Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:35

Helaas....weer niets gebeurd! Boos!
Ze was wel heel sloom en ook heel erg aan het zuchten waarbij de buik weer tekeer ging. Ik heb het veulen er echt uit zitten kijken een paar uur lang, maar niets hoor. Ik was zo moe dat ik heb doorgeslapen tot bijn 9:30 Bloos
De uier leek gister meer ingedaald, maar 'sochtends is ie dan altijd weer ingetrokken. Vulva is 'sochtends ook elke keer weer gewoon rimpelig, maar niet open.
Vandaag gaat ze de hele dag de wei op en dan ga ik vm even lekker poetsen, wandelen etc. Lekker vrij dagje namelijk Haha!
We hebben nog steeds het idee dat het er pas over een week(of langer) is! Dus ik denk dat Boldly, of Irene de volgende is!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:48

Sjen schreef:
Dus ik denk dat Boldly, of Irene de volgende is!

Zegge.... Muzefee zit op 337 dagen, haar melk is doorzichtig wit, haar buik schuift naar achteren, haar staart staat van haar kont af en ze solliciteert naar de functie van nieuwe Bokt-veulen-mama. Knipoog

En ik wil ook wel wat nachtrust hoor, dus je kunt wel denken dat Boldly of Irene de volgende zijn, maar gun Muzefee haar veulentje dan ook even... Clown

Ben moe...

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:59

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:42

@ Kitty: sorry Bloos toen ik dat schreef keek ik alleen even naar degenen voor mij die een bericht geschreven hadden dat er geen veulen geboren was. Het is soms moeilijk om de usernames allemaal te onthouden, ook omdat alle paardennamen voorbij komen.
Ik ben ook moe, heb nu in totaal denk ik al bijna twee weken gewaakt...met wat nachten ertussen dat ik thuis sliep, daarom hou ik het nog vol. Maar nu blijf ik er elke nacht, gewoon eigenlijk omdat ze overtijd is. Maar dat kan ook nog twee weken duren... Slapen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:53

Geeft niet hoor Knipoog

Wij zijn een gedeelte van de nacht op stal en kijken dan hoe ze is. Als ze onrustig is of haar vulva staat helemaal open of ze drupt melk, dan blijven we op stal, is ze gewoon rustig en er lijkt verder niks aan de hand, dan gaan we naar huis en ga ik 's ochtends weer kijken.

Zaterdagnacht op stal gebleven tot half zes, daarna naar huis, mijn bed in.
Zondagnacht van 23.00 tot 24.00 op stal geweest, daarna weer naar huis.
Ik bekijk het gewoon per keer.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:59

Ben ik even blij dat ze naast mijn slaapkamerraam staan Haha! Als ik wakker ben, koekeloer ik even uit het raam en tot nog toe zie ik dan een slapende pony staan Dromen
Net nog even bij haar geweest, bij elke stap die ze doet, spuit de melk eruit. Vulva staat open, veulen ligt helemaal achteraan, je ziet geen flanken meer bij Fem, kortom het is nu echt aftellen, nu maar hopen dat dat tellen geen week meer duurt Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:24

Atje heeft gisteren laten zien wat hij later wil worden als hij heel groot is, nl. .......... DEKHENGST Rolleyes . Hij is dus al flink aan het oefenen op zijn ma Ach gut .
Hij weet de weg naar de bak ook al heel goed. In volle galop met mij er naast gaat hij de bak in. Henk en Famosa proberen ons nog bij te houden, maar dat lukt haast niet meer.
Vanmorgen heeft Famosa eindelijk kunnen rollen in de bak. Meestal zat er een klein springend ding in de weg. Atje keek echt van, wat ben jij nu aan het doen???? Snap er niks van.

Vanmiddag gaan we Famosa aan de hand en de kleine los het land in. Het land is hier zeik nat. Ik hoop dat ze aan het einde van de week wel gewoon het land in kunnen.

Veteris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:40

JAA gister ochtend was het zo ver ( 4 dagen te vroeg dus gelukkig niet al te veel in spanning hoeven zitten)!

Onze merrie Laicka (ferro x amor) heeft het leven geschonken aan een merrieveulentje.

We hebben haar Antarcticka genoemd (Sandro Hit x Ferro)

Het topic van Antarcticka is hier te vinden:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=399478

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:06

Gefeliciteerd!

