[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:00

Nou, zo heb ik haar nog nooit gezien. Ze begon te zweten, en in no-time drijf en drijf nat, straaltjes kwamen er af. Liggen, "persen", opstaan, en zo een half uur lang. Ook enorm trillen. Bevalling is bij haar in een paar minuten gepiept, dit was gewoon 50 keer zo zwaar. :(:) Toen de DA kwam was ze al weer iets rustiger. Hartslag was nu 72, tegenover net onder de 60 vanmorgen. Buscopan en pijnstilling gespoten, en toen opgevoeld. Klinisch is ze helemaal in orde. Baarmoeder is niet gedraaid (was ie ook nog even bang voor) maar dat veulen ligt met zijn hoofd in het bekken te wringen. Normaal doen ze dat pas vlak voor de bevalling. Vorig jaar had ze ook al zo'n dwarsligger, nu dus weer. Optie kliniek is ook langs gekomen, maar wacht morgen eerst maar eens af. Neon staat niet goed op een andere plek.
Zoiets komt eigenlijk nauwelijks voor, dit jaar hebben ze er eerder eentje gehad, die is wel naar de kliniek gegaan, maar na een dag weer opgeknapt en eigenlijk zijn ze daar ook niets verder gekomen, loste zich vanzelf op.

Afbeelding

Ook nog een poging daarnet tot wandelen gedaan, maar ze wil niet lopen. Zou de pijn verlichten, was wel goed, maar ze stond nog enorm te shaken. Waarschijnlijk ook koud, dus heb haar nu een dek op gedaan.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:04

das schrikken zeg, gelukkig lijkt het nu voorzichtig positief, amai nu al een dwarsligger, dat beloofd. Hopelijk gewoon vlug over en opgelucht dat het toch geen baarmoederdraaiing is. Bedankt voor de update, ik leef allemaal zo mee en dan ben je toch best ongerust.

angelpam

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:04

Zo das nogal het heftig zeg :oo .
Hopelijk knapt ze snel op.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:05

ach, arm dier. Het is dan maar te hopen dat de bevalling snel inzet, dan is ze van de pijn af

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:08

MarijeR, wauw gefeliciteerd! Wat een verassing zo tijdens een voer ronde! Alles goed met moeder en kind?

tanjaatjuhh, gefeliciteerd! Wat een leuke bles. Snel opzoek naar dat filmpje idd haha

biancatje, oh balen van je camera en idd wel heel koud in een open schuur met dit weer :brr: Is er geen mogelijkheid een caravan of tentje neer te zetten?

Tweelingen blijven een bijzonder iets, maar helaas gaat het zo vaak fout. Ik ken een situatie waarin het wel goed ging, maar het niet de bedoeling was... Een ruiter op een stal waar ik werkte heeft een keer embryo transplantatie laten doen omdat haar merrie elke keer het veulen er veel te vroeg uit gooiden. Toen het veulen uit de transplantatie geboren was kwam een week later nog een veulen uit de biologische merrie. Ze had dus twee bevruchte eitjes gehad, waarvan er maar een was weggehaald. Daarna was ze niet meer gescand en ze was ook niet echt dik geworden. Dus tadaa een tweeling op een super gezonde manier :=

Bellarose, wauw die tweeling is wel mooi gelukt!

inowa, he nee bah. Hopelijk is ze er snel van af :(:)

tinne, jeetjemina ze laat je wel wachten he :') Laat ze ook nog niets merken dat het eraan zit te komen? (misschien heb ik daar overheen gelezen hoor :Y) )

neon, he gastie hopelijk voelt ze zich snel beter! Hopen dat ze net als die andere merrie snel zelf opknapt Y;(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:09

Ze is nog niet klaar voor de bevalling, als ze zich aan het schema van vorig jaar houdt nog 12 dagen. Toen had ze er last van op koningsdag, en is ze 9 mei bevallen. Heeft ook geen uier of zo.
Enige wat nu van haar uier af kwam waren straaltjes zweet. :(:)
Veulen moet zijn koppie uit de bekken halen, en dan is het weer goed.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:18

Neonlight schreef:
Ze is nog niet klaar voor de bevalling, als ze zich aan het schema van vorig jaar houdt nog 12 dagen. Toen had ze er last van op koningsdag, en is ze 9 mei bevallen. Heeft ook geen uier of zo.
Enige wat nu van haar uier af kwam waren straaltjes zweet. :(:)
Veulen moet zijn koppie uit de bekken halen, en dan is het weer goed.

Wat sneu voor neon! Hopelijk voelt ze zich snel beter..

