[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dark7

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:48

Moosss jeetje dat is even schrikken! Het oog zelf niet beschadigd? :=

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:00

Mooss: jeetje, dat ziet er heftig uit! Mooi kunnen hechten?

Ik zag lekker bolle mooie dames, kleine schatjes met roze dekentjes en veel uiers die wel of niet dingen doen :+

Respect voor de bijleesposten, dat kan ik helaas niet voor mekaar krijgen ;)

Hier rustig en niks te melden, dag 266 vandaag.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:15

Jeetje dat oog :(:)

Gelukkig genezen dat soort wonden wel heel snel.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:19

Ohjee beterschap! Nare wond

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:19

Wow heftig zeg dat oog... hopelijk ze oog zelf niet beschadigd.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:29

Moosss schreef:
Bijleespost! vanaf pagina 287 oeeepppppsssiieee hahahah

xYaartje Gaat toch echt wat gebeuren! <3 Gaat even heeeelll langzaam maar zodra er iets verandering in de uier komt gaat het 9 van de 10 keer snel :)) .

Oh jeetje dat oog! Hopelijk geneest het alsnog mooi en zie je er straks niks meer van. Beterschap voor Nouka :knuffel: .

Ik hoop dat je gelijk hebt :D . Want vandaag was er weer weinig te zijn qua veranderingen bij Maria -O- . Had nog met de fokker van Asfaloth gesproken vandaag en hadden het erover wanneer ze zou bevallen. Ik zei: Binnen nu en twee weken. Hij gokt dat het nog wel wat langer gaat duren. Hoop het niet. Ik word ongeduldig _O- (de fokker van mijn pony is de eigenaar van Maria. Mijn pony is het eerste veulen/zoon van Maria. Dit veulen is dan weeral extra speciaal omdat het een half broertje of zusje is van mijn pony <3 .).

Eens zien of ik nog een foto van hem en Isaac terug kan vinden. Isaac is het veulen van Maria in 2019. De twee halfbroers waren echt onwijs leuk aan het spelen elke keer. Inclusief steigeren. Isaac was als veulen echt niet bang en daagde zijn grote broer Asfaloth maar al te graag uit.

Okay, ik moet een deze dagen er gewoon weer even voor zitten en een bijleespost maken.
Weinig te melden. Alles rustig, rond en gezond. Had de eigenaar van Jenny en Zoë ook nog even gesproken en die voelde toch wel verandering aan uier van Jenny. Dus hopelijk gaat die nu toch echt vaart maken. Ik wil veulen knuffelen :j .
Dus bij gebrek aan huidige veulens. Nog maar wat foto's uit de oude doos :D .

Edit: Gevonden :D . Een aantal bokkers zullen Isaac wellicht nog herkennen. Heb hem toen in het 2019 topic geïntroduceerd :j . Isaac was voor de duvel niet bang. Je wilt niet weten hoeveel foto's ik van Isaac heb die tegen zijn veel oudere broer opsteigerd :') . Het was Isaac die Asfaloth veelal uitdaagde en Asfaloth daagde Isaac andersom net zo uit.
Frodo en Asfaloth kunnen ook zo met elkaar spelen, maar helaas heeft Asfaloth sinds stormen Dudley, Eunice en Franklin mentaal een hele klap gehad en hij is nog steeds erg moe (wat voor de stormen niet zo was). De stormen hebben Asfaloth mentaal gezien toch meer energie gekost dan ik dacht. Waardoor het spelen tussen de twee heren ook veel minder is op het moment. Iets waar Frodo tot mijn grote verbazing onwijs veel respect voor heeft. Echt onwijs mooi om te zien dat Frodo zich aan Asfaloth aanpast <3 . Asfaloth krijgt alle tijd om mentaal te herstellen uiteraard.
Echter hoop ik nog op een dag een foto van Asfaloth en Frodo te maken die net zo tegen elkaar opsteigeren als Asfaloth en Isaac hier.
Isaac was hier 4 maanden oud. Asfaloth was 6 jaar oud. Beide zoons van Maria. Isaac is verkocht toen hij 6/7 maanden oud was.
Foto's zijn onbewerkt trouwens:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helemaal rechts zien jullie Fabulous. Onze vorige dekhengst en de vader van Isaac.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 08-03-22 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:48

Mooss wow heftig dat oog!! Hopelijk geneest het snel en goed! Beterschap :knuffel:
Wat beginnende uiers, bij mae vind ik ze al heel vol! Respect voor je bijleespost! Volgens mij is er geen whatsappgroep?

