Ik check ook weer even... niks dr? Murosh wat fijn dat het weer beter gaat, schrikken he! Met dat drinken heb ik idd ook gemerkt. Snap het ook wel...zoooo koud momenteel. Respect voor de enorme bijleespost...poeh... ik ben al blij dat ik alles kan lezen en soms kan reageren!
Tooske zit nu op 291 en ze krijgt het zwaar. Erg in zichzelf gekeerd, staat tegenwoordig standaard met haar billen naar achter...soms draait ze om als ik eraan kom maar vaak zie je haar denken...laat mij maar. Ik wandel nog met haar en ze staat elke dag buiten en verder echt verlof de laatste 50 dagen.
Achh die is zeker nog bescheiden voor zo'n kleintje. Hoeveel dagen was ze ook al weer?
Het is echt doodvermoeiend inderdaad... Mn wekker staat nu om het 1,5 uur snachts en eigenlijk word ik tussendoor ook wel vaak zelf wakker. Dat is nog niet het ergste, blijkbaar slaap ik niet meer echt ontspannen en heb ik echt onwijs pijn in mijn lijf smorgens. Het is gewoon heel dubbel, ik ben die spanning en onzekerheid gewoon echt wel een beetje zat aan het worden. Maar aan de andere kant is het veulentje en/of Jonne er dus gewoon nog niet klaar voor en dan moet die vooral gewoon nog even lekker blijven zitten. Ik weet ook gewoon niet welke symptomen ze nog moet gaan tonen dat mij wel laat denken; vandaag is de dag! ...
Fleurtje is eind mei uitgerekend. Ik weet eigenlijk niet hoeveel dagen, aangezien ik niet weet wanneer ze gedekt is (drachtig gekocht, veearts later laten scannen)
RSDICBS
Geplaatst: 22-02-18 12:00
We gaan steeds meer naasr het voorjaar gelukkig! Komende week nog even bikkelen en daarna hopelijk echt het voorjaar
Dr voor jou is het echt wel even spannend nu!
Het veulentje wat al geboren is vind ik echt prachtig! Heel mooi blesje en van die sprekende ogen!
Mijn merrie is vandaag 300 dagen drachtig . Het is trouwens haar 1e veulentje. Zelf is ze 80 cm en 6 jaar.
DR, ze houdt het echt wel spannend idd. Lastig is dat met maidens. Heb ik straks ook met Preben. Hopelijk gaat het niet te lang meer duren, want gaat je nachtrust idd niet ten goede.
Dr kan me voorstellen dat dit veel van je vraagt..slechte nachten...maar idd wat je zegt. Moeder of veulen is er dus blijkbaar nog niet klaar voor. Komt uiteindelijk echt wel gelukkig wanneer is nog een grote verassing.... ik kijk het nog even bij jou af...wij krijgen deze fase volgende maand.
Chantal fotospam is helemaal niet erg hoor, wat een popje is ze toch
AM_horses nog even volhouden, gaat ook de goede kant op
suffie wat een bijleespost! Berlijn is een mooie stad he? Ik ben er nu 3 keer geweest (de eerste keer in 1990, toen de resten van de muur nog op de markt werden verkocht door soldaten) en blijf het heel bijzonder vinden. Lara ook bijna 320 dagen, er komt straks een veulenboom denk ik. Ze is knap rond zeg!
Fotsy hahaha kijk, ZO kennen we Flo weer . Knappe bollie.
droversrun dat moet wel een hele knappe worden met zo'n afwerking. Gouden hoefjes?
Linda ja daar is geen twijfel over mogelijk tenzij ze een skippybal heeft opgegeten..
jeannaa flink aan de klus, laat je ook zien hoe het gaat worden?
jobamara lang niet gezien (gelezen)! Het gaat gelukkig weer goed met Suzie, maar man, wat heeft ze het zwaar nu. Ze rust ontzettend veel, ligt ook vaak, en als ze staat te slapen dan leunt ze met haar bips tegen de wand om wat steun te krijgen. Nog even volhouden..
