[HK][Barncam] - Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2011 #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re: [HK][Barncam] - Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2011 #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:25

Maseike, dit hadden de eigenaren begin van de middag geplaatst:
HI, thanks for watching him, yes, he is a little early, hardly no hair on his hip and back uppper legs, we are giving him some dexamethozone, a lung steriod that usually helps , that is if they are old enough, I think we have been told that lungs are the last to form completely, but he is sucking on the syringe, I milked Cashmere and he got about 18 ccs, then I went and we have milking goat colosturm which is universal and very good, we have several bottles of it frozen from a neighbor, for new born, and then for 24 hours and then the weaker one, so I gave him quite a bit more of that, as I could not get more milk out of her, I also gave him an enema, we hate to do that when they are not standing alone, but dont want other problems, I need to head to the dentist soon, mike will be home and trying to feed him every hour or so, and practise him standing, so yes, he is a premie, and he is very tiny, I doubt he weighs more than maybe 8 pounds at the most, I think my thumb is thicker than his legs, he is beautiful, and so tiny and petite, please say an extra prayer for him, we are doing what we can for him, take care, if you see him in trouble please call mike 7013412500, and thanks Judy for the call, it was very very much appreciated, tami

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:26

Misschien is het veulen te zwak daarvoor dat het beessie die rit al niet overleeft.

Pedro_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:26

wat kunnen ze daar doen dan?

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:27

vertaling? hahaha

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:27

easygoing schreef:
Nou kan het aan mij liggen hoor maar zouden ze dat veulen niet beter met mams op de wagen kunnen zetten en naar de kliniek racen?

Als het veulen naast flesvoeding geen andere medische zaken nodig heeft denk ik dat ze daar op stal meer tijd en aandacht voor hem kunnen vrijmaken dan op een kliniek. Daarbij kan het in Amerika soms zo wezen dat de dichtbij zijnde kliniek meer dan 8 uur rijden is..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:30

Jeeeeh als ik dat zo lees na bericht wendy mag ik hopen dat het diertje het haalt.
Dit wil je niet als eigenaar zeg.

Dit diertje gaat het zeker niet halen met een ritje kliniek maar zo lekker bij mama en de goede zorg van eigenaren.

Pedro_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:33

ooh ik wil weten wat er aan de hand is. kan iemand een laptop aan die vrouw geven om het ons te vertellen? O:)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:34

Pfffh he, heb het al ff laten vertalen hiero. Echt sneu voor iedereen daar, voor zowel, eigenaar, merrie en veulen... Ik duim mee! hoop dat het kleintje het red!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:34

Niets ten nadelen van de eigenaren natuurlijk maar in geval van echte nood zullen ze in de kliniek eerder kunnen starten met behandelen dan wanneer het veulen thuis is en men op een veearts moeten wachten.
Tuurlijk begrijp ik dat het daar niet allemaal om de hoek zit en dat de rit zwaar zal zijn maar goed jeetje dit is toch ook wel wat hoor. Weet je het heeft beide voor en nadelen natuurlijk maar persoonlijk denk ik dat als ik de eigenaar geweest zou zijn ik meer vertrouwen in een goede afloop zou hebben als het diertje veilig in een kliniek is en desnoods zou ik daar in de buurt blijven slapen om er zelf ook nog zoveel mogelijk aandacht aan te besteden. Echter ben ik geen fokker en is dit taal van een leek.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:35

was dr ook weer.

Nadesh: bedankt voor het filmpje van Razz! Dat was leuk om even te zien, zit ook al weken naar die gekke merrie te kijken, haha
Prachtig veulen!

Lees hierboven iets over een veulen waar het niet zo goed mee gaat...sneu, ik hoop dat die het gaat redden. Maar neem aan dat de eigenaar er alles aan zal doen!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:36

Zeg net tegen mij mijn man ow mijn merrie zal maar zeg ow wat erg.
Die zorg en gevecht voor zo,n diertje.
Laatst bijgewerkt door Maseike op 25-03-11 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:37

easygoing schreef:
Niets ten nadelen van de eigenaren natuurlijk maar in geval van echte nood zullen ze in de kliniek eerder kunnen starten met behandelen dan wanneer het veulen thuis is en men op een veearts moeten wachten.
Tuurlijk begrijp ik dat het daar niet allemaal om de hoek zit en dat de rit zwaar zal zijn maar goed jeetje dit is toch ook wel wat hoor. Weet je het heeft beide voor en nadelen natuurlijk maar persoonlijk denk ik dat als ik de eigenaar geweest zou zijn ik meer vertrouwen in een goede afloop zou hebben als het diertje veilig in een kliniek is en desnoods zou ik daar in de buurt blijven slapen om er zelf ook nog zoveel mogelijk aandacht aan te besteden. Echter ben ik geen fokker en is dit taal van een leek.

