[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:49

Die van mij maakt nog geen haast hoor, gewoon lege zakjes en de moeite niet op de foto te zetten, heb het alarm nu wel vast klaargemaakt, camera staat er al op.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:42

Net nog even gespiekt bij Maria, maar helaas. Er gebeurt weinig. Die heeft er nog geen zin in. De vaars daar en tegen is wel werk aan het maken van haar uier. Tenminste eentje die iets doet hier.
Straks gaat de vaars als eerste. Zie het nog zo gebeuren ook _O-

Net ook nog een oudere man die netjes vroeg of hij ze iets van wortels o.i.d. Mocht geven, maar toch aangegeven dat we dat niet willen, ze al te dik zijn (word aan gewerkt) en het voeren zelf in de hand willen hebben.
Ik snap dat ook nooit waarom mensen andermans dieren willen voeren. Hij vroeg het gelukkig tenminste nog en begreep gelukkig ook waarom ik nee zei.
Vooral mijn pony kan door al het extra voer weer een terug val krijgen en daar let ik nu zo onwijs mee op. Hij gaat nu net de goede kant ook weer op. Dan moet ik niet hebben dat andere hem van alles toe gaan stoppen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:54

Wat flauw van al die merries -O-
Gelukkig houdt het mooie weer nog even aan!

Ben om die reden wel blij dat die van mij niet meer langs openbaar terrein staan :o

Het schijnt zo te zijn dat vitamine E een positieve invloed heeft op het loskomen van de nageboorte. Is er iemand die hier wat mee doet? In welke weken vd drachtig kan je dit extra geven?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:58

Caily, dat snap ik helemaal dat je daar blij mee bent! Geeft toch meer rust dat niet jan en alleman er bij kan of ze ineens voert.
Over het algemeen heeft de hele buurt er respect voor, iedereen kent mij en de eigenaar ook, maar soms zie ik toch mensen die ik dan niet ken en er dan toch nog op moet wijzen niets te voeren. Zo zat er eens een moeder met kindje in de greppel langs het weiland. Kindje gaf wat gras aan een van de pony's, maar heb ze er toch echt op moeten wijzen dat niet te doen. Kindje begon natuurlijk te huilen. Was ook niet de bedoeling om te laten huilen, maar goed. Beter leren dat het niet mag, dan dat ze het blijven doen.
En laatst nog twee kinderen waar de vader (geloof ik) ook bij stond met hond die ons hooi dat voor het hek lag over het hek aan het gooien waren. Ook wat van gezegd. Dat dat niet de bedoeling is.
Knuffelen vind ik echt niet erg. Mogen ze best van mij mits de pony's aan het hek staan, maar voeren niet.

Vroeg aan Jenny of we vannacht een veulentje van haar konden verwachten. Dit was eh.... haar antwoord _O- . Ik denk niet dat we de komende dagen een veulentje bij Jenny of Maria kunnen verwachten :') . Sorry bokkers! Ik heb het geprobeerd de dames te overtuigen, maar helaas. Ze hebben er nog geen zin in -O- .

Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:49

Ajesca123. Dat uier is al wel zichtbaar aan het vullen inderdaad

Tinkels , wat van dat ze nu veilig is. Bijzonder eigenlijk hoe die uiers staat wat anders laten zien.

Knolselder ze maken we nog geen haast mee he. Maar er zit wel wat beweging in de uiers.

Olga89. Ohja dat is herkenbaar hoor. Hier ook 16 maar die vergeet soms zo ineens wat voetje geven is :Y)

Mooss , leuk . Jullie raff al vaker naar de keuring geweest ?

Goldenarrow , het is veeeel te gezellig bij de baas knuffelen

Bamorka welkom.