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:18

Delphi is weer thuis *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:19

Wat fijn kelly. Hopelijk zet ze het zo Door met opknappen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:21

Wat fijn dat Delphi weer thuis is! Ze ziet er happy uit, en de wond ziet er ook netjes uit. :j

Wat ik me trouwens af vroeg, al een tijdje, heeft Delphi vorig jaar bij Du Bois gestaan? Volgens mij heb ik haar daar toen gezien, zal op 20 mei zijn geweest, toen ik de eerste keer een rietje voor Neon kwam halen. Kan ook de ronde daarna zijn geweest, 5 juni.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:21

super goed nieuws kelly, wonde ziet er erg goed uit, knap werk geleverd, we blijven duimen voor je meid.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:22

KellyDV schreef:
Delphi is weer thuis *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

[ [url=m/TJlTMd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eD17fW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat je meisje weer thuis is maar wat een snee!!! Pfff dat heeft wel ff hersteltijd nodig..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:22

+:)+ Toppie Kelly, op naar een spoedig herstel! De wond ziet er mooi rustig uit en je merrie is zo te zien blij dat ze weer thuis is.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:23

Super nieuws kelly! Ze ziet er goed uit en zo te zien heelt de wond ook netjes :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:25

wat fijn Kelly! Op naar een volledig herstel

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:26

We hebben t echt niet getroffen met t weer en de babyboom.. pff wat een regen!! Vandaag hier vanaf 14.00 regen tot aan nu -:(- ik heb ze van ellende maar om 14.00 binnen gehaald..hopelijk komende dagen wat minder regen!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:27

Wat goed dat ze thuis is kelly! Mag ook zij gewoon de weide op?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:32

Gelukkig is ze weer thuis kelly. Wond ziet er netjes uit.

Arme neon, Beterschap met haar

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:48

Neonlight; heel veel sterkte met Neon, hopelijk houdt de kleine zich nu een beetje koest en gunt mama nog een paar zorgeloze dagen, voordat hij/zij mama de hele dag treitert }>

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:50

Super nieuws Kelly, ik duim ook mee voor een spoedig herstel!

Neon en voor jou duim ik ook heel hard op beterschap, arme Neon :(

Op de facebookgroep foals of 2016 zijn er dit jaar al 3 tweelingen geboren. Bij 1 paar is er ondertussen wel eentje gestorven. Die heeft wel enkele dagen geleefd, maar bleek toch te zwak. De 2 andere setjes leven nog wel. Wel echt mooi om te zien als het goed loopt.
Zelf nog niet voorgehad, maar bij merries die van onze Arany gedekt werden al wel enkele keren, er wordt dan ook steeds eentje weggeknepen, soms gaat het goed en blijft het andere zitten en soms komen ze er inderdaad allebei af..

Tja en Cheyenne.... nog niet echt extra tekenen of uier-vordering. Melktest leek vanmorgen wel iets lichter, richting 6.5 te gaan. Maar dus nog steeds heel weinig uier.

De DA kwam eergisteren Crome scannen op dracht en ze heeft dan ook Cheyenne nog eens gecheckt. Zolang ze er niet té extreme last van heeft wordt het niet ingeleid. Werd in speciale gevallen wel gedaan, dat wist ik niet. We hebben het veulen wel weer goed zien bewegen dus we wachten af he :)
Haar langste dracht-ervaring was 6 weken overtijd, Cheyenne zit morgen op 5 weken.

Voor het uier raadde ze wel aan voldoende motilium in huis te hebben, om te geven als ze echt weinig uier had bij de bevalling, dat stimuleert de productie. En dan ook haar meteen bellen om een extra spuitje te komen geven. Zij had ook al meegemaakt dat zelfs ervaren fokmerries met zo'n uiertje kunnen bevallen, ookal hadden ze andere jaren wel veel uier.. We zullen zien :)

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:55

Neonlight schreef:
Wat fijn dat Delphi weer thuis is! Ze ziet er happy uit, en de wond ziet er ook netjes uit. :j

Wat ik me trouwens af vroeg, al een tijdje, heeft Delphi vorig jaar bij Du Bois gestaan? Volgens mij heb ik haar daar toen gezien, zal op 20 mei zijn geweest, toen ik de eerste keer een rietje voor Neon kwam halen. Kan ook de ronde daarna zijn geweest, 5 juni.

Hihi nee dat moet een andere merrie zijn geweest! Hier zijn de "kwakjes" per post gegaan!

Luna2006 schreef:
Wat goed dat ze thuis is kelly! Mag ook zij gewoon de weide op?

Nee helaas.. Flink balen.. 6 weken boxrust.. -O-

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:03

Zo dat is balen kelly! Mag ze ook niet op een stukje ter grootte van een box? Dat mocht hier wel als ze zich kon beheersen :)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:08

Bijleespost van pagina 315

@Kiki gefeliciteerd. Prachtige naam en jeetje wat is ze groot. Wel ontzettend mooi getekend.

@Lisanne Ook gefeliciteerd!!