Je moet er ook nog zien te komen, als het kwestie van 10 min is dan zou ik indd ook inladen en op naar de kliniek, maar als je met zo'n prematuur veulen langer dan een uur moet rijden(je bent snel 2 uur onderweg in Amerika), dan kan de rit het beestje al fataal worden. Hoop ook echt dat dit nog goed komt. Stond wel in dat stukje in het engels, dat als je zag dat het mis ging dat je dan moest bellen, maar hele veulen is nu uit zicht!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:39

Denk idd als de rit langer na wat uren gaat duren dat mensen eerder denken de zorg en doen en laten nemen mij wel voor onze rekening :) dat zou ik zelf ook doen.

Liever ik de volle zorg 48 uur dan in de trailer in een rit van vele uren met de dood voor in je ogen dus de keuze lijkt mij heeeeeeeeeeeeel gemakkelijk.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:39

marjan1986 schreef:
easygoing schreef:

Je moet er ook nog zien te komen, als het kwestie van 10 min is dan zou ik indd ook inladen en op naar de kliniek, maar als je met zo'n prematuur veulen langer dan een uur moet rijden(je bent snel 2 uur onderweg in Amerika), dan kan de rit het beestje al fataal worden. Hoop ook echt dat dit nog goed komt. Stond wel in dat stukje in het engels, dat als je zag dat het mis ging dat je dan moest bellen, maar hele veulen is nu uit zicht!

Dat begrijp ik zeker maar jeetje zeg het is een lastig verhaal.
Wat zijn de kansen nu zou je haast zeggen dan.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:40

ik denk klein ;(

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:41

De kansen is vechten als eigenaar en dat is alles wat je kan doen voor zo,n klein diertje.
Hopen op goede afloop maar ook vrede hebben na alles als het niet lukt dan overlijd.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:43

Maseike schreef:
Denk idd als de rit langer na wat uren gaat duren dat mensen eerder denken de zorg en doen en laten nemen mij wel voor onze rekening :) dat zou ik zelf ook doen.

Liever ik de volle zorg 48 uur dan in de trailer in een rit van vele uren met de dood voor in je ogen dus de keuze lijkt mij heeeeeeeeeeeeel gemakkelijk.

De zorg zou zeker geen reden voor mij zijn om het veulen naar de kliniek te brengen wat wel een reden zou zijn dat daar veel meer kennis en ervaring is dan thuis. Plus dat in geval van nood er een heel team klaar staat om het beestje te helpen. Ik zou de overlevingskansen van zo'n dier overwegen als hij een aardige kans heeft om het thuis te redden dan zou ik het niet op het spel zetten om naar de kliniek te gaan maar als de kans echt heel klein is dan zou ik de gok zeker wel nemen om de rit naar de kliniek te maken.

marjan1986

Zie trouwens dat de merrie de stal en en uit kan lopen! Zo nu en dan als je haar kwijt bent, dan moet je ff op de Cam kijken rechtsonderin!!! dan loopt ze in het gangpad van de stal

Wendy_Komen

En dan blij wezen dat je je merrie tenminste nog hebt!
Want dat is er voor een paar dit jaar ook al niet meer het geval...

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:44

ik denk ook klein, maar op zich....

ik neem aan dat het veulen gedronken heeft bij de moeder? Of lukt dat niet?
lees wel dat hij wat biest gehad heeft....dus antistoffen heeft ie binnen. Dat is heel erg mooi natuurlijk.

Ik denk dat het gewoon afwachten is....

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:45

Wendy_Komen schreef:
En dan blij wezen dat je je merrie tenminste nog hebt!
Want dat is er voor een paar dit jaar ook al niet meer het geval...

ik denk dat je je dat ook moet beseffen op z'n moment....zij heeft het iig wel overleefd...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:46

Maseike schreef:
De kansen is vechten als eigenaar en dat is alles wat je kan doen voor zo,n klein diertje.
Hopen op goede afloop maar ook vrede hebben na alles als het niet lukt dan overlijd.

Da natuurlijk wel mooi gezegd maar geen duidelijkheid. Ik weet ook wel dat wij dat hier niet in kunnen schatten. Het beestje moet zelf blijven vechten en dan blijf je als baasje natuurlijk meevechten maar je mogelijkheden als baasje kunnen op een gegeven moment op zijn maar dat wil niet zeggen dat er dan ook geen mogelijkheden voor het veulen meer zijn. Snap je wat ik bedoel? Hoe dan ook het blijft een vreselijk moeilijk dilemma.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 25-03-11 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:46

Ze gingen hem elk uur flessen als ik het goed begrepen had. Drinken bij de merrie lukt hem niet, en staan dus ook niet...

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:49

Het lijkt dat ze het veulen nu aan een infuus hebben in de hoek links onderin!! Zag een zak en allemaal draden. Iemand anders het ook kunnen zien?

Pedro_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:49

Afbeelding
dit was zo lief, ik weet niet of ie ook echt iets heeft binnengekregen maar het is wel echt een topmerrie, ze schoof 'm steeds wat verder naar haar uier toe, zo goed!