Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moosss schreef:Bijleespost! vanaf pagina 287oeeepppppsssiieee hahahah
xYaartje Gaat toch echt wat gebeuren!Gaat even heeeelll langzaam maar zodra er iets verandering in de uier komt gaat het 9 van de 10 keer snel
.
Libera schreef:For_Que schreef:Spannend allemaal!
Ik begin me ook een beetje zorgen te maken hier merrie op dag 332 maar echt nog helemaal geen uier?
Wat kan er mis zijn?
[ [url=m/5N52bB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zou me nog niet teveel zorgen maken. Twee jaar terug heeft mijn merrie tot 387 dagen gewacht, en had pas tijdens of vlak voor de bevalling een uier!
De mijne zag er ook nog eens superslank uit dus heel bokt al overtuigd dat er niks in zat… wist zelf wel beter maar goed. Zo lang wachten is nooit leuk!
goldenarrow schreef:oh gelukkig! Dacht echt wat kan dat zijn als er geen uier is?For_Que schreef:Spannend allemaal!
Ik begin me ook een beetje zorgen te maken hier merrie op dag 332 maar echt nog helemaal geen uier?
Wat kan er mis zijn?
[ [url=m/5N52bB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zou me ook niet teveel zorgen maken. Prganza zit net íets verder dan de jouwe (dag 338) en die is pas op dag 335 begonnen met wat uier aan te maken. En wat ze doet is nog niet echt veel te noemen. Intissima zit op dag 328 en heeft ook nog helemaal niks.
Quir schreef:Ik zou me ook nog niet al te veel zorgen maken For_Que, mijn merrie begon vorig jaar ook pas rond 335 dagen met uier en is uiteindelijk bevallen op 354 dagen. Zie je wel beweging in de buik? Dat kon ik bij mijn merrie wel heel goed zien.
Alle merries die voor de 300 dagen een uier maakt (behalve mini's en Friezen, dan 280 dagen) moet zelfs beschouwd worden als placentitis. En vroeg in het jaar, dragen merries ook relatief vaker over.
Ja ik zie wel beweging in de buik!
Nog geen veulen Kabayo?
ajesca123 schreef:Geen veulens vannacht?![]()
Het wordt wel heerlijk weer komende dagen dus laat de veulentjes maar komen!
Hier begint het uier heel rustig wat te vullen.
Ben benieuwd wat ze gaat doen dit jaar.
Tot nu toe bevalt ze altijd ongeveer 2 weken voor de uitgerekende datum.
Dus als ze dat nu ook doet zal het in de loop van volgende week zijn.
Heb alleen al de hele dracht het gevoel dat het een hengstje is en dat die wat langer blijft zitten![]()
[ [url=m/usZ5RF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kabayo schreef:Ik vind 300 ook wat veel voor een pasgeboren veulen. 100 a 150 lijkt mij goed
Ajesca helaas! Inderdaad heerlijk weerMooi uiertje al. Wil je ook een hengst of liever een merrie?
For_que komt wel goed! Niet elke merrie bevalt met een vol uier. Het kan ook ineens binnen 3 dagen volschieten.
Amhorses nigrante vult ook al goed! Schiet mooi op met haar, richting de 300
Caily wat staan ze lekker te doezelen in de zon
Knolselder welke strips heb jij? Ik zag iedereen hier met deze maar vind ze eigenlijk best moeilijk af te lezenQuinn is echt een grapjas
Houdt je in spanning
![]()
Niks..
Uier ineens veel leger... ph hoger.. Als ik het nu zie duurt het nog even. Wat tegenstrijdig allemaal.. Ze was wel heel onrustig, staart afhouden, naar de buik kijken. Vanochtend vond ik haar ook best druk
[ [url=m/ZMLSUD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NnUV9j.jpg]Afbeelding[/url] ]
Merries veilig!
