[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:15

idd _O- zie het al zo voor me _O-

vanessakusje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:04

MelodyT als jij al die tijd (4 jr) de startkaart hebt aangehouden mag je je punten gewoon meenemen naar de paarden. Het is immers hetzelfde combinatienr. Maar als jij tussentijds hebt opgezegd en weer opnieuw hebt aangemeld ben je ze volgens mij kwijt.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:43

LOL, ik zie het al voor me, overal posters van hengsten, en farita maar boos kijken :D Die heeft het écht niet op andere paarden atm :P Ze hoeven maar hun staart te bewegen en farita heeft opeens geen oren meer :P

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:51

Beter geen oren meer dan geen staart *proest*

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:56

Ik heb het toen bij diverse mensen nagevraagd en allen zeiden dat ik ze dan behield dat staat ook in het regelement.
We hebben het zelfde combinatienr gekregen als voorheen,mijn account zu gewoon opnieuw geactiveerd worden.
Ik ga morgen eens bellen,want ben het er absoluut niet mee eens.Ik heb er flink voor gewerkt om haar met dr buikje nog L1 met winst te krijgen dus laat me dat niet zomaar afpakken!

Hoorde iemand hier op bokt die toegaf zich zelf vergist te hebben in de winspunten,had er 8 i.p.v 10 en de mocht na telefoontje gewoon blijven starten in die klasse.

Melody is volgens mij echt kern gezond,ze glimt als een spiegel ,zit super in dr bespiering...vind dr echt een stralende mama in spe!

Wat baalen joh Joto!Waarom doen ze niks dan?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:02

Nou mijn merrie heeft deze week weer last van de zwangerschapsperikelen. Vorige week liep ze de sterren van de hemel maar deze week mocht ik blij zijn als ze een half rondje met een goede aanleuning liep. Daar kwam nog bij dat de vader van mijn instructrice is overleden, die was nog behoorlijk verdrietig en zuhra reageert daar altijd heel sterk op. Ze liep constant naar de instructrice op en ging dan met der hoofd naast haar staan om gekroeld te worden. Wat dat betreft is het wel een supergevoelig paard, als ik zelf een keer niet goed in mijn vel zit kan ik ook echt niet op haar rijden. Dat merkt ze meteen, ze is dan heel gespannen en weigert om te lopen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:04

Joto, gefeliciteerd met je verjaardag!
Richtje, wat jammer zeg, moeilijke beslissing heb je moeten maken, maar wel eerlijk tegenover je merrie.

Gem, welke hengst staat er op het verlanglijstje? :P

Ik heb een filmpje van de hengst die op mijn lijstje stond, maar nu niet meer staat. Ik vond hem van type heel geschikt, van beweging ook, helaas was het springen niet goed. -O- De afzet ging nog wel, de vluchtfase te weinig ruggebruik, de landing als een hert. :7 Hengst is in principe wel goedgekeurd in Duitsland (in Alsfeld, volgens mij is dat Hessen), maar bij het Nederlands New Forest stamboek niet eens sterwaardig gevonden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:31

hahha hoe springt die??
Dat deed mijn pony zo toen ze iets aan haar rug had.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:49

Kijk ik net in mijn agenda zie ik dat die van mij de 150 dagen alweer is gepasseerd :D Gaat hard! :D Vind der nu ook wel mooi rond worden, niet meer zo lelijk vetbuikje maar mooie baby buik :D Rijden gaat ook heel fijn nog ondanks dat ze soms wat opstart problemen heeft maar dan doen we lekker rustig aan! :D

Joto Happy B-Day!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 00:03

Neonlight schreef:
Gem, welke hengst staat er op het verlanglijstje? :P

Van Sint vandaag geen weekendje Tsjechie gehad (zal dus zelf moeten bekostigen :P ), ook geen dekking voor Ster, maar wel een waterkoker, een fleece huispak en een Asterix en Obelix (mijn striphelden allertijden }:0 )
Mja.... over de hengst: daar moet ik dus nog maar eens goed over nadenken :D . Jammer van Bolero, qua afstamming en uitstraling vond ik hem wel aansprekend voor Ster.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 00:07

Thanks voor de felicitaties! :D

Heb het nu wel weer even gehad, sinds vrijdagmiddag alleen maar druk geweest, dus nu ingestort.

Paulien heeft een mega buik, maar wel een mooie ronde buik.. Ik doe geen uitspraken wat er uit komt, want dat is altijd een verrassing. 1ste merrieveulen ook ronde buik, jaar daarop weer merrie, en een enorme puntbuik.. Uiteraard duimen we voor merrie's aankomend jaar.

Nou woningbouw e.d. wou niet komen of iemand sturen, dus morgenvroeg direct maar de opzichter aan zn haren trekken..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 00:37

Woningbouw zit zeker zelf niet in de nattigheid? >;)

Jammer dat er geen reisje bijzat Gem, en dus ook nog geen dekking. Ben benieuwd wat voor een hengst je uitkiest. Ik vind het erg moeilijk worden in ieder geval. Misschien maar eens goed investeren en Silverlea Simply Red pakken? Matcht goed bij Ronaldo bloed. De Silverlea Simply Red x Kantje's Ronaldo die ik gisteren gezien heb vond ik best aardig, zeker van type en lopen. Nadeel alleen is wel dat ie erg prijzig is, en diepvriessperma. Pre is weer wel dat de veterinaire kosten inclusief zijn.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 01:29

Upona vandaag 201 dagen drachtig :)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:29

Paulien is morgen 260 dagen!! Komt eindelijk wat meer inzicht nu :D
En greta zit nu op 224 dagen

Nou mannetjes zijn er weer, hebben gekeken, en zijn dan nu, naar 4 week dakpannetjes leggen.. Joepie..

