[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 16:19

Lady rolt 1 x per dag, als ze net in de paddock komt. Verder niet. Wel heeft ze steeds een vieze bips. Ve vocht bij de mest. Vandaag weer even bips, achterbenen en staart gewassen, leuk, palominos

Lady heeft een 300 grams bucas deken op en haar moeder nu een 0 grams. Gister het onderdeken van af gehaald. Ze was zo warm

Begint voor iedereen al erg op te schieten!

Setteli mooi buikje!

Welkom monDos!

Linda leuk gezicht zo op de cam

Prachtige kaarten skaay hinte en ennasil!

Lady word wekeljks getraind. Meestal 1 of 2 dagen vrij. Ben nu vooral aan het longeren. Wil haar mooi in de spieren krijgen aangezien ze volgend jaar naar de keuring gaat voor hopelijk het keur predikaat

Dankjullie voor de complimentjes
Hoop dat ik een beetje op iedereen heb gereageerd. Ik ga morgen 4 dagen duitsland in (vriend is internationaal vrachtwagen chaffeur dus ga met hem mee) en heb dan 4 dagen geen bereik.

Lady is zon bitch. Jaagt haar moeder weg en valt zelfs het alfa vrouwtje abby aan. Ze durft wel zeg }>

juval

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:01

was het nog gelukt met die merrie waar je mee bezig was Kabayo?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:26

juval schreef:
was het nog gelukt met die merrie waar je mee bezig was Kabayo?

Ben gister weer wezen kijken. Het paard ging er 5x raar vandoor. Ik kijk er dus van af.

Ben wel wat voorzichtiger na mijn bekken breuk. Had ook het idee dat ie niet helemaal lekker in zijn lichaam zat.

Ik kijk rustig verder naar wat leuks :)

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:30

Setteli, mooi buikje al!

Kabayo, jammer dat die andere merrie niks geworden is. Hoe heb je je bekken gebroken?

Juval, hoe gaat het met jullie merrie? Nu al goed te zien dat ze drachtig is? Jullie twijfelde toch?

Zijn er al merrie's die vocht vasthouden? Die van mij heeft af en toe opgelopen achterbeentjes.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:33

Liaan schreef:
Setteli, mooi buikje al!

Kabayo, jammer dat die andere merrie niks geworden is. Hoe heb je je bekken gebroken?

Juval, hoe gaat het met jullie merrie? Nu al goed te zien dat ze drachtig is? Jullie twijfelde toch?

Zijn er al merrie's die vocht vasthouden? Die van mij heeft af en toe opgelopen achterbeentjes.

Nee , lady houd geen vocht vast

Ik was een paard aan het rijden die steigerde en achterover viel (niet mijn eigen), week in het ziekenhuis gelegen, maand niet kunnen lopen. bekken links en rechts gebroken. Schaambeen, zitbeenknobbels en staartbeen gebroken en mijn spier in mijn linkerbeen is afgescheurd.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:36

Jammer van de merrie, maar dan beter niet idd.

Hier geen vocht vasthouden. Maar ze kan ook 24/7 lopen, dan zie je dat toch minder snel gebeuren.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:41

Zonde dat het toch niets is geworden, Kabayo, maar het klinkt als een verstandige keus!

Hier was Fiore van de week 7 maanden drachtig, maar omdat ik ziek was, heb ik vandaag pas de foto's kunnen maken met een vriendin.
Komen ze weer, vanaf maand 1 :D

1 maand:
Afbeelding Afbeelding

2 maanden:
Afbeelding Afbeelding

3 maanden:
Afbeelding Afbeelding

4 maanden:
Afbeelding Afbeelding

5 maanden:
Afbeelding Afbeelding

6 maanden:
Afbeelding Afbeelding

7 maanden:
Afbeelding Afbeelding

En van de voorkant vandaag:
Afbeelding

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:43

Kabayo, oef dat moet veel pijn gedaan hebben! Weer helemaal hersteld?

Cynthia, ze ziet er goed uit!

