[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:16

Banden vanavond weer war slapper. Inhoud uier wordt nu ook wit doorzichtig. Ph is nog 6.5 maar neigt al iets naar 6. Vandaag heeft ze veel gelegen, veel staam slapen. Zou zo maar deze week kunnen zijn. Vind het niet gauw spannend worden maar nu wel. Benieuwd Hoelang ze er deze keer over doet. Liefst niet morgen haha, aangezien ik dienst heb.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:21

Even vlug tussendoor, wat fijn dat Delphi weer thuis is! *\o/* Nu goed doorzetten met opknappen :)

En jasses Neon, wat heftig :(:) Hopelijk gaat de kleine schurk gauw uit zichzelf weer normaal liggen... :(:)

En een verrassingsveulen, wat tof :D

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:24

Wat een bijzonder topic, ik lees sinds een weekje met jullie mee..
en dacht ik meld me toch maar even als mee lezer.
Heel veel plezier met al die prachtige veulens
En voor degene die in spanning zitten, en het paardje wat zo een last heeft van het veulentje dat zo hoog ligt waardoor de merrie weeën ervaart en pijn.. heel veel sterkte...
ik duim voor jullie.. evenals voor de merrie met de keizersnede
Zo heftig... fijn dat ze zo goed opknapt.
Laatst bijgewerkt door nobje op 25-04-16 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:25

agos, neon staat er wel heel zielig bij, op hoeveel dagen zit ze nu dan?

elmarsfloor ik doe het alarm om als ik het niet meer vertrouw, dus snelle groei ineens van uier of afwijkend gedrag

kelly wat fijn dat ze weer thuis is en dat het goed met haar gaat

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:30

Ja ik moet een birth alarm huren dus een datum opgeven en dat maakt het net zo lastig nu...
Ze is afwijkend 2 dagen in haar eet patroon en dat ze graag bij stal blijft en niet ver weg gaat grazen (ze staan nog niet op het land maar graas buiten de weides om)
Verder vind ik haar uier er zeker nog niet klaar voor.. buik die wel.. Ze heeft vanzichzelf aardig "soepele" banden maar veder zijn ze nog niet slap..

@nobje Welkom hier. Leuk zo'n suprise die je bij je paard koopt :P
Let op kan erg snel gaan in dit topic haha ik houd het ook niet altijd bij enkel de dyhards hier :Y)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:32

Kelly wat fijn dat ze weer thuis is *\o/* *\o/*

Neon hopelijk knapt ze snel weer op :(:)

Tinniie daar zakt ook de moed van in je schoenen zeg. Wat een tijd zeg -O-
Hopelijk bevalt ze snel.

Nog merrie's die het vanavond spannend gaan maken?

Bo was vandaag naar ons toe weer redelijk haar zelf. Toen we op stal kwamen kwam er al gelijk een luide hinnik. In de box kwam ze gelijk een kroel halen, en bij kriebelen kriebelde ze gelijk terug.
Aangezien het hier vanmiddag mooi was en de rest op het land ze weer lekker samen weer buiten gezet.
Kleine is een ondernemende dame, weet dus ook wat stroomdraden zijn.
Maar vliegt al bokkend in galop door de paddock. Ook vier beentjes tegelijk van de vloer is ook geen probleem.
Tussendoor is Bryana lekker erbij gaan liggen in het zand. Heerlijk in het zonnetje.
Bo was zelf ook een stuk relaxter.

Vandaag ook een hectische dag gehad, zat al om 5 uur in de auto om mijn moeder naar het ziekenhuis te brengen. Die moest naar een ziekenhuis op ruim anderhalf uur rijden, maar er wel voor 7 uur wezen.
Nu toch wel een beetje af, sinds zaterdagmorgen 7 uur nog maar 9 uurtjes geslapen (niet eens aansluitend).
Maar als ik dan naar die blije stuiterbal kijk <3 <3 <3 <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:37

Nobje, ik begrijp je helemaal. Ik moet zeggen dat ik hem ook behoorlijk kneep na alle verhalen van ellende die passeerde.
Het was voor ons ook de eerste keer, ondanks wij er wel bewust voor hadden gekozen.

Maar achteraf. Het is allemaal super verlopen en ik weet ook dat we daar geluk mee hebben gehad. Maar echt op het moment dat het zo ver is, viel me echt 100% mee.
Op voorhand best veel gelezen, filmpjes bekeken. En bij een info avond vanuit de kliniek hier geweest.
Ook van iedereen hier heel veel hulp gehad en geleerd (waarvoor ik ze bij deze ook bedank!).

