[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:08

Iedereen met verse veulentjes...Van Harte.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:13

Gefeliciteerd Noor!!

Zag nog andere mooie veulentjes voorbij komen... :)

Ik weet nog niet of ik het veulen van Fab laat inschrijven.. Fab heeft goede kwpn papieren, maar aangezien het een kruising word, wil ik even kijken of het wel op een kwpner gaat lijken.. Heb al wel gevragen bij het KWPN en kreeg een papiertje om in te vullen, maar aangezien ik dan toch DNA moet gaan trekken.. vul ik alles wel in als ik zeker weet dat ik het veulen inschrijf :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:13

Trouwens Paulien houd het inderdaad echt spannend.. vraag me ook af waar ze op wacht zeg... zou echt crazy worden als fab dat zou doen aangezien ik overnacht in men auto :P

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:23

King John is KNAP!
Stekelharige merrietje zal wel Sabino zijn.
Mira's uier leek wat groter vanochtend, ik moet foto's naast elkaar leggen maar zit op mijn werk, en iedereen die binnenkomt ziet als eerste mijn beeldscherm... :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:30

Schetsen wordt gelijk met chippen gedaan, anders kunnen ze ook geen fatsoenlijk paspoort maken. ;)

Hier is vorig jaar ook verkeerd geschetst, Pepa werd met een kroonrand geschetst. Ik was er zelf niet bij, moest werken, maar een week later kreeg ik het paspoort en toen zag ik het. Nagevraagd bij staleigenaar, en het klopte zei hij, schetser bleef bij hoog en laag beweren dat er een kroonrand zat en hij had ervaring daarmee dus punt uit. :=
Contact met stamboek opgenomen, en aangezien hij toch naar de keuring ging zouden ze hem opnieuw schetsen. Ik daar naar het secretariaat, had het veulen al bij (kwam net de ring uit), schetser was er niet. Dame van het secretariaat keek, nou zei ze, daar hoeft geen schetser voor te komen, beentje was gitzwart en geen wit haartje op te bekennen. :+ Ze hebben het paspoort ingenomen, en een week later had ik het weer in huis, en als verrassing stond er ook nog mooi zijn 1ste premie in vermeld. *\o/*

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:35

Bedankt voor een antwoordt op mijn vraag :)
En wanneer de schetser/chipper komt hangt van hun af toch? Kan een tijdje duren toch?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:36

Wanneer wordt er doorgaans DNA afgenomen?
Ook tijdens chippen of al eerder?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:44

Ligt eraan waarvoor, maar voor het stamboek ook tijdens het chippen. :j

Marlis, chipper komt op zijn vroegst na 6 weken, maar het wisselt nogal. Zijn ook maar gewone mensen die het naast hun baan doen. Vaak gaan ze dan op een zaterdag een hele ronde doen om er een heleboel te chippen en schetsen in een bepaald deel van hun regio. Soms hoor je dat een veulen al 5 maanden is, ik heb zelf ook al meegemaakt dat ie net 7 weken was.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:47

annastasia schreef:
Bericht terug van het NRPS wat betreft de registratie van de dekking.

De hengstenhouder wil niet betalen ( en kan volgens hem niet betalen).
Hij heeft nu dan eindelijk maar toch de registratie van de dekking opgestuurd naar het NRPS.
Het stamboek heeft nu de factuur voor registratie van het veulen gemaakt, en deze komt mijn kant op.

Ze vinden niet dat ik de DNA kosten hoef te betalen, dus deze nemen hun voor hun rekening. +:)+

Als het er met deze dekkingsregistratie zo aan toe gaat, hoe gaat het dan met andere dekkingen...........

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:57

Ik dacht al dat je daar op doelde, vandaar dat ik zei als het van het stamboek uit is. ;)
Sommige stamboeken nemen ook DNA materiaal af van alle veulens, en doen steekproefsgewijs een aantal veulens checken, en de rest blijft in het archief zitten.
Vandaar dat ik mijn antwoord ook maar veralgemeniseerd had, als info voor iedereen. :)

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:12

Door welke hengst is jouw paard gedekt dan?
Welk ras.

Dustinlover schreef:
Gefeliciteerd Noor!!

