[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:28

Hier doen ze niks en krijgen ze alleen een regedekentje op met hele harde wind en regen. Voor de rest gewoon zonder.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:47

Gwen stapt vooral. In de bak, op het erf of in het bos ;)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:19

Hier word er nog maar 3 keer per week gereden niet meer zo actief maar lekker met een lange teugel door de bak hobbelen.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:33

Tiana zit nu op 203 dagen dracht en staat nog vol in training. Vorige week twijfelde ik even om te stoppen i.v.m. de singelnijd, maar na de behandeling van de masseuse merk ik al positief verschil. Gisteren heb ik haar weer opgepakt en vanavond ook weer gereden en ik kan haast zeggen dat het beter gaat dan ooit tevoren. Ze sjouwt er heerlijk aan <3 Mocht ik aan haar merken dat het niet meer gaat dan stoppen we er lekker mee, maar wil haar het liefst zo lang mogelijk in conditie proberen te houden.

500 grams vind ik ook wel een beetje veel. Op de terugweg zag ik dat het bij ons 9 graden is en toen twijfelde ik al of 300 grams niet wat veel voor haar is.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:56

Mijn merrie is nu 259 dagen drachtig en ik zit er nog steeds op, maar echt rijden is het niet meer. Lekker stapritjes door het bos of beetje hobbelen in de bak afgewisseld met dagen vrij en de stapmolen en verder lekker veel in de paddock. Ik heb met 6 maanden dracht haar laatste wedstrijd gereden (Z2). Hierna afgebouwd in de training. Ze is er niet 1 die graag stil staat, type heethoofd.

Normaal wordt ze geschoren en staat ze met een dikke deken op, maar hier ook nooit een 500 gram deken op gehad. Nu niet geschoren en staat ze met een 0 grams deken op, maar ze heeft nog een heel mooi vachtje.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:18

Hier zijn ze niet geschoren en hebben ze 200 gram op, ze staan de hele dag buiten zonder schuilstal. Als we een schuilstal hadden, zou ik ze gewoon zonder deken houden.
Met Nina en Rose doe ik veel grondwerk. Nina is nog niet beleerd dus van rijden is sowieso geen sprake. Maar zoals gezegd, het is niet slecht om de drachtige dames een beetje in conditie te houden.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 10:05

ook hier vandaan hele fijne feestdagen allemaal {:)
Afbeelding
(het kaartje vorig jaar laten maken van alle 3 mijn beestjes <3 , ikvind hem echt nog zo leuk.)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:02

Wauw gaaf zeg!

Fijne dagen allemaal!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:05

Mijn merrie doet helemaal niks en is daar heel gelukkig mee haha. Bij de vorige dracht gaf ze na 5 maanden aan niet meer te willen en paste m'n zadel ook niet meer dus is haar zwangerschapsverlof begonnen. En dat is door mijn eigen zwangerschap etc door blijven duren tot deze dracht haha

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:27

Dank jullie wel voor de positieve reacties op Gipsy :o

Kabayo, Leuke merrie hoor!
Ze heeft een mooi buikje, zo mooi strak

Cynthia82, Wat fijn dat je uiteindelijk de stal naam hebt gevonden die bij jullie past!

Michelle_S , Welkom!

AndreaB, Daar wordt je niet vrolijk van, zeker niet als ze er een gewoonte van maakt.
Hier begonnen de dames aan de houten wand toen net de stal verbouwd was, anti bijt er gesmeerd en dat heeft goed geholpen.

silvana1984, Kom nou veulentje wordt is wakker.... Leuk!

suffie , 8 maanden al weer.....
Koud, maar wel heel leuk om te doen lijkt mij

Chantalll, Mooie buik hoor!

inowa, Wat een verschil of je Pepper van de zij of voorkant ziet :D

Alfasteinn, Welkom!

Icecrystal, Ahhhh de 1ste tieten foto, spannend.....
Durf te vragen :o zou ik ook een linkje mogen?

MarijeR, Nog meer tieten.....

skaay, Welkom!

Faline, Jaaaa op de helft, net als Gipsy :D

daisyjazz, Ben verliefd op haar ogen, zo mooi

trysteffy, Welkom!