Jessicazz wat een leuke foto's en een schattig dekje <3

Mirjamalvaro ook al een stuntpiloot. Ook beterschap! Omg een vreemde tussen de paarden... zo asociaal. Ik woon aan een doodlopende weg die overgaat in een fietspad. Gaan mensen altijd de paarden aaien, dat nog tot daaraantoe maar ook gras plukken en aan de paarden voeren of appels/brood geven -O-

Linsey1998 ik heb ze besteld op AlieExpress. Wat gaat ze snel!!

Natasja fijn dat er iets meer vulling in haar uier komt!

Dark7 ook al een serieus uier!

Jennyk klopt. Maar wil opzich wel slapen _O-

Symke haha die eerste foto :P Lekker even op bezoek.

Hier ook flink verharen :j

Goldenarrow wat ziet ze er nog mooi uit! Helemaal geen walvis nu haha. Ahh Galaria <3

Toushie lekker rond! Tietjes doen nog niet zoveel

Knolselder bedankt voor de tip! Ik ga googlen

Weinig verschil eigenlijk. Alles is slap, uier is vol, ph vond ik eigenlijk iets hoger. Ik verwacht het eigenlijk niet vannacht. Maar ik blijf oplettend en waken. Alarm om. Niet de eerste keer dat ze mij fopt :roll:
Net even lekker 2 uren kunnen slapen. Kijk nu mijn programma af en dan maar weer slapen. Qua gedrag kijkt ze wel steeds naar achter, staart afhouden e.d
Afbeelding
Afbeelding

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:53

Nouka d’r oog was gelukkig nog helemaal goed! D’r wond was net een halve cm boven d’r ooglid. Hierdoor kon de dierenarts het goed schoon maken en hechten.
Het is echt een week dik geweest met pus eruit maar ik moet zeggen dat het er vandaag echt goed uit zag. Mevrouw heeft zelf d’r hechtingen eruit geschuurd maar het zit nog goed.

Ohhh en dit allemaal omdat ze ruzie had met d’r buurman en die zij hap…

Kabayo: jaaaa Mae d’r uier gaat echt hard! Binnen 2 weken nu al zo. Ph net nog een keer gemeten maar ook nog 7 dus nog even wachten.
Mae haar vorige dracht was 2 weken uier aanmaken 1 dag kechelen en bij binnenkomst op stal was daar haar veulen:)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 00:08

Pfff wat zijn het soms toch ook sukkels he. :(:)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 00:20

Oh auw die foto’s wat een nare wond!
Gelukkig dat het nu beter gaat.

Spannend blijft het kabayo!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 00:27

Moosss , jeetje wat een wonde. Gelukkig kon de dierenarts het hechten en was er geen schade aan het oog zelf.

Xyaartje , ze laten je wel wachten maar straks kan je heel veel veulens knuffelen dat is des te leuker !
Isaac was mooi getekend , zo donker bont.

Kabayo , goh de melktest lijkt nu wel weer rond de 7 te zitten. Maar je weet het nooit ze maakt er een mooi potje van. Dat moet wel gewoon een geweldig mooi veulen worden.

Hier zit de de laatste zomerweide aan een pad waar wandelaars , fietsers en landbouwverkeer komt voor de overige percelen. Maar gelukkig nog nooit kunnen ontdekken dat men de paarden voert oid.
Al houd ik straks de merrie met veulen zoveel mogelijk op de eerste 2/3 percelen was het idee.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 00:39

Zo moos.. ziet er heftig uig dat oog. Gaat het wel helemaal weg trekken?

