[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 05:42

Wat een lieverd Diane! Wat sneu dat hij niet lang meer heeft.

Ik ben weer eens op stal, ik was in slaap gevallen en had mijn wekker al gezet een uurtje later, toen ik wakker werd lag hij rustig te slapen, dus de wekker Nog maar een uurtje verder gezet. Na dat uur vond ik hem niet lekker ogen, hij lag flink te krampen, en het opstaan gaat ook nog steeds niet helemaal soepel.
Maar toen ik op stal kwam, bleek hij weer te mesten! Het lijkt toch nog wat darmpek te zijn, al is het naar mijn idee wat lichter van kleur dan dat normaal is, maar het is iig nog niet echt van die melkpoep. Hij heeft er soms wel flink moeite mee, maar uiteindelijk komt er dan steeds weer wat. Hij is inmiddels iig al een flinke lading kwijt. En toen hij een keer stond te persen en er niks kwam, heb Ik even gevoeld, en dan is de poep ook nog niet helemaal achteraan, dus ook niet gek dat er dan even niks komt.
Al met al lijkt het zichzelf dus langzaamaan op te lossen. Heb het idee dat hij ook alweer een stuk vrolijker is, ondanks dat hij ook nog wel iets last van zijn buikje heeft.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 07:49

Al_Zawraa schreef:
Met Aziza niks aan de hand, denk dat ze gewoon toch nog wat last heeft, en nog wat moe is van vannacht. Temperatuur was iig gewoon goed, en ze toont ook gewoon goed, niks vreemds aan haar te zien.

Ook de kleine oogt op zich fit, slaapt veel en springt daarna op, al is hij even vergeten hoe dat moet, want dat probeert hij nu steeds met zijn voorbenen nog gebogen :P Dan valt hij dus op zijn neus, en bedenkt na een keer of 5 dat het toch slimmer is om zijn voorbenen naar voren te strekken. Verder huppelt hij heel actief door de stal en drinkt ontzettend veel.
Maar hij staat ook regelmatig te persen en dan komt er niets. Ik heb heel voorzichtig gevoeld, of er misschien nog iets van harde ontlasting zat, maar zover ik met mijn vinger kan voelen geen ontlasting te vinden.
Dus de DA gebeld voor overleg, maar die vind dat ik het gewoon aan moet kijken, zolang hij gewoon fit is, goed drinkt en plast. Als hij gaat rollen of sloom wordt moet ik bellen.
Wel heb ik een klysma van haar mee gekregen, als hij zo blijft doen mag ik die geven. Vraag me alleen af of dat gaat helpen, als er iig in het laatste stuk geen ontlasting te vinden is? Maar goed als hij zo blijft geef ik die toch maar.

Hij plast ook gewoon?

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 07:51

Inowa mooie foto's!!!

Az, gelukkig lijkt het zich langzaam aan op te lossen...

Diane, wat een lieverd!!

Vanille nog niks? En bij amy/marije ook niet? Jemig... we willen meer veulens :j

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:09

Cemlys schreef:
Al_Zawraa schreef:
Hij plast ook gewoon?

Vergeten te noemen, maar ja hij plast ook gewoon.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:19

Urielle schreef:
Ook een berner sennen?
De mijne is ook terminaal.

Yep een berner sennen. Er is botkanker geconstateerd. Zolang hij nog eet en vrolijk is, mag hij blijven, maar hou mn hart vast voor de controle a.s. maandag. Onze vorige berner is ook overleden aan botkanker, zij is 8,5 geworden, maar Beer is net 4...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:20

AZ wat een ventje! Wij geven standaard hengstveulens wat om makkelijker te poepen. Je ziet bij hengstjes toch regelmatig dat ze het anders toch moeilijker kwijt kunnen.

Vanilla is het ook goed zat zo te zien.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:44

Diane_Basje schreef:
Urielle schreef:
Ook een berner sennen?

Yep een berner sennen. Er is botkanker geconstateerd. Zolang hij nog eet en vrolijk is, mag hij blijven, maar hou mn hart vast voor de controle a.s. maandag. Onze vorige berner is ook overleden aan botkanker, zij is 8,5 geworden, maar Beer is net 4...

