Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
crazy_funky schreef:ja maar sommige merries hebben al wat uier.. zit dan wel vocht in maar toch..
crazy_funky schreef:aah.. het komt vast wel goed!
het veulen komt, als het er klaar voor is *zei de wijze vrouw*
Keevagirl schreef:
Uit : "Van veulen tot volwassen paard":
De merrie moet tijdens de dracht regelmatig ontwormd worden en nog een keer kort voor de geboorte (ongeveer 2 weken).
Brennie schreef:Utah houdt hem nog even lekker binnen, ze zal wel denken, mij te koud! Ze was 25 februari uitgerekend. Ze krijgt wel al uier en de banden zijn ook al slap en het veulen gaat soms tekeer! Heb best wel medelijden met haar, ze is soms echt moe van al dat gedraai en geschop van daar binnen.Laat jullie wel weten als het zover is!
Mac schreef:Verder ga ik ook met jessje mee vwb het veulen.
Hoewel er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn, maar dan zou je altijd nog een warmtelamp kunnen overwegen, zoals Marije nu heeft voor Macy en Lona. Marije had ook een dekentje gekocht omdat ze het al aan voelde komen dat dit veulen vroeg en dus zwak en schraal behaard zou zijn, maar Macy vond het helemaal niks, zo'n deken. Nu dus onder de warmtelamp (sorry Marije, ik denk "ik ben zo vrij ...")