Xyaartje , de dames bij jou vinden het nog wel dik prima zonder aanhang :j
Wat kan je er dan ongeduldig van worden hè. Echt 10.5 maand is prima vol te houden maar dan die laatste dagen verschrikkelijk ..vooral als ze dan ook niet opschieten.
Ik ga niet zeggen dat ik het voeren niet snap want als jong meisje deed ik dat ook graag :o
Maar prettig is anders. Ik wil het ook niet hoor maar gelukkig gebeurd het ook niet echt bij ons.

Caily , wbt vitamine E. Daar heb ik geen ervaring mee.

Indian heeft een wat harde bult/plek onder haar buik. Denk zucht ?

Heb geprobeerd het op de foto te zetten. Waar ik wijs dus. Verder is ze vrolijk , toont fit e.d.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:58

moos: banden worden slapper. Keuring Lunteren, mijn woonplaats en ik ben het weekend vrij dus wie weet....

kabayo: nog niets?

yaartje: haha Jenny nog fit (wel raar om steeds je eigen naam te lezen en dan hoog drachtig, gelukkig niet haha)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:35

Toushie: Jep. Onwijs prima. En zeg dat wel! Normaal heb ik opzicht redelijk geduld, maar de veulentjes van dit jaar zijn gewoon onwijs bijzonder. Jenny verzorg ik al sinds de dag dat ze zelf is geboren. Haar moeder zien worden is onwijs speciaal. 3de generatie die ik mee mag maken (haar moeder heb ik ook nog verzorgd, maar die hebben ze toen Jenny 4 maand oud was helaas in moeten laten slapen).
Zoë verzorg ik al 5 jaar inmiddels en word ook voor het eerst moeder. Echt zo onwijs benieuwd hoe zij fokt en wat voor moeder ze gaat zijn <3 .
Maria heb ik al meerdere veulens van mogen ontmoeten, maar dit word het eerste veulen van Maria en Frodo en ben echt zo benieuwd wat zij er van gemaakt hebben <3 . Word ook weer een half broertje of zusje van mijn eigen pony (zelfde moeder) wat het helemaal speciaal maakt <3 .

Durf zo niet te zeggen wat het is, maar zou idd zucht kunnen zijn?

jennyk: Oh dat valt mij nu echt pas op haha dat jullie dezelfde naam hebben! Nog niet eerder opgevallen. Ja, dat kan ik geloven dat het dan even raar is je naam telkens te zien :D .

Jaaaaaaaaaaaaaaa Jenny doet wat met haar uier *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* . Uiteraard gelijk doorgegeven aan de eigenaar :j .
Dit was afgelopen maandag:

Afbeelding

En vandaag. Kom maar op met dat veulen :D . Okay, uier moet nog wat voller, maar vooruit. Er gebeurt ieder geval wat :D :

Afbeelding

Nog een schattige foto van papa en mama to be vanmiddag. Ze staan de laatste tijd regelmatig heeel lief zo zij aan zij te grazen. Net een gezinnetje <3 .
Als je haar zo ziet van voor zou je ook niet zeggen dat ze drachtig is :') Maria draagt, vergeleken met Jenny echt heel bescheiden. Bij Jenny kan je van veraf al zien dat ze dragend is.
Afbeelding

En haar uier.... Tsja, laten we het zo zeggen. Staat stil -O- . Moet ze morgen denk ik even de foto laten zien van Jenny haar uier. Wellicht helpt dat. Straks bevalt Jenny nog eerst en laat Maria ons mooi wachten.
Afgelopen maandag:

Afbeelding

Vandaag:

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:15

Er zit door de dag progressie in 8-)
Ochtend tegenover avond (heel de dag buiten)
Quinn 342 dagen
Speentjes beginnen plots uiteen te staan
Afbeelding

Mona 341 dagen, weinig verandering na heel de dag buiten
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:23

Dat begint er toch best serieus uit te zien Knolselder, ben benieuwd

En de merries die nog niet willen vannacht....erg flauw -O-

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:36

Waar zijn de baby's?! :oo

Toushie lekker dat ze nu thuis staat. Kan je haar goed in de gaten houden.
wbt die harde bult onder de buik. Havanna heeft dit ook, op dezelfde plek. Een soort hard ei? Aan 1 kant. Doet geen pijn, gaat niet weg. Het zit er al even, geen idee wat het is. Kan niet helemaal zien op je foto of het aan beide kanten is bij jou merrie?

