[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:27

Dankjewel goeroe!
Ik vond welshjes altijd erg leuk al, maar nooit kans gehad om er een te hebben.
Toen ik uit huis ging was dat het eerste wat ging gebeuren. 2 merries gekocht, afgelopen jaar een hengstveulen en nu straks lina's veulen. Het is een soort virus wat snel verspreid, die welshjes :P

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:32

Bedankt voor de lieve woorden Goeroe, het is zo'n gemis dat Aziza er niet meer is. Ook voor Aleeyah, die nu nog de enige merrie hier is.

Cioccolato schreef:
Flink uier dan al ja. Zo kan ik vergelijken met waar mijn merrie staat. Ook maiden, maar nog lang niet zo bezig. 288 dagen vandaag. Dus ik ben gerust!

Maar bij Aleeyah verwacht ik dus ook dat ze het patroon van haar moeder volgt, en ergens tussen de 315-320 dagen zal bevallen. En met zo'n uier, lijkt ze aardig in dat tempo bezig te zijn. Maar het is fijner als ze gewoon rustig aan doen en net iets langer dragen inderdaad.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:39

juval schreef:
hi Goeroe, wat een prachtige merrie!! geweldig. Wat is je stalnaam?

Stal Roegwold, naar een natuurgebied hier in de buurt. Het wordt dus Roegwolds Y... Vind ik voor een Welshje leuk. Voor een Arabier dan weer niet, dus bij de twee Arabische veulens die ik gefokt heb heb ik er maar RW achter geplakt. :+ Maar eerst maar eens afwachten en hopen dat alles goed gaat. Mijn stiefpa heeft gister bij het bomen omzagen de kabel van de camera doorgezaagd, dus dat begint al goed. :))

Als je fokken leuk vindt is het inderdaad niet moeilijk om steeds meer pony's en/of paarden te verzamelen. Ik probeer het toch een beetje binnen de perken te houden. Vier vind ik echt de max (heb er nu drie :Y) ).

Ik kan me voorstellen dat het gemis van Aziza heel groot is, ook voor je merrie. Mijn Arabische moeder en dochter zitten haast aan elkaar geplakt, zo'n hechte band hebben die. Moet er niet aan denken dat die elkaar ooit moeten missen.

alicelover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:41

Zo AZ, die is al fanatiek bezig met haar uier. Zeker voor een maiden. Hopelijk doet ze vanaf nu rustig aan tot ze safe is.

Mooie merrie Goeroe.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:46

goeroe schreef:
Ik kan me voorstellen dat het gemis van Aziza heel groot is, ook voor je merrie. Mijn Arabische moeder en dochter zitten haast aan elkaar geplakt, zo'n hechte band hebben die. Moet er niet aan denken dat die elkaar ooit moeten missen.

Ja, voor Aleeyah was het ook wel een hele snelle verandering. Haar moeder is begin november verhuist naar haar leaser/nieuwe eigenaar, Aziza is half november overleden, en toen ging ook Amir begin december nog naar zijn trainingsadres. Nu had ze van het vertrek van Mausi weinig last, dat vond Aziza dan wel weer vervelend. Maar toen trok Aleeyah gewoon heel erg naar Aziza toe, en ook Aziza vond het na een paar dagen wel prima. Maar toen Aziza weg viel was Aleeyah echt compleet van slag. Zelf zo erg dat toen Amir wegging, ze eigenlijk niet eens reageerde, echt zo van dat is zeker normaal tegenwoordig dat er elke paar weken 1 weggaat :(:)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:00

Ik hoop gewoon voor jou, AZ, dat het allemaal voorspoedig gaat. Dat verdien je!

Dit is dus mijn maiden merrie op dag 288. Met dat ik dit typ zie ik veulen fanatiek schoppen.
Ik vind haar zooo dik. Van voor vooral, maar dat krijg ik nooit op de foto _O-
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:13

Beste uiers al beide AZ en Cio.

Carrera heeft een zuchtplaat onder haar buik. Ze ligt snachts heel veel, echt helemaal gestrekt. Heeft ook duidelijk voorweeen.
Hoop voor haar dat ze gauw gaat.

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:15

Spannend AZ, ik hoop het ook voor je!

Leuk Goeroe; je hebt een hele mooie merrie. Zag haar op de CMK. Maar goed, de TC ponys uit Schimp zijn allemaal toppers. Benieuwd wat eruit komt.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:16

Cp, spannend!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:16

Wat een prachtige merrie Goeroe!