Die van mij staat wel veel buiten, maar geen hele dagen. Ze is ook wel al wat verder in de dracht, 8,5 maand ongeveer.
Laatst bijgewerkt door Liaan op 26-12-16 17:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:44

Hier ook weer 7 maanden drachtig! Ook Dooms rolt enorm veel, meer dan anders, of ze slaapt liggend?
Morgen foto's. We zijn nu bij m'n schoonouders.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:57

Jaa de pijn was niet zo fijn. Je kon niet staan/zitten of liggen zonder pijn en opstaan was ook vreselijk. Maar fijn, dat ook eens meegemaakt. Lady stond destijds ook te koop, maar ze betekende toen zo enorm veel voor mij dus heb besloten haar lekker te houden en dan mee te fokken. Klein voorbeeldje. Ze was zo vreselijk lief en voorzichtig. Ze volgde mij op de voet
Afbeelding

Ooh heerlijk buikje Cynthia! Ze ziet er goed uit!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:26

Oeh, Kabayo, dat moet vast erg veel pijn hebben gedaan. Mijn buurmeisje heeft een soortgelijk ongeluk gehad in augustus tijdens de cross met haar eigen paard. Begint nu weer een beetje op te knappen en loopt zonder krukken. Ze zit helemaal vol met schroeven en platen en zal eind april weer onder het mes moeten om alles eruit te halen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:27

Cynthia, ziet er goed uit.
Hier vandaag weer rondje gemend met dikkiedik. Elke keer denk ik hoe lang nog, maar mennen vindt ze erg leuk. Het was alleen beetje veel wind, haha.
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:31

suffie schreef:
Oeh, Kabayo, dat moet vast erg veel pijn hebben gedaan. Mijn buurmeisje heeft een soortgelijk ongeluk gehad in augustus tijdens de cross met haar eigen paard. Begint nu weer een beetje op te knappen en loopt zonder krukken. Ze zit helemaal vol met schroeven en platen en zal eind april weer onder het mes moeten om alles eruit te halen.

Heh bah dat klinkt ook naar. Ik heb gelukkig geen ijzerwerk in mij gehad.

Heerlijk. Dyonne.
Mennen lijkt mij zo heerlijk. Heb wel een kar een lady is er voor geleerd, minimaal, maar toch, ben dan toch beetje bang voor ongelukken want ik kan niet echt mennen :+ jaa waait hard pff

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:38

Scarlet heeft ook nog niet zoveel ervaring. Maar is erg fijne menpony.
Maar als ze nog vrij groen zijn is wat ervaring bij de menner wel fijn idd.
Dat mennen blijft bij mij toch wel trekken. Ik geniet van de ritjes ohz, maar het mennen gaat denk toch voor, haha.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:56

mennen is zo leuk! ik ben sinds een paar maanden met Smarti aan het mennen, en ze doet het zo goed, ook al is ze pas 3 jaar. (zelf heb ik van vroeger wel veel ervaring, heel veel gemend toen ik jong was, samengestelde wedstrijden.. echt leuk om te doen)

Afbeelding

Lucy is echt wel drachtig, we hebben haar laten scannen voor de zekerheid. Ik zie haar nu ook wel groeien, ze is nu 200 dagen (nou ja, zaterdag dan).
Afbeelding
Afbeelding

jammer dat het niets is geworden met die merrie kabayo! maar verstandig dat je die hebt laten staan, er zijn vast wel meer beter geschikte paarden te koop. succes met je zoektocht en plezier in Duitsland!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:06

Leuk overzichtje weer Cynthia!
Over 1,5 week ook maar weer buikfoto's maken. Vandaag 225 dagen. Zit nu een beetje naar die afteller te staren tot die onder de 100 dagen komt :):)

En Kabayo, had het toen een beetje meegekregen. Heftig ongeluk hoor.
Jammer dat die merrie niets was. Maar loopt vast nog ergens wel iets rond voor jou.

Hier doen de merrie's helemaal niets, behalve eten en groeien ^_^ Ze lopen 24/7 buiten met schuilstal, zonder dekken. Hebben dus een lekker dik vachtje met een dikke laag modder er op.

Dyonne, heerlijk filmpje!
Ik zit er aan te denken om te leren mennen, gezien ik waarschijnlijk niet meer (fanatiek) kan rijden met mijn knieën. Alleen heb ik de tijd er niet echt voor :o

Juval, erg bescheiden buikje. Maar wel zeker weten drachtig dus!

Iedereen een beetje een leuke kerst gehad?
Vanmiddag wat kerstselfies gemaakt ^_^
Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:15

Juval leuke foto's en ook het mennen!

Aniek, leuke kerstplaatjes! Hier ook lekker van de pony’s genoten.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:25

Kabayo, klinkt als een verstandige keuze :j

Cynth, oehhhh mooi overzichtje zo!!

