Toch een tweelingdracht... Echt vreselijk... Veel sterkte...
YildizArabs
Geplaatst: 28-03-14 10:31
Oh nee Setteli! Wat verschrikkelijk! Hoe gaat het nu met je meisje?
Ja idd Woogy, ze heeft ook wat haren meegenomen om eea door te meten. Maar ze wilde eerst overleg met haar collega voor er iets voorgeschreven gaat worden. En lever componogwat had ze het idd ook over. Hopelijk is ze snel weer opgeknapt...
Sterkte setteli, het is een schrale troost dat dit compleet buiten je macht lag,maar die gedachte zal je helpen bij het verwerken.
361 dagen... ze is iig melkbaar nu, ik hoef geen moeite meer te doen voor een paar grote druppels. Het is geel, ietsjes troebel, maar waterig nog. Waterige hars. Uier was ook nog niet helemaal gevuld vanmorgen. Zo maar weer op stal aan neem ik een knul mee die de cam gaat installeren
owja, banden zijn al weg ook. En gefeliciteerd met alle geboortes
Annikab
Geplaatst: 28-03-14 10:41
Toch een tweelingdracht... Wat enorm sneu kan me helemaal voorstellen dat je hebt staan janken, vooral als er eentje zo gaaf was...
Hier zitten we vandaag op 340 dagen. Vanmorgen was het uier alleen weer een stuk leger dan gisterochtend... Gekke merrie
pretty
Geplaatst: 28-03-14 10:50
vreselijk Setteli..ontzettend zuur...te begrijpen dat je hier helemaal kapot van bent..je kijkt er zolang naar uit en dan dit...je hebt alles gedaan wat je kon,er valt je niks te verwijten.
Wat afschuwelijk Setteli.. Wel fijn dat je merrie zo snel afscheid heeft kunnen nemen.
Ondanks het verdriet ook vreugde, gefeliciteerd met de geboortes.
GE succes met je knappe merrietje, hopelijk mest ze snel weer goed.
pretty
Geplaatst: 28-03-14 10:53
Even reageren op de rest nu..
Marije ook hier van harte met een fantastische afsluiter van je veulenseizoen!!
Marjolein een palomino merrie! Van harte!!
Yildiz verstandig dat je toch even naar haar hebt laten kijken. Hoop dat het goedkomt!
Rooslover veel beterschap voor Peggy!
DL dat schiet echt aardig op bij jou! Volgens mij loopt Fab gelijk met Lisa,melktest vanmorgen ook 6.8. Maar denk toch dat Fab wint gelijk zij in een paar dagen veranderd is!
Dustinlover
Geplaatst: 28-03-14 12:06
Wat erg setteli. Hier kon je echt niks aan doen al is dat een schrale troost.. als je eraan toe bent ben ik wel benieuwd naar foto's van de veulens als je dat wil dan. Heel heel veel sterkte en ik hoop dat jazzy er goed onder is.
Pretty zou het
pretty
Geplaatst: 28-03-14 12:20
Kzal vanmiddag eens de updates van mijn 2 merrietjes plaatsen,staan nog op camera. Heb wel geen foto van de melktest maar vlak na het druppelen was die 6.8 bij Lisa. Kikkie nog altijd geen drup uit te krijgen,dat is wat met die maidens.
Setelli wat een nachtmerrie om mee te maken!! Veulen van sunrice (imke schellekens)is ook dood Door longbloeding
Casca
Geplaatst: 28-03-14 12:31
Jezus... Ik heb het meteen opgezocht, wat een klap.. Zo heb je een gezond veulen.. En zo stort de wereld weer in... Krijg er gewoon tranen van in mn ogen.. Eerst Jazzy, dan ook nog Daybreak.. Sommige veulentjes hebben geen geluk mogen hebben dit jaar..
Ieder jaar denk je dat er dat jaar zoveel ongeluk is maar eigenlijk is dat ieder jaar helaas het geval. Wens het niemand toe en hoopte op allemaal gezonde veulentjes. Nachtmerrie van iedere fokker als zoiets zo loopt ..
Yellomofoon
Geplaatst: 28-03-14 13:40
Casu heeft uier
314 dagen 18:30 (inmiddels proper gemaakt )
316 dagen 12:00
Zou het kunnen dat het deze avond terug weg is?
pretty
Geplaatst: 28-03-14 14:01
dat is vooruitgang voor Casu. Kan best wegzijn tegen vanavond als ze op deze fotos net van een nachtje stal afkwam.
Elk jaar heeft er wel een DBT-er pech helaas..duurde lang en ik hoopte dat het dit jaar eens zonder kon zijn,maar helaas...erg jammer voor Setteli...en dan nog zoveel x scannen en toch een tweeling..De natuur werkt soms niet mee..
pretty
Geplaatst: 28-03-14 14:04
Even mijn dikke buikjes tonen.
Kikkie
en haar uiertje. ('s morgens,na nachtje stal - maiden merrie)
En dan Lisa
Uiertje (met roomsoezen )
En de 3 drachtige merries op rij met rechts Karin die dus behandeld wordt voor de placentitis.
Jeetje Setteli wat enorm naar zeg. Wat kan ik me voorstellen dat je overstuur was/bent. Heel veel sterkte ook voor je merrie.
Voor alle andere gefeliciteerd met de veulentjes.
Voor iedereen die nu in spanning zitten heel veel succes tijdens deze spannende tijd.
Hopen dat alle narigheid nu een beetje voorbij is. Jeetje, dan word je je er wel extra bewust van dat het niet even zomaar een veulentje fokken is.
Chinoeck zit nu op 285 dagen en ik vind haar mooi drachtig, ze is niet heel dik maar je ziet het wel. Alleen op de foto amper doordat ze zo donker van kleur is.