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 03:21

Libera schreef:
For_Que schreef:
Spannend allemaal!
Ik begin me ook een beetje zorgen te maken hier merrie op dag 332 maar echt nog helemaal geen uier?
Wat kan er mis zijn?
[ [url=m/5N52bB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou me nog niet teveel zorgen maken. Twee jaar terug heeft mijn merrie tot 387 dagen gewacht, en had pas tijdens of vlak voor de bevalling een uier!
De mijne zag er ook nog eens superslank uit dus heel bokt al overtuigd dat er niks in zat… wist zelf wel beter maar goed. Zo lang wachten is nooit leuk!

Omg! 387 dagen!!!
Nee ik moet het ook nog geduldig afwachten maar zie overal gevulde uiers en oh strips en hier gebeurd er niks

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 03:22

goldenarrow schreef:
For_Que schreef:
Spannend allemaal!
Ik begin me ook een beetje zorgen te maken hier merrie op dag 332 maar echt nog helemaal geen uier?
Wat kan er mis zijn?
[ [url=m/5N52bB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou me ook niet teveel zorgen maken. Prganza zit net íets verder dan de jouwe (dag 338) en die is pas op dag 335 begonnen met wat uier aan te maken. En wat ze doet is nog niet echt veel te noemen. Intissima zit op dag 328 en heeft ook nog helemaal niks.
oh gelukkig! Dacht echt wat kan dat zijn als er geen uier is?

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 03:22

Quir schreef:
Ik zou me ook nog niet al te veel zorgen maken For_Que, mijn merrie begon vorig jaar ook pas rond 335 dagen met uier en is uiteindelijk bevallen op 354 dagen. Zie je wel beweging in de buik? Dat kon ik bij mijn merrie wel heel goed zien.

Alle merries die voor de 300 dagen een uier maakt (behalve mini's en Friezen, dan 280 dagen) moet zelfs beschouwd worden als placentitis. En vroeg in het jaar, dragen merries ook relatief vaker over.
Ja ik zie wel beweging in de buik!
Nog geen veulen Kabayo? :))

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 03:23

ajesca123 schreef:
Geen veulens vannacht? -O-
Het wordt wel heerlijk weer komende dagen dus laat de veulentjes maar komen!
Hier begint het uier heel rustig wat te vullen.
Ben benieuwd wat ze gaat doen dit jaar.
Tot nu toe bevalt ze altijd ongeveer 2 weken voor de uitgerekende datum.
Dus als ze dat nu ook doet zal het in de loop van volgende week zijn.
Heb alleen al de hele dracht het gevoel dat het een hengstje is en dat die wat langer blijft zitten :o
[ [url=m/usZ5RF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ja dat gaat de goede kant op! *\o/* *\o/*

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 03:26

Kabayo schreef:
Ik vind 300 ook wat veel voor een pasgeboren veulen. 100 a 150 lijkt mij goed

Ajesca helaas! Inderdaad heerlijk weer {:} Mooi uiertje al. Wil je ook een hengst of liever een merrie?

For_que komt wel goed! Niet elke merrie bevalt met een vol uier. Het kan ook ineens binnen 3 dagen volschieten.

Amhorses nigrante vult ook al goed! Schiet mooi op met haar, richting de 300

Caily wat staan ze lekker te doezelen in de zon <3

Knolselder welke strips heb jij? Ik zag iedereen hier met deze maar vind ze eigenlijk best moeilijk af te lezen :o Quinn is echt een grapjas :j Houdt je in spanning :D

Niks..
Uier ineens veel leger... ph hoger.. Als ik het nu zie duurt het nog even. Wat tegenstrijdig allemaal.. Ze was wel heel onrustig, staart afhouden, naar de buik kijken. Vanochtend vond ik haar ook best druk
[ [url=m/ZMLSUD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NnUV9j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Merries veilig!
_Natasja_ - Babs - 340
Knolselder - Quinn - 340
Luna2006 - Sun - 338
Knolselder - Mona - 338
Goldenarrow - Prganza - 338
Tinniie - Jade - 330
Goldenarrow - Intissima - 328
Jennyk - Goldy - 320
XYaartje - Jenny - 309
Knolselder - Desi - 306
XYaartje -Maria - 305