Sterkte! De mijne longkanker. Acht jaar maar de dierenarts komt er niet veel meer tegen van acht zeiden ze, de meeste gaan rond de vijf jaar dood. Helaas is jullie lieve Beer dus geen uitzondering. |(

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:59

Pfoeh dat is nog wel heel jong Diane! Sterkte ermee. Hoop dat hij toch nog even mee kan.

Pauk schreef:
AZ wat een ventje! Wij geven standaard hengstveulens wat om makkelijker te poepen. Je ziet bij hengstjes toch regelmatig dat ze het anders toch moeilijker kwijt kunnen.

Vanilla is het ook goed zat zo te zien.

Het stomme is dat hij zijn eerste mest enzo zo kwijt was, dus dan denk je het gaat goed. En dan na 18 uur ineens toch last. Maar inmiddels is hij er weer helemaal bovenop, hij stuitert Door de stal :D Hij slaapt alleen nog heel veel, maar dat is natuurlijk niet zo gek. Hij zal wel moe zijn, doordat hij gisteravond/vannacht zo'n last gehad heeft.
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 20-02-15 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:59

Diane_Basje schreef:
Urielle schreef:
Ook een berner sennen?

Verschrikkelijk :(:)

Onze Newfoundlander had ook botkanker (in haar voorpoot) :(
Zij is dan wel 14 jaar geworden, wat echt ontzettend oud is voor een Newfie.
We konden haar nog laten opereren, maar met 14 jaar was de narcose echt een groot risico.

Heel veel succes voor a.s. maandag! :(:)

AZ wat fijn dat het weer goed gaat met hem! Hij is echt knap! :))

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:01

Ach naar allemaal hondjes met kanker!

Wat een schatje heb je az! Dat hartje <3 fijn dat hij het weer goed doet.

En vanille moet opschieten!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:11

Wat fijn dat het mesten nu goed gaat AZ

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:12

Vanille staat weer heerlijk dromerig naar buiten te staren :D

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:14

Gefeliciteerd AZ! Superleuk t begint, de veulens komen eraan *\o/* *\o/* *\o/*

En die foto van de hond Beer, <3 krijg er tranen van in mijn ogen zo lief. Arme hond, arme jij.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:37

Balou wat een leuk dekje dat roze,helemaal niet fout hoor (bij een merrieveulen :P )

Cemlys dat is inderdaad al een duidelijk veulenbuikje!

Laura ha neen die van mij is een zuivere border collie. Maar ze neigt meer naar de werklijn en heeft ook niet zo een dikke vacht,vandaar dat ik even dacht dat die van jou ook "puur" border was.

Mijn hondjes:

Afbeelding

Leuke fotos Inowa. Was Aagje nu red dun? Of zie ik scheel want ik dacht een aalstreep te zien.

AZ balen dat je vannacht weer hebt moeten waken,maar goed van je dat je het gezien hebt! Hopelijk is de kleine nu zijn darmpek volledig kwijt en voelt ie zich beter.

Maaike Vanille houdt je in elk geval wel bezig. :')

DB ach lieve hond,wat heeft ie? :(:) Honden zijn toch echt trouw hé,ik kan ook niet meer zonder,mijn hond gaat al 13 jaar trouw mee naar mijn werk en ze ligt hier ook naast me op dit moment.
Ik lees het net,botkanker. Bah,rotziekte en je hoort het veel te vaak bij berners. ;(
Sterkte :(:)

Vandaag is Nikita 320 dagen! En nog niks bijzonders van plan. Het is dan ook weer het weer er niet voor :brr:

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:45

DB, koester dit moment maar goed. :(:) Wat ontzettend sneu, op zo'n jonge leeftijd. Ook ik heb een hond af moeten geven aan botkanker, was 10 jaar.

AZ, gelukkig lijkt het goed te gaan. Die darmpek kan toch lang duren, de hele darm zit er eigenlijk mee gevuld, voordat dat eruit is is niet met 1 poepje bekeken. Ze geven ook maximaal 48 uur. Mijn hengstveulens hebben toch allemaal ongeveer een etmaal nodig om alles weg te krijgen.

