[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:45

nou kort vind ik de hals niet als ze opstelt, bij het draven is hij inderdaad niet erg lang.
Agh het is en blijft een jury sport en vond sowieso dat ze die klasse heel streng oordeelden.
Afbeelding

fokfanaat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:48

tja dit is niet een natuurlijke houding, zo kun je dat niet beoordelen vind ik

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:51

Zo stelt iedereen wel op bij het nmprs. Is heel anders als bij het kwpn of welsh etc

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:58

Ik heb geen verstand van mini's :D Maar vind ze wel erg leuk altijd :j

Hier stiekem een beetje de ambitie om met Pinda naar de keuring te gaan volgend jaar als hij/zij een beetje goed gelukt is en alles past qua datums/vervoer oid :o

We zitten vandaag op 1/3e van de dracht qua uitgerekende datum! *\o/*

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:03

Luna2006 schreef:
Zo stelt iedereen wel op bij het nmprs. Is heel anders als bij het kwpn of welsh etc

maar zo lijkt elke hals lang, imo kun je dat zo niet beoordelen, wel in beweging of vrije stand

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:06

Ik vind het keuringswereldje altijd wat apart (niet als persoonlijke aanval op jullie bedoeld hoor).

Maar bij het ene ras willen ze juist super strak, moet zelfs hooi geschrapt worden. Terwijl er bij andere rassen ze het liefst een overconditie willen zien (lees gewoon vet)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:10

ja de keuringen en shows zijn iets apart. Ik heb zeker geen toppaardjes, maar vind het wel gewoon leuk om te doen met de dames. Doe daarom ook de liberty mee. No way dat ze kans maken maar agh, het is super fijn om te doen en om naar te kijken *\o/*

Dit wordt mijn showpaardje voor de komende 3 jaar normaal. En dan het veulen van marley zou ik ook heel graag houden.
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:33

Luna2006 schreef:
Ik had ook eerlijk gezegd verwacht dat jupi een eerste ging krijgen.
Vond dat majoie ook hoger mocht krijgen...
Effe snel een foto gedownload. Foto is gemaakt door kim op de keuring.
[ [url=m/Mxc4FT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tis zeker niet de meest luxe merrie maar is niet moddervet, in tegendeel, ze was echt goed in conditie.
Ze zou te basis zijn en een te iele hals...

Ik ken natuurlijk niet veel van minipaarden, maar ik zou deze ook geen eerste premie geven (afgezien van het feit dat ik ze te zwaar vind), vind ik ze ook niet mooi in de hals, te iel vind ik niet de goeie bewoording, te kort wel. Verder zou ik zo een liever wat dunner showen, want nu komt de hals er alleen maar meer uit. Mijn visie.

Gemiddeld moet alles voor de welsh keuring gewoon te vet is (en nee ik weiger het nog steeds showconditie te noemen), ik ben dierenarts, ik weet perfect wat een goede body condition score is en ja alles is gemiddeld te vet (bcs 4 en 5). Dan maar liever een plekje lager dan dat ze 50kg te zwaar zijn. zo heb ik een jonge merrie die gewoon erg jeudig is, volgens velen zou ze meer in conditie moeten (terwijl ze een perfecte (en geen sport-)conditie heeft. Mensen denken nog steeds dat je massa en diepte erop voert. Ik heb een zware (bot en massa) merrie tussen mn jonkies, is 2.5, maar lijkt 4-5jr, die is standaard ook te dik, dat is ook de enige die zogezegd goede showconditie heeft (terwijl ze de hele zomer op de paddock staat zonder gras :o ), ik vind ze gewoon moddervet. Deze gaat vanaf januari in training want ik weiger haar zo vet te showen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:35

Omdat toch heel veel mensen zich afvroegen waarom ik weg ben.
Ik heb een filmpje wat ik graag met jullie wil delen omdat dit is wat mij heel erg dwars zit. Naast dat het lichamelijk niet goed gaat.
Daarom heb ik besloten om hier even niet te posten en alleen in de topics te posten waar ik meer het gevoel krijg dat er meer wordt gereageerd op mijn posts. Voor degene die zo lief zeiden dat ik terug mocht komen. Heel erg bedankt alleen op het moment voel ik me er niet goed bij.

