[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:13

Dat is geluk AZ, dat veulie vanzelf goed draaide!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:17

Future 288 dagen:

Afbeelding
Dik buikje

Afbeelding
Uier

Afbeelding
Ze draagt duidelijk niet rond

Afbeelding
En veulie moet straks nog een eindje naar achter, het zwaartepunt ligt duidelijk naar voren.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:18

Gefeliciteerd met de kleine man AZ! Wat een geluk dat hij toch zelf goed draaide! fijn dat alles gezond en wel is!

Hier volgende week de magische grens van 300 dagen. Vind het nu toch wel spannend worden, omdat ik het helemaal alleen moet doen..maar probeer er niet te veel mee bezig te zijn.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:21

Jibbel dat komt wel goed!

urielle zoo wat is ze hard veranderd! Die draagt idd naar beneden. En al een echte uier in wording!

Nikita was gisteren zooo onrustig. Maar heel de kudde was onrustig. Ik twijfelde echt serieus of ze nou over haar stal ging proberen te raken of niet. Haar uier was vanmorgen ook een stuk minder dan anders,misschien een logisch gevolg. Toen ik er aan wou tasten kreeg ik een subtiel beentje naar achter. >;)
Maar eens zien wat vanavond geeft. :D

hanneke1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:53

JIBBEL waar woon je dan misschien is er iemand die bij de in de buurt woont en samen met jou er bij kan / wil zijn.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:19

Omgeving Rotterdam/Zoetermeer Hanneke.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:24

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:37

En heeeeeel veeeel filmpjes bekijken op YouTube :j
Elke bevalling is weer anders, dus je kan er niet genoeg bekijken :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:44

Ik heb er al best heel wat meegemaakt.. maar krijg altijd de zenuwen van die teksten :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:48

Ik dus ook. Maar ik herlees het toch elk jaar eens,een opgefrist geheugen is goud waard. :j

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:49

Ik vind het toch eng in die pagina over die complicaties, dat ze je aanraden eerst 5 minuten te gaan wandelen en dan als het nog niet goed is pas de DA te bellen. Dat zijn toch weer 5 kostbare minuten die je verspeelt. Zeg je komt er na 5 minuten achter dat het niet goed ligt, dan 5 minuten wandelen, dan de DA bellen, merries bevallen meestal 's nachts dus de DA moet zich nog aankleden, en naar de locatie komen, zeg minimaal 10-15 minuten als de DA dichtbij woont. Dan ben je al 25 minuten bezig voordat de DA er is, en dan moet het nog goed gelegd worden, wat meestal wel even duurt en geen makkelijke klus is als het niet uit zichzelf gedraaid is.
Dan bel ik toch liever de DA direct als ik zie dat het niet goed ligt, en als het dan goed draait voordat de DA er is, is het jammer van de kosten, maar liever dat dan dat hij te laat is.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:53

gefeliciteerd AZ!! Fijn dat alles toch nog goed is gegaan!
En inderdaad, ik zou ook gelijk bellen hoor! beter een keer voor niks, dan dat je te laat bent.
Hoe gaat het met de kleine man?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:53

Ja,ik bel ook meteen de DA hoor.
Vorig jaar had ik een achterliggend voorbeentje wat ik niet zelf goed kreeg,toen ik dat voelde heb ik ook meteen de DA gebeld en gaan stappen met de merrie.
Ik vind dat rondstappen dus vreselijk,zeker als je merrie wilt stoppen om te persen. :(:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:01

Al_Zawraa schreef:
Bedankt allemaal voor de felicitaties! Ik ga straks even op jullie posts reageren, maar hier alvast een verslag van gisteravond.

Ja, alles is goed afgelopen, maar het ging helaas niet helemaal zoals het moest. :(:)

Om net voor 12 uur zag ik dat ze weeën had, om 12 uur heb ik mijn vriend gebeld dat het kwam en hij moest komen. Net na dat telefoontje brak het water en begon ze. En Aziza is zo'n merrie waarbij alles dan ook direct snel gaat, dus echt tijd om op te voelen had ik niet. De hoefjes kwamen er direct uit, alleen de hoek beviel me al niet, ze staken omhoog, richting anus, en ik moest dan ook voorkomen dat ze daar naar buiten wilden. Dus hand er boven en ze naar buiten begeleid op de goede plek.
Toen snel opgevoeld, want voetjes die naar het dak gaan ipv naar de hakken van de merrie, voorspellen vaak niet veel goeds. Helaas toen ik mijn arm voorzichtig naar binnen bracht, voelde ik heel lang geen hoofd, pas aan het eind van de benen kwam ik het hoofd tegen. Niet goed dus! Direct de DA gebeld, die ook zei dat ik met haar moest gaan lopen, waar ik al mee bezig was.
God, wat duurt wachtend dan lang! Het duurde misschien een paar minuten voordat mijn vriend er was, dus hem opdracht gegeven met Aziza te blijven lopen, en ik heb snel het licht enz voor de DA aangedaan.
Toen ik terug bij mijn vriend en Aziza kwam, wilde ik haar eigenlijk nog snel even opvoelen om te kijken of de ligging van het veulen inmiddels veranderd was. Maar ineens stond ze stil en wilde persen, dus in eerste instantie wou ik zeggen dat ze moest blijven lopen. Maar nog een blik leerde dat er ineens toch 2 pootjes en een neusje te zien waren *\o/*
Dus merrie snel weer naar binnen, en rustig verder laten bevallen. Wel even mee helpen trekken tijdens de weeën, want Aziza was inmiddels aardig moe, het duurde natuurlijk wat langer en was inspannender dan normaal. Al was het er uiteindelijk toch nog ruim binnen een half uur.
Dus al met al kwam de DA voor niks en hadden we het geluk dat het veulen toch uit zichzelf weer goed gedraaid is, dat gaat natuurlijk lang niet altijd zo mooi.

