[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:05

Dank jullie wel!

Ja Nicole, hij was al "licensed" en nu dan ook erkend/goedgekeurd :D Bij het BE/SIES, breeders elite.. Je moet me niet precies vragen hoe dat in zijn werk gaat daar.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:05

Gefeliciteerd Vulina *\o/*

Oei Murosch hoe gaat het nu ?

Hier maar weer foto's <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:12

Chantalll. Wat is ze mooi <3

Gefeliciteerd Vulina!

Stientje ook al 310 dagen *\o/*

Droversrun. Spannend *\o/* Ik denk dat de Ph ook rond de 6 zit. Maar heel duidelijk is het niet.

Marley ook al bijna 300 dagen *\o/*

Hopen dat Suzie snel opknapt!

Esmeralda is ondertussen 312 dagen *\o/* uier blijft een beetje hetzelfde, maar ze wordt de laatste dagen breeder en haar buik begint meer te zakken.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:23

:wave: Hallo dames, jullie weten dat jullie er een soort van moordtempo op nahouden _-:( Dit is toch niet meer bij te houden en dat is de score nog steeds 1 veulen -O- Ik zag vanmorgen dat er 5 pagina's waren bijgekomen, maar helaas nog geen veulen bij Droversrun. Wel een heel mooi vol uier, duidelijk "ontspleet", dus laat dat veulen maar komen. Aan de andere kant is elke dag extra weer mooi meegenomen. Zelf gebruik ik ook tegen het eind PH strips, maar over die van jou durf ik geen uitspraak te doen. Zou ze zure melk hebben, zo'n rare kleur :?

Vulina, gefeliciteerd met je hengstenmoeder. Toch altijd mooi meegenomen als je straks het veulen wilt verkopen! Jouw merrie doet ook rustig aan, begrijpelijk het is ook veel te koud buiten :o

Arianne, ach wat naar om zo je veulen te moeten verliezen. Gelukkig lijkt de merrie goed te gaan en hopelijk blijft dit zo. Fokken is echt niet vanzelfsprekend, dat blijkt maar weer. Sterkte met het vertellen aan je dochtertje, de klap voor haar zal groot zijn, maar kinderen leggen het vaak heel snel naast zich neer.

Pretty, wat zien je haarballetjes er weer heerlijk uit. Lekker puur natuur, maar misschien iets teveel naar Flo gekeken met paneren :')

Murosch, ik denk ook dat je merrie last heeft van het veulen aangezien ze snel lijkt op te knappen. Houd haar maar goed in de gaten, want met dit koude weer komt koliek ook veel vaker voor, omdat paarden minder gaan drinken.

Yfkelover, wat is Canto een mooie merrie. Het veulen heeft ze duidelijk nog verstopt. Altijd zo jammer dat schimmels zo licht worden, de eerste foto vind ik haar echt prachtig!

Twinkelbel, succes met de kleine mijlpaal. Nog maar 100 dagen :O Maar jij kunt wel lekker gaan voorgenieten van onze veulentjes +:)+

DL, hoe gaat het met jou? Heb je de draad weer een beetje kunnen oppakken? Met de rest van je paardjes verder alles goed? Ik hoop dat je toch nog kunt genieten van de paarden, ondanks alles wat het afgelopen jaar op je af is gekomen :(:)

Jeannaa, nieuwe paardenstallen? Helemaal zelfbouw, of een bouwpakket? Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Met je merrie alles goed? Ik ben benieuwd naar het halfbroertje/zusje van Carlijn. De Casjes zijn zooooo leuk!

Luna, grappig om te zien doordat kleine stukje te scheren er meteen een heel rank paardje tevoorschijn komt. Die haren verbergen echt het type van de mini paardjes.

Nicole, hoe is het met jouw merries? Heb je al de sleutel van je huis en ben je dan ook begonnen aan de verbouwing? Zo fijn om je paarden aan huis te hebben _/-\o_

Kabayo, ik heb al je berichten en foto's gevolgd, ook in het andere topic, maar ik denk ook dat je merrie niet drachtig is. Ik snap je keuze om niet mee extra te laten scannen, maar vind het knap van je. Mijzelf kennende zou ik mij ongeveer opeten en duidelijkheid willen.

Knolselder, wat een mooi schuilstalletje heb jij. Lekker bekkie zit er op Stientje, ze kijkt echt mooi uit haar ogen!