Pg. 316

@Cynthia Wat is keesje een prachtige merrie. Ben erg benieuwd wat eruit komt

@Emmaa wat ziet je friese dame er nog heerlijk bescheiden uit. Wel leuk zo met die linten

@knolselder. Ze gaat haast maken. Zou er bij de bijleespost straks een veulen zijn.? :P

@lisanne wat echt een PRACHTIG gaaf donker bruin veulen! <3

@Pol Wat een schatje is livia! Heerlijke veulentje om te zien! En zo schattig met haar roze dekentje..

pg. 317

@MArije WOW dan zit je eventje te kijken. Heeft je niet zwanger dame gewoon een prachtig veulen op de wereld gezet. Zo eventjes tussen door wanneer niemand kijkt. Hihi en die foto ook ze kijkt echt zo alsof er niks aan de hand is :P

@Tantjatuuh Gefeliciteerd!! En mooie fotos van de kleine spruit. En die laatste lik foto te schattig..

@belarose Wat een knappe merrie heb je! Ben erg benieuwd naar het veulen

@Cemlys aardige uier al kan niet lang meer duren

pg. 318

@c2012 Die heeft ook een aardig buik gekregen. En zo te zien al vorderingen op gang..

@fotsy in ieder geval een goed gevulde melkbar haha

@manda: Die mini potjr <3 blijf fan van stipjes

pg. 319

@Manda die slapende foto.. Die heeft er ook een beste buik opzitten

pg. 320

@Crines Improsia zit er goed uit! Die draagt ook een aardige buik al bij haar en wat word kleine furioso toch een prachtig mooi mannetje

@Mopjemop hihi die fotos met die muts op geweldig! Blijf toch een fan van mickey!! :j

@Tinnie dat die van jou er nog niet uit is.. :\ wat een dracht

@Natascha Nousk zit er goed uit zeg. Bij ons vind ze het ook lang niet meer zo prettig als we aan haar buik zitten maar momenteel heeft ze overal jeuk dus dan mag het ;)

@Cemlys Wou al zeggen de spenen zien er al klaar uit. Dus hup kom maar op met het veulen :D

@Bellarose Wel een hele mooie tweeling op de foto <3

pg. 321

@Inowa Hoop dat het snel genezen is.

@Peetjuh.. Jeetje sneeuw.. wij hadden wel enorm veel hagelbuien

@Bbubllee wij houden ze altijd de eerste 1-2 dagen binnen en daarna hup de wei op als het weer het toelaat.

@StalHD ook een flinke bij leespost :+ Maar wat een heerlijk kereltje is Justin. Ondanks dat je op een merrie had gehoopt mag dit mannetje er zeker wezen. Een hele mooie combi!

Pg. 322

@luna2006 lekkere harige uier hihi

@Crines hoop inderdaad dat imporsia bevalt voordat je naar het buitenland gaat. Ik zou dan ook er geen lekker gevoel bij hebben als je er niet bij bent. (voor het gevoel dan)

@IDCnutellaa Ik zou inderdaad er even een veearts bij halen.

pg. 323

@Neon Sterkte! Hoop dat het mee valt me haar!!

pg. 324

@Neon Wat vervelend voor neon. Dus hup veulen ga bij die bekken vandaan en gun je mama nog even de rust die ze nodig heeft. Voor jou zou het echt wel even schrikken geweest zijn.

@KellyDV Gelukkig is Delphi weer thuis. +:)+ Maar een beste hechting heeft ze er aan over gehouden zal wel de benodigde herstel tijd nodig hebben. Maar je meisje is nog bij je en dat is het aller aller belangrijkste! Doe maar lekker rustig aan met haar!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:11

Hopelijk blijft het hier bij Neon. Het is zo'n rot gevoel, die onzekerheid...

Fijn Kelly! Ga je haar weer laten dekken?

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:12

Zo! Heb er even voor gezeten maar heb een bijlees post gedaan dat kan ik alleen op vaste pc en niet op mijn telefoon of tablet.. Ben daar zo onhandig in. :')

Met Floor gaat alles goed. Ze heeft alleen de laatste tijd weinig eetlust. We mengen al haar netjes al met hooi + kuil maar laat het liefst alles staan. We voeren nu wat extra lucerne bij.
Ze word wel steeds dikker. :+ Zal morgen weer eens een update foto maken.
Ook aan haar buik zitten scheelt per dag. De ene dag vermoord ze je zowat en de andere keer wilt ze niet dat je stopt met kriebelen. :D

Nog 23 dagen.. Begin het wel spannend te vinden..
Vanaf wanneer doen jullie een birth alarm om? Ik dacht eerst een week voor de uitgerekende datum maar heb het gevoel dat het eerder komt.

Foto van afgelopen week
Afbeelding