Kabayo je bent fanatiek met je melktesten :D Vandaag nog een update?

Flori wat goed nieuws! Nu gelukkig "zonder" spanning wachten op het veulen.

Charmfaith spannend met je vakantie voor de deur!

Knolselder gelukkig maken ze nog vooruitgang. Hopelijk wordt je geduld niet te lang meer op de proef gesteld. :')
Zei net dat Quinn toch is gaan versnellen in het uier. **\O/**

Olga die hormonen he. :+

Mooosss jullie hengst ook voor de keuring of als soort "hengstenshow"?

Goldenarrow wat een heerlijk poppetje is het toch <3

Caily ik heb het ook gehoord van de vit. e. Ik voer Havanna sowieso altijd al vit e. bij maar nu zeker. Ik hoorde de laatste maand van de dracht dat het echt effect zou hebben.

Yaartje hahah die Jenny. Ze is wel duidelijk in haar antwoord. :+
Maar wel een beginnend uier!

Zag dat morgennacht de temperatuur wat hoger bleef. Ik gok erop dat er morgennacht wel veulentjes komen :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:48

Ik hoop het dat er snel veulens komen, hier ook graag :')
Vannacht ga ik nog een keertje kijken en al dan niet daar slapen voor de zekerheid. Quinn is een maiden :=

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:04

Laat die baby's vannacht maar komen! *\o/* *\o/*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:30

Knolselder altijd spannend die maidens! Ziet er wel veelbelovend uit hoor!!

Yvk nog warm binnenboord :D haha ja misschien wil ik het te graag :=

Xyaartje fijn dat het uier wat begint te doen :j

Jennyk helaas nog niks!

Toushie ik zie het zo even niet op deze foto. Maar zucht is niet raar tijdens de dracht. En gelukkig ook niet erg :)

Bamorka welkom! Heb je ook foto's van de combis?

Gypsy ah okee! Vind ze stiekem maar eng haha.

Goldenarrow <3 opzichters hihi

Moosss vind ik een goed plan! Zaterdag komt mij ook wel goed uit haha. Oh wat leuk van de hengstenkeuring!

Olga hahaha dramaqueen _O- Het is wat met die merries hoor lol

Tinkels veilig *\o/* Als je op de lijst wilt mag je een pb sturen. Ik onthoud de namen van de merries niet altijd :o uier weg... wat jammer

Ajesca ziet er wel vol uit!

Haar uier vergeleken, ietsje leger. Wel goed vol, spoot er zo uit met de test
Afbeelding
Op de camera wat onrustig. Vooral veel staart swiepen. Hangt geen moment stil
Test blijft hetzelfde, kling is ook helemaal los, net als haar billen.
Afbeelding
Ik zou zo zeggen, vannacht niet. Ze ziet er hetzelfde uit als afgelopen paar dagen. Ergens denk ik ook nog dat het uier nog voller kan, als ik die spleet zo zie. Pff... :=

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:32

Ik denk ook dat die spleet er nog uit zou moeten Kabayo, maar het is wel duidelijk dat ze zich klaarmaakt! Hier ook veel staartzwiepen, maar twijfel of het misschien ook niet is omdat er nu meer beestjes zijn met deze temperaturen

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:36

Dat begint ergens op te lijken Knolselder...!! *\o/*

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:49

Ik kom weer ff binnenvallen, morgen komt mijn bijleespost want nu alleen een telefoon ter beschikking :D

Mijn merrie is nu 320dgn, vanmiddag nog contact gehad met de kraamstal en ze blijft nog heel even thuis. Uier doet nog niet echt iets :+

Afbeelding
Dit was gistermiddag.