Jobmara :wave: Leuk dat je af en toe even om de hoek komt kijken en ons een hart onder de riem steekt :evaw:

Suus_Elviera, je mag bijna een plattegrond bij jouw uierfoto's leveren, haha. Je moet echt zoeken naar de spenen door de vlekken en haren :+

Kimsel, wat ik zie aan jouw uier is volkomen normaal. Je merrie is uier aan het maken en dan kan er idd een soort bank ontstaan. Zolang het niet keihard en warm is, en dat verschil merk je echt wel, hoef je je geen zorgen te maken. Anders zou het namelijk uierontsteking kunnen zijn, maar daar lijkt dit absoluut niet op.

Hey Fotsy, lief dat je naar Lara vraagt. Zij is dik, rond en gezond en doet het prima. Begint langzaam haar theezakjes vorm te geven, maar loopt keurig op schema van Dunja en Carlijn. Ik heb met haar afgesproken dat ze weer netjes op de 21e gaat bevallen, want aansluitend heb ik een weekje Paasvakantie. Ennnn, ze gaan hier beginnen aan de bak *\%/* *\%/* Eindelijk na 4 maanden strijd met de gemeente -O- Hoe gaat het met jouw nieuwe vlam? Kom je met dit weer nog wel aan rijden toe?

Eilinora, jammer dat dit je laatste actieve jaar hier is. We zullen Pepper nog gaan missen :(:) Zelf kan ik het ook lang niet altijd bijbenen, maar dan pak ik af en toe een avondje om bij te lezen en ben ik weer van alles op de hoogte. Ik kan deze meiden gewoon niet missen :D Al zoveel liefde en steun ontvangen en gegeven, dat geef ik niet zomaar op. Ik hoop je stiekem toch nog hier tegen te komen, al doe je het maar zoals Jobamara :wave: :evaw: Maar, Pepper ziet er weer goed uit!

Maris, ik ben weg van koudbloeden, vooral Haflingers :D Maar die Fjorden van jou doen mijn paardenhart ook wel sneller kloppen. Wat een prachtig stel merries <3 Iemand anders zei het ook al; ik zou er zo een kopen van je. Als ik een van jouw merries in een advertentie voorbij zie komen zou ik ook nog een keer extra kijken en serieus gaan twijfelen. Dus.......blijf hier vooral nog lekker rondhangen en posten, dan ben je je veulens vast snel kwijt :P

Ach, Liberty last van haar hormonen......Ze is behoorlijk tekeer gegaan aan haar benen te zien. Gelukkig trekt het snel bij. Qua buik lijkt ze heel erg op Lara, ik ben benieuwd wie van hen twee het eerste gaat O:)

Salatiga, je merrie ziet er prachtig uit, ook hier ben ik heel benieuwd naar kleine Cas. Zijn "jullie" stallen ook van Bedaf. Ik ben er al een half jaar heel erg blij mee en nog geen moment spijt gehad. Binnenkort een stukje erbij aan als hooi/vlas opslag, want mijn tuinhuis heeft het met de storm in januari begeven -O-

Vrouwkje, mooie Friese merrie :~ Zo leuk dat er steeds meer verschillende rassen hier vertegenwoordigd zijn.

Chantall, wat is het toch een Beauty <3 En dat kuifje mét scheiding maakt het echt helemaal af +:)+
Ook ik ben heel benieuwd wat je maiden gaat geven :j

Evelien, bij jou wordt het qua dagen ook al spannend. Dat kan toch ook niet lang meer gaan duren, of zijn jouw merries ook koukleumen := Dan zullen die veulens voorlopig nog wel lekker warm binnen blijven.

Seven, in die velletjes van jouw merrie komt al mooi beweging _O- Ik zie ook echt verschil, maar ze doet lekker rustig aan.

Tinniie, mooi verschil in uier en bij jou schiet het ook al op. Straks hebben we eind maart een geboortegolf als ik al die buiken en uiers hier zie.

Noisy, alles goed met je kleine man in de opfok?

Stal_HD, zelf zou ik nu ook niet zo'n zin hebben in sex. 's Avonds zo snel mogelijk onder de warme deken. Het is toch veel te koud om aan kindjes te denken >;) :+ Mijn kippen leggen nu ook minder eieren, dus de merries zullen dat ook wel doen :)*

Zo, ik zal vast wel iemand vergeten zijn, maar dit is dan niet met opzet gedaan. De laatste 12 pagina's heb ik weer bijgelezen.