Ik heb even gekeken in het topic, het is een erg mooi veulen!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:11

Gefeliciteerd! Ik ga ook even in het topic kijken!!

Hihi, zo te horen begint Atje al een échte dekhengst te worden Tong uitsteken. Houden jullie hem zelf Phia?

Inglio; beterschap met je "ongelukje"... Klinkt erg pijnlijk Ach gut .

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:34

GEFELICITEERD SPONSJE83 -> topic neuzen!

Hahha dank je Tinne, maar ik voel het nu bijna niet meer maar er zat wel degelijk een bult op mijn tong :S
Mijn knie heeft precies een blauwe plek van haar hoefje, maar was gelukkig nog een klein hoefje!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:58

Maar een klein hoefje kan (volgens mij) toch venijnig hard aankomen Haha!. Nou ja, gelukkig valt alles mee en nu maar hopen dat Avenue haar klimkunsten niet meer gaat laten zien aan je Knipoog.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:01

OEF! Ik zie net dat Ivanka vandaag alweer 250 dagen drachtig is!! WHOEHOEE!! Haha!

Ik ga dr maar eens naartoe, denk niet dat ik ga rijden vandaag. Beetje tuttelen en stal uitmesten Lachen.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:38

Gefeliciteerd!!! Wat een mooi merrieveulentje!

Kom net van Myrre terug, uier is gegroeid en de vulva stond nog steeds open. Ook houdt ze nu de hele tijd haar staart omhoog, wat houdt dit in? Haar humeur: Top, ze is in maanden nog geen dag chagarijnig geweest. Zelfs als het veulen haar buik gebruikt als trampoline dan nog blijft ze rustig, wel drentelig, maar rustig en lief.

Ik heb nog 2 foto's gemaakt:
Ze is nog niet eens zo heel erg dik, volgens mij is ze al dikker geweest, waar is haar buik gebleven??
Afbeelding

Haar uier, volgens mij is de linker voller dan de rechter, maar ze kunnen nog een stuk voller:
Afbeelding

Groetjes
Lisa

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:53

lisa.....
vlak voor de bevalling krimpt de buik ongeveer 10 cm
in omvang,heb ik hier ergens gelezen....
of het waar is weet ik niet....

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:06

Nou............. ik had echt een veulen verwacht vandaag Tong uitsteken !

Phiabink, Rocky kan er ook wat van wat betreft dat oefenen Knipoog , niet te geloven hoe vroeg ze daarmee beginnen... En Simply laat ook gewoon alles toe, die stapt gewoon rustig door Verward .

Okee, dus het "wachten" is nu op Muzefee, Boldy en de merrie van Irene (hoe heet ze ook alweer Bloos ?), ik ben heel benieuwd wie als eerste gaat, ik hou het nog even op Body, sorry Kitty en Irene Haha! !

Hier weer nieuwe foto's van mijn kleine monster: viewtopic.php?f=59&t=399543
Hij is zo grappig en ik kan wel de hele dag naar hem zitten staren... Haha!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:13

jeddah schreef:
Okee, dus het "wachten" is nu op Muzefee, Boldy en de merrie van Irene (hoe heet ze ook alweer Bloos ?), ik ben heel benieuwd wie als eerste gaat, ik hou het nog even op Body, sorry Kitty en Irene Haha! !

D

Boos! Boos! Ik wil eerst Haha! Femke heet ze trouwens en ze kan nu echt elk moment ontploffen.
Ik heb goede hoop dat het vandaag nog gaat lukken Clown , maar zet mijn spaargeld er niet op in Haha!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:19

irene schreef:
jeddah schreef:

D

Boos! Boos! Ik wil eerst Haha! Femke heet ze trouwens en ze kan nu echt elk moment ontploffen.
Ik heb goede hoop dat het vandaag nog gaat lukken Clown , maar zet mijn spaargeld er niet op in Haha!

ben heeeel benieuwd!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:50

@Jeddah
Atje was gisteravond een beetje errug druk voor zijn hoefmaatje. Hij besprong Famosa en Famosa blijft gewoon door eten? Ze zal wel hebben gedacht, op een ouwe fiets moet je het leren Clown en oefening baart kunst, jong geleert, oud gedaan Tong uitsteken

@ Tinne
We hebben gezegt toen Famosa drachtig was, als het een hengst is dan wordt hij verkocht. Een merrie houden we. Dus.........
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 18-04-05 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:00

Myrdal schreef:
Gefeliciteerd!!! Wat een mooi merrieveulentje!

