[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:29

zo hee, jullie gaan hard!! mooie veulenfotoś voorbij zien komen. Wie is als volgende aan de beurt???

Met welsh ben ik niet gebonden aan een eerste letter, we zijn er ook nog niet uit verder, Misschien wel iets in de lijn met snoepjes op Jungle Book (Smarti x Mowgli).. maar goed, eerst maar eens zien wat er uit komt.

Als ik een KWPN veulen zou krijgen die moet beginnen met een O zou ik naar de Ierse namen gaan denk ik... O'Malley, O'Reily O'Sullivan of iets dergelijks.

Ik ben er nog niet uit bij welke Welshclub ik het veulen ga inschrijven. Smarti staat bij NWPCS ingeschreven en Mowgli is bij het WPCV. tips?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:32

Juval : volgens mij maakt dat niet heel veel uit.
Je kan bij het npwcs inschrijven, maar je hebt een partbred veulen straks. Partbred in NWPCS zijn vooral grote maats ponys. Je ziet daar niet zo vaak kleine ponys lopen. NPWCS is ook duurder, als je toch niet wil keuren zou ik voor wpcv gaan denk ik. Die hebben ook shows waar ook wel kleinere maat partbred bij lopen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:32

Vult mooi cp!

Hier ook eindelijk vordering! 296 dagen vandaag :)
Afbeelding

Andere dames weinig vorderingen helaas

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:33

Cp, ga jij de volgende zijn?

Sorry Juval, ik ben niet thuis in de welsh pony's. Dus kan je er niet mee helpen helaas.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:34

Schiet ook al op Luna

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:37

alicelover schreef:
Cp, ga jij de volgende zijn?

Sorry Juval, ik ben niet thuis in de welsh pony's. Dus kan je er niet mee helpen helaas.

Ik heb mn gok op 9 maart staan :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:40

Nynkster schreef:
Je kan bij het npwcs inschrijven, maar je hebt een partbred veulen straks. Partbred in NWPCS zijn vooral grote maats ponys. Je ziet daar niet zo vaak kleine ponys lopen. NPWCS is ook duurder, als je toch niet wil keuren zou ik voor wpcv gaan denk ik. Die hebben ook shows waar ook wel kleinere maat partbred bij lopen.

bedankt, de wpcv trekt me denk ik ook meer. Ik heb niet veel interesse in keuringen en shows verder, maar misschien is het voor de vader wel interessant als ik het veulen een keer ga laten zien. (als ie mooi genoeg is natuurlijk).
Hoezo partbred eigenlijk, veulen heeft 2 volle welsh ouders, dus wordt 100% welsh, welke sectie hangt dan toch gewoon af van de stokmaat op 3 jarige leeftijd, of heb ik dat verkeerd begrepen. Niet dat het me iets uitmaakt verder.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:44

Geweldig al die namen , er zitten leuke tussen. :j

Veulens hier hebben ook vrij diverse namen gekregen.
Special editions Bjorn ( roepnaam Bjorn )
You don't know , i'm Milow ( Roepnaam Milow :)ddd )
Challanger's little Kay ( Roepnaam Kay )
Mister Sunday ( Roepnaam Sun )
Westhof's Jade (Roepnaam Jade )

Dit jaar heb ik nog helemaal geen inspiratie , of echt over nagedacht.
Ik heb wel een naam in mijn hoofd voor een hengst die ik leuk vind maar uiteindelijk moet het ook bij het dier passen vind ik altijd.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:47

Dat is hier ook zo. Ik heb enkele leuke op mijn lijstje staan, maar het moet wel passen. Verder dit jaar weinig nagedacht dus ik denk dat ik gewoon iets van mijn lijstje kies :o :P

Friese namen lijken mij ook heel moeilijk, net als Noorse voor de fjorden. Toch vind ik wel dat het bij het ras hoort :j

Drooppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:01

zoveel mooie namen!
de namen die ik me nu kan bedenken met de O

odin
obelix
odiny
ohio
olex
Olympia
olympio
Olympus
omega
ondy
oreo
Orlando
Ozzy
ze zijn best simpel maar ik vind ze wel leuk.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:06

Ziet er goed uit cp112 en Linda! Gek altijd die uiers, dan gaat t ineens heel hard en dan weer niet...

