[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dark7

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:00

@kabayo tjonge ze houdt je wel bezig, maar anderzijds kun je weer lekker even bijslapen :Z

&floripori17 super fijn dat het goed zit zal vast een grote last van je schouders zijn gevallen +:)+

@melissa1996 leuk dat patroon! Ze ziet er goed uit :o

@gypsy de buik is al goed aanwezig :D

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:58

Wat is dat toch dit jaar met al die merries die nog geen uier willen vullen?

Nou. Hier ook nog geen vullende uier. Lijkt weer stil te liggen bij Maria -O- . Haar buikje groeit wel gestaag door :D . Ligt het aan mij of worden de banden wel slapper? Vind de staart wat meer naar beneden hangen dan normaal of hoe zeg je dat goed?
De Vaars daar en tegen lijkt wel wat te doen met haar uier. Nog even en die gaat nog eerder bevallen dan Maria :') . Zal morgen nog even van haar een foto maken.

Denk dat ik van de week maar de ontstopper mee neem :j .

Afbeelding

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:41

Dames houden ons erg in spanning!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:44

Xyaartje ik heb nergens last van hoor met haar uier :P
Het doet toch iets zie ik. Geduld... Al hebben we dat niet :D Ik zie nog geen slappe banden maar een mooi rond kontje

Dark7 dat was wel even fijn!

Gypsy lekker dik! Waarom is de staart zo ingepakt? Heb eens een eng filmpje gezien dat hierdoor de staartwortel dood ging en geamputeerd moest worden...

Melissa haha heel mooi die lange manen maar in werkelijkheid gewoon onpraktisch :=

Floripori super *\o/*

Melktest laat ik aan jullie over :+ Ik ga ook geen uitspraken meer doen wanneer het komt hoor _O-
Melk kwam er heel makkelijk uit. Bij lichte aanraking al. Ik spoot per ongeluk recht in mijn gezicht :+ Was net om 6 uur niet zo.
Afbeelding
Een drupje van de melktest
Afbeelding
En haar uier. Vind hem achteraan voller. Hij is echt keihard.
Afbeelding
Vanavond vind ik haar weer onrustig. Hooi laten liggen, veel staart afhouden, rondjes lopen, flemen.
We gaan het weer zien :D Ik verwacht niks, maar we waken wel! Kan het altijd mee vallen :+

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:44

Nou hier wel hoor uier genoeg :=
Ik ga 22 maart op vakantie mag toch hopen dat ze dan toch wel keer bevallen is met z'n uier.

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 23:01

Kabayo: Toch niet nee? Dan wil ik het gewoon te graag denk ik haha _O- Had idd wel het idee dat uier iets doet, maar twijfelde heel erg. Want ja, zie hem elke dag he. Ze zit mij ook elke keer met een diepe zucht aan te kijken van: "Moet dat die uier foto?" Ja meid. We willen een vol lopende uier zien _O- .

Nee jij niet nee! Zilver maakt maar al te graag werk van haar uier :D . Kan ze de dames hier niet even een cursus daarin geven over hoe dat precies moet? Of ik laat morgen even een foto zien van de uier van Zilver. Wellicht helpt dat.
Hopelijk hoef je niet lang meer te wachten tot Zilver bevalt! Fayola moet toch nog even?

Charmfaith: Jaloeersss! Wat is je geheim voor een vol uier? En dat hoop ik ook voor je! Vind het dapper dat je op vakantie gaat moest ze nog niet bevallen zijn.
Hier durf ik dan echt niet op vakantie te gaan. Zelfs niet eens een weekendje weg. Gek natuurlijk. Want in principe waak ik niet, maar ik kijk wel mee zeg maar. Toch wil ik er gewoon direct heen kunnen gaan als mijn hulp nodig is of als de kleine is geboren. Die wil ik dan gelijk zien natuurlijk :D .

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 23:30

xYaartje schreef:
Charmfaith: Jaloeersss! Wat is je geheim voor een vol uier? En dat hoop ik ook voor je! Vind het dapper dat je op vakantie gaat moest ze nog niet bevallen zijn.
Hier durf ik dan echt niet op vakantie te gaan. Zelfs niet eens een weekendje weg. Gek natuurlijk. Want in principe waak ik niet, maar ik kijk wel mee zeg maar. Toch wil ik er gewoon direct heen kunnen gaan als mijn hulp nodig is of als de kleine is geboren. Die wil ik dan gelijk zien natuurlijk :D .

Umh een verrassingsveulentje is het geheim dus niet weten waneer het zou moeten komen :') dierenarts zei dat het tussen eind april en mei ongeveer zou komen maar blijkbaar toch niet. Nu heb ik haar op de camera en alarm en ik heb goeie backup. Onze andere merrie is 6 mei uitgerekend dan ga ik zeker niet weg omdat ik weet dat ze rond die periode moet. Maar van milka wist ik 2 maanden terug niet eens dat ze drachtig was haha _O- :roll:

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 23:47

De melk lijkt al wel wit te kleuren he Kabayo? En als het er zo uitkomt… ik zou ook waken hoor voor de zekerheid!

