Bij deze dan eindelijk de beloofde foto's! Iedereen bedankt voor de felicitaties! Aan kraamvisite hebben we geen gebrek, gaat de hele dag door. Op de buitenfoto's is Quintana zo'n 1,5 uur oud en staat nog een beetje wankel op de benen. Inmiddels heeft ze de smaak te pakken en weet ze de melkbar goed te vinden. Cyrana is een erg goede moeder en vind het ook prima als wij erbij zijn.
Wat leuk die collages! En wat een mooitje TD ! Geniet er maar lekker van
pretty
Geplaatst: 10-06-11 10:20
TD en Voltige GEFELICITEERD ooh die kleine wankele snoesjes
YSR als ze het al vanaf dag 1 heeft,lijkt gewrichtsontsteking me stug. Het is niet het knietje wat blijft haken? Als het van vast te zitten is,komt het vast vanzelf wel goed,maar je kunt het idd maar goed in de gaten houden
Wat een mooie foto's weer van de veulens! en ook leuk die collages!
Hier ontwikkelingen! Uier nog niet veranderd, maar gister kregen we opeens druppels uit de uier! bij het schoonmaken knepen we heel zachtjes in een speen en toen zagen we het opeens! Ben dan ook gister maar begonnen met waken. Wat denken jullie als je dit ziet? Uier is nog steeds niks-nada. Ik heb de uier verder schoongeveegd en vanmorgen was er niks nieuws te zien, ik ga uiteraard niet elke keer "knijpen"
Vanmorgen was de dierenarts hier en ik vroeg om een spuit pyrantel voor de veulens, omdat ik op advies van een andere dierenarts als volgt ontworm: Op 10 dagen met ivermectine, 4 weken daarna met pyrantel, weer 4 weken later weer met pyrantel en daarna na 6 weken ivermectine en dan met de rest mee om de 8 weken ivermectine.
Deze dierenarts zei dat voorlopig alleen ivermectine nodig is en dan om de 8 weken en zodra je gaat spenen dat je dan met fenbendazol (panacur) moet ontwormen en dat er dan niks aan de hand zou moeten zijn met een gezond veulen. Als ze gingen hoesten en dof in de vacht werden en vermagerden met een enorme buik dat je dan wel wat moet ondernemen maar zolang dat niet gebeurde vond hij zeker pyrantel niet nodig, enkel ivermectine.
Hier geloof ik 1e en 2e keer ivermectine. De 3e keer pas Pyrantel (panacur) daarna met de rest mee en ivermectine
pretty
Geplaatst: 10-06-11 13:37
pardy is het gewoon doorzichtig vocht? Want dat wil nog wel es gebeuren als ze eerder al een veulen gehad hebben. Bij mijn merrie komt er zeker ook vocht uit als ik knijp,terwijl ze zeker niet drachtig is. Ik vrees dat het dan ook nog niet nodig is om te waken,als ze verder nihil uier heeft,maar je moet vooral je gevoel volgen! Ze is toch zeker opgevoeld en drachtig bevonden hé? Zijn de banden al los aan het worden?
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 10-06-11 13:41
Dat vocht had mijn merrie ook, dat was de controle voor mij. Doorzichtig vocht, niet waken. Mijn merrie kegelt en harst niet. Zodra het melkwit wordt, dan is het tijd om te gaan waken. Ik kneep er dus wel iedere dag wat uit, vanaf de 320 dagen, op dag 342 werd het 's middags wit en is ze 's avonds bevallen.