Nicole en joyce sterkte.. Wel super van door dat ze de kleine accepteert!
Charaz gefeliciteerd!
Joto hopelijk knapt ze snel op Heb t hier 2x met alano meegemaakt T is zo zielig om te zien! Nu de laatste keer is bijna een jaar terug maar nu nog letten we op met wat hij te eten krijgt hoor
Tis dus zaterdag gebeurt, inmiddels hoest ze nog steeds, ze doet het nu zelfs als ze ligt, en dat was niet zo. Temp blijft tussen 38.1/3 schommelen haar normale temp is 37.5/6.
Magic_Ice
Geplaatst: 27-05-10 10:42
Inowa, prachtige veulentjes, Wynn is ook erg gaaf!
Kitzbi, ze ziet er al veel ouder uit dan slechts 5 dagen, ik vind haar erg mooi!
Joyceeee en Nicole, sterkte, dat is heel naar!! Goed dat jullie een ander veulen een kans geven!
Charaz, gefeliciteerd met je veulen! Wat een mooi kleurtje!
Fokfanaat, spannend!
Vanmorgen toen ik de paarden de wei in wilde doen zag ik dat Es haar hooi van gisteravond nauwelijks aangeraakt had. Dus ik heb haar maar in een verse wei gezet zodat ze vandaag goed kan eten. Je kan duidelijk aan haar merken dat ze het zat begint te worden. Ze sjokt ipv te lopen, hangt wat rond in de stal, eet de laatste dagen slecht. Ze is al een moeilijke eter qua merriebrok, krijgt daarom daarbij ook slobber en muesli en dan nog laat ze het soms staan, maar ze moet wel iets blijven eten want zoveel reserve heeft ze helaas niet, ze heeft nogal een heftig jaar gehad. Over 4 dagen mag ze officieel bevallen, van mij mag ze! (mits in een merriegolf natuurlijk , nee hoor als het maar gezond is) haar lijf veranderd vrij snel op het moment, slappere banden, gevuld uier, na beweging weer dunner maar geen theezakjes, schuurt wat aan haar staart, kling is nog niet ver genoeg maar onwikkeld wel, houd haar staart van zich af etc... Nu nog harsdopjes en continue gevuld uier...maar ja, je kan het niet afdwingen hé!
Hier lees ik dus het verhaal van doortje, wat ontzettend sneu van het veulen en wat super knap dat ze het pleegveulen gelijk accepteerd! Veel sterkte en succes ook met dit veulen!
Lijstje wordt steeds korter! Zijn er nog veel in dit topic die een veulen later verwachten? Met zo weinig op de lijst mag het van mij al wel vanaf 300 dagen! Zijn jullie het daar mee eens?
Hier helaas ook triestig nieuws. De merrie bij mijn verzorgpaard is afgelopen weekend bevallen van een prachtig merrie veulen. Helaas stond Darco nog mee op de wei en hield de dierenarts op afstand. Veulen is gestikt tijdens de bevalling (lag verkeerd om) en de merrie lag 2 uur later dood op stal. Doordat mijn verzorgpaard zo beschermend was en niemand de bevalling had zien aankomen om hem of de merrie zelf weg te halen kon de va er niet bij om in te grijpen.
Jeetje zeg.. Christi, Joyce en Nicole! Heel veel sterkte Zo zie je maar dat er ook een heel andere kant aan het fokken zit dan alleen maar het positieve.