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:01

wet look vandaag 228 dagen.
Nog 112 tot de uitgerekende datum, gaat echt snel allemaal :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:13

Dank je wel voor alle felicitaties mensen!
Ik heb een fijne dag gehad, eel visite en een pony gekregen haha.
Zal m zo even laten zien.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:22

Neonlight schreef:
Jammer dat er geen reisje bijzat Gem, en dus ook nog geen dekking. Ben benieuwd wat voor een hengst je uitkiest. Ik vind het erg moeilijk worden in ieder geval. Misschien maar eens goed investeren en Silverlea Simply Red pakken? Matcht goed bij Ronaldo bloed. De Silverlea Simply Red x Kantje's Ronaldo die ik gisteren gezien heb vond ik best aardig, zeker van type en lopen. Nadeel alleen is wel dat ie erg prijzig is, en diepvriessperma. Pre is weer wel dat de veterinaire kosten inclusief zijn.

Wordt ze dan aan huis geinsemineerd, of moet je haar bij Vd Rakt of Houwens op stal zetten? Als ze thuis kan blijven, scheelt het je (achteraf) een hoop extra voerkosten. Aan de andere kant: zo ver rijden is het niet (jij zal met een Appie naar Wanssum moeten?), ook wel zo lekker. Dekgeld is wel ff diep ademhalen en helaas kun je Simply Red ook niet zelf bekijken, of je moet een reisje La douche France willen doen 8-) . En... het is een vos :roll: .

Ik heb, na Valentino, nog steeds Versace in mijn hoofd, maar wie weet ga ik heel stoer Devdan pakken of misschien toch nog eens Justice. Nou ja..... nog tijd zat (:) .

Ik zie al steeds meer merries langskomen die de mijlpaal van 200 dagen hebben bereikt, gefeliciteerd!! Nog ff en het is 1 januari en dan begint het echt aftellen te worden :):) !

Reisje Tsjechie en de dekking had ik ook niet verwacht uit de surprise van een 9 jarig zoontje :D , maar ach, het staat wel leuk op je verlanglijstje :+ . Surprise was leuk: een wei van crepe-papier, bakjes met biks en hooi, een stal met stro en een Amerigo er in ipv Ster :+

Eind deze week ga ik voor het eerst beginnen met een meisje van 13, die al een half jaar zit te popelen om op Ster te mogen klimmen. Leuk, ik heb er zin in!
Laatst bijgewerkt door Gem op 07-12-09 10:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:22

nou hier is ie dan mijn nieuwe pony!
Afbeelding
heb m al aangekleed voor foto's voor mn winkel :D

Is ie niet lief? en kan gewoon in de huiskamer blijven staan haha 8-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:23

Geinig Bimmetje, en van harte nog! Die schijt de boel tenminste niet onder :+ .

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:26

haha nee das handig he! ;)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:32

Haha hij is leuk Bimmetje!

Ik ga mezelf nog even een b-day kado bestellen..

Ik heb een mooie pluk haar van Desje hier, en die komt in een armbandje, en een kokertje, die wou Rich graag in de auto hebben, dus vooruit maar weer.
En moet sinds maart nog steeds foto lijstjes halen, zodat er een foto van Leidy in kan met haar, kan ze nu de plek delen met Des

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:17

Ah Bimmetje, die is makkelijk, die vreet en schijt niet zoveel. :D

Nicole, gefeliciteerd met je 201 dagen mijlpaal! *\o/*

***Niet vergeten Joto morgen te feliciteren met de 260 dagen***

Gemma, volgens mij is het bij v/d Rakt zelf insemineren. Alleen bij Kantje's Ronaldo staat Wanssum, niet bij Simply Red. Neon hoeft natuurlijk niet heel lang daar te staan, aangezien het diepvriessperma is.
Versace zou ook een keuze kunnen zijn, maar ik vind de beweging te gewoon en het dekgeld in verhouding te duur voor wat je krijgt.
Baal dat Popping Macho dood is, die stond dus ook op mijn lijstje. Tja, dit jaar kom ik toch echt bij allemaal vossen uit. :+

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:25

Breng je Neon altijd weg NL?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:40

Ja, Neon is altijd nog weggebracht. De eerste 3 keer was een hengst in Belgie, die de eerste 2 keer wel KI dekte, maar verzenden vanuit Belgie is erg kostbaar. Bovendien was het vlakbij. Derde keer dekte hij natuurlijk. De hengst die ik voor het 4de veulen heb gebruikt, en de hengst die ik nu heb gebruikt doen ook KI, maar zijn eigen station is niet goedgekeurd voor verzenden. Bij ponyfokkerij is het nog niet zo gebruikelijk met verzend-KI.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:54

Ja dat is indd zo ja, ik heb ook wel gezien toen ik nog op HH werkte dat er ook behoorlijk wat merrie's binnenkwamen, meestal wel echte fokmerrie's hoor, beetje in de wei staan en veulentjes geven.
Wij hebben alleen dit jaar Victoria 1 maand op Hh gehad, omdat ze de laatste was, maarja thuis is voor ons net zo makkelijk, dus dat blijven we dan ook doen..

Nog steeds niet bekend wat of hoe er gedekt zal worden volgend jaar. 1 ding is wel zeker, dat we gaan voor een Barock Pinto :D En dan waarschijnlijk op Greta.. Maar niks is zeker haha