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:46

Luna2006 schreef:
Zo dat is balen kelly! Mag ze ook niet op een stukje ter grootte van een box? Dat mocht hier wel als ze zich kon beheersen :)

Eigenlijks niet, maar ik denk wel dat ik het ga doen en er gewoon bij blijf :+ Ookal is het maar een halfuurtje.. Het is toch iets!!

Vulina schreef:
Hopelijk blijft het hier bij Neon. Het is zo'n rot gevoel, die onzekerheid...

Fijn Kelly! Ga je haar weer laten dekken?

Als alles goed hersteld, zeker!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:51

kiki1976 schreef:
Nobje, ik begrijp je helemaal. Ik moet zeggen dat ik hem ook behoorlijk kneep na alle verhalen van ellende die passeerde.
Het was voor ons ook de eerste keer, ondanks wij er wel bewust voor hadden gekozen.

Maar achteraf. Het is allemaal super verlopen en ik weet ook dat we daar geluk mee hebben gehad. Maar echt op het moment dat het zo ver is, viel me echt 100% mee.
Op voorhand best veel gelezen, filmpjes bekeken. En bij een info avond vanuit de kliniek hier geweest.
Ook van iedereen hier heel veel hulp gehad en geleerd (waarvoor ik ze bij deze ook bedank!).

Dank je wel Kiki... ik heb inderdaad een soort dorst naar info... gewoon omdat ik eigenlijk niets weet... alleen maar kan raden...Dus alle foto's die ik hier zag staan... dat geeft toch een beetje houvast...
En ik ben ook al bij de dierenarts geweest toen ik zag dat de gewichts toename op de verkeerde plekken zat.. maar toen was het al te groot om nog een inschatting te maken van een tijdspad...

dus ik hoop ook op een Aaaaa moment als je op stal komt...
En niet op het paniek moment... want het is zo een lieve merrie...
Ik ga even speuren naar plaatjes van jou veulentje *D

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:57

Zo jammer voor Neon! Hopelijk legt veulen zich snel goed. Arme merrie.

elmarsfloor: mooi buikje! Ik ga ook birth alarm huren. Normaal zou ik het 5 mei hebben, maar weet niet goed of ik het sneller moet gaan halen of niet. Ik vind het ook moeilijk inschatten.

Fijn dat Delphi weer thuis is! Wonde is netjes gehecht.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:59

Nobje welkom, spannend zou ik zeggen.

EF ja zo een alarm huren is moeilijk te bepalen, die merrie's kan je soms echt geen staat op maken.
Ze ziet er in ieder geval mooi drachtig uit.

Oh en over tweelingen, vrienden van ons hebben dit ooit ook gehad, ondertussen zijn beide, was hengstje en merrie al vier jaar. Het enige grote probleem was dat ze de merrie hebben moeten sederen die was gelijk in shock en wist niet welk veulen ze eerst moest likken en aan de melkbar laten hangen. Was wel mooi om te zien als ze gekalmeerd was. Ook twee verschillende veulens wel. De merrie hebben ze verkocht.

Kelly ben blij in jouw plaats

Neon nog een update?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:05

Als iemand nog een moederloos veulentje weet... Ons hengsten veulentje van 2 dagen oud is vanmiddag ingeslapen. ;( Merrie is erg verdrietig :( ze is bekend bij de centrale

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:07

Lastig inschatten hè met die birth alarmen..mij werd geadviseerd 2 wkn voor de uitgerekende datum deze op te doen..niet wetende dat deze maiden merrie pas 6 wkn later ging werpen :D als mijn smid niet zo lief was geweest zijn alarm ter beschikking te stellen na 3 wkn was ik nu echt platzak geweest!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:10

Zo... even niet in 't topic gekeken en meteen weer n hoop pagina's bij :=

Zag n hoop mooie nieuwe veulens voorbijkomen... gefeliciteerd allemaal!

Fijn dat Delphi thuis is! Nu hopen op n voorspoedige genezing!

Neon koliek omdat veulenlief zo nodig n dwarsligger moet zijn, geremd! Hopelijk bedenkt veulen snel dat hij/zij beter normaal kan gaan liggen zodat mams geen last van m heeft.

Ik kan echt even niet op iedereen reageren... beetje vol hoofd, veel aan m'n koppie (niet erg!) maar merk dat ik gewoon even te vol ben in m'n hoofd en dat ik even iets minder actief in dit topic zal zijn.

