft een maand bij mijn hengst gelopen. Tot eergisteren was haar uier nog helemaal niks maar het gaat nu hard :wow: Klik hier voor een foto

Ze is drachtig van mijn welsh a hengstje, Criccieth Lamont
http://img823.imageshack.us/img823/8594/016au.jpg

Dus het wordt nu heel spannend, ze staat aan huis dus ik houd haar goed in de gaten.

Heb je geen foto's van je merrietje? :D (Ik ben niet nieuwsgierig hoor :D)
Waar hoop je op? Nog een perlino'tje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:34

Nee dat kan helaas niet, grootste kans op valk! Naja en doe er dan ook maar een bles en witte benen haha! Nee hoor, als het maar gezond is :D
Foto zal ik vanavond even uploaden, zit nu niet op mijn eigen pc.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:36

Amandake gefeliciteerd! Wat een leuk koppie! Dat vlekje boven haar oog is echt cute.
Nyckle welkom. Leuke hengst!

Net thuis van klusdag bij de manege. Met man of 30-35 allerlei klussen gedaan; o.a. alle springbalken schoon, bakrand geverfd, alle verlichting van de bak schoon/lampen vervangen (hoogwerker), dingen gerepareerd, toiletten geverfd, enz. Ik had mezelf ingedeeld in de zadelkamer (die is van de 7 clubpony's, de pensionklanten hebben allemaal eigen kastjes), gisteren helemaal leeggehaald, alle zadeldragers e.d. van de muur. Plafond is weer wit en de wanden zijn roze (helemaal Penny haha).

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:42

Nyckle schreef:
Nee dat kan helaas niet, grootste kans op valk! Naja en doe er dan ook maar een bles en witte benen haha! Nee hoor, als het maar gezond is :D
Foto zal ik vanavond even uploaden, zit nu niet op mijn eigen pc.

Dat kan idd niet :+ Lekker helder moment weer :))
Maar dat klopt idd, meeste kans op valk... heb je straks een iniemini valkje door de wei huppelen <3

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:45

Ik vind perry zo knap Nyckle! Wat ben je met hem van plan straks? Hengstenkeuring? Misschien ook wel een keer wat voor Jolin, ze was ook zo verliefd op Willie Wortel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:07

Ja inderdaad, Faline! Echt spannend. Ben ook zo benieuwd wat Champie ervan gemaakt heeft :))

Dankjewel Temptation, hij wordt dit jaar 3 maar is er nog lang niet klaar voor. Hij is een echte laatbloeier en ik denk dat hij te luxe blijft maar we zullen het zien. Is jouw merrie drachtig van WW? Gaaaaaaf!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:07

Kyrkelover, Kyra ziet er goed uit hoor! Volgende keer wel even staart wassen/borstelen he?! ;) *grapje :P*

Maseike, Arme Mon! Hopelijk niet schijndrachtig of een ontsteking aan haar uiers?
Ok dus toch het vermoeden van een schijndracht, is in eerste instantie weinig aan te doen. Moet weer overgaan maar soms blijven ze er in. Heb een hond gehad die er extreem depressief van werd die heeft kuur anti depressiva gehad en daarna ontgift kuur en toen was ze weer helemaal de oude.
Mijn merrie is ook beter in haar hum als ze drachtig is. Vorig jaar had ik haar ook leeg mar dat was niets... Gelukkig geen schijndracht maar ze was niet helemaal zichzelf en ook steeds heimelijk naar de andere merries met veulen kijken. Toen besloten haar voortaan maar te laten dekken zolang als ze het aankan. Ze is nu in top conditie heb haar nog nooit zo fit gehad en helemaal happy met haar en de dracht. Voor mij duidelijk genoeg, maar zodra ze het lichamelijk niet zou trekken dan is het pech en geen veulentjes meer. Wellicht voor Mon ook het proberen waard haar dit jaar weer te dekken maar zeker goed afwegen met alles wat erbij komt. Maar anders is het idee van pleegmoeder of oppasmama bij de jaarlingen e.d. misschien ook niet zo'n ged idee!

Petra van harte met de knappe Kate op hoge benen!

Wow Neon met een buik! Staat der goed!

Pff Princeps wordt wel lang wachten zo... of heb je gewoon een te lastige bestelling geplaatst die nog niet af is? ;)

Naranga, mooi buikje hoor maar zou haar zeker wat extra bijvoeren. Hier hebben we een drachtige merrie op seniores priores slobber zitten en dat gaat super.

Welkom Sayenti! Kan goed dat het veulen aan het draaien is dat ze daardoor wat kramperig overkomt.

Amandake gefeliciteerd met Foxy! Wat een plaatje weer!

Inowa, wel vrijgezel maar nog geen eind 20 pas halverwege en heb weinig met welshjes, dus BL Zet m op!

Aziza en Hala zien er goed uit, lekker modderig en van het mooie weer genieten :)

Je merrie te koud water geven zou ik ook niet doen...kunnen ze koliek van krijgen.
probeer dan maar met netjes kloppen op de 'deur' of het veulen thuis is .

Fijn dat Hera goed is aangekomen Charisma! Spannende tijd dus.

Welkom Nyckle! Leuke hengst ben benieuwd wat er voor toverbal uit gaat komen.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:30

Nyckle, ze is idd drachtig van WW! Vind het zo'n superhengst :~

Nog 32 dagen tot veilige periode en 54 dagen tot uitgerekende datum *\o/*

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:34

Heaven neemt 'Kip zonder kop' wel érg letterlijk. :+
Afbeelding

Wat dit precies moest voorstellen... Joost mag het weten. :))
Afbeelding

Something nice is growing inside... <<)
Afbeelding

<3
Afbeelding

Goed... Stond ik in de bak haar halster om te doen, gebruik eigenlijk alleen nog touwhalsters, dus daar haal ik de leadrope af omdat die enorm weegt aan zo'n halster. Leadrope lag voor Heaven haar voeten, dus toen ik het touwhalster vast had bukte ik om de leadrope te pakken. Opeens een enorme beuk van Heaven tegen m'n onderrug, ik bijna op handen en voeten door de bak en Heaven met d'r staart omhoog 5 meter verderop. _O- Blijkbaar schrok ze van iets achter haar (Joost mag ook hier weten wat), dat het nodig was mij omver te beuken. :') Dus toen ik weer rechtop stond kwam ze weer lief op me af lopen, beetje beduusd van wat er gebeurd was. :(:) Stalgenootje en ik lagen dubbel, dat moet echt een ongelofelijk mal gezicht zijn geweest. :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:37

blijft een raar paard! hihi

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:52

Ha, daar is onze gekke prachtige Heaven! Heerlijke foto's weer Jody, ben er weer blij van geworden! :D

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:55

Mendy's spenen beginnen zich te vullen, erboven begint 't ook te komen :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:06

Balou_lover schreef:
Amandake gefeliciteerd!! wat een droppie!!

Nicole en joyce spannend dus...

Inowa ik ben eind 20 en single.... hmmmm... ;-) En heb welsh a merries :-)

en hij hengsten haha matcht mooi.

wat gaat het hier hard bij sommige merries...

benieuwd nyckle wat er uit die combi komt.

Gefeliciteerd amandake

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:32

Al wordt het 5 uur vannacht, ik ga niet eerder weg dan dat er een veulen is!

Ze wil niet meer eten en ze poept en plast hele kleine beetjes.. Geen vol uier, geen hars en niet hele losse banden, dus ik hou de optie in het achterhoofd dat ze me voor de gek gaat houden..