Nou, ik wacht met smart op roze veulendek op veulen foto's. *\o/*

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:19

Gefeliciteerd met de mijlpaal pretty!

Klopt hoor Neon, maar vaak als de eerste paar keer mesten goed gaat, komt het er allemaal wel goed af. Maar deze keer dus niet.

Oh, ik heb zo'n hekel aan van die schreeuw paarden, die de hele dag staan te roepen, en nu heb Ik er zelf ineens twee -:(-
Nu Aziza niet de hele dag buiten gaat, blijven Mausi en Fardani maar roepen. Echt je wordt er niet goed van! En nu vind ik het helemaal vervelend, aangezien ze gewoon bijna in het dorp staan, hoop maar dat de buren er niet al te gek van worden. Ben blij dat de buurvrouw op vakantie is en de rest allemaal een flink diepe tuin er tussen heeft zitten :+
Hoop dat ze er snel een beetje aan wennen en het wat minder wordt, want ik ga ze toch echt niet allemaal binnen houden.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:23

Bedankt voor dd steun, ik geniet nog volop van die gekke lieve lobbes.
Urielle jij ook sterkte alvast..

Die Border Collies zijn ook zo leuk!

AZ wat fijn dat het met die kleine nu goed gaat. Wat zal jij moe zijn..
Heeft hij al een naam?

Jaa ben ook wel benieuwd naar het roze setje op het veulentje hihi

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:41

Wat jammer van de hond, iedereen heeft hier blijkbaar veel dieren buiten de paarden. Helaas brengt dit vaak leed en verdriet. Koester de mooie momenten en beleef veel plezier. Ze zijn ook zo dankbaar. Ondanks de bijkomende zorgen zou ik dieren om mij nooit meer kunnen missen.
Ik heb een hond, border collie, nu nog drie katten, konijnen, kippen, eenden en ganzen en uiteraard mijn grotere schatjes de pony' s en paard.

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:54

Ik vind die border collies echt geweldig!
Hier, naast de hond en 3 pony's, ook een kat, 2 cavia's en een zooi vissen (groot aquarium wat ook wel gaaf is)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:05

Wat een ellende als je dieren ziek zijn; of je veulen nou wat last heeft van buikpijn of je hond ernstig ziek is. Bah. Kan me voorstellen dat de knuffelmomenten nu extra veel waard zijn, zoals die lieve foto.
En Vanille, kom maar op met je veulentje. We zijn benieuwd!!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:13

Diane en Urielle wat naar van jullie honden. :( Beer is idd nog wel heel jong...

Paar maand geleden ook een hondje van mij overleden aan kanker, was leverkanker, hij was al wel bijna 15 jaar. En 3 weken geleden is een andere (nog jonge) hond van mij onder een auto gekomen.
Bah..

Idd je hebt heel veel plezier van je dieren, maar het kan ook veel verdriet geven.

Ik heb nu nog 3 honden, allemaal bejaard. 3 katten waarvan 1 bejaard. 2 varkens, 4 schapen en 2 konijnen naast de paarden (15).

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:20

Wat naar van de hondjes allemaal zeg! Ik heb hier een blue merle Border Collie x Australian Shepherd :) Kan haar ook niet missen hoor!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:25

Dustinlover schreef:
Wat naar van de hondjes allemaal zeg! Ik heb hier een blue merle Border Collie x Australian Shepherd :) Kan haar ook niet missen hoor!

wow dat is gaaf

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:44

Fijn dat het allemaal goed gaat AZ nu met het veulen! Wat is zijn naam?

Jee Diana, 4 en dan al botkanker... Je hoort het inderdaad wel erg vaak bij Berner Sennen. Verschrikkelijk is dat.
Mijn lieve Toller is 2 jaar geleden op 9-jarige leeftijd overleden aan een milt tumor. Ik heb nu twee schattige Australian Shepherds. :D

Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:46

Hahaha! schattige foto ook _O-