Net ph weer gemeten en een kant 6. Dus het zakt. Uier is groter geworden vergeleken met vanochtend en de druppels worden dikker en wit doorzichtig Ik denk vanacht en vanavond goed waken. (Als mijn camera tenminste weer meewerkt).
Puntbuikje
Uier staat flink op spanning
OnzeToppers
Geplaatst: 16-05-15 14:43
Emmy7 schreef:
Rooslover een merrie maakt alleen melk aan wanneer ze drachtig is.
De pony van mijn zusje gaf al geruime tijd melk hoor, ookal was ze niet drachtig. De paardenarts heeft toen geadviseerd om haar te laten dekken, zodat na het afspenen haar uier rust had. Dit heeft geholpen.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 16-05-15 14:46
Mijn merrie lag de laatste 1,5 week ook niet meer in de stal. Wel in de bak buiten, daar lag ze de hele dag zo'n beetje in het warme zand te pitten. Nu met veulen heb ik haar ook nog niet zien liggen, tenminste, niet zo, wel op de camera. Meestal rond 5 uur 's morgens ligt ze in de stal. Zonder camera had ik dat niet geweten.
Mijn merrie ging ook niet liggen Juist als de benen eruit staken is ze gaan liggen
Vandaag veearts geweest.had koliek verschijnselen
Ze heeft een goede dosis buscopan gekregen Het kwam van de baarmoeder voort.zat nog vocht op en dit veroorzaakte de krampen
Ze is ook wat uitgedroogd dus haar ze straks electrolyten bijgeven
jolandje
Geplaatst: 16-05-15 15:23
typisch dat jullie merries niet gaan liggen, mijn merries liggen haast nooit, maar nu op het einde van de dracht liggen ze vaak en ook helemaal plat, vooral glowy
Onze merrie lag altijd wel veel, maar sinds het veulen er is niet, net of zichzelf geen rust gunt en allert moet blijven. Komt vast wel weer...
Onze toppers, dat wist ik niet, weer wat geleerd
OnzeToppers
Geplaatst: 16-05-15 16:15
jolandje schreef:
typisch dat jullie merries niet gaan liggen, mijn merries liggen haast nooit, maar nu op het einde van de dracht liggen ze vaak en ook helemaal plat, vooral glowy
Hier hetzelfde nu denk ik steeds dat het gaat beginnen wanneer ze ligt haha!
Hier heb ik het met Empty, die is super vet voor haar doen en is 2 jaar op rij zonder uier bevallen.. maar nu maakt ze ineens uier aan en een test van 7.0 en ze hoeft pas 29 augustus!! Ze is wel eerder gedekt geweest, maar toen leeg gescant... Hou haar dus maar voor de zekerheid in de gaten..
Kleine Shottie is alweer 1,5 maand oud, Mucci pas 6 dagen en nu al groter
Shot begint al lekker te bewegen!
jolandje
Geplaatst: 16-05-15 16:40
haha onzetoppers, dat heb ik ook, maar ach, dan kijk ik maar wat vaker en langer
kreeg net trouwens een melding van het halsteralarm, dames staan op de wei. misschien heeft ze liggen slapen? schrok er wel van, maar zie er nog niks dringends aan
Op een paar uur tijd kegelen Moet zeggen dat ze nu wel iets duidelijker tekenen toont als 2 jaar terug. Maar als ik zie aan welk tempo dan zal dat allemaal op een paar uur tijd s nachts gebeurt zijn en nu gelukkig overdag
Oja en las bij DL dat het laatste veulen groter was. Hier is Rayah 4 dagen oud (merrie, 3e veulen van Rosa) en die is groter dan Duchess (merrie, 2 wkn oud, 2e veulen van Dolly) en Revi (3 weken oud, hengst, 4e veulen van Jorja). En de benen zijn haast 2x zo dik. Echt een reus