Yaartje ik denk dat je het heel graag wil zien, want ik moet mijn vergrootglas bijna pakken voor Marias uier :')

CharmFaith zo die haalt eind april toch niet nee :=

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 00:24

Xyaartje ,ik zie ook nog vrij ronde billen. Dus ze laat je denk nog even wachten.

Kabayo. Het lijkt erop dat de staart van Gypsy gevlochten is met een staartzak en dan knelt er verder niks af hoor.

Hmmm staart afhouden, en hooi laten staan doet indian hier ook al regelmatig.

Vind zilver haar melktest nog steeds erg donker dus ben benieuwd wat ze gaat doen gezien al de andere verschijnselen.

Charmfaith , nou dat hier staat bijna op knappen. Je zou toch niet denken dat ze het tot eind maart gaat rekken..

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 01:03

Charmfaith: Over verrassing gesproken zeg! Je stond dan denk ik wel even verbaasd te kijken toen je hoorde dat ze drachtig was of niet?
Hier geen verrassingseffect. Heb Frodo Maria zien dekken vorig jaar (de hengsten vinden het veels te leuk om letterlijk voor mijn neus te dekken. De stier daar en tegen houd tenminste van privacy en dekt wanneer wij niet kijken :D ). De uitgerekende datum staat dan ook vast :D . Aparte is dat ze normaal nu al wel een voller uier heeft of overduidelijk is begonnen, maar ze doet het dit jaar graag anders. Moet toch eens de foto's van 2019/2020 gaan vergelijking met hoever ze toen was in de laatste weken voor bevalling en nu.

Knolselder: Dan wil ik het idd te graag zien ja :') . Wachten duurt lang zo. Maria neemt dit jaar wel echt haar tijd hoor. Ben ik niet van haar gewend. Denk dat ik de komende dagen maar even geen uiercheck doe bij Maria en zondag pas weer kijk of zo. Hielp van de week ook. Een dag niet kijken en daarna verschil zien, dus wie weet nu ook wel :D .
Hoe is het met jouw dames? Zit daar al wat meer actie in?

Toushie: En ik maar denken dat de billen al minder rond waren. Zit ik er even mooi naast :') Hopen maar dat we niet al te lang hoeven te wachten. Word echt nieuwsgierig naar de kleine nu. Ze moet denk ik nog wat vlekjes netjes afwerken daar binnen :j .

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 02:22

Olga. Herkenbaar. Zo frustrerend.

Oei heftige wond boven het oog. Gelukkig geneest het goed

Mukiwacobs. Dat zijn nog echte theezakjes

Tinniie ze vorderd goed

Splenius. Ik denk dat de ene merrie hier gevoeliger voor is als de andere

Jennyk. Vindt het toch al behoorlijk uier. En met harsjes kan het snel gaan

Toushie. Wat fijn lekker aan huis

Melissa. Mooi buikje. Ik ben ook wat ongeduldig

Kabayo. Vindt de melk ook al wat wit er uit zien. Bij mij is er dan normaal snel een veulen. Succes met waken weer

Floripori. Dat is goed nieuws!

Yaartje. Ze wachten tot het in de nacht ook wat warmer is denk ik :P geduld word beloond

Charmfaith. Dat is een heel flink uier. Dat zal toch wel moeten komen voor 22 maart

Knolselder. Wordt nu ook serieus bij jouw dames. Ik ben benieuwd wie eerst gaat

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 07:24

Xyaartje haha ik snap je wel hoor! We willen babys zien. Hahaha ze moeten maar even met Zilver praten hoe ze dat doet :P Fayola mort nog 34 dagen. Valt ook nog mee!

Knolselder ja liever het zekere voor het onzekere!

Toushie desbetreffend paard had dat toen ook := Vind het maar eng haha. Vond de test inderdaad nog donker.

Amhorses ik vond het inderdaad ook al wat verkleurd! Ben benieuwd..

Hier geen nieuws := Ben stiekem wel blij dat ie even blijft zitten. Vanaf vrijdag avond mag ze haha

Merries veilig!
_Natasja_ - Babs - 342
Knolselder - Quinn - 342
Knolselder - Mona - 341
Luna2006 - Sun - 340
Goldenarrow - Prganza - 340
Tinniie - Jade - 332
Goldenarrow - Intissima - 330
Jennyk - Goldy - 322
Moosss - Mae - 322
Mer1980 -  Solo - 321
XYaartje - Jenny - 311
Knolselder - Desi - 308
XYaartje -Maria - 307
RanjaRietje - Chloë - 305

