[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 17:29

Hoi,

Ik wil me graag aanmelden onze merrie van stal is vandaag 217 dagen drachtig en 22 mei uitgekregen.
Ze is drachtig van hornet rose.
We hopen hier veel te leren het word haat 2e veulen.

Vandaag foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mooie tieten foto van vandaag

Afbeelding

En paps

Afbeelding

Wat ons opvalt ze is geschoren normaal was ze altijd mooi nog in korte haren ze is vorige maand begin van de maand toen geschoren en nu al begint ze dik in de vacht te worden. Komt dat door d'r hormonen? Of om d'r baby warm te houden ze heeft namelijk een 500 grams op volgens mij.

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:48

500 grams?? Met dit weer? Is wel erg veel hoor, wat ga je op doen als het echt gaat vriezen?
Die van mij heeft helemaal niks op en niet eens een super dikke vacht.

sorry haha Welkom ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:52

Welkom!

217 dagen, klopt dat wel? Mijne is 20 mei uitgerekend en zit nu op 188 dagen

Leuke merrie! Ook vind ik 500 gram ook heel veel. Mijn pony heeft 300 gram op met als als ze geschoren is (bucas deken). Die van jou heeft al wat uier. Mijne niet
Afbeelding

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:53

Kabayo; Ik vind haar nog een mooi bescheiden buikje hebben maar je begint inderdaad wel iets meer te zien! :D

Welkom Alfastein. Klopt inderdaad. Ik heb een livecam bij Ice in de stal hangen die je via een link kunt bekijken. Over 8 dagen zit ze op 320 dagen dracht en dan zou het in principe veilig kunnen komen maar ik hoop dat het nog even blijft zitten :o .

Ice had dat ook heel erg Daisy. Ik had toen opgezocht dat de benen van het veulentje verder de baarmoederhoorn in gaan waardoor de buik een stuk minder wordt rond de 200 dagen dracht. Volledig normaal dus gelukkig :D

Welkom Trysteffy! Leuke merrie. 500 grams.. :wow:, dat is wel erg dik hoor! Hier staan ze allemaal onder een 0 of 100 grams deken.

Ik en Ice wensen jullie allemaal een fijne kerst! {:) {:)

Afbeelding
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:07

Leuke foto van jou en ice!

Welkom met de nieuwe merrie! 500 gram is wel erg veel. Mijn hengst heeft 400 op geschoren en staat dag en nacht buiten.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:10

Het is niet mijn paard maar me stalgenootje vond het leuk om haar hier aan te melden en via mij dan advies kon krijgen dan via dit account. Ze heeft nu een 200 grams met een onderdeken van 200/300 op.
Maar kan dat dat het dan door dat de deken warmte niet helpt bij d'r dat ze zo snel weer dik in de vacht zit?

Via zoon teller via internet kwam ik op die dagen oh wacht ik moet natuurlijk vanaf de dek datum rekenen dan is ze gedekt op 22 juni :+ even op nieuw tellen :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:11

Ik heb mijn drachtige merries allemaal zonder deken. Als het even kan hou ik dat ook graag zo.. Ze krijgen goed vacht :)

De spring merrie is echt al mega dik :oo De Jazz toont veel minder dik, zit maar 3 dagen tussen. Maar die is zelf ook rond de 1.80 en heeft veel formaat..

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:13

Ja deze merrie is geschoren behalve d'r rug je ziet ook licht die lijn zitten maar d'r geschoren haren is bijna weer even dik.

Mijn ruin die heeft nu dan 400 grams op wou vandaag een 300 op doen maar vond de wind nog iets te koud hij is hellemaal geschoren

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:20

Icecrystal schreef:
Welkom Alfastein. Klopt inderdaad. Ik heb een livecam bij Ice in de stal hangen die je via een link kunt bekijken. Over 8 dagen zit ze op 320 dagen dracht en dan zou het in principe veilig kunnen komen maar ik hoop dat het nog even blijft zitten :o .

