[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:50

juval schreef:
ah, heerlijk pupje Daisy!! mooi hoor. genieten.

Buikfoto's is nog niet echt aan de orde hier.. ze toont nog niet echt :)

ontwormen doe ik in het voorjaar voor ze het land op gaan weer, nu op stal vind ik dat weinig zinvol. Ik doe altijd wel eerst mestonderzoek. Laatste keer met equest ontwormt.

Hoe doe je dat dan in het najaar met de horzelslarven?

Melvern

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:26

Wat groeien de buikjes hier lekker, ziet al echt zoveel verschil.
Julie groeit ooit lekker door. Nog ongeveer 2 maand en hopelijk mogen we dan
genieten van een klein mormeltje. Het wachten wordt steeds moeilijker :P

Ze is vrijdag geënt en de wormenkuur ligt klaar. Geven we ongeveer 2/3 weken voor de uitgerekende datum. Veulen is ook lekker actief, Julie vind het alleen niet zo grappig. Die wordt nukkig als het veulen veel beweegt :P
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:07

Jazzy is net van de week ontwormt met Equest Pramox en krijgt straks als het veulen 10 dagen is gelijk met het veulen Ivermectine. Jazzy staat de hele winter ook buiten in de wei, samen met Phoebe. Die had ik vorige week al ontwormd. Jazzy is een draak met ontwormen, dus na een tip van een stalgenoot heb ik het door haar muesli en slobber gedaan. En alles ging zo op. Weet niet of anderen hier ook ervaring mee hebben. Heb het zelf nooit eerder zo gedaan. Maar scheelde wel een hoop strijd.

Enten moet ik ook nog doen. Dit wordt denk ik volgende maand ergens.

AAASCHAAA die van jou heeft ook een mooi buikje!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:11

Ik ent en ontworm 4 weken voor de uitgerekende datum, dat schijnt het beste te zijn.
Hier nog 2.5 maand wachten.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:20

Ik zal eens kijken of ik vandaag ook een buikfoto kan maken.. Gisteren was het veulen heel actief en hapte parel dsn ook een paar keer nijdig naar dr buik.. :')

Gisteren wel haar vlechten uitgehaald en opnieuw ingelegd.. Vind haar met losse krulmanen echt een barbiepony.. <3

Afbeelding

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:27

Die van mij zijn al ontwormt met Pramox ... Ongeveer 4 weken idd voor het veulenen krijgen ze allemaal weer.

Ik ontworm 3x per jaar. Paar x mestonderzoek laten doen. Ruim ook alle stront uit paddock en weides elke dag op. Heb er nihil tot geen last van.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:33

Nine....Zeker een penny pony!!
Aashaa....lekker buikje al hoor! Nog even geduld haha
Daisy. ..Wat een heerlijke pup!

Hier ontwormen we ook aan de hand van mest onderzoek. Ik doe ook 4 weken voor de uitgerekende datum nog enten en extra mest onderzoek. Hum groeit ook lekker Door in de breedte, veulentje is lekker actief.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Carmuh op 28-12-16 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:35

Nine aahhh zeker een cute barbiepaardje!! <3

Daisy, gefeliciteerd met je lieve wollige pup! heel schattig!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:05

linda2008, Leuk jij kan ook al pony gluren, wel een beetje jammer dat de aanleiding een niet zo'n fitte Pippa is.

Setteli, Ik zie toch al een behoorlijk buikje hoor

Kabayo, Wat een heftig ongeluk heb je gehad! Em wat een lieve foto van jou en Lady

Cynthia82, Mooi overzichtje weer van Fiore

Dyonne, Heerlijk om nog een rondje te kunnen mennen

juval, Nog een leuke men foto! Lucy ziet er nog strak uit, fijn dat je zeker weet dat ze nog drachtig is.

AniekR, Geweldige kerst foto's!

daisyjazz, Wat is ze toch knap!
Lekkere pup is Odinn

Noisy , Mooi deken, altijd leuk als je iets goedkoop kan scoren

Chantalll,_AAASCHAAA_ en Carmuh, Mooie buikjes hoor!

nine1987, Ahhh een prinsessen pony

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:55

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:12

Dat filmpje is leuk!!!

Die van mij is vandaag 188 dagen onderweg maar tis nog bijzonder stil daar binnen. Heb nu 2x wat beweging gevoeld maar verder houd de spruit zich nog rustig.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:31

mestonderzoek met merries is ok, maar hoop dat jullie met de veulens toch we preventief ontwormen

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:42

fokfanaat schreef:
mestonderzoek met merries is ok, maar hoop dat jullie met de veulens toch we preventief ontwormen

Ik ben dat wel van plan ja, heb het nagevraagd bij de dierenarts en is voor veulens wel verstandig.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:49

Veulens ontworm ik met 10 dagen, 30 dagen 50 dagen en dan ontworm ik daarna ook nog 2x per half jaar de veulens met Strong-ID vanaf 4 maanden tot aan ze hier weggaan en zo niet tot aan een jaar of 3 met dit middel.