Ja ik wacht het nog maar even geduldig af!
Maar het stelt me wel gerust hier! geen pijl op te trekken die uiers
Spannend bij jou ook kabayo

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 03:29

Caresse07 schreef:
Uier zegt inderdaad niet altijd alles, bij het 2e veulen wat ik uit de moeder van Caresse gefokt heb schoot het uier 3cht pas vlak voor de geboorte vol. Waren dan ook verrast doordat er ineens een veulen naast lag :=

Nou dat verwacht je dan toch ook helemaal niet idd, het is gewoon heel spannend allemaal en dan zie je al die uiers en dan denk ik oliebol er gebeurd hier niks zal het wel goed gaan

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 03:30

Dark7 schreef:
Nou de bijleespost toch maar op m’n telefoon gezien m’n laptop nogsteeds geen beeld geeft :n

;tinkels wat een spannende tijd, en wat kunnen de merries het toch spannend maken! Fijn dat je een alarm hebt wat je om kunt doen, scheelt je denk ik een hoop uren slaap missen ( tenzij het alarm je elke 10 minuten belt omdat je merrie languit ligt te slapen)

Caresse: gelukkig dat de da niks “alarmerends” vond en het “ gewoon zucht” was hoewel dat opzich toch ook al vervelend kan zijn, als het goed is nog 57 dagen tot de 340 bij jou ? Spannend :o

Yvk: ik heb respect voor de mensen die het veulen kunnen verkopen, ik ben echt zo’n verzamelaar verschrikkelijk _O- maar soms is het gewoon ook niet anders. Fijn dat ze ook al snel naar de beval box mag :)

Kabayo: jeetje jouw merrie weet het ook wel spannend te houden zeg, die houdt wel van verassingen :') alhoewel ik denk dat het niet veel langer gaat duren, gezien het staart afhouden
En naar de buik koekeloeren >;)

Melissa1996: jouw merrie is ook al mooi rond aan het worden! Ziet er goed uit

Xyaartje: jeetje die van jou schieten ook al op! En wat zijn ze toch schattig en knap hè! <3

_Natasja_ uier is nog heel bescheiden, en toch al ruim veilig als ik het goed heb? Wel een plaatje van een merrie ik hou ontzettend van schimmels :o

Charmfaith: wat maakt milka het spannend! Uier ziet er al goed gevuld uit, spannende tijd :=

Floripori: wat ontzettend goed dat je er zo bovenop zit, en fijn dat het de goede kant op gaat +:)+

Forque: ik denk dat de kans heel klein is dat er niks meer in zit, iedere merrie is anders met de ontwikkelingen, voor je het weet ligt er een pracht veulen naast! :)F

Caily: die zien er ook rond en gezond uit! Ze staan er heerlijk bij zo te zien, lekker te genieten van de zon {:}

AMhorses: nigrante doet inderdaad goed haar best! Gelukkig loopt het inderdaad nog terug, ben wel “ blij” te zien dat nigrante ongeveer dezelfde uier heeft als die van mij, want ik begon het al op m’n heupen te krijgen dat er iets mis was :( die is overigens vandaag ook 295 dagen
Heeft nigrante zucht voor het uier?

Ajesca: dat wordt ook al lichtjes alles goed in de gaten houden, zeker gezien je zelf aangeeft dat ze meestal een week of twee eerder gaat! Altijd spannend weer merrie of hengst

Pradadaan: die van jou zit nog goed strak in het pak zeg! Die 100 dagen zijn zo voorbij hoor al lijkt t lang, je bent niet de enige hoor ik zit ook altijd overal bovenop soms op het irritante voor mezelf af, goed dat je nog hebt laten voelen/scannen dan ben je zelf gerustgesteld :o

Cioccolato: jouw maiden ziet er ook goed uit zeg! Uier is geen theezakje meer!

