Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
easygoing schreef:Nou kan het aan mij liggen hoor maar zouden ze dat veulen niet beter met mams op de wagen kunnen zetten en naar de kliniek racen?
easygoing schreef:Niets ten nadelen van de eigenaren natuurlijk maar in geval van echte nood zullen ze in de kliniek eerder kunnen starten met behandelen dan wanneer het veulen thuis is en men op een veearts moeten wachten.
Tuurlijk begrijp ik dat het daar niet allemaal om de hoek zit en dat de rit zwaar zal zijn maar goed jeetje dit is toch ook wel wat hoor. Weet je het heeft beide voor en nadelen natuurlijk maar persoonlijk denk ik dat als ik de eigenaar geweest zou zijn ik meer vertrouwen in een goede afloop zou hebben als het diertje veilig in een kliniek is en desnoods zou ik daar in de buurt blijven slapen om er zelf ook nog zoveel mogelijk aandacht aan te besteden. Echter ben ik geen fokker en is dit taal van een leek.
marjan1986 schreef:easygoing schreef:Niets ten nadelen van de eigenaren natuurlijk maar in geval van echte nood zullen ze in de kliniek eerder kunnen starten met behandelen dan wanneer het veulen thuis is en men op een veearts moeten wachten.
Tuurlijk begrijp ik dat het daar niet allemaal om de hoek zit en dat de rit zwaar zal zijn maar goed jeetje dit is toch ook wel wat hoor. Weet je het heeft beide voor en nadelen natuurlijk maar persoonlijk denk ik dat als ik de eigenaar geweest zou zijn ik meer vertrouwen in een goede afloop zou hebben als het diertje veilig in een kliniek is en desnoods zou ik daar in de buurt blijven slapen om er zelf ook nog zoveel mogelijk aandacht aan te besteden. Echter ben ik geen fokker en is dit taal van een leek.
Je moet er ook nog zien te komen, als het kwestie van 10 min is dan zou ik indd ook inladen en op naar de kliniek, maar als je met zo'n prematuur veulen langer dan een uur moet rijden(je bent snel 2 uur onderweg in Amerika), dan kan de rit het beestje al fataal worden. Hoop ook echt dat dit nog goed komt. Stond wel in dat stukje in het engels, dat als je zag dat het mis ging dat je dan moest bellen, maar hele veulen is nu uit zicht!
Maseike schreef:Denk idd als de rit langer na wat uren gaat duren dat mensen eerder denken de zorg en doen en laten nemen mij wel voor onze rekeningdat zou ik zelf ook doen.
Liever ik de volle zorg 48 uur dan in de trailer in een rit van vele uren met de dood voor in je ogen dus de keuze lijkt mij heeeeeeeeeeeeel gemakkelijk.
Maseike schreef:De kansen is vechten als eigenaar en dat is alles wat je kan doen voor zo,n klein diertje.
Hopen op goede afloop maar ook vrede hebben na alles als het niet lukt dan overlijd.