Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Al_Zawraa schreef:Met Aziza niks aan de hand, denk dat ze gewoon toch nog wat last heeft, en nog wat moe is van vannacht. Temperatuur was iig gewoon goed, en ze toont ook gewoon goed, niks vreemds aan haar te zien.
Ook de kleine oogt op zich fit, slaapt veel en springt daarna op, al is hij even vergeten hoe dat moet, want dat probeert hij nu steeds met zijn voorbenen nog gebogenDan valt hij dus op zijn neus, en bedenkt na een keer of 5 dat het toch slimmer is om zijn voorbenen naar voren te strekken. Verder huppelt hij heel actief door de stal en drinkt ontzettend veel.
Maar hij staat ook regelmatig te persen en dan komt er niets. Ik heb heel voorzichtig gevoeld, of er misschien nog iets van harde ontlasting zat, maar zover ik met mijn vinger kan voelen geen ontlasting te vinden.
Dus de DA gebeld voor overleg, maar die vind dat ik het gewoon aan moet kijken, zolang hij gewoon fit is, goed drinkt en plast. Als hij gaat rollen of sloom wordt moet ik bellen.
Wel heb ik een klysma van haar mee gekregen, als hij zo blijft doen mag ik die geven. Vraag me alleen af of dat gaat helpen, als er iig in het laatste stuk geen ontlasting te vinden is? Maar goed als hij zo blijft geef ik die toch maar.
Urielle schreef:Ook een berner sennen?
De mijne is ook terminaal.
Diane_Basje schreef:Urielle schreef:Ook een berner sennen?
Yep een berner sennen. Er is botkanker geconstateerd. Zolang hij nog eet en vrolijk is, mag hij blijven, maar hou mn hart vast voor de controle a.s. maandag. Onze vorige berner is ook overleden aan botkanker, zij is 8,5 geworden, maar Beer is net 4...
Pauk schreef:AZ wat een ventje! Wij geven standaard hengstveulens wat om makkelijker te poepen. Je ziet bij hengstjes toch regelmatig dat ze het anders toch moeilijker kwijt kunnen.
Vanilla is het ook goed zat zo te zien.
Diane_Basje schreef:Urielle schreef:Ook een berner sennen?
Yep een berner sennen. Er is botkanker geconstateerd. Zolang hij nog eet en vrolijk is, mag hij blijven, maar hou mn hart vast voor de controle a.s. maandag. Onze vorige berner is ook overleden aan botkanker, zij is 8,5 geworden, maar Beer is net 4...