Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Al_Zawraa schreef:Bedankt allemaal voor de felicitaties! Ik ga straks even op jullie posts reageren, maar hier alvast een verslag van gisteravond.
Ja, alles is goed afgelopen, maar het ging helaas niet helemaal zoals het moest.![]()
Om net voor 12 uur zag ik dat ze weeën had, om 12 uur heb ik mijn vriend gebeld dat het kwam en hij moest komen. Net na dat telefoontje brak het water en begon ze. En Aziza is zo'n merrie waarbij alles dan ook direct snel gaat, dus echt tijd om op te voelen had ik niet. De hoefjes kwamen er direct uit, alleen de hoek beviel me al niet, ze staken omhoog, richting anus, en ik moest dan ook voorkomen dat ze daar naar buiten wilden. Dus hand er boven en ze naar buiten begeleid op de goede plek.
Toen snel opgevoeld, want voetjes die naar het dak gaan ipv naar de hakken van de merrie, voorspellen vaak niet veel goeds. Helaas toen ik mijn arm voorzichtig naar binnen bracht, voelde ik heel lang geen hoofd, pas aan het eind van de benen kwam ik het hoofd tegen. Niet goed dus! Direct de DA gebeld, die ook zei dat ik met haar moest gaan lopen, waar ik al mee bezig was.
God, wat duurt wachtend dan lang! Het duurde misschien een paar minuten voordat mijn vriend er was, dus hem opdracht gegeven met Aziza te blijven lopen, en ik heb snel het licht enz voor de DA aangedaan.
Toen ik terug bij mijn vriend en Aziza kwam, wilde ik haar eigenlijk nog snel even opvoelen om te kijken of de ligging van het veulen inmiddels veranderd was. Maar ineens stond ze stil en wilde persen, dus in eerste instantie wou ik zeggen dat ze moest blijven lopen. Maar nog een blik leerde dat er ineens toch 2 pootjes en een neusje te zien waren![]()
Dus merrie snel weer naar binnen, en rustig verder laten bevallen. Wel even mee helpen trekken tijdens de weeën, want Aziza was inmiddels aardig moe, het duurde natuurlijk wat langer en was inspannender dan normaal. Al was het er uiteindelijk toch nog ruim binnen een half uur.
Dus al met al kwam de DA voor niks en hadden we het geluk dat het veulen toch uit zichzelf weer goed gedraaid is, dat gaat natuurlijk lang niet altijd zo mooi.
Uiteindelijk dus geboren om 00.25 uur, en gelukkig bleek alles met de kleine goed te zijn. Aziza was moe en is nog een minuut of 20 blijven liggen. Daarna was de nageboorte er gelukkig zo af.
Het is een flinke jongen, met vooral een heel stel lange benen eronder! Dat was natuurlijk even super lastig met opstaan, hij wilde heel graag, maar kreeg die lange stelten niet helemaal onder controle, dus uiteindelijk maar even een paar keer geholpen, zodat hij ook kon drinken. De melkbar was snel gevonden, dus even later ben ik naar huis gegaan.
Een naam heb ik nog niet, daar moet ik me vandaag nog eens over buigen.
Ik ben in ieder geval heel blij met deze jongen, want na zo'n bevalling is echt alles wat telt dat het hele spul gezond is! En hij zit ontzettend goed in elkaar, dus wat wil je nog meer? We gaan deze combi gewoon nog eens herhalen, en dan hopelijk wel een merrie!