[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stalbluemoon

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:51

Veel spannende merrie´s zeg.
Hier zit de eerste nu op 303 dagen, het is een mini maiden merrietje.
Ze heeft nog totaal geen uier en is met dit weer zo gek als een deur.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:12

Onze Mexx op 6 maanden dracht, ziet er goed uit hé!
Gelukkig is ze niet door gegroeid zoals het er in het begin naar uit zag, ze is rond en bol, maar ik kan nog wel lekker blijven trainen. :) Happy me!!

Afbeelding

Wat een spanning allemaal weer zeg, mooie ronde merrie's en buiken voorbij zien komen!
Vooral die buik met pootjes was hilarisch! Leek Mexx wel een beetje trouwens! :)

Hier schijnt 't t zonnetje, ik ga zo lekker mijn trailer wassen in de wasstraat, en dan vanmiddag in het zonnetje rijden!

Geniet ervan allemaal, en hopelijk morgen weer nieuwe veulenberichten!!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:17

:wave:
Ben maar weer aan het optellen :+ +4
Cynthia dikke knuffel en als ik kan helpen (luisteren) PM staat open!!
Mooie foto's dikke buikjes, nu nog baby's!!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:18

Olijf, ik vraag mijn eigen nu al heel lang af waarom er kruiwagen achter de naam van emorka staat, dat betekend haar naam toch niet hé! :+

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:21

Ik heb hier nog een vraagje,
Mexx moet deze week inge-ent worden, en nu vroeg ik me af of ik nog een extra check moest doen, ik wil haar niet meer inwendig laten onderzoeken, omdat dat echt heel veel stress oplevert.
De tandarts zou maandag Mexx nakijken, maar omdat we haar nu niet meer kunnen verdoven heb ik het maar even gelaten zoals het is, ze is immers een half jaar geleden (bij het hengstenstation) ook naar de tandarts geweest.
Maar ik laat de tandarts meestal elk half jr komen..

Wie heeft er ervaringen met buitenaf scannen? Polleman toch?
Dat was bij jou toch op 6 mnd gebeurd?

Ik wil gewoon weten of alles goed is, al weet ik wel zeker dat er een kleintje inzit, omdat hij zich laat zien..

Wat zouden jullie doen, laten zoals het is, of uitwendig scannen?

edit: heb al naar de kliniek gebeld, maar de assistente kon me niet vertellen of zij dat deden, en of we dan uberhaupt iets konden zien...
Laatst bijgewerkt door Mexxuna op 05-03-13 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:34

Ik had echt verwacht dat er iets geboren zou worden vannacht! Misschien komen ze vandaag in het lekkere zonnetje! :)

Mexxuna ik wilde ook uitwendig laten scannen (zat op 7 maanden), maar er was maar 1 dierenarts in de buurt die dit deed en het is veel duurder dan de gewone scan. Ook zei die arts dat de kans dat je niks ziet veel groter is dan bij een normale scan. Omdat de vaste DA van stal kwam om haar te enten heb ik toch een gewone scan laten maken. Helaas hierbij ook geen succes. Achteraf vraag ik me af of het verhaal over de uitwendige scan van die vaste DA klopt, want hij zei aan de telefoon dat 7 maanden perfect was voor een scan en dat hij niks dan vruchtwater zag op het moment supreme zei hij dat 7 maanden eigenlijk prècies het verkeerde moment was.

Zucht, ik wil mijn DA terug van toen ze nog in Schoorl stond... Helaas komen zij helemaal in Amsterdam.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:35

Mexxuna schreef:
Olijf, ik vraag mijn eigen nu al heel lang af waarom er kruiwagen achter de naam van emorka staat, dat betekend haar naam toch niet hé! :+

:') nee, nu valt het niet meer zo op maar vorig jaar toen ze zo uit de wei kwam 2.5 jaar had ze een enorm groot hoofd (nog steeds)
En toen zei iemand "ze heeft een kop als een kruiewagen" en hij is idd behoorlijk groot. Normaal halster past bijna niet.
Vandaar noem ik haar :+: "mijn kruiwagen" .