MaritB, Wat een heerlijke omgeving om te rijden!

Hier staan de dames alleen maar mooi te wezen....

Wat een mooie kaarten komen er voor bij!

Ook ik wens iedereen hele fijne feestdagen!

Afbeelding

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:45

Leuke foto's MaritB! Ik vind Gwen zo'n gave merrie :~. Helemaal mijn smaak.

Die is echt heel gaaf Ennasil. Mag ik vragen waar je die hebt laten maken?

Natuurlijk mag dat Hinte! Ik zal je even een pb doen. En jij ook fijne dagen {:) .

Ik rij Ice nog 1 keer per week buiten en kijk dan wat ze aankan. Daarnaast gooi ik haar vaak los zodat ze even lekker haar energie kwijt kan. Ze heeft een pest hekel aan longeren dus dat beperk ik zoveel mogelijk.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:56

stalwanden opeten := , de duiveltjes

het gaat echt snel nu ice en marijeR mini's bijna aan de beurt zijn

ik zie ook wat jij ziet kabayo ;)

skaay welkom, een bekende

velen op de helft al, leuke mijlpalen

inderdaad ineens verdwijnt de buik zo precies even, altijd opmerkelijk en al zeker zo net voor dat ze moeten veulen, is buik op een gegeven moment helemaal weg

leuke kaartjes passeren weer amai, knap hoor

iedereen fijne kerst {:)

trysteffy welkom

deken lijkt me nu ook nog niet echt nodig van zoveel gram, hier staan ze nog niet eens heel erg in hun winterhaar en het begint precies al wat los te laten, veel wind maar helemaal niet koud vandaag, eigenaardig zo met kerst

hinte hier zijn ze ook alleen maar decoratiemateriaal :D

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:39

Icecrystal schreef:
Die is echt heel gaaf Ennasil. Mag ik vragen waar je die hebt laten maken?

Bij Anotherview (via facebook) kan je zelf ook aangegeven wat je allemaal wilt, ik vind haar echt zulke gave creaties hebben :D

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 16:47

Zo leuk dat de eerste veulentjes al weer bijna komen!

Leuke kaartjes komen er voorbij!

Afbeelding

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 17:46

Zo ik meld me ook weer even! :D

Aller eerst iedereen hele fijne dagen! {:)

En wauw de eerste tietenfoto's dat schiet echt op!! Super gaaf!
Mijn merrie zit vandaag op 209 dagen en voel het veulen wel dagelijks bewegen!

Ik reed al niet heel veel op mijn merrie maar vorige week was echt de laatste keer! We hebben dit toen afgesloten met een klein onderlinge wedstrijdje op stal en dat was ook leuk. Nu is ze echt met zwangerschapsverlof en doen we nog wat longeren, wandelen en lekker poetsen! Em oh ja veel eten :Y)

Merken jullie ook aan jullie merries dat ze vaker gaan rollen? Dat was iets wat mij opviel. Ik heb een paddock aan mijn stal en afgelopen week heeft ze regelmatig liggen rollen... Voorheen deed ze dat niet zo. En ze heeft verder ook geen koliek verschijnselen....

Maritb leuk dat wij stalgenootjes gaan worden! Kunnen onze veulentjes hopelijk samen lekker spelen!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 18:30

Veel rollen doen ze hier eigenlijk niet.
Is toch pas iets wat bij een naderende bevalling kan gaan toenemen? Maar zou op zich denk ik wel kunnen als ze wat last van de buik/het veulen hebben...

Pippa (2016 veulen) zit niet lekker in haar vel. Ze is niet ziek, maar ik merk dat de groei, geen gras meer en de winter wel iets meer van haar vragen. Dat is geen probleem alleen gezien zij onderaan rang staat, krijg ik haar op de wei niet bijgevoerd. Dus savonds maar op stal en daarom Jupi ook savonds maar vast naar stal gehaald. Iets eerder dan gepland, en ze vind het zelf niet erg geslaagd zonder haar maatje Bucks, maar mijn dikkie staat dus alvast onder de cam savonds :j

Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 18:47

Mondos. Hier niet meer rollen. Wel lekker slapen in het zand, maar deed ze voorheen al.
Wat heb je voor merrie eigenlijk? Keek even terug in de berichten, kon het mij niet herinneren. Maar stond ze niet in.
Jij staat op de Veerstalhoeve toch? Kwam ik tegen, volgens mij mooie plek.
Linda, wel ook weer gezellig op de cam.
Mooie kaartjes
Hinte, leuk gekleurd gezelschap!