Twinklebel oh Nijntje was aan het kung fu-en daar binnen! Leuke naam, Nijntje.. Die van Suzie wordt Krieltje genoemd in de wandelgangen
LdenBoer heel herkenbaar gedrag, je krijgt er echt medelijden mee he. Die laatste weken zijn ook niet echt leuk meer voor ze (vond ik van mijn eigen zwangerschap ook niet trouwens)
sunshinedaan ze lijkt inderdaad niet echt dikker dan op de eerdere foto's. Het is wel een leukerd
RSDICBS (wat betekent die naam??) dat schiet mooi op!
Maris nee inderdaad. Ik vertrouw het nu al niet helemaal met Suzie en na de koliek van gisteren heb ik vannacht toch ook wel meerdere keren even op de camera gekeken. Dat merk ik vandaag al aan mezelf dus dat belooft nog wat!
Dit is mijn dikkie nu.. Ze is echt mega hoor
Tinniie
Geplaatst: 22-02-18 13:09
Ocharme Drover... ik hoop dat ze je nu toch snel een veulentje gaat geven.
Chantall, ze is echt zo schattig, ik blijf dat froefroeke geweldig vinden ergens beetje spijtig dat ze gaat schimmelen, maar palomino-schimmel heeft wel een heeeel mooie kleur-evolutie vind ik
Errrrr is er wel net eentje geboren op bokt, maar ik weet niet of Ice nog hier in het DBT zit?....
Satinka blijft hard gaan, uier achteraan + spenen weer wat bijgevuld, bijna vol nu...
jolandje
Geplaatst: 22-02-18 13:49
RSDICBS fijn 300 dagen is altijd mooie mijlpaal
droversrun
Geplaatst: 22-02-18 13:53
Oh ja dat was het inderdaad Sunshinedaan blijft spannend dan maar gelukkig heb je wel een indicatie. Gaat inderdaad hard met haar uier Tiniie! Heb je ook het idee dat ze eerder gaat bevallen? Murosch ik vind haar echt heel schattig en helemaal niet zo heel dik eigenlijk Ik moet wel zeggen voordat ik in dit topic terecht kwam had ik niet zoveel met die kleintjes, maar door al jullie berichtjes en foto's ben ik redelijk om hoor
Hebben jullie trouwens nog een advies wat betreft de melk wel/niet opvangen? Jonne drupte tot aan vandaag rustig waarvan ik me niet echt zorgen maakten dat ze veel aan het verliezen was. Maar nu drupt ze echt wel elke seconde zeg maar, ook haar sokken zijn nu helemaal hard van de melk. Sommigen zeggen dat je het zoveel mogelijk moet opvangen en de andere keer lees ik weer dat het pas biest wordt op het moment dat ze gaat bevallen. Wat is wijsheid?
skaay
Geplaatst: 22-02-18 13:55
Even een ego berichtje! Lenthe is vanochtend bevallen van een prachtig valkhengstveulen!
Ik zat juist deze week in mijn eigen coconetje want ben zelf vorige week bevallen
Nee joh Skaay!!! Waar kom jij opeens weer vandaan haha? Super gefeliciteerd, wat een knapperd zeg! Heb je ook al een naam? En dubbel fefceliciteerd met je eigen bevalling! Jongen meisje?
skaay
Geplaatst: 22-02-18 14:03
Deze knappe jongen heeft nog geen naam De andere wel Dit is jack!
skaay proficiat!!! En dubbel nog wel, mooi valk hengstje!!! Vergeet niet te genieten van je eigen spruit ook.
Murosch, lees nog braaf alle dbt's vanaf 2014 mee, maar omdat ik niet meer fok (worden er teveel) reageer ik minder. Veronia blijft toch altijd speciaal voor me, bemoeial die ik ben , hoop voor Suzie dat het opschiet die laatste weken zijn best zwaar.