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:36

Oww bonnie, dat is frustrerend.. ik laat het hier maar lekker bij.. beeb zit erin, en is wakker na het rijden, dus het zal wel goed zitten! ;)

Heb je trouwens je papiertje al binnen van het NRPS?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:39

Geen veulen zeg? Jee, het zag er al wel veelbelovend uit!

Chrlooot kan wél de dikke buik op de foto krijgen! Wat is je geheim? Bij mij lijken de merries vanaf de voorkant bijna altijd veel slanker dan irl.

Cynthia sterkte, dat klinkt niet fijn :(:)

Foto's even uitzoeken en uploaden, wordt toch tijd dat ik ze aan jullie voorstel toch :)

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:52

nicole, mijn geheim? een paard met een extreem dikke buik hebben *\o/* Bij Whinny zie je langs opzij niet zoveel.. Zal even een fototje zoeken..

Niet de beste foto maar hier zie je wel dat ze niet zo dik lijkt als opzij ;) (Ze staat overigens heel de dag door dat raam te staren :? )
Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:51

Langs opzij niet zoveel? Ik vind het alsnog een flinke buik zo hoor! :D

Oke, hier ook een paar foto's :)

Wusiena is maiden en zit 12 mrt op 11 mnd

Zo was ze nog strak in het pak, 40 dgn drachtig
Afbeelding

En gisteren op 326 dagen
Afbeelding

Upona's pak is al jaren niet strak meer ;)
Gisteren op 320 dagen (de zon was lastig :D )
Afbeelding

Elianne is ook maiden
Hier op 27 dgn
Afbeelding

En gisteren op 313 dgn
Afbeelding

Vorig jaar waren Schim en Sientje onafscheidelijke vriendinnen, deze winter hebben ze niet bij elkaar gelopen, maar liep Sientje bij Poon in de wei. Schim werd gereden en kwam s nachts op stal.
Nu staan ze dus alledrie bij elkaar en in het begin was het nog echt jut & jul + de schimmel
Afbeelding

maar nu lopen ze al mooi met zijn drietjes.

Maiden uiertjes vergelijken dan nog:
Schim 311 dagen
Afbeelding

Sientje 326 dagen
Afbeelding

Schim maakt er al vroeger werk van :)

Iemand vroeg nog of ze buiten bevallen (Vulina?) Deze merries zijn van mijn buurman en hij laat ze als het even kan altijd buiten bevallen :j
De afgelopen 9 jaar (21 veulens) is er nog niet een binnen geboren, altijd geluk gehad met het weer. Hopelijk nu ook weer! Buiten is wel ontzettend fijn. Als het wel nodig is, staat er al een grote box klaar hoor, maar buiten heeft echt de voorkeur :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:57

Vind het ook een goede gang van zaken hoor! Ik heb ze zelf wel binnen, maar ben er beslist niet op tegen. Ze gaan hier wel zsm de wei op trouwens.. Eerst alleen overdag en dan zo snel mogelijk ook 's nachts..

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:06

Ik had ook verwacht dat er vanmorgen wel ergens een veulentje zou zijn geboren, maar die willen vast nog lekker een dagje van de zon genieten.

Mijn buurman heeft zijn eerste veulen wel van de week al gekregen. Een Noriker vosmerrietje super schattig uit een MEGA merrie.

Vanmorgen stonden mijn paardjes er rustig bij. Ze waren duidelijk zowel in de stal als buiten geweest.
Kwam van beiden een flink pak haar af, lang leve de furminator.

Afbeelding

Afbeelding

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:25

CC ziet er best goed uit dat plekje!
Nicole je hebt een paar mooie merries staan! En leuk die dun-dik foto's naast elkaar :)
Mexxuna het was inderdaad wel frustrerend, had me een hoop geld gescheeld en het is voor de merrie natuurlijk ook niet prettig. Haar buik heb ik al maanden niet zien bewegen, gezien dat bij jou wel is zou ik me zeker niet meer dan gezonde zorgen maken :) Papiertje is nog niet binnen nee, zal van de week even bellen, maar we moeten nog tot half mei dus heb ook niet zo'n erge haast

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:33

Ik kan het alleen bij de merrie zien die over tijd is. De andere merrie's zie of voel ik nog niks bij bewegen.. En die moeten ook al over een kleine 2 maand bevallen. De eerste over 6 weken alweer..

