Ik heb er waarschijnlijk 3 in de planning staan, 1 als akira nog niet is afgespeend (dichtbij) 2 als ze al is afgespeend, wat verder weg dan ook.
jolandje
Geplaatst: 12-06-11 08:03
ik val ook even weer binnen, heb niet alles gelezen maar wel heel veel prachtige veulentjes gezien, ik wil jullie ook graag mijn veulentje laten zien, ben er zó apetrots op moeder is tammara vd hees , vader is round table dragonfly(NMPRS) maak kennis met mistique( josta's mistic morning in june) geboren op 9 juni 2011, merrie zilverappel
Oef! Die is mooi gelukt jolandje! Wat een knap merrietje zeg! en inderdaad zoals YSR ook al zegt, haar kolletje lijkt wel een omgekeerd hartje....
Zo, ik zal me zometeen maar eens richting de manege begeven... Kreeg eergister een smsje met de vraag of ik als begeleider mee wilde met een oriëntatierit die ze elk jaar organiseren, ze miste nog 1 begeleider voor een pony equipe (pony equipe zijn 4 pony's met meestel nog redelijk jonge kinderen) en ik heb dan ook maar ja gezegd. Neem een manegepaard mee (en ik heb al mega lang niet meer op een manegepaard gezeten) maar dan wel met mijn eigen zadel aangezien ik anders een week of 3 niet meer zal kunnen rijden (ivm mijn rug).
Ze vroegen al of ik 1 van mn eigen paarden mee zou nemen maar aangezien mn kwpn'er nog wat schrikkerig is en ik het niet eerlijk vind tegenover Dazzle Me om Chennai ineens 3 uur van hem weg te halen heb ik dat ook zo gezegd dus krijg ik nu een knoest van een paard mee (maar wel 1 die uberlief is). Maar goed, ik ben benieuwd en heb er eigenlijk ook best zin in!
Nou... iedereen een fijne dag en ik meld me ergens vanmiddag wel weer en zal proberen of ik enkele foto's kan maken van de rit en van het paard dat ik mee heb.
Mijn god wat wordt die wodka een beer zeg! Ze groeien allemaal zo hard..
Mooi manneke is dazzle he.. mooi kleurtje!!
Ik zit met een paar dubio's.. Of ik kan Guusje een huisje bieden bij 2 andere merrieveulentjes (is nog niets defenitiefs) Of ik kan haar bij het ruintje van mijn vriendin zetten. Of ik kan een weitje huren maar dan moet ik of zelf een veulentje erbij kopen of van iemand anders..
Wisper heeft ook altijd met z'n 2en gelopen en dat is me altijd heel erg goed bevallen. Heb over opfok nagedacht maar ook daar zitten nadelen aan. En hier in de buurt is er heel erg weinig, en vind het toch prettig als ze een beetje in de buurt staan.. En die wat nog in de buurt enigzins zit, die houden niet genoeg toezicht op die beestjes..
Vannacht om half 2, een heerlijk merrieveulen met 4 witte benen en een prachtige bles. Bevalling volgens het boekje. Ik zag het aankomen, heb alles van a-z gezien. Belinda laat alles toe en lijkt een geboren moeder. (Nog) niks beschermend naar ons toe.
Dit is ze, Gouvernante!
Ik heb ze vanmorgen gelijk naar buiten gedaan. Belinda vond het even wat spannend omdat Gouvernante niet mee kwam, we moesten haar even helpen. Toen ze saampjes op de wei stonden was alles goed.
GJ gefeliciteerd... Mooi veulen en dat is nog eens een bles zeg, wel mooi dat hij precies gelijk is..
YSR1971
Geplaatst: 12-06-11 16:49
GJ9, gefeliciteerd!!! Wat een prachtig koppie, schitterend zo'n grote bles!
Emy doet het prima. Ik moet heel erg wennen aan dat het zo'n rustig veulen is, met name vergeleken met wilde woeste Dushi van vorig jaar (die de hele dag door het landje ging crossen en maar amper ging liggen slapen). Emy slaapt heel veel, blijft dicht bij mams, doet af en toe een huppeltje om mama heen en gaat dan weer slapen. Wordt er soms een beetje onrustig van, denk soms even dat het niet goed is, maar alles is verder goed; poepen, plassen, drinken, galopje, drafje, alles.
Sorry dat ik zo weinig reageer.. Heb het best druk.. en een veulen dat me het bloed onder de nagels vandaan haalt het is een echte hengst aan het worden en is nog niet eens 2 maanden oud en nu al zijn zen ballen aan het indalen.. Gisteren had ik hem vast en meneer besloot de lucht in te gaan en zich om te laten vallen, waardoor ik bijna op hem viel.. En daarna krijg je hem niet meer te pakken.. Het is echt een draak
wendy1987
Geplaatst: 12-06-11 19:59
Kijk, dat is wel een mooie brede bles zeg! Zo mooi gelijk! En dan ook zo'n mooi boogje bovenaan! Gefeliciteerd!! Ik heb mijn leren halstertje maar eens gepast, staat haar echt leuk Paar foto's kunnen schieten, die staan in haar topic.