Kom net van Myrre terug, uier is gegroeid en de vulva stond nog steeds open. Ook houdt ze nu de hele tijd haar staart omhoog, wat houdt dit in? Haar humeur: Top, ze is in maanden nog geen dag chagarijnig geweest. Zelfs als het veulen haar buik gebruikt als trampoline dan nog blijft ze rustig, wel drentelig, maar rustig en lief.

Ik heb nog 2 foto's gemaakt:
Ze is nog niet eens zo heel erg dik, volgens mij is ze al dikker geweest, waar is haar buik gebleven??
Afbeelding

Haar uier, volgens mij is de linker voller dan de rechter, maar ze kunnen nog een stuk voller:
Afbeelding

Groetjes
Lisa

Grappig mijn merrie heeft dezelfde grote qua uier dan die van jou! En ze is morgen uitgerekent. Gisteren leek het er nog niet op dat er iets zou komen. Ik kijk vanavond even weer. Hopelijk is haar uier weer wat groter. Afwachten maar.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:34

PhiaBink schreef:
@ Tinne
We hebben gezegt toen Famosa drachtig was, als het een hengst is dan wordt hij verkocht. Een merrie houden we. Dus.........

En gaan jullie je daar ook aan houden of denken jullie toch van: nah, Atje patatje mag wel blijven Schijnheilig. Hij is zo leuk! Volgens mij krijgt hij net zo'n lief hoofd als Famosa, hij heeft ook altijd zo mooi die oortjes erop Lovers .

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:39

Ehhhh ... Myrdal ... ik zou jouw merrie maar niet te lang meer alleen laten Knipoog ...

Die hengstenkinders kunnen er wat met hun geoefen. Het zou je kind maar wezen Haha! .

Dames, waar blijven die veulens nou???

Met Lee gaat het overigens uistekend. Ze is het hele drama al lang weer vergeten en geniet met volle teugen van het voorjaargras Vingers aflikken :
Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:40

Fijn dat het met Lee zo goed gaat! Ze ziet er ook goed uit Lachen!
Gaan jullie haar dit jaar nog laten dekken, of slaan jullie een jaar over?

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:43

Zomaar 2 dagen hier niet geloerd en zag dat buiten het dikke buiken topic er toch alweer aardig wat veulentjes waren geboren !!!

Myrdal spannend maar die staart omhoog doet mijn merrie af en aan al een week en die moet toch echt nog ruim een maand (en dan heb ik het over de 320 dagen) dus daar tel ik toch nog wel wat bij op!!!

Kitty ,Hannelore,sjen,vryalover,Inowa : en iedereen die ik in het rijtje van bijna veulenen ben vergeten succes spannend hooor!!!!

Fnanne : ze is echt ook lekker rond en dat over die billen enz in de gaten houden is niet zo voorbarig hoor doe ik ook en we lopen bijna gelijk op. Bij jasmijn werkt het ook flink haar buik flanken en zijkant billen zijn aan het veranderen .

Nou even verdere update jasmijn jammer genoeg weer zonder foto (man heeft camera mee).
Ze is sinds zaterdag verhuisd naar haar kraamstal/wei en heeft het prima naar haar zin .
Waar ik nu sta is al een veulentje geboren en komt er nog 1 iets voor of gelijk met jasmijn dus dat is wel leuk.

Heb ook gelijk mijn vuurdoop daar gehad kwam zondag op stal en had lekker met jasmijn getut hoor ik ineens een hoop gehinnik zowel in stal als op de wei was het veulen in de sloot gevallen zomaar ineens 5 minuten ervoor stond ik er nog bij te kijken dus merrie in paniek al bij al was ze er gelukkig vrij snel uit (eigenaar was natuurlijk gewoon thuis en woont erbij)maar het was wel schrikken hoor.
We hadden het juist de dag ervoor nog over onvoorziene omstandigheden en dit is echt een veulenweitje helemaal goed omheind eigenlijk geen mogelijkheid om in de sloot te vallen wat dan ook nog niet eerder gebeurd is. Gelukkig heeft ze er niks aan over gehouden en kwam ze met de schrik weg.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:45

Dat is idd wel schrikken, gelukkig is ze er goed vanaf gekomen!
Fijn dat Jasmijn het naar haar zin heeft in haar kraamstal Lachen!