Samen met mijn dochter heb ik vorige week onze pleegkinderen in Berlijn opgezocht. Een bijzondere en waardevolle ervaring. De overige tijd besteedt als echte toeristen aan het bekijken van alles musea en andere monumenten. Wat dat betreft is er in Berlijn genoeg te doen. Eind maart komt een van de pleegkinderen weer voor twee weken naar ons toe, dus als Lara zich aan de planning houdt maakt zij dit misschien ook nog live mee.
Lara doet het goed. Is erg dik in veulendik zijn. Ze heeft aardig ingeleverd in december toen ze last had van een haak op haar kies. Een paar dagen minder eten bij een drachtige merrie gaat zo snel........ Ik durf haar nu niet te hard te voeren, omdat het veulen anders te groot wordt. Dat doen we straks wel als de kleine er hopelijk naast staat. Vandaag is ze precies 10 maanden drachtig *\o/* en eind volgende week zit ze aan de 320 dagen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:44

Heel rustig aan inderdaad suffie

Ontzettend respect voor je reactie en teruglees post _/-\o_

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:51

wow!! suffie :oo

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:52

Ja echt amen hihi.

En chantall wat een plaatje hier een fan

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:55

Wat een bijleespost suffie amai respect _/-\o_
*\o/* eindelijk de bak komt inorde
Goed te lezen dat Lara het goed doet.
Het rijden ligt nu even stil, eerst op vakantie geweest en nu blijkt haar hoefzool gekneusd te zijn. Ze is naar een privestalling geweest tijdens onze afwezigheid en heeft daar iets te heftig staan schrapen blijkbaar. Pff een mens zou beter thuisblijven. :')

En ja pretty de jouwe hebben teveel naar Flo gekeken. Die is echt niet proper te houden. Nou ja heb me erbij neergelegd dat ze haar kleur echt niet leuk vindt, ze wou liever muizenvalk zijn.

Afbeelding

Chantall wat een scheetje

Droversrun nog niks, merries }:)
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 21-02-18 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:56

Afbeelding

Afbeelding

Even een "verse" foto van Lara. Snapshot van de camera en je kunt haar bijna rollen :roll:

Tja, als je bijna 2 weken niet gepost hebt, moet je wat inhalen hè 8)7

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:15

Wauwwwwww suffie, hoe lang ben je daar mee bezig geweest?!?! :list:
Lara ziet er inderdaad lekker rond uit!

Ze is zo schattig Chantal <3 <3 Gaat alles goed, met mams ook?

Ik zou jullie graag vertellen dat ze al de hele avond erg onrustig is, maar dat doe ik niet want anders trekt ze straks der veulen weer in :roll:

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:23

Holy crap Suffie :oo wat een bijleespost, respect!
Lara ziet lekker rond en gezond!

Chantal <3 wat een smoeltje zeg!! Echt een droppie!!

Annelies, woehoe 310 :D buikje lijkt wel iets te gaan zakken ?

Fotsy, ik weet zéker dat het aan de kleur ligt! Mijn valk+sooty merrie is precies Flo in een maatje kleiner := ik zal haar gepaneerde lijf eens voor je op de foto zetten whaha!!

Tja begin januari is Diva dus opgevoeld omdat ik twijfelde of ze misschien drachtig kon zijn...
Waarom ik ooit heb getwijfeld........ :?
Afbeelding

Verder gewoon rond en gezond :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:24

Jeetje wat een bijlees post suffie _/-\o_

Lara is mooi dik zeg en leuk dat jullie naar Berlijn zijn geweest bij de pleegkinderen etc. Ik hoor trouwens veel goede dingen over Berlijn. Moet erg leuk zijn!

Flo is lekker smerig :D

Gefeliciteerd Vulina!

En wat een lekker bekkie Chantal. Ze is leuk <3

Stientje heeft ook al een best buikje.

Suffie; met Fleur gaat het prima, vandaag hebben ze de enting gehad en nu nog een tijdje wachten op het halfbroertje of zusje.

Ze staan nu in een van de grote schuren, maar ik moet ze nu dus aan de hand meenemen naar de weide. Ik zie dat nog niet zo zitten met 2 paarden plus straks een veulen en bovendien krijg ik nu als het goed is een poets en wasplaats met warm water en licht. Nu is het in de winteravond geen doen. De avondronde doe ik met een zaklamp. Zou graag wat vaker in de avonduren bezig zijn en dat kan straks dan :)

De schuur hadden we al, die bouwen we daar weer op. Nou ja we=de mannen :+ en er komt een stukje aan vast voor hooi en stro.

Vooralsnog blijft de voorzijde open. Misschien maken we die alsnog dicht. Moeten eens kijken hoe het straks bevalt.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:27

Suffie, dank je :o kan het niet laten ;) . Lara is huge, zou mooi zijn in die 2 weken eind maart.

Murosch, hoop dat de koliek nu echt over is voor Suzie. Anders niet te lang aankijken.

Vulina, proficiat is tof he, die van ons ook maar is een new forest.