Ice had dat ook heel erg Daisy. Ik had toen opgezocht dat de benen van het veulentje verder de baarmoederhoorn in gaan waardoor de buik een stuk minder wordt rond de 200 dagen dracht. Volledig normaal dus gelukkig :D

Ik en Ice wensen jullie allemaal een fijne kerst! {:) {:)

[ [url=m/4cdkeF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YTtiQq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohh wat super ! Dat stelt me toch even gerust :o en ik heb het dan dus toch goed gezien dat haar buikje echt een stuk minder is. En ik kijk idd even elke avond hoe Ice erbij staat hihi, dus ja Ice is die merrie die steeds voorbij komt s avonds hahaha, dat heeft hij dan goed gezien :') Er ontgaat die mannen ook niks he :P

Trysteffy ik denk dat het goed kan dat ze door haar hormonen meer vacht aanmaakt, het nadeel dat ze geschoren is dan dat ze veel energie steekt in het aanmaken van vacht en imo zou ze die beter kunnen gebruiken voor haar veulentje. :P Mijn merrie scheer ik dan ook expres niet nu met haar zwangerschap :j Snap dat het niet altijd gaat maar ook ik vind 500 gram wel onwijs veel, het is overdag regelmatig nog 10 graden... Gaan jullie dan 1000 opleggen bij -10 ? :') Sorry flauw hihi :+

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:24

Ik heb geen idee hoe ze dat gaan doen. Maar snap je wel. Ze word nu niet voor de 2e keer geschoren dus lan ze lekker vachtje aanmaken.
Het veulen is ook lekker actief die voelde we al sinds oktober al lekker bewegen.
Of is dit veulen wel heel snel en de merrie met hun 186 dagen :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:28

mag flauw zijn, maar is wel ook wat ik mij afvroeg :P.

Ze maakt al vroeg uier zeg, mijne is 14 maart uitgerekend en heeft helemaal niets nog.
Wat mij wel opviel is dat de spenen nu echt spenen zijn en niet meer van die verschrompelde rozijntjes haha.

Leuk Ice heb je een openbare link van die webcam? of maar voor een paar?

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:28

trysteffy schreef:
Ik heb geen idee hoe ze dat gaan doen. Maar snap je wel. Ze word nu niet voor de 2e keer geschoren dus lan ze lekker vachtje aanmaken.
Het veulen is ook lekker actief die voelde we al sinds oktober al lekker bewegen.
Of is dit veulen wel heel snel en de merrie met hun 186 dagen :+

Gaaf gevoel is dat he ? Ze is er wel vroeg bij dan idd, geen idee eigenlijk vanaf wanneer je het veulen mogelijk zou kunnen voelen. Mijn merrie zat geloof ik rond de 170 dagen toen ik hem/haar voor het eerst voelde, ik vond het fantastisch !! Nu voel ik elke avond even, ik krijg denk ik toch een echte nachtmerrie :') (even duimen voor een merrie) Het veulen is alleen s nachts actief, overdag voel ik nooit wat :D

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:32

Ik maakte me toen ook onwijs ongerust Daisy. Heel internet afgespeurd en dit kwam eruit. Wel grappig dat je dat dus echt duidelijk kan zien :D .

Silly; in principe mag iedereen de link hoor! Ik stuur het wel via pb omdat het via een inlognaam en wachtwoord moet wat ik liever niet openbaar zet. Als je een linkje wil dan kan ik hem gewoon privé naar je sturen!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:39

:j ooh ja graag! Ik heb niet super veel tijd om te kijken, maar zou het wel leuk vinden :-)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:50

Leuk Silly! Je hebt pb :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:51

:') hihi verschrompelde rozijntjes? Silly hoe kom je er op :')

Ice, mooie foto's van jullie zeg!!

Trysteffy, welkom! Inderdaad een foutje in bereking en 500 gram is wel erg veel met dit zachte weer, maar dat was je al verteld dus ik heb niks nieuws haha!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:21

Welkom voor nieuwe.
500 grams is wel redelijk veel.
Hier loopt de merrie lekker zonder deken, dan voelt ze zich het fijnste.