Mestonderzoek laat ik niet preventief doen trouwens ... gewoon af en toe eens. 1x in het jaar. maar ze vinden nooit wat ... en daarbij is mijn ontwormschema heel prima en het onderhoud van weide en paddock is zeer goed.
Mestonderzoek zien ze lang niet alles mee en als ze wel wat vinden ben je meestal te laat.

Bevalt me prima en ben ondertussen heel wat veulens verder.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:57

daisyjazz, Geweldig filmpje!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:57

fokfanaat schreef:

Zo belangrijk...

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:07

Vulina en Fokfanaat, denk dat merendeel heel goed weten waar ze mee bezig zijn net als jullie.
Vind jullie berichten af en toe heel denigrerend overkomen.

Buikjes worden dikker en dikker bij iedereen !!! Ben zo benieuwd als de 1ste kleintjes er zijn ...

Hier de muziek in de avond alweer harder aan op stal ... mijn hemel wat een geknal alweer.

Gekke is ... ze staan hier 31 december de hele dag 2 weilandem verder carbit te schieten en daar geven ze werkelijk niks om en heb je sier en knalvuurwerk staan ze wat onrustig op stal ...
Wat heb ik toch een hekel aan dat spul hoe mooi het ook mag lijken.
Laatst bijgewerkt door Chantalll op 28-12-16 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:15

Hier nooit mestonderzoek, resultaten zijn toch niet eenduidig. Gewoon preventief ontwormen. Heb gelukkig een DA die daar niet moeilijk over doet.

Ben wel benieuwd met welk middel iedereen hun veulens ontwormt.

Hier nog helemaal niks aan geknal, heerlijk! Zelfs de katten lopen nog buiten. Ook met oud en nieuw valt het meestal mee, we zitten hier mooi rustig in het buitengebied.
Vorig jaar in de buurt bij de kassen wel even gedoe, vonden de paarden niet leuk. (Was 500meter hier vandaan ofzo) Dit jaar met eigenaar kassen gesproken en zou niet meer op die plek gebeuren.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:20

Ivermectine en na 4 maanden krijgen ze dus ook Strong-ID
Hier doet de veearts ook niet moeilijk gelukkig. Hou wel de papieren netjes bij in de map ...

Ja hier wonen we ook in het buitengebied maar vind het te gek voor woorden nu ...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:46

ik heb de domosedan al weer klaar liggen helaas.. mijn 24jarige merrie windt zich zo op tijdens vuurwerk, ook al is het hier vrij rustig en het geknal ver weg.. ze staat meestal drijfnat op stal tijdens de jaarwisseling. Drachtige merrie lijkt iets beter te reageren, volgens de dierenarts zou het geen kwaad kunnen, maar ik durf het denk ik niet aan om die ook te geven.
ik heb zo'n verschrikkelijke hekel aan vuurwerk, wat mij betreft mogen ze het direct afschaffen!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:52

Ach jee Juval, meen je arm dier. Hier is niet zo erg dat ze drijfnat staan gelukkig.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:04

Nou Chantal dat vindt jij dan maar, als ik 1 iemand kan waarschuwen dat mestonderzoek voor veulens niet voldoende is, ben ik blij.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:06

Chantalll schreef:
Vulina en Fokfanaat, denk dat merendeel heel goed weten waar ze mee bezig zijn net als jullie.
Vind jullie berichten af en toe heel denigrerend overkomen.

Buikjes worden dikker en dikker bij iedereen !!! Ben zo benieuwd als de 1ste kleintjes er zijn ...

Hier de muziek in de avond alweer harder aan op stal ... mijn hemel wat een geknal alweer.

Gekke is ... ze staan hier 31 december de hele dag 2 weilandem verder carbit te schieten en daar geven ze werkelijk niks om en heb je sier en knalvuurwerk staan ze wat onrustig op stal ...
Wat heb ik toch een hekel aan dat spul hoe mooi het ook mag lijken.

Echt? Ik snap niet waar je dat op baseert. Volgens mij reageer ik, net als FF toch gewoon vriendelijk? Jammer dat je het zo leest. Het is goed bedoeld in ieder geval..
Laatst bijgewerkt door Vulina op 28-12-16 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:06

Juval, kun je er ook een radio bij zetten? Dat de knallen minder luid zijn?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:12

Ik ervaar het helemaal niet zo hoor, dames. Het is goed bedoeld advies van jullie :)