Zag nog andere mooie veulentjes voorbij komen... :)

Ik weet nog niet of ik het veulen van Fab laat inschrijven.. Fab heeft goede kwpn papieren, maar aangezien het een kruising word, wil ik even kijken of het wel op een kwpner gaat lijken.. Heb al wel gevragen bij het KWPN en kreeg een papiertje om in te vullen, maar aangezien ik dan toch DNA moet gaan trekken.. vul ik alles wel in als ik zeker weet dat ik het veulen inschrijf :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:24

Neonlight schreef:
Schetsen wordt gelijk met chippen gedaan, anders kunnen ze ook geen fatsoenlijk paspoort maken. ;)

Hier is vorig jaar ook verkeerd geschetst, Pepa werd met een kroonrand geschetst. Ik was er zelf niet bij, moest werken, maar een week later kreeg ik het paspoort en toen zag ik het. Nagevraagd bij staleigenaar, en het klopte zei hij, schetser bleef bij hoog en laag beweren dat er een kroonrand zat en hij had ervaring daarmee dus punt uit. :=
Contact met stamboek opgenomen, en aangezien hij toch naar de keuring ging zouden ze hem opnieuw schetsen. Ik daar naar het secretariaat, had het veulen al bij (kwam net de ring uit), schetser was er niet. Dame van het secretariaat keek, nou zei ze, daar hoeft geen schetser voor te komen, beentje was gitzwart en geen wit haartje op te bekennen. :+ Ze hebben het paspoort ingenomen, en een week later had ik het weer in huis, en als verrassing stond er ook nog mooi zijn 1ste premie in vermeld. *\o/*

Er lopen wel echte knakkers bij zeg, tjonge! Wel netjes opgelost. :j

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:15

Marlis schreef:
Ik weet trouwens niet of er voor peep haar beeb een schetser moet komen?
Heb de dekpapieren om in te vullen en op te sturen...?

Je zal wel dezelfde schetser hebben als ik aangezien je niet zo ver bij mij vandaan woont.
Hij belt je vantevoren op maar als die belt komt hij ook kort dag!

Hij komt dus zowel schetsen als chippen!
Meestal is het nog wel voor de keuring (Rond juli)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:22

Noor, gefeliciteerd met je knappe King John! Ik ben benieuwd of hij buiten ook zo stuitert :P
Dais dr veulen laat zich nooit zien. Ik vrees daarom juist dat die al bokkend geboren wordt :+

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:25

Mira's Drumkind kwam gister zeker 10 cm buiten de buikwand, die was echt gestoord bezig. 8)7 Oefenen op zijn nieuwe Drumstel prima, maar we gaan in Mira toch echt GEEN SALTO'S oefenen! Mamma Mira is verdorie geen circustent! -:(-

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:25

Gefeliciteerd met dat knappe ventje! <3

Mendy vandaag uitgerekend, maar zoals de meeste merrie's, houdt ze me nog langer in spanning :+

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:27

KootMiraDrum schreef:
Mira's Drumkind kwam gister zeker 10 cm buiten de buikwand, die was echt gestoord bezig. 8)7 Oefenen op zijn nieuwe Drumstel prima, maar we gaan in Mira toch echt GEEN SALTO'S oefenen! Mamma Mira is verdorie geen circustent! -:(-

:')
Gelukkig blijft Mendy de garage waar de poster in spe kan oefenen, gisteren probeerde de kleine er wel een circus van te maken, maar mama liet even blijken dat dat echt niet mag en maakte 't kindje lekker duizelig door te trappen en te rollen :')

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:27

Noor, GEFELICITEERD! *\o/*

Ook voor Kwallie een gefeliciteerd, mevrouw is vandaag 8 geworden! :):)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:31

Mendy wordt morgen 6! :))
Gefeliciteerd Quality :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:32

hehe Cynthia.

Gentleman bokte flink in de buik, en bokt nu nog steeds :+ kleine draak is het

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:33

Kwalliebal krijgt zo een taart van mij :D Nouja, een houten plank met brood, fruit en pepermunt :D (Vind ze heerlijk, dus een keer in de twee, drie maanden krijgt ze een pepermuntje :D )

Ik krijg me toch net een idee _O- Een plukje van Kwal haar manen blonderen en daarna paars verven _O-

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:35

whahahaha je gaat je paard toch niet blonderen:P

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:37

Een klein plukje maar _O- Ik moet nog maar even zien hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:38

Heb tijdje geleden een tijd meegepraat in dit topic, maar lees nog altijd mee :) Ons veulen is Zaterdag avond geboren, dit is een topic waar de foto's in staan: [KS-ITP] Splash! Nog geen 24 uur oud.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-03-11 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:42

Gefeliciteerd Roxannev. Ik heb een berichtje geplaatst in je topic.
Was dat de merrie die nog zo jong was? Alleszins wel een goede moeder zo te zien!