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 19:43

Ik merk wel dat het veulen al behoorlijk druk is... Misschien ligt t idd daaraan maar ik dacht vraag even jullie ervaringen :D

Ik heb een 19 jarige Arabisch volbloed merrie, dit is trouwens niet haar eerste veulen maar haar 4de (zover we weten)
Klopt! Ik sta op de veerstalhoeve, een heerlijke stal!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:06

Veerstalhoeve is niet ver bij mij vandaan en ben ik vorige week nog een paard wezen trainen.
Mijn pony's staan in Nieuwerkerk

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:22

Ah een Arabier. Hier ook wel een druk veulen. Arme merrie wordt soms echt verbouwd.
Veerstalhoeve ziet er mooi uit idd.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:51

Ik heb 2 kwpn drachtig van een arabier. Drachtig gekocht...

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:58

MonDos schreef:
Zo ik meld me ook weer even! :D

Aller eerst iedereen hele fijne dagen! {:)

En wauw de eerste tietenfoto's dat schiet echt op!! Super gaaf!
Mijn merrie zit vandaag op 209 dagen en voel het veulen wel dagelijks bewegen!

Ik reed al niet heel veel op mijn merrie maar vorige week was echt de laatste keer! We hebben dit toen afgesloten met een klein onderlinge wedstrijdje op stal en dat was ook leuk. Nu is ze echt met zwangerschapsverlof en doen we nog wat longeren, wandelen en lekker poetsen! Em oh ja veel eten :Y)

Merken jullie ook aan jullie merries dat ze vaker gaan rollen? Dat was iets wat mij opviel. Ik heb een paddock aan mijn stal en afgelopen week heeft ze regelmatig liggen rollen... Voorheen deed ze dat niet zo. En ze heeft verder ook geen koliek verschijnselen....

Maritb leuk dat wij stalgenootjes gaan worden! Kunnen onze veulentjes hopelijk samen lekker spelen!

Hihi! Wilde het nog even stil houden
Maar inderdaad worden stal genootjes. Misschien kunnen onze merries dan samen op de weide? Wel zo fijn voor de veulens :)
Nog even en we kunnen elkaar's paarden real life ontmoeten :D
Ik merk niet perse meer rollen, wel meer plassen. Maar dat snap ik wel,zelf ook last van.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:59

Jazzy wordt al een paar jaar niet meer bereden ivm haar KS. Maar ze ziet er maar haar bijna 18 jaar nog prima uit.
Ik heb haar een ongevoerde regendeken op, ze loopt hele dagen buiten zonder schuilmogelijkheid. En ze moet eind febr/begin maart al bevallen, dus wil haar niks dikkers op doen. Straks moet de deken toch af. Maar als het veulen net geboren is, zal ze in het begin niet hele dagen buiten staan.
Vandaag zit ze op 267 dagen. Gisteren nog een foto gemaakt, maar ze heeft een bescheiden buikje. Ze draagt echt naar beneden. Vanaf de voorkant is wel iets te zien, maar mijn andere merrie die op rust staat heeft de pens dikker _O-

Afbeelding

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 00:22

Setteli, tog vind ik dat jazz al een aardig buikje heeft hoor ;)

Mondos, veel meer rollen doen ze hier niet, wel meer plassen.

Linda, lekker dat je pippa en jupi al binnen heb.
Fijn dat je pippa op deze manier tog kan bijvoeren.
Naar de cam kijken blijft leuk, ookal hoefen ze nog lang niet te bevallen :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 04:22

Inderdaad jazzy heeft een heel mooi buikje!

Vanaf vandaag nog precies 3 maanden tot spook uitgerekend is (335 dagen). Begint nu echt op te schieten. Over paar weken al over op de merrie brok en over 2 maanden kunnen wr misschien al voortgang in het uier gaan spotten hoop ik :P