Ik hoop echt op een gezond veulen en gezonde merrie voor je AZ, en dat het gewoon goed verloopt allemaal.

Hier merrie op 266 dagen Afbeelding

Ze is ook maiden >;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:17

Wat een prachtige welshjes Goeroe! <3

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:17

Oh dat oog is zo mooi cp! Hopelijk komt ze snel! Mijn merrie had ook zo'n zuchtplaatje onder der buik, die is nu weg getrokken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:19

Ze heeft 2 van die fel blauwe ogen. Ik ben er niet persé fan van maar het past helemaal bij Carrera.

Afbeelding
Afbeelding

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:19

Heel bijzonder cp! Staat dr goed

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:22

Oh ik ben er wel fan van! Ik ben dan geen koudbloed fan. Je ziet ze ook wel eens bij de warmbloeden, vind dat zo bijzonder. Net als bij koudbloeden. Het is bijzonder, uniek. Vind dat wel wat hebben :j

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:17

Wanneer verslappen de banden ongeveer? Of is dit ook weer afhankelijk van merrie tot merrie? Vorige week Liv haar staart proberen omhoog heffen, ging heel moeilijk. Nu vond ik ze vandaag op haar bips wat ingevallen en kan ik haar staart bijna volledig omklappen op haar rug.

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:19

@Luca dan zijn de banden bij jouw merrie al goed los haha. Vond dat altijd zo'n gek moment :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:24

Nog dik 2 maanden te gaan, maar je kan niet vroeg genoeg beginnen met alles geregeld te hebben. Ik heb vandaag de camera opgehangen *\o/*
Weer een dingetje van mn to do list af kunnen strepen

Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:50

Luca03 schreef:
Wanneer verslappen de banden ongeveer? Of is dit ook weer afhankelijk van merrie tot merrie? Vorige week Liv haar staart proberen omhoog heffen, ging heel moeilijk. Nu vond ik ze vandaag op haar bips wat ingevallen en kan ik haar staart bijna volledig omklappen op haar rug.

Toen ik dit bij mijn merrie kon vorig jaar, werd Rey die ochtend erop geboren.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:05

Ja dat zijn tekenen van slappe banden. Ik heb de mijne nog niet getest maar se moet nog lang niet. Uiertje is mooi begonnen dus ik wacht rustig nog anderhalve maand!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:11

Slappe banden is een beetje net als uiers. Bij de een betekend het de volgende dag een veulen, de ander kan er 2 weken mee lopen :').

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:19

Dat staart heffen vind ik altijd zo raar. Ik snap de toegevoegde waarde nooit zo en slappe banden zijn gevoelig. Als je zachtjes voelt dan kun je het zo voelen of de banden slap zijn, als je het al niet gewoon ziet. (Puntkont)

Hier de 1e 7 maart aan de tijd maar te weinig uier tot nu toe dus denk dat ik een overloper heb.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:22

Ik vouw die staart ook nooit om, heb dat nooit een prettig iets gevonden en idd, die banden zijn gevoelig.
Ik voel dan spontaan mn eigen bekkeninstabiliteit en bandenpijn weer :+ brrrrr.
Ik voel meestal gewoon de billen af waar de banden zitten. Als je dat eenmaal wat in se vingers hebt hoe het voelen moet voel je ook snel het verschil als het slap wordt.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:24

cp112 schreef:
Ik vouw die staart ook nooit om, heb dat nooit een prettig iets gevonden en idd, die banden zijn gevoelig.
Ik voel dan spontaan mn eigen bekkeninstabiliteit en bandenpijn weer :+ brrrrr.
Ik voel meestal gewoon de billen af waar de banden zitten. Als je dat eenmaal wat in se vingers hebt hoe het voelen moet voel je ook snel het verschil als het slap wordt.

Dat gevoel ken ik dus helemaal niet. Dit is m’n eerste keer met een drachtige merrie en geheel onverwacht dus ook absoluut geen tijd gehad om me goed voor te bereiden. Ik ben me nog altijd vol op aan het inlezen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:30

Ik kijk en voel idd ook de spieren in de kont om 't zo te zeggen. Ik til wel de staart op, maar meer om te voelen hoeveel tegendruk ze geven. Ik vind dat ze tegen 't einde als je de staart dus plat kan leggen ze ook minder druk geven als je de staart iets op tilt wat ik dus die. Niet erg gericht maar toch een kleine indicatie bij de rest