Zodra ik beter in mn vel zit zal ik me vanzelf hier melden. Zal wel nog meelezen hoe het met jullie merries ervoor staat. Voor de mensen die toch af en toe mijn dames willen volgen kunnen dat via de volgtopics doen waar ik zal proberen actief te posten.

Hier het daadwerkelijke filmpje.

Bedankt allemaal!!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:48

Ooh Rianne, wat ontzettend vervelend! En het filmpje legt het goed uit.
Ik hoop dat je je snel weer beter voelt, zowel lichamelijk als geestelijk.
Heel begrijpelijk dat je nu even voor jezelf kiest.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:51

inowa schreef:
Cemlys schreef:
Ik heb volgend jaar eigenlijk 3 3 - jarigen die voor de keuring moeten en 2 merries met veulen. Zal em nie worden haha

De pendel gaf vanmorgen een hengstveulen aan. Vorig jaar had hij het ook goed bij deze merrie
Hopen dat ie het voor deze keer fout heeft :)

Ik ben er ook nog,waarschijnlijk zijn we dan op dezelfde keuring dus ik kan je altijd helpen.

Hier volgend jaar 2 merries met veulens voor de keuring,weet alleen niet of ze allebei naar dezelfde gaan.

Pepper mag voor "voorlopig keur" en haar veulen mag ook op keuring.

Ylona niet maar veulen misschien wel.

Maar ze moeten ook getraind worden natuurlijk. dat is vaak het probleem bij mij, ik heb er gewoon niet de tijd voor. ene veulen wordt al pas in juli geboren dus die hoeft al niet, en 3jarige die er nog niet aan toe zal zijn. en anders verschillende keuringen inschrijven :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:51

Doe maar snel beter in je vel voelen Rianne :) Ik reageer ook niet overal op, alleen het geen wat me blijft hangen :P

Sara ik snap dat te basis wel als ik die merrie zie, zeker voor een 1e premie te krijgen vind ik haar te min zo op de keuring foto.

Keuringen is een vak apart.. Ik hou er ook niet van zoals pretty zegt om ze geen hooi te geven en bij mij krijgen ze dan ook gewoon hooi.. 1 a 2 weken voor de keuring doe ik dit iets minder en vervang ik het door extra pulp en lucerne. Voor de rest krijgen ze gewoon goed hooi. Ik ben van mening dat een paardje van zichzelf al "goed" moet zijn en je er niet veel aan hoeft te doen. Benjamin heb ik voor zijn keuring nooit iets aan gedaan.. Gewoon lekker voeren en hij speelde wat met een andere hengst en hij haalde een 1e premie :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:03

Een 1ste zeg ik niet, maar een tweede had beter op zijn plaats geweest. Net zoals jupi best een 1sta had mogen halen in mijn mening. maar kijk denk ik ook meer naar beweging. Dat probeer ik hier bij al mijn paardjes er toch in te houden. Marley kan heerlijk showen, helaas wat minder op keuring XD
Ik zou mijn merries ook liefst zo mager mogelijk showen. Op mini's vond ik marley qua gewicht bijna het beste. Maar op de keuring had ze een betere bespiering.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:04

Ze willen ze vaak wel goed rond hebben op keuringen ja! Vind dat niks :o

Sterkte Rianne! :(:)

Pfoeh zeg, de merrie van mijn nichtje heeft verworpen, ws vlak na de 40-dagen scan al. Zou anders nu ongeveer 4 maand zijn. Zo zonde...

Krijg spontaan de neiging om Miep nog een keer te laten scannen om te zien of alles nog goed is met Pinda :o Vind het echt lastig dat je geen bewijs hebt van buitenaf dat ze nog drachtig zijn. Totdat ze bijna ploffen natuurlijk, maar nu iig nog niet }:0

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:10

Oeh vientje, wil jij niet met van die enge verhalen komen!;)
Wings moet morgenochtend voor de laatste keer gescand worden, dan zit ze op 130 dagen. Ben zoooo zenuwachtig!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:12

Rianne sterkte :(:) hopelijk voel je je gauw weer beter!