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:34

Ik vind het super mooi weer voor veulentjes :j
Dus kom maar op met de babyboom!
Hier vult het uier rustig door.
Duurt nog wel even verwacht ik afgaande op voorgaande jaren.
Afbeelding

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:49

Kabayo nog niks?? Zoé is veilig!! 320 dagen vandaag.. waar ze eerder al hars liet zien… veel te vroeg.. had ze gister ineens weer thee zakjes.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:26

Quinn en Mona werken verder.
Bij Quinn achterkantje voor het eerst gevuld en bij Mona begint die en vanvoor ook verder uit te zakken. Ze mogen er echt wel eens werk van maken hoor. Mijn geduld raakt opt :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:40

Waar blijven die veulentjes nou -O- had toch wel verwacht dat er nu wat geboren was

Hier is madame net weer keurig op haar hoefjes gezet, pff de drama queen deed alsof ze met haar bijna 19 jaar waarvan ze 6jaar op ijzers heeft gestaan nog nooit bij de smid is geweest >;) dan komt ineens het volbloed van oma naar boven _O- maar na even flink streng toespreken kwam er een diepe zucht en was e r niks mee aan het handje en was ze weer de brave goedzak.

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:16

Olga89: hahaha af en toe he.... :=

Knolselder: Rustig aan komt er toch wat! maar dat wachen af en toe inderdaad :wow:

Kabayo: zullen we beide merrie's toespreken dat het zaterdag komt? dan hebben we birthdaytwinniessss *\%/* Mae haar ph is nu elke keer 7/7,5.

CharmFaith: opzich zou dat toch moeten lukken met zo'n uier :))

Toushie: ahh jaloers dat je d'r zo uit het raam kan zien! <3

Jennyk: hmmm nog niet heel veel.. Hoe zijn haar banden?

Splenius: Is dit haar eerste veulen? Vorig jaar had mijn maiden ook een mega harde buik maar uiteindelijk toch een gezond veulen gehad! (merrie ook gewoon goed bevallen hoor). Kwa koliek hebben we er hier een staan die had de eerste 5 maanden om de 2 weken lichte koliek. Daar was geen DA voor nodig maar wij denken dat het veulen dan gewoon 'dwars' ligt

Hier Mae haar uier ietsjes voller. Vorige dracht heeft ze dus echt gekecheld dus daar gaan we nu ook van uit.
Nouka begint ook al heel rustig aan haar uier. ze is een maiden die pas 27 april uitgerekend is dus dat duurt nog even. Denk dat ze gewoon Mae na wil doen :j

Ohhhh voor de mensen die niks te doen hebben zaterdaggggg :j O:)
De nederlandse appaloosa keuring is in lunteren! En pupliek is toegestaan **\O/**
De eerste hengsten worden om 10 uur geshowd en na de pauze is onze Raff te zien *\%/*
Er is ook een loterij met een gratis dekking :9

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:21

Spannend allemaal zeg! Er staan een paar op knappen, zal het dit weekend dan gebeuren?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:44

Nog steeds geen veulentjes hier. -O-

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:50

Ik wilde foto's voor jullie maken, maar dat wordt me een beetje onmogelijk gemaakt zo :))

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:04

Nou met al een paar dagen prachtig weer had ik toch ook wel verwacht dat er al wat merries vaart zouden gaan maken maar dat lijkt nog niet echt te gebeuren helaas -O-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:15

Ik denk ook steeds vandaag is de dag dat ik iets aan een uier ga zien maar nee haha!

Modena's staartzak zit vast met klitteband, komt dus zo los als ze blijft haken oid.

Goldenarrow wat een schatje!

Ik kreeg trouwens van de vorige eigenaar te horen dat Modena bij haar vorige dracht niet al een supervolle uier had oid, dus dat word extra goed waken. :')

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:18

Ohhh ik wil graag op de valreep ook nog meekletsen! :D
Ben niet mega actief op bokt maar ik ga mijn best doen.

Wij hebben 4 merries drachtig.
Galienke (v Opan) drachtig van Le Kannan, zit vandaag op 337 dagen
Miana (v Tadmus) drachtig van Emir R, zit vandaag op 300 dagen
Dautzen (v Dries 421) drachtig van Bartele 472, zit vandaag op 275 dagen
Diane (v Andiamo) drachtig van Emir R, zit vandaag op 268 dagen

Bij Galienke is er nog niet heel veel aan de hand, die draagt meestal tussen de 1 en 2 weken over dus nog even afwachten, maar wel spannend :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:49

Morgen ook nog prachtig weer, dus als jullie dat nou even aan jullie merries doorgeven dan hebben we vannacht misschien een veulenboom O:) :D

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:08

Zal Maria en Jenny vandaag allebei even toespreken dat iedereen, inclusief ik, heel ongeduldig op hun veulentjes zit te wachten, maar vrees ervoor dat de dames ons nog even laten wachten -O- .

Het weer vinden ze volgens mij nog niet mooi genoeg (ik wel hoor).