Gentle doet 't super, is n echte knuffelkont en heeft vandaag n nieuw halster gekregen (kon m niet laten hangen :D )
Afbeelding

Raar koppie trekken omdat t vrouwtje eindelijk door heeft dat als ik m'n kont bij haar parkeer ze moet kriebelen :j
Afbeelding

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:12

Elmars_floor, het zijaanzicht is nog wel netjes idd... Het achteraanzicht wat minder (al zeg ik het zelf :') ) die van jou ziet er knap uit zeg! :D

Afbeelding

Cemlys, begint wel spannend te worden!

Laura, wat naar! Heel veel sterkte toegewenst :(:) helaas kan ik je niet verder helpen, maar hopelijk kan ze een veulentje adopteren.

En wat een stoer halster voor Gentle! :wow:

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:12

Kelly: fijn dat Delphi thuis is, een spoedig herstel gewenst.

Neon: sterkte, hopelijk voelt ze zich snel beter!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:16

Wij hadden een dwarsliggertje vandaag :Y) Madame begint flink uit haar voegen te groeien, zit nu pas op 285 dagen >;)
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:17

Floor is zo mooi drachtig vind ik! Bolletje rond.

Hihi kelly doet ze vast goed hoor wat gras! Hier was dat het enige wat luna at na de keizersnede, wou zelfs geen snoepjes. Elk paard is anders maar wat gras heeft nog nooit veel kwaad gedaan.

Gentle is zo knap! Leuk nieuw halstertje. En tja waarom zelf krabben als.baas dat.kan ;+

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:20

Zo, weer even bijlezen hoor. Pff, veel pony's op knappen; als je het nu al amper bij kunt houden wordt het straks helemaal wat hier :D
Kiki *\o/* Wat een prachtig getekend veulen, wauw! En jij ook al samen met je kinderen kunnen genieten van de geboorte, prachtig.
L_isanne ook van harte. Mooie naam ook.
Tanjaatjuuh, ook jij gefeliciteerd. Wat leuk dat iemand het gefilmd heeft; hopelijk kun je die persoon vinden.
Marije, echt een verhaal wat je nog lang aan zult moeten horen :D En moet inderdaad een wondertje zijn, om door alles heen gewoon groot te groeien. Superleuk!
Knolselder, Fré zet er ineens haast achter! Spannend.
Livia met haar roze deken; te schattig <3 Echt een prinsesje, en dat koppie....
Oh MijnLieverd, dat zou wat zijn zeg, als het net rond je eigen bevalling gebeurt.
Jolandje, wat lastig zeg! Gek dat ze dat nu wel doet en vorige jaren niet. Hier is Sonneke ook moeilijk te pakken nu op het eind van haar dracht, maar niet zo extreem als bij jou. Lastig! Maar inderdaad, misschien een merrie? Die gelijk haar bitchie-karaktertje via mams laat zien? :D
Linda2008, wat een lekker drafje! :j
Hahaha Peetjuh _O- Zie het helemaal voor me dat die collega toch wel een newsflash wilde hebben!
Manda, het Pjotr-tje ziet er knap uit. Hoeveel gaan er dit jaar geboren worden?
Oh Crines, wat wordt Furioso toch knap! En Imperiosa gaat nu ook de goede kant op; toch al een mooi uiertje.
Cemlys, ze ziet er goed uit zeg! Prachtig
Bellarose, mooi verhaal en wat een mooie veulentjes! Fijn dat dat zo goed gaat, echt bijzonder.
Oh jemig Inowa, wat een narigheid. En Neonlight ook al. Ellendig zeg, eng om je (drachtige) merrie zo te zien. Succes!
Pretty; Clio en Vera gewoon in één nacht? Ben je er gelijk klaar mee :P
Wow Stal_HD, wat een bijleespost! :oo En wat is Justin prachtig; zo'n chique koppie en die oprichting! Dat wordt er nog eentje. Deze combi in de herhaling voor een zusje?
Azara; hier een keer een veulen gehad die bijna vijf weken te laat kwam en dat was echt een kleintje. Hoor je inderdaad toch vrij vaak, maar of dat dan echt de maatstaf is? We zullen het zien bij die van Tinniee :D Pfff meid, wat moet jij lang geduld hebben. Hopelijk nu snel.
Jeeej Kelly, wat fijn! Nu snel opknappen. Wond ziet er keurig uit zeg, ook al is 'ie enorm.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:38

Fijn dat je paard weer thuis is, Kelly. Zes weken boxrust is niet niks. Soms heiligt het doel de middelen.