Wat een mooi plekje CrazyCat! Ik ben sowieso Oostenrijk fan :D

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:48

CC wat een gaaf stekkie!! Paardjes staan er goed bij :)

Nicole wat een leuke foto's!! Maidens zijn ook al mooi bol ;)

Ik had ook wel wat beebjes verwacht hoor!! Kom op het is prachtig weer!! :)

laantje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:14

CC leuk plaatsje heb je voor je paardjes gevonden, staan ze in iedergeval "droog".
Ht wordt ne wel spannend met de merrie's die een vol uier hebben. Ze staan zeker te genieten van de eerste lente zonnestraaltjes en wachten tot vanavond?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:18

jee,geen beebjes? Jammer!!

Cynthia :(:) knuffel meid,en ik herken het gevoel maar al te goed,je weet dat ook jij even mag uitschreeuwen via pb hé :(:)

Nicole zo hé die schieten ook al op!! Schimmeltje is dik voor haar eerste veulen zeg!!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:32

Heej, foto's van Buurmans paarden ;)
Schim is idd flink bol, had die nog niet gezien zonder deken.. Uiertje van Wusiena had je me vd week al laten zien, das nog niks hihi

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:07

Net terug van de merries en volgens mij weer wat vooruitgang.
Vos merrietje (gisteren gingen er melkdruppeltjes) drupte nu om de 2 sec melk.
Ik ging in de stal en kwam aan haar buik, die blijkbaar gevoelig was want ze trok haar weg.
Haar wat in het oog gehouden, ze stond met hoofd in een hoekje, liet haar hooi liggen voor wat het was..
Terwijl ze normaal altijd interesse in de mensen toont en af komt.
Ze was ook met haar voorste beentje tegen haar buik aan het schoppen, precies alsof ze vliegen weg wou doen terwijl er geen vliegen zijn.
Ze hefte haar staart op, mestte 2 mestballetjes.
En versprong om de 30sec van ene achterbeen naar andere..
Dus veel onrustiger dan gisteren..

Afbeelding

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:15

VDS schreef:
Net terug van de merries en volgens mij weer wat vooruitgang.
Vos merrietje (gisteren gingen er melkdruppeltjes) drupte nu om de 2 sec melk.
Ik ging in de stal en kwam aan haar buik, die blijkbaar gevoelig was want ze trok haar weg.
Haar wat in het oog gehouden, ze stond met hoofd in een hoekje, liet haar hooi liggen voor wat het was..
Terwijl ze normaal altijd interesse in de mensen toont en af komt.
Ze was ook met haar voorste beentje tegen haar buik aan het schoppen, precies alsof ze vliegen weg wou doen terwijl er geen vliegen zijn.
Ze hefte haar staart op, mestte 2 mestballetjes.
En versprong om de 30sec van ene achterbeen naar andere..
Dus veel onrustiger dan gisteren..

[ Afbeelding ]

Nieuwe foto van uier maken was helaas onmogelijk wegens te groot risico op camera die vol met melk zou hangen ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:22

Wow die zijn gegroeit nicole! Vooral schimpie weet ik nog wel dat we die van de markt af haalde als jaarling en als je ziet wat voor mooie dame het is geworden!

Hier is Bo al flink aan het verharen. Duurt alleen nog zo lang :(

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:36

Dustinlover schreef:
Wow die zijn gegroeit nicole! Vooral schimpie weet ik nog wel dat we die van de markt af haalde als jaarling en als je ziet wat voor mooie dame het is geworden!

Wat zag die eruit toen he? Die manen en staart ingevlochten en dik onder de wormen.
Erg fijn paardje geworden...

Ik hou Nicole haar onderschrift bij en Barcardi is vandaag 240 dagen!!!! Nog maar even te gaan :(:) (ahum)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:38

Geen baby's??? Tssssssssssssss....... -O-

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:42

owwww had zo gehoopt op 1 of 2 beebs vandaag.. :(

maar t ziet er wel spannend uit allemaal!!

cyntia sterkte en ook een dikke knuf van hier!

ik heb vrij gekregen en mag dus 4 april naar nederland reizen met de trein!!! en 5 april lekker veulies knuffelen jeeeeej