En jongens wat hebben jullie een inspiratie voor al die mooie mamen! Ik ben daar zo slecht in... Ik wacht af tot er wat uit gerold is hier.

Gisteren birth alarm omgedaan en vannacht om 3:30 alarm. Madame lag gewoon lekker te slapen, blijkbaar doet ze dat dus af en toe gewoon plat.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:17

Voor mij ook nog geen wow naam met de O. Soms is 1 naam ook erg mooi, het is maar net wat precies klikt op moment als veulen er is.
Qua betekenis moet t ook nog een beetje kloppen en ook passen bij kleur en geslacht. Zo lastig.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:26

juval schreef:
Nynkster schreef:

bedankt, de wpcv trekt me denk ik ook meer. Ik heb niet veel interesse in keuringen en shows verder, maar misschien is het voor de vader wel interessant als ik het veulen een keer ga laten zien. (als ie mooi genoeg is natuurlijk).
Hoezo partbred eigenlijk, veulen heeft 2 volle welsh ouders, dus wordt 100% welsh, welke sectie hangt dan toch gewoon af van de stokmaat op 3 jarige leeftijd, of heb ik dat verkeerd begrepen. Niet dat het me iets uitmaakt verder.

Omdat de vader een B is en de moeder een sectie A. Volgens mij heb je dan automatisch een partbred. kruising tussen 2 secties is natuurlijk niet hetzelfde als een ''volle'' sectie A pony uit 2 A ouders. Dan heeft het hebben van verschillende secties natuurlijk ook geen nut meer als je alles gaat mixen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:29

ah zo, ik begrijp het wel.. maar als Smarti per ongeluk 1 cm groter was geweest (die komt uit 2 volle sectie A ouders), dan zou ze toch gewoon in de sectie B ingeschreven zijn geworden?
IK zal haar eens laten meten, denk dat ze er erg dicht tegenaan zit namelijk.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:36

dan zou ze groter dan 1.22 moeten zijn. Dan is ze gewoon uit de maat gegroeid maar geen sectie B.
Voor de sport wel een B pony, maar sectie B is wat anders en een compleet ander type pony ook.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:59

Jeetje wat een lijsten met namen komen hier voorbij!

Luna, fijn dat er inmiddels vorderingen zijn.

cp, dat ziet er goed uit, ben benieuwd hoe lang ze je nog in spanning houd.

AM, gefeliciteerd! Wat een knappe prestatie.
En wat een super schattige foto <3

Kabayo, ik vind het ook al flink wat uier voor 252 dagen moet ik zeggen.. En ik kan me juist in jouw situatie voorstellen dat je hier de kriebels van krijgt.

Zag ineens dat ik op een paar berichten nog niet gereageerd heb.

AM_Horses schreef:
Az. Ik begrijp helemaal dat het dubbel is voor je. Is niet niks... Ze heeft al een prachtig buikje, hopen dat ze niet zolang overdraagt als haar moeder. Zolang alles maar goed gaat en gezond is :j

Haar moeder droeg juist niet over, maximaal 320 dagen. Eerste veulen 320 dagen, tweede veulen 315 dagen, derde veulen 320 dagen. Vandaar dat ik er bij Aleeyah ook een beetje vanuit gaat dat ze vroeg zal gaan. Maar daardoor wordt het wel heel lang wachten, mocht ze over dragen ofzo :+

Woogy schreef:
Roma: wat heeft Aleeyah al een belly zeg. Zo jammer van Aziza, had geweldig geweest als onze beide grijze popjes nou hun laatste veulentje zouden krijgen ;( Denk nog heel vaak aan die mega skippybelly die ze altijd kreeg, kanonnen he, dat die merrie de stal nog in en uit kon :=

Leuk dat andere mensen ook nog wel eens aan haar denken <3 De stal was inderdaad nooit een probleem gelukkig :D

Kabayo schreef:
Az ik herken je verhaal. Ik wil ook helemaal niet dat zilver bevalt. Bang om nog een te verliezen...
Ze ziet er prachtig uit. Verhaart al aardig!