Neon, vervelend zo een dwarsligger. Hoop dat hij /zij niet zo wordt in real life :n

Laura, ik hoop dat je gauw een passende match vindt voor de merrie!

Leuke halstertje van Gentle. Herkenbaar ook dat "billen kriebelen" :o

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:44

Fotsy, dat doet idd best wel heel pijn helaas. Kan daardoor ook minder doen, maar goed dat is maar ff niet anders, vrijdag ga ik weer naar de fysio, hopelijk kan zij er iets aan doen :).

Manda, gefeliciteerd met het eerste 2016 Pjotr veulen! *\o/*

Bellarose, heel herkenbaar :D, Parnasse heeft daar nu ook nog meer last van als anders, is echt niet van plan om een beetje gezellig te doen tegen mijn andere paarden, alleen maar haat :').

Kiki, ze is echt heel mooi! En groot al wooow!

Natascha, dus er is een beginnetje :).

Cynthia, ze ziet er goed uit! Ben heel benieuwd naar dr baby! :)

Knolselder, haha die heeft idd ineens haast, spannend!

iEmmaaa, 300 dagen, mijlpaal *\o/*. Bescheiden buikje of lijkt dat maar zo?

Lisanne, wat een leukert!!!

Pol1, Awh dat dekentje :D.

Tanjaatjuhh, wat een leukert!

Wings_love, 300 dagen, mijlpaal *\o/*

C2012, Jeeej 320 dagen *\o/*.
Mooi gevulde uier al hoor!

Fotsy, wooow dat is zeker een volle uier!

Manda, knap veulen!!! <3

Crines, Imperiosa begonnen aan dr uier, toppie, dat t nu maar in een sneltreinvaart mag gaan.
Knappe Furosio!!!

Mopjemop, die eerste foto _O- , hij vindt ook alles best haha. Leuk!

Tinne, pffff 374 dagen, ze denkt dit is mijn laatste veulen, neem er lekker de tijd voor :'), moet wel iets heel knaps uit komen :P.

Cemlys, ben benieuwd of t idd t zelfde gaat als vorig jaar dan.

Moratoetje, hahaha bbq _O-.

Inowa, jeetje wat vervelend van Ysabella :(.

Neonlight, Arme Neon :(, hopelijk houdt t veulen snel op met klieren.

Bubbleee, Dat is in mijn ogen echt enorme zwets, hier gaan ze als t weer goed is meteen naar buiten. Eerste dagen haal ik ze s nachts binnen, maar daarna staan ze ook gewoon 24/7 buiten.

Stal_hd, wat een leukert zeg! <3

Suus_Elviera, mooi gevuld!!!

Inowa, maar wat dacht de dierenarts nu dan waar het van komt?

Neonlight, jeetje zou me ook echt rot schrikken als een van mijn paarden er zo bij stond, heftig zeg, arme Neon.

Kelly, Super Delphi weer thuis!!!

Elmars_Floor, ik doe die altijd van dag 320 op.

Lauura, jeetje, wat erg, sterkte! :( :(:) .

Vientje, mooi buikje!!!

Parnasse was afgelopen nacht wat onrustiger, leek last van haar darmen te hebben. Uier is nog niet voller. Wel was ze toen net op stal een paar keer aan het hinniken(roepen), dat doet ze normaal eigenlijk nooit, weet niet of het iets betekent, maar hou dr wel ff extra goed in de gaten :).

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:54

Wat een mooie bijleesposten!! Knap hoor op iedereen reageren!

@laura: wat vreselijk verdrietig voor jullie en de merrie! Hopelijk is een kleintje nog naarstig op zoek naar een goeie mams! Heftig hoor!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:55

Neon is niet meer........we hebben nog geprobeerd het veulen eruit te halen, maar ook dat mocht niet meer baten. Omdat ze toch open lag heeft de DA nog wat verder gekeken, buikvliesontsteking. Waardoor weten we niet, maar dat was kansloos.
Het veulen was een palomino met een blesje en linksvoor een hoog wit beentje. Geen idee of het een appaloosa was, geslacht weten we ook niet en wilden we ook niet weten.

_Patrick_

Neon sterkte! Ze heeft het dus erger dan whis had.
Hopelijk voelt ze zich snel beter.

Super goed nieuws kelly! Op naar verder herstel flinke jaap heeft ze.

suus_elviera

fin dat je paarde weer thuis is