gitje65, jennyk, Tjolieke en Maverick: gefeliciteerd!!!!
en idd, bij cartouche kan het een andere datum zijn daar ze bij een 'onvruchtbaar' hengstje staat, hij is 8 intussen en altijd bij merries gestaan in de kudde, nooit is er een veulen geboren van hem, hij is onvruchtbaar getest omdat hij als dekhengst moest verder gaan en er nooit wat kwam bij de hengstenboer. ik heb gerekend van cartouche haar bevalling verleden jaar, dan de veulenhengstigheid er is ook een indringer geweest dus het meest logische is dat het van hem is maar dat merken we aan het veulen volgens mij
en jenske staakt, ze doet zo vaak zo eigenaardig dat ik denk ok nu ist zover en dan weer niks...
ik wil zo graag een veulentje, ik wil gewoon weten hoe het eruit ziet en wat het is en hoe groot
jennyk
Geplaatst: 26-05-10 09:32
maverick en tjolieke gefeliciteerd met jullie veulens!
Jee wat zijn er weer veel veulentjes geboren en volgens mij weer meest hengstjes..
Ik vind Amadeus heel erg gaaf!
@ Balou-Lover; we gaan nu elke ochtend rond 8u en elke avond rond 11 u kijken bij Rosa en overdag ook (ik werk daar ook natuurlijk dus ze wordt scherp in de gaten gehouden), dus vroeg naar bed en uitslapen doen we even niet aan. Ik zou deze week vakantie hebben, maar dat mag ik uitstellen tot het veulen er is. Maar dat mag van mij wel snel zijn hoor...
Diane_Basje
Geplaatst: 26-05-10 09:34
silketje schreef:
ik wil zo graag een veulentje, ik wil gewoon weten hoe het eruit ziet en wat het is en hoe groot
Nou dat heb ik nou ook, ben zooo ongeduldig. Mijn eerste eigen veulentje. Maar ik geloof dat Rosa nog niet van plan is achter het kleine ding aan te gaan rennen, die houdt het mooi nog even binnen.
oh ik baal er echt van dat mijn laptop me steeds in de steek laat elke keer als ik wat wil bij lezen en daarna wil reageren loopt ie steeds vast dus schiet niet op. Heb gister een nieuwe besteld dus hoop vrijdag weer ongestoord mee te kunnen lezen en schrijven.
Voor een ieder die dan eindelijk zijn/haar veulentje heeft GEFELICITEERD! Zaterdag ga ik eens een dagje zitten om alle foto's te gaan bekijken want die toont mijn laptopje dus ook al niet meer grr...
Maverick jij ook gefeliciteerd! had er in mijn adrenaline-shock even overheen gelezen . Katharinaa proficiat met je verjaardag
Even kort het verhaal: mijn vriend was in de stal gebleven gisteravond, heel de avond merrie in de gaten gehouden niets aan de hand dus toch maar gaan slapen. Half uurtje later hoort hij gerommel buiten staat er een veulentje in de andere wei. Was dus in no-time geboren, opgestaan en waarschijnlijk onder of over het lint gewankeld. Snel teruggezet bij de merrie, zijn ze samen door de wei gaan wandelen. Nageboorte lag er al, darmpek meteen al eraf. Drinken duurde een kwartiertje maar toen had hij dit ook door. Dierenarts is net geweest voor de veulen-prik. Nu ligt hij even lekker in de stal te slapen en dalijk mogen ze weer de wei in. Zijn naam: FANDANGO