Fotsy, altijd wat he als je op vakantie geweest bent, komt weer goed hoor

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:35

Goed plan Jeannaa +:)+ Tip; een luifel is zooo fijn!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:38

Ik ben mobiel online nu en daarmee kan ik geen fatsoenlijke bijleespost maken, maar ik wou jullie wel bedanken voor jullie reacties. Het lopen en de colosan hebben hun werk goed gedaan. Suzie lijkt weer helemaal de oude. Een half uur na de colosan begon opeens haar eetlust weer wakker te worden en daarna was er eigenlijk niets meer aan te merken. Ze heeft ook goed gemest. Iemand had het over minder drinken in de winter, dat viel me vandaag wel op nu je het zegt. Suzie heeft een ton met water in haar stal en ik zag dat ze vandaag inderdaad niet zo veel heeft gedronken.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:43

Fijn Murosch!

Mijne drinken ook stukken minder. Nou zal er wel vocht zitten in het gras, maar het valt wel op.

Suffie; stal is geloof ik 4,5 meter breed dus luifel is er ook :)

En automatische drinkbakken. Scheelt een bult gesjouw. Moet nog iets van een boiler in straks en WiFi bereik.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:51

Respect Suffie, wat een bijleespost!
En jeetje, Lara haar buik mag er ook aardig zijn!

Linda, daar is weinig twijfel aan. Is ze nou een stukje geschoren on haar flank?

Hier was Nijntje vanavond weer overactief in mamma's buik. Zo leuk om naar te kijken!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:54

Twinklebel schreef:
Respect Suffie, wat een bijleespost!
En jeetje, Lara haar buik mag er ook aardig zijn!

Linda, daar is weinig twijfel aan. Is ze nou een stukje geschoren on haar flank?

Hier was Nijntje vanavond weer overactief in mamma's buik. Zo leuk om naar te kijken!

Klopt :j
Zo’n pak haar dat vorm van buik en uier anders nauwelijks in de gaten te houden zijn ;)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:54

Ik heb vooral niet gelezen dat je merrie al best heel de avond onrustig is Droversrun. Dus ze mag in alle geheim rustig voort doen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:57

Nee, daar weten wij niks van Droversrun, en we zijn ook niet meelevend zenuwachtig hoor, helemaal niet....en we willen het ook echt niet gelijk weten als het er is....

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:13

Piaffe en passage vast aan het oefenen :D 8-)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:23

Twinklebel Jep wordt natuurtalentje zo te zien.

Heel duidelijk Linda
Oh ja Flo in het mini :')

Murosch blij dat suzy ok is en het vlug over was

Leuke plannen jeannaa

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:32

Oei Murosch, dat is rot zeg!! Ik heb het niet eerder mee gemaakt in de zin van aan de dracht gerelateerd. Gelukkig dat ze opgeknapt is!! :* Is toch altijd even schrikken!! Opluchting :)

@ Yfkelover, nog best een bescheiden buikje hè? Lijkt tenminste zo.

Pretty/Murosch, dat heb ik idd wel meegemaakt, op een gegeven moment was het veulen verkeerd gaan liggen/draaien, waardoor 1 van mn merries meer lag en echt pijn had. Merkte het aan alles, gelukkig hield het niet lang aan.

@ Jeannaa, dat ziet er goed uit!! :))

@ Luna, maar het schiet iig wel al op qua dagen!!

@ Vulina, gaaaaaf!! Gefeliciteerd !! <3 Foto's :D ?

@ DR, als ik het zo moet aflezen is het 6,4 wel meteen een foto gemaakt? Mja pH zegt natuurlijk ook niet alles :P . Moet wel zeggen dat diegene die ik gebruik wel echt het tot nu toe (bij mijn merries) het altijd goed hebben gehad.

@ Knolselder, wat een haar heeft ze hihi!

@ Chantal, <3 <3 <3 dat koppie!!!

@ Suffie, hihi lief van je <3 ! Maar ik blijf zeker rond hangen hoor :D ! Respect voor je reactie zeg op iedereen!!
Oh maar camera foto's zijn ook altijd leuk!! Flinke buik of lijkt dat zo :P

@ Fotsy, ik vind Flo haar buikje echt een mooi buikje :))

@ Linda, Diva is echt een knapperd <3 Maarre, nee die is echt duidelijk drachtig :') Kun je niet omheen ! :P

@ Twinklebel, haha dat is echt leuk om te zien! Heerlijk actief. Bij mijn merries echt 0,0 nog :roll:

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 06:37

Weer niks Drover? -O-

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 07:36

Drover: Ja hoor gaat prima en jou merrie ??? Of blijven we nog steeds in spanning ???