Pretty dankje, natuurlijk ben ik weg van mijn dame <3 alleen soms wel jammer dat er dan geen apart kleurtje uit kan komen wanneer je een veulen verwacht ;)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:22

Sorry Wings, ik moest het echt ff kwijt :P Ben behoorlijk geschrokken, tuurlijk kan dat gebeuren en dat besef je je ook wel maar is nu wel erg dichtbij zo. Is al de tweede in mijn nabije omgeving :\ Ik was zelf echt niet van plan nogmaals te scannen maar heb opeens weer flink de zenuwen. Miep haar groei lijkt ook wat gestagneerd (ze valt af op de ribben nu, en buikje blijft wel bol maar groeit niet meer zo hard) dus ik maakte me stiekem al wat zorgen, dan komt dit wel even aan.

Succes morgen, het zal vast meevallen!! Lekker baby kijken :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:39

aah das echt enorm balen vientje :(
Verliezen kunnen ze het altijd, hoop het hier toch te vinden moest ze het verliezen.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:40

Hahah vientje, snap ik helemaal. Zeker als het zo dicht bij je gebeurt. Miep loopt net zo ver als Wings toch? Als je het niet zeker weet, kun je best nog een keertje scannen toch? Al is de kans volgens mijn dierenarts vrij klein dat ze het na de 40 dagen scan nog verwerpen, het kan wel.
Ik hoop morgen een mooie foto te kunnen maken van de scanbeelden, dan deel ik die uiteraard graag met jullie :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:50

Wat scannen jullie veel zeg!

Hier eigenlijk maar 1x en daarna handjes af en laten begaan.
Ben veel te bang dat ze juist door het scannen verwerpen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:53

Ik scan ook niet zoveel, niet om verwerpen, maar als ik toch niet later ga dekken heeft het geen nut meer, net ei d september nog een keer voor de gustverklaring

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:54

Hier 3 keer gescand, 1 keer voor te kijken of het eitje goed was. En dan voor te kijken oft eitje netjes af was, en dan voor dracht op 18 dagen. Daarna blijf ik der ook helemaal vanaf.
Ik zie ze langzaam groeien dus ik ben blij

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:10

normaal gesproken scan ik op ongeveer 4 maand van buitenaf, maar dan als ze drachtig zijn van mijn eigen hengstje, dit jaar heb ik glowy inwendig laten scannen omdat ze door een andere hengst gedekt is en camille heb ik drachtig gekocht en die was ook inwendig gescant, camille heb ik vorige week van buitenaf nog een keer laten scannen en daar zat duidelijk nog een veulen in, over een maand of twee laat ik glowy nog een keer van buitenaf scannen, gewoon voor de zekerheid

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:22

Dit is voor ons de eerste keer dat we een veulen fokken. De dierenarts begeleidt ons in de dracht en raadde aan om haar op 18 en 40 dagen sowieso te scannen en nu dan voor de laatste keer. Dat schijnen de cruciale momenten te zijn waartussen de merrie het veulen nog kan verwerpen. Deze laatste keer had niet perse gehoeven, maar we moesten toch ook de pees scannen en dan weten we in ieder geval zeker dat ze nog drachtig is, voordat we haar gaan verplaatsen. Wings gaat namelijk speciaal verhuizen naar een merriebox op een stal met weidegang. Lijkt me prettig zeker te weten dat er dan ook een veulen uit komt vallen :D

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:24

Wat een prachtige mini's komen voorbij.

Heel eerlijk..... daar heb ik echt totaal geen verstand van. -O-
Zoals ze opstellen en foto's maken ken ik hier van bokt maar in real live dus niet. Weet ook niet waar ze en hoe ze beoordeeld worden.

Ik scan zelfs maar twee keer. 18 dagen en tussen de 28 en 40 dagen nog een keer om een kloppend hartje te zien. Omdat t daarna sowieso te laat is om nogmaals te dekken laat ik het achterwege.