Ranjarietje: jouw merries schieten ook al op! Wat een plaatjes beide! :wow:

Hier vandaag op 295 dagen, omdat de uier toch wat gevuld is op aanraden van de da temperaturen dagelijks en dat doen we netjes gister 37,9.. merrie temperaturen we zoiezo iedere week enkele keren, en zit meestal rond de 36.7/37.4… maar geen uitvloei schede, en nog helder en kwiek.. uier Was gister zo na bewegen:

[ [url=m/wisSlH.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/peoFTg.png]Afbeelding[/url] ]
Ik hoop het!!!

Zondag dag 300 en dan de week van de 15e gaat ze de bevalbox in dat is gelukkig 1 rij terug op dezelfde stal, dan de camera direct hangen, want ik heb het onderbuikgevoel dat ze de 325 niet gaat volmaken… hoewel ik hoop van wel…

_/-\o_

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 03:32

Luna2006 schreef:
Hier trouwens eindelijk een heel klein beetje verandering. Met het blote oog bijna niet te zien :+
[ [url=m/iAfVgO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ja idd !

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 03:32

Yvk schreef:
Ik heb op zich niet zo'n moeite om te fokken voor de verkoop. Als ik me daarop instel dan is dat prima. Maar ik zou het rijden zo missen.. Mijn hobby om te rijden is groter dan mijn hobby om te fokken. Maarja.. Het paard moet ook wel gelukkig zijn. Het is niet dat ze staakt of dat je heel duidelijk merkt dat ze het niet leuk vind. Maar ze heeft zoveel spanning.

Kabayo Zilver maakt het maar spannend allemaal. Hopelijk houd ze je niet al te veel dagen in spanning!

Foq_Que voor jou ook spannend, op een andere manier. Ik zou me ook nog niet te veel zorgen maken. Maar snap de frustratie wel.

Knolselder die Quinn. :')

AM Nigrante maakt er ook al werk van!

Ajesca spannend dat het misschien al bijna komt.

Pradadaan ze is zeker nog bescheiden, maar fijn dat het goed zit.

Cio die is ook mooi aan het groeien!

Dark hopelijk houd ze het nog even binnen. Die 325 dagen zou toch mooi zijn.

Das misschien wel het goede woord uier frustratie

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 03:34

<3
Jessicazz schreef:
Mijn knapperd is vandaag 3 week oud! <3 <3
Dekentje gisteravond even opgedaan tijdens het beentjes strekken met -2 buiten :brr:

[ [url=m/gIHs8D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XJURL4.jpg]Afbeelding[/url] ]
>
<3 <3 oh wat schattig

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 07:43

Jeetje dat oog!! Wat schrikken zeg!
Gelukkig viel het goed te behandelen door de DA :(:)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 07:49

For_que ja zeker spannend!
Misschien is het een idee om op alles te reageren in 1 bericht? Scheeld heel veel berichtjes achter elkaar aan hihi

Toushie ja klopt, ik vond het nu ook weer een 7. Vreemd hoor :+ Heb dus vannacht weer heerlijk bijgeslapen. Echt aan toe :=

Hier niks. Dit keer wel wat slaap :j Ik moet nu weer 3 dagen werken maar gelukkig zijn mijn ouders thuis :)
Foto van gisteravond met haar halster alarm.
Afbeelding

Merries veilig!
_Natasja_ - Babs - 341
Knolselder - Quinn - 341
Luna2006 - Sun - 339
Knolselder - Mona - 339
Goldenarrow - Prganza - 339
Tinniie - Jade - 331
Goldenarrow - Intissima - 329
Jennyk - Goldy - 321
Moosss - Mae - 321
XYaartje - Jenny - 310
Knolselder - Desi - 307
XYaartje -Maria - 306
RanjaRietje - Chloë - 304

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:13

Bij Mona mag er een dagje bij Kabayo, die zit op 340 :+
Jij zal wel een slaaptekort hebben := Maar op zich ook niet verkeerd dat het veulentje nog even blijft zitten toch?

Oh Bah Moos, dat is schrikken zo een wonde! Mae maakt er werk van.

Sara ik zie ook een klein begin!