Aniek, heerlijke kerstplaatjes zeg!!
Hihi wel grappig; de niet-paardenmensen om mij heen hebben allemaal leuke kerstdagen met familie, vrienden, veel eten enzovoort...
Als je dan op bokt kijkt heeft iedereen gewoon heerlijk zijn vrije kerstdagen bij de paarden doorgebracht met hier en daar een vluchtig (verplicht) familiebezoekje :') (en ja, ik ben hier ook schuldig aan :') hahaha)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 23:56

Heerlijk toch! En ik ben wel echt gek op kerst hoor, kerstliedjes, kerstfilms, kerstverlichting, alles zeg maar.
Alleen heb ik niet zo veel familie om het mee door te brengen ;) Gisteren nog moeten werken en daarna bij mijn moeder gegourmet. Vandaag was ik vrij, dus naast de kerstfilms lekker bij de pony's bezig geweest. Als ik vandaag ook had moeten werken, was het lekker een andere dag geweest deze week dat ik vrij was O:)
en tja een beetje m'n kindjes zijn het toch ook wel

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 00:09

Haha! Valt mee hier.
Gisteravond op visite geweest om te gourmetten en vandaag met paardlief en vriendlief met hondlief naar het bos geweest <3

Dus vooral met elkaar geweest en verder niets bijzonders. Gelukkig haha..

Beste kerst:
Afbeelding
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 00:14

Liaan, hier tot nu toe geen vocht ophopingen gelukkig.

Aniek, ik heb helemaal geen familie meer, maar toch prima kerstdagen gehad.
Gisteren bij hele goede vrienden en vandaag gezellig met 2 bokkers en aanhang.
Vooral heerlijk gegeten haha.
Ben ook gek op de kerst

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:49

Oke ik val uit toom, ik heb niks met kerst :o en nieuwjaar heb ik al helemaal een hekel aan!! Kan mij niet snel genoeg voorbij zijn :=

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:04

Linda,ik treed jou volledig bij. _/-\o_ :')
Ik heb niks met die feestdagen.

Sorry mensen door die rare dagen ook geen tijd om deftig bij te lezen.
Maar ben er nog wel. Wordt straks wel weer beter als de dagen weer lopen zoals ze normaal lopen.

Als al die feestdagen voorbij zijn wordt het hier al spannend voor Marije en Ice. En dan is het seizoen echt vertrokken. *\o/*

Nog een dag of 60-70 en het wordt hier ook al serieus spannend voor mijn eerste merrie. :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:08

ik treed helaas ook bij, heb niks met kerst en hoop dat nieuw vlug zijn intrede doet :D
alleen de vakantiedagen tussenin zijn heerlijk om stallen te mesten, paarden beetje te fatsoeneren, even trailerladen met de veulens, gisteren kidsdag mechelen kerstjumping en vandaag gaan kerstshoppen euh ja arthur western store, grootste westernwinkel in europa dus ook voor de paarden :P

oh das eigenlijk ook niet lang meer pretty, spannend wordt het weer wel

liaan mijn merrie had wel zuchtplaat maar dat was pas maand voor het veulen
veel beweging geven

leuk dat mennen Dyonne en Juval, lijkt me echt genieten.
Ik zou volgend jaar een van de pony dit ook willen leren, lijkt me zo fijn te doen en zelf ook eerst eens op cursus, ken er niet genoeg van. :o

leuke mutsjes hebben ze op Aniekr en je straalt er ook tussen

oh silly gelukkig zijn er altijd ook vrienden waar een mens kan op rekenen al moet ik eerlijk toegeven dat ik het liefst onder mijn dieren ben

cynthia wow wat een leuk overzichtje toch altijd, je ziet ook duidelijk wanneer de buik een boost krijgt en dan even zelfs terugvalt zoals hier al paar keer aangegeven als het veulen in de hoorn gaat liggen.
ze is ook een geweldige toverbal

jeetje kabayo wat een vreselijk ongeluk heb je gehad gelukkig alles onder controle nu
en goed dat je de merrie dan niet hebt gekocht
het is toch altijd moeilijk als je er nog eentje bij wilt en de gepaste vinden

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:14

Yeah!! Pretty en Fotsy staan mij bij ;) hihi.

Leuk Fotsy, shoppen voor paarden blijft leuker dan voor jezelf hahaha!

Alleen euh... vrije dagen??? >;) daar gaat het even mis bij mij denk ik...
Ik ben gewoon aan het werk :')