Eric, mooie hond!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:42

Mijn merrie heeft een 200 gram op :)
Vandaag zit ze op de 200 dagen, ze is nkg heel fit. Vandaag 15 km met pauze in stap. In 3 uur gereden en daarbij vaak gestopt om op of af te stappen, foto's maken. Om ons heen te kijken. Fitte merrie dus:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:15

Vandaag 204 dagen en ik heb mijn laatste priveles gereden voor de komende maanden. Ik rij de komende maanden wel door, wel in aangepast tempo uiteraard, maar een uur priveles wordt nu toch wat veel.

Hoe passen jullie het werk aan aan de vorderende dracht?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:23

Ik volg wat Harmony aangeeft.
Ik rij sinds 3-4 weken helemaal niet meer.
Zodra ik het zadel op deed en singel omdeed ging ze raar lopen alsof, merkte ok dat ze het echt zwaar had met mij op haar rug en ze is nog maar 4 dus heb haar met zwangerschaps verlof gedaan.
Nu gaat ze de molen in, veel wandelen en longeren.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:23

Ik rijd al een tijd niet meer, maar ik heb dan ook nog 3 andere rijpaarden staan. Dat maakt die keuze iets makkelijker lijkt me, als je maar 1 paard heb om te rijden snap ik best dat je langer door rijd. Daarbij gaf mijn merrie duidelijk aan dat ze er genoeg van had, al wil ze nu toch wel af en toe wat lichte arbeid doen dus dan longeer ik haar of neem haar mee als handpaard :D

Het heeft voor mij 2 kanten: aan de ene kant, een paard wat je doorrijd is in betere conditie voor de bevalling.
Aan de andere kant: alle energie die je merrie stopt in rijden en weet ik het wat stopt ze niet in de groei en ontwikkeling van het veulen. Daarbij heeft een oude IJslandse boer die al zijn hele leven paarden fokt mij verteld dat merries die veel werk verrichte tijdens de dracht (altijd) veulens kregen met minder power/temperament. Of het echt zo is geen idee natuurlijk maar hij ervoer dat echt zo en wellicht zit er iets in, ik kan beide kanten goed begrijpen en ik denk dat het gewoon kijken is naar je merrie. Mijn merrie is nog een jonkie dus ik geef haar alle rust om er een mooi veulentje van te bakken :=

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:28

Het is mijn merrie haar 5e veulen en mij is altijd verteld dat een goede conditie positief is bij de bevalling.
Ze wil nog graag werken, maar het uithoudingsvermogen loopt wat terug en die buik is best flink. Longeren doe ik haar geen plezier mee, dan kan ik beter een klein buitenritje van een half uurtje rijden.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:44

Mijn merrie die normaal heel fanatiek is, liet al snel merken dat ze er wel genoeg van had. Rond 5-6 maanden dracht gestopt met mennen en nu loopt ze 2x in de week mee aan de fiets en doen we 1x in de week wat simpel werk aan de hand. Voor de rest scharrelt ze lekker rond de hele dag dus extra beweging is ook niet perse nodig.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:47

Ik heb nog 1 merrie die half maart aan de beurt is onder het zadel. Niet intensief (rijden Kids van 8 en 9 op) maar wel regelmatig. De andere staat al maanden op rust vanwege geen ruiter. En de andere sinds 3 weken (eind feb) vanwege niet passend zadel. Ze konden het verder nog prima aan maar wel halfuur rijden.

Ze lopen hier nog wel hele dagen buiten met 100 gram dekentje op zodat ze beetje schoon blijven.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:24

Hier krijgt ze paar keer per week aandacht in de vorm van bewegen. Max 1x. per week rijden nu, en soms nog 1x voor de wagen. Verder onbelast wandelen of fietsen. Soms rijden/mennen we helemaal niet in een week.
Ik vind dat ik ook niet veel meer kan verwachten. Ze heeft best wat mee te nemen en ik heb liever dat ze de energie in het veulen steekt inderdaad. Maar ze loopt bijvoorbeeld graag voor de wagen, dus zolang ze dat wil blijf ik dat wel doen. Desnoods een klein rondje stappen alleen. We zien wel wat kan. Ze geeft prima aan.