Uiteindelijk dus geboren om 00.25 uur, en gelukkig bleek alles met de kleine goed te zijn. Aziza was moe en is nog een minuut of 20 blijven liggen. Daarna was de nageboorte er gelukkig zo af.
Het is een flinke jongen, met vooral een heel stel lange benen eronder! Dat was natuurlijk even super lastig met opstaan, hij wilde heel graag, maar kreeg die lange stelten niet helemaal onder controle, dus uiteindelijk maar even een paar keer geholpen, zodat hij ook kon drinken. De melkbar was snel gevonden, dus even later ben ik naar huis gegaan.

Een naam heb ik nog niet, daar moet ik me vandaag nog eens over buigen.

Ik ben in ieder geval heel blij met deze jongen, want na zo'n bevalling is echt alles wat telt dat het hele spul gezond is! En hij zit ontzettend goed in elkaar, dus wat wil je nog meer? We gaan deze combi gewoon nog eens herhalen, en dan hopelijk wel een merrie! :)

Wat goed dat je gelijk bent gaan lopen. Grote kans dat het veulen anders geen kans had gehad goed te draaien. Poeh altijd spannend.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:31

gefeliciteerd AZ! Ben ook benieuwd naar droogfoto's!

Heb je link gelijk even uitgeprint Pretty!
Goed doorlezen en leg hem op stal neer.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:34

AZ gefeliciteerd! Wat een spannende bevalling, maar gelukkig alles goedgemaakt!
Nu de rest van de merries die al op of over tijd zitten!

Hier vandaag op 287 dagen en dat is best vermoeiend! Maar na een middagdutje toch een paar mooie foto's kunnen maken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De DA is dinsdag geweest voor de entingen en die schrok van drie enorme omvang :+

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:42

Bedankt allemaal voor de felicitaties! :)

Karin, wat fijn dat ze ineens helemaal van de jeuk af is! Zal enorm fijn voor haar zijn.

Inowa, ook ik twijfel bij jou foto's :o Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze het echt zo goed verstopt heeft. Nou ja, nog een paar weken wachten dan heb je wat meer zekerheid, want dan zal ze toch echt wat uier ontwikkeling moeten krijgen.

Wennie19, jouw merrie ziet er ook goed uit! Ze glimt erover!

Urielle, jouw merrie heeft ook al een mooie buik, en al een mooi beginnend uiertje.

Vitaquilla, jouw merrie is er moe van! :D

sultan, de kleine man doet het super! Hij is inmiddels 2x buiten geweest, vanochtend een half uurtje en begin van de middag 1,5 uur. Hij vind buiten helemaal geweldig :D Eerste keer was allemaal heel spannend en eng, de tweede keer was ik hem bijna kwijt omdat hij het zo enthousiast op een rennen naar buiten zette :D

Ik ben wel helemaal verliefd op hem, is echt een heel gaaf veulen, daar gaat iemand een héle gave aan hebben. Hij heeft zo'n mooi, fijn snoetje, zit super in elkaar, oftewel helemaal blij mee :) Hopelijk volgend jaar zo één in het andere geslacht :D

Hier nog wat foto's.

Nog van vannacht.

<3 Moederliefde <3

Afbeelding

Eén van de eerste keren staan.

Afbeelding

En vandaag buiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:45

Hij is echt om op te vreten!! <3

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:45

Haha VQ dr buik zit scheef

Ahhhh AZ wàt een lekker smoeltje <3

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:46

Wat een mooi koppie heeft hij AZ!!
Snap dat je trots en tevreden over hem bent.
Wel jammer dat Aziza er geen merrie van heeft gemaakt nu ze zolang werk heeft gehad

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:47

Hij heeft een hartje op zijn neus!!!

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:48

Ooow AZ wat issie knap! Ook niet zo vreemd met zo een mooie moeder natuurlijk, maar zijn uitstraling vind ik echt heel mooi!

Grappig hè Diane! Ze staat op rust ;)
Laatst bijgewerkt door Vitaquilla op 19-02-15 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Arianne

Oef, wat een koppie! Echt prachtig....

sultan15

wat een snoepie! <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:49

ohhh wat een heerlijk melkgezichtje!! Gefeliciteerd met je knappe ventje!