Afbeelding
Dit was deze avond, na het buiten staan.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:51

Ook hier verandering, eindelijk! Dag 340 vandaag
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:01

MelissaV schreef:
Ik kom weer ff binnenvallen, morgen komt mijn bijleespost want nu alleen een telefoon ter beschikking :D

Mijn merrie is nu 320dgn, vanmiddag nog contact gehad met de kraamstal en ze blijft nog heel even thuis. Uier doet nog niet echt iets :+

[ [url=m/tDK76u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was gistermiddag.

[ [url=m/Jr2tol.jpg]Afbeelding[/url] ]

Houden jullie geen rekening met anti stoffen?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:02

Caily schreef:
MelissaV schreef:

[ [url=m/tDK76u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was gistermiddag.

[ [url=m/Jr2tol.jpg]Afbeelding[/url] ]

Houden jullie geen rekening met anti stoffen?

Nee ze komen daar echt enkel om te bevallen. Meeste worden 1 week van te voren gebracht en 2/3 dgn na het bevallen weer opgehaald.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:09

Lijkt me ook niks :=
Stress. Nieuwe bacteriën. Piep jong veulen vervoeren.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:22

Cioccolato schreef:
Lijkt me ook niks :=
Stress. Nieuwe bacteriën. Piep jong veulen vervoeren.

Ieder zijn manier :)

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:56

Bamorka: Welkom! leuk dat je nog even komt meepraten!

jennyk: jaa gezellig! is gewoon op de nieuwe heuvel:)

Kabayo: We gaan voor zaterdag op zondag nacht dannn *\%/* en dan 2 merrie's? :)) :)) :))

Voor meerdere :o
Raff is vorig jaar ook al goedgekeurd op de NAS keuring. Dit jaar dus weer toonplicht :o We komen samen met Peru's stables dus we zijn met een grotere groep *\o/*
Voor iedereen die niks te doen heeft en denk ja leuk.
het vind gewoon plaats op De Nieuwe Heuvel in Lunteren.
We kunnen al melden vanaf 8:00. Van 10:00 tot 12:00 zijn de hengsten die voor het eerst geshowd worden en na de lunchpauze (rond 12:30/13:00) krijgen we dan de goedgekeurde hengsten (raff zijn rubriek is na de pauze gelijk). Aan het einde van de dag is de kampioenskeuring <3

In de lunchpauze is er een loting =:) (Inclusief de dekking die je kan winnen) [&] [&] [&]

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 00:42

Ze begint nu toch wel echt boller t worden.
Al wil de uier nog niet veel doen.
De banden en de kling doen ook nog weinig.
Buik is ook al iets naar achter geschoven.

341 dagen drachtig
Afbeelding

333 dagen drachtig
Afbeelding

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 01:23

Caily schreef:
Wat flauw van al die merries -O-
Gelukkig houdt het mooie weer nog even aan!

Ben om die reden wel blij dat die van mij niet meer langs openbaar terrein staan :o

Het schijnt zo te zijn dat vitamine E een positieve invloed heeft op het loskomen van de nageboorte. Is er iemand die hier wat mee doet? In welke weken vd drachtig kan je dit extra geven?

Echt heel flauw dat vind ik ook!
Ik geef sinds een maand extra vitamine E natuurlijke variant!
Merrie is nu 335 dagen maar echt nog 0 uier dus ik weet niet of het helpt voor het makkelijk loskomen van de placenta

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 01:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dag 335
nog steeds weinig tot geen uier
Vind de kling wel aardig aan het veranderen
Staart kan helemaal op de rug qua slapte
Banden steeds slapper steeds meer naar beneden ipv alleen naast de staart
Ligt s nachts uren languit te slapen
af en toe flemen
Het lijkt wel of we een bevallingsstop hebben, het valt op dat er weinig veulentjes worden geboren de afgelopen dagen, de dames maken het heel erg spannend voor ons