_Natasja_ - Babs - 340
Knolselder - Quinn - 340
Luna2006 - Sun - 338
Knolselder - Mona - 338
Goldenarrow - Prganza - 338
Tinniie - Jade - 330
Goldenarrow - Intissima - 328
Jennyk - Goldy - 320
XYaartje - Jenny - 309
Knolselder - Desi - 306
XYaartje -Maria - 305
Caresse07 schreef:Uier zegt inderdaad niet altijd alles, bij het 2e veulen wat ik uit de moeder van Caresse gefokt heb schoot het uier 3cht pas vlak voor de geboorte vol. Waren dan ook verrast doordat er ineens een veulen naast lag
Dark7 schreef:Nou de bijleespost toch maar op m’n telefoon gezien m’n laptop nogsteeds geen beeld geeft![]()
;tinkels wat een spannende tijd, en wat kunnen de merries het toch spannend maken! Fijn dat je een alarm hebt wat je om kunt doen, scheelt je denk ik een hoop uren slaap missen ( tenzij het alarm je elke 10 minuten belt omdat je merrie languit ligt te slapen)
Caresse: gelukkig dat de da niks “alarmerends” vond en het “ gewoon zucht” was hoewel dat opzich toch ook al vervelend kan zijn, als het goed is nog 57 dagen tot de 340 bij jou ? Spannend![]()
Yvk: ik heb respect voor de mensen die het veulen kunnen verkopen, ik ben echt zo’n verzamelaar verschrikkelijkmaar soms is het gewoon ook niet anders. Fijn dat ze ook al snel naar de beval box mag
![]()
Kabayo: jeetje jouw merrie weet het ook wel spannend te houden zeg, die houdt wel van verassingenalhoewel ik denk dat het niet veel langer gaat duren, gezien het staart afhouden
En naar de buik koekeloeren![]()
Melissa1996: jouw merrie is ook al mooi rond aan het worden! Ziet er goed uit
Xyaartje: jeetje die van jou schieten ook al op! En wat zijn ze toch schattig en knap hè!![]()
_Natasja_ uier is nog heel bescheiden, en toch al ruim veilig als ik het goed heb? Wel een plaatje van een merrie ik hou ontzettend van schimmels![]()
Charmfaith: wat maakt milka het spannend! Uier ziet er al goed gevuld uit, spannende tijd![]()
Floripori: wat ontzettend goed dat je er zo bovenop zit, en fijn dat het de goede kant op gaat![]()
Forque: ik denk dat de kans heel klein is dat er niks meer in zit, iedere merrie is anders met de ontwikkelingen, voor je het weet ligt er een pracht veulen naast!![]()
Caily: die zien er ook rond en gezond uit! Ze staan er heerlijk bij zo te zien, lekker te genieten van de zon![]()
AMhorses: nigrante doet inderdaad goed haar best! Gelukkig loopt het inderdaad nog terug, ben wel “ blij” te zien dat nigrante ongeveer dezelfde uier heeft als die van mij, want ik begon het al op m’n heupen te krijgen dat er iets mis wasdie is overigens vandaag ook 295 dagen
Heeft nigrante zucht voor het uier?
Ajesca: dat wordt ook al lichtjes alles goed in de gaten houden, zeker gezien je zelf aangeeft dat ze meestal een week of twee eerder gaat! Altijd spannend weer merrie of hengst
Pradadaan: die van jou zit nog goed strak in het pak zeg! Die 100 dagen zijn zo voorbij hoor al lijkt t lang, je bent niet de enige hoor ik zit ook altijd overal bovenop soms op het irritante voor mezelf af, goed dat je nog hebt laten voelen/scannen dan ben je zelf gerustgesteld![]()
Cioccolato: jouw maiden ziet er ook goed uit zeg! Uier is geen theezakje meer!
Ranjarietje: jouw merries schieten ook al op! Wat een plaatjes beide!![]()
Hier vandaag op 295 dagen, omdat de uier toch wat gevuld is op aanraden van de da temperaturen dagelijks en dat doen we netjes gister 37,9.. merrie temperaturen we zoiezo iedere week enkele keren, en zit meestal rond de 36.7/37.4… maar geen uitvloei schede, en nog helder en kwiek.. uier Was gister zo na bewegen:
[ [url=m/wisSlH.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/peoFTg.png]Afbeelding[/url] ]
Ik hoop het!!!
Zondag dag 300 en dan de week van de 15e gaat ze de bevalbox in dat is gelukkig 1 rij terug op dezelfde stal, dan de camera direct hangen, want ik heb het onderbuikgevoel dat ze de 325 niet gaat volmaken… hoewel ik hoop van wel…
Yvk schreef:Ik heb op zich niet zo'n moeite om te fokken voor de verkoop. Als ik me daarop instel dan is dat prima. Maar ik zou het rijden zo missen.. Mijn hobby om te rijden is groter dan mijn hobby om te fokken. Maarja.. Het paard moet ook wel gelukkig zijn. Het is niet dat ze staakt of dat je heel duidelijk merkt dat ze het niet leuk vind. Maar ze heeft zoveel spanning.
Kabayo Zilver maakt het maar spannend allemaal. Hopelijk houd ze je niet al te veel dagen in spanning!
Foq_Que voor jou ook spannend, op een andere manier. Ik zou me ook nog niet te veel zorgen maken. Maar snap de frustratie wel.
Knolselder die Quinn.![]()
AM Nigrante maakt er ook al werk van!
Ajesca spannend dat het misschien al bijna komt.
Pradadaan ze is zeker nog bescheiden, maar fijn dat het goed zit.
Cio die is ook mooi aan het groeien!
Dark hopelijk houd ze het nog even binnen. Die 325 dagen zou toch mooi zijn.