'Fijn' dat jij je ook zo voelt, en ik niet gewoon raar ben :+ Al is fijn natuurlijk het verkeerde woord, want je gunt deze stress niemand :(:)
Moet zeggen dat ik vanaf het begin van beide drachten al het gevoel had dat ik een merrie+veulen ging verliezen, maar mijn gevoel was dat dat bij een bevalling zou gebeuren. Dus ik hoop heel hard dat dat hele voorgevoel op Aziza gebaseerd was.

Na de eerste ontwikkeling was Aleeyah haar uier de laatste dagen weer helemaal weg, tot mijn opluchting, kon ik weer even rustig ademhalen :D
Maar Aleeyah vond blijkbaar dat 2 dagen rustig ademhalen wel genoeg was, want vanochtend kreeg ik bijna een hartverzakking toen ik eronder keek _O-

Vandaag 287 dagen.
Afbeelding

Nu heeft ze vannacht ook weer binnen gestaan in tegenstelling tot de afgelopen week, dus ik hoop dat het zo weer een beetje minder is :+

En mevrouw is nog niet zo makkelijk, ik wil die viezigheid tussen haar uier weg halen, maar dan krijgen we echt vliegende achterbenen, dus nog maar even oefenen :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:04

Is ze maiden of al vaker veulen gehad?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:05

De eerste veulens zijn alweer geboren las ik, gefeliciteerd nog! Ik lees lekker mee. Afgelopen dinsdag sprong de teller op nog 100 dagen te gaan en precies dezelfde dag kreeg ik bericht over mijn stalnaam die is goedgekeurd. :D Leuk om alle namenlijstjes te zien en dat smaken zo verschillen. Zelf ben ik niet gebonden aan een beginletter, maar waarschijnlijk wordt het wel iets met de Y, net als de moeder. Valt niet mee vind ik, maar ondertussen staan er al wel een aantal opties op het lijstje. Het gaat om deze merrie:

Afbeelding

Afbeelding

Yazhi TC, beste 3-jarige en reserve sectiekampioen Welsh B 2017.

Ze verwacht haar eerste veulen, van de hengst Waxwing Perrin:

Afbeelding

Momenteel is er gelukkig nog niets wat de komst van een veulen verraadt, uier doet nog niets en rond was ze al voordat ze drachtig werd. :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:05

Ik wil ook een Welsh. Ze zijn zo geweldig! <3

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:07

Prachtige merrie is Yazhi! Ben heel benieuwd naar haar veulen.

Cioccolato schreef:
Is ze maiden of al vaker veulen gehad?

Ze is maiden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:14

Flink uier dan al ja. Zo kan ik vergelijken met waar mijn merrie staat. Ook maiden, maar nog lang niet zo bezig. 288 dagen vandaag. Dus ik ben gerust!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:17

Dank jullie wel. Ik ben erg trots op haar, al ligt mijn hart eigenlijk bij de Arabieren. De Arabische veulens volg ik dan ook met extra interesse. Heb het drama met Aziza meegekregen, verschrikkelijk. Hoop voor jou extra op een heel mooi en natuurlijk gezond veulentje bij je andere merrie Al_Zawraa.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:19

Prachtig is Yahzi goeroe!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:23

Jij hebt ook een mooie combinatie gemaakt Nynkster! Ik wil ook ooit nog eens een A'tje, heb daar altijd al een zwak voor gehad.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:24

hi Goeroe, wat een prachtige merrie!! geweldig. Wat is je stalnaam?

namen met een Y zijn nog niet zo makkelijk denk ik. Mijn eerste paard (AV) heette Yalaton (vader Balaton).