Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
annastasia schreef:Bericht terug van het NRPS wat betreft de registratie van de dekking.
De hengstenhouder wil niet betalen ( en kan volgens hem niet betalen).
Hij heeft nu dan eindelijk maar toch de registratie van de dekking opgestuurd naar het NRPS.
Het stamboek heeft nu de factuur voor registratie van het veulen gemaakt, en deze komt mijn kant op.
Ze vinden niet dat ik de DNA kosten hoef te betalen, dus deze nemen hun voor hun rekening.![]()
Als het er met deze dekkingsregistratie zo aan toe gaat, hoe gaat het dan met andere dekkingen...........
Dustinlover schreef:Gefeliciteerd Noor!!
Zag nog andere mooie veulentjes voorbij komen...
Ik weet nog niet of ik het veulen van Fab laat inschrijven.. Fab heeft goede kwpn papieren, maar aangezien het een kruising word, wil ik even kijken of het wel op een kwpner gaat lijken.. Heb al wel gevragen bij het KWPN en kreeg een papiertje om in te vullen, maar aangezien ik dan toch DNA moet gaan trekken.. vul ik alles wel in als ik zeker weet dat ik het veulen inschrijf
Neonlight schreef:Schetsen wordt gelijk met chippen gedaan, anders kunnen ze ook geen fatsoenlijk paspoort maken.![]()
Hier is vorig jaar ook verkeerd geschetst, Pepa werd met een kroonrand geschetst. Ik was er zelf niet bij, moest werken, maar een week later kreeg ik het paspoort en toen zag ik het. Nagevraagd bij staleigenaar, en het klopte zei hij, schetser bleef bij hoog en laag beweren dat er een kroonrand zat en hij had ervaring daarmee dus punt uit.![]()
Contact met stamboek opgenomen, en aangezien hij toch naar de keuring ging zouden ze hem opnieuw schetsen. Ik daar naar het secretariaat, had het veulen al bij (kwam net de ring uit), schetser was er niet. Dame van het secretariaat keek, nou zei ze, daar hoeft geen schetser voor te komen, beentje was gitzwart en geen wit haartje op te bekennen.Ze hebben het paspoort ingenomen, en een week later had ik het weer in huis, en als verrassing stond er ook nog mooi zijn 1ste premie in vermeld.
Marlis schreef:Ik weet trouwens niet of er voor peep haar beeb een schetser moet komen?
Heb de dekpapieren om in te vullen en op te sturen...?
KootMiraDrum schreef:Mira's Drumkind kwam gister zeker 10 cm buiten de buikwand, die was echt gestoord bezig.Oefenen op zijn nieuwe Drumstel prima, maar we gaan in Mira toch echt GEEN SALTO'S oefenen! Mamma Mira is verdorie geen circustent!