[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 07:41

Oah iedereen gefeliciteerd met de veulentjes wat zijn ze allemaal prachtig, <3

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:24

jobamara schreef:
Onzetoppers, klopt juist wel hoor hoe plakkeriger hoe beter! En proeven eerst vies en zodra het zoet is echt waken hoor!!!

O gossie... We zijn vannacht nog geweest en vanmorgen om 6.00u hebben de stalhouders gekeken, wij gaan straks weer die kant op. Zal dan wel weer haar melk testen op plakkerigheid en dit keer ook hoe het proeft :9. Bedankt voor de tip!!! _/-\o_

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:24

Scooby007 schreef:
miicchhellee schreef:
Weet hier iemand of een veulen nog veel van kleur kan veranderen?

Sommige veranderen vrijwel niet maar ik het ook veulens gezien die echt drastisch veranderen en andere die maar een klein beetje veranderen, kan alle kanten op gaan.

Karri wordt vandaag 9 weken en is nu aan het verharen, maar alles lijkt heel donker. Onder haar manen lijken de haren zelfs zwart. Maar ze is als vos geboren, lijkt me toch bijna onmogelijk dat ze nog veel donkerder kan worden?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:36

eerste veulen van Jazzy, Phoebe was een vosje bij geboorte en nu lijkt ze wel een bruine

3 dagen oud
Afbeelding

Nu 4 jaar
Afbeelding

ze heeft hele donkere manen en staart, het lijkt wel zwart, maar het is echt roodbruin
en voor een bruine mist ze natuurlijk de zwarte benen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:51

Ik heb qltijd begrepen dat grijze veulens zwart worden.
En zwarte veulens meestal zwart bruin worden.

Ja en schimmels dat is ja bekent

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:56

OnzeToppers schreef:
Zigiandra heeft de 344 dagen bereikt... Ze heeft er giga veel last van, lijkt niet goed te weten wat ze moet doen. Haar banden zijn inmiddels 41 dagen slap, het arme dier! Wij duiken ons bedje in... Hopelijk gaat ze eens voort maken! Succes aan de wakers vannacht!

Heb je iemand anders dr in de gaten houdt?

rockey

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:57

Wat een knappers toch allemaal!!!!

Iemand hier ervaring met merries die niet meer gaan liggen tot aan de bevalling? Ik betrap Cach er niet meer op dat ze ligt en ik kijk in de nacht toch echt veel op de camera en je ziet ook niks aan haar stal en tot een week geleden zat er stro en mest aan de singel, en dat is nu ook al een weekje niet meer. Ze heeft nu sinds een paar dagen ook zulke dikke benen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:08

miicchhellee schreef:
Karri wordt vandaag 9 weken en is nu aan het verharen, maar alles lijkt heel donker. Onder haar manen lijken de haren zelfs zwart. Maar ze is als vos geboren, lijkt me toch bijna onmogelijk dat ze nog veel donkerder kan worden?

Dat is normaal bij vossen, denk ook niet dat het dan een koffievos wordt, want dan zou de hele wereld vol lopen met koffievossen. :)

Mijn keuze voor volgend jaar is Goldstar du Bois. Bovenlijn past heel goed bij Neon, hals ook. En hij is net wat kleiner als de meeste hengsten, en ik zoek net wat kleinere hengsten, alleen tot nu toe niet kunnen vinden die bij haar matchten. :+
Kleurtje wat eruit komt is mooi meegenomen, dat is weer een bijkomend voordeel, maar daar gaat het me verder niet om. Paar jaar geleden ging ik ook niet kijken voor Don Cremello, maar voor een andere hengst van hun, maar die bleek niet te passen bij Neon, en verbazingwekkend genoeg Cremello wel. Hij was alleen nog niet goedgekeurd, daar heb ik nog eerst op gewacht.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:20

Afbeelding
Uier is vanmorgen veel voller. Ook de achterkant is nu een geheel. Spenen lijken vol te lopen. Week met weinig slaap en vriendje gister lief een lekker glas sangria klaargemaakt en ik ben de hele nacht knock out geweest. Hahaha geloof dat ik een keer een oog heb opengetrokken. Vanmiddag maar even wat bijslapen dat ik er vanacht wel bij ben

Afbeelding
Deze dikke boef wordt opstandig en kopje wordt al lekker donkergrijs.

Afbeelding

En project P is gewoon te leuk

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:31

Cemlys, ziet er goed uit! SUC6

Rockey, die van ons ging de laatste weken soms 1 maal heel kort liggen. Maar de laatste dagen ook niet meer.

Neon, die ga ikstraks is opzoeken!!

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:35

In de pendellijst zie ik dat ik rood sta
Wilma heeft een merrieveulen misschien dat iemand dat wil aanpassen? :)

Wordt spannend hier met alle merries !

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:37

Onley grijze veulens zwart en zwarte veulens bruin.. mijn veulen is hartstikke grijs maar toch twijfel ik of hij zwart is of donkerbruin.. soms lijkt het of er een hele koperen gloed doorheen zit en dan vooral op zn neus.. ook omdat er pas verweg in de lijn pas zwart zit.. opa van mijn merrie, rubinstein, is volgens mij de eerste zwarte. Ik hoop dat hij zwart is maar twijfel er hard aan.

Rockey, mijn merrie heb de laatste twee weken ook niet meer gelegen. Daardoor liepen ook dr benen helemaal vol en een grote zuchtplaat onder dr buik..

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:12

Rávi is echt te leuk. En je nieuwe projectje ook hoor!

Vitaquilla het kan nog steeds hoor

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:13

rockey schreef:
Wat een knappers toch allemaal!!!!

Iemand hier ervaring met merries die niet meer gaan liggen tot aan de bevalling? Ik betrap Cach er niet meer op dat ze ligt en ik kijk in de nacht toch echt veel op de camera en je ziet ook niks aan haar stal en tot een week geleden zat er stro en mest aan de singel, en dat is nu ook al een weekje niet meer. Ze heeft nu sinds een paar dagen ook zulke dikke benen...

Die van mij ging juist constant liggen, maar dan stond ze ook vrij snel weer op. Overal in de wei zag je waar ze gelegen had een grote plek met vacht haha. Elke merrie doet het anders, denk dat bij die van jou het veulen op zo'n maniet ligt dat je merrie niet echt confortabel kan liggen ofzo.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:30

T lijkt me zo zielig haha, maar normaal zie ik het echt aan haar stal en nu niks. In de wei ligt ze ZowiZo al niet.

Wat een triest weer bah!

Ze staat sinds half 7 buiten. Ga haar rond 3 uur maar binnen halen.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:48

Dora heeft vannacht bijna alleen maar gelegen
Ik ben benieuwd hoelang die het nog binnen houdt.
Haar uier net om 11 uur.
Afbeelding
Vanmorgen zat er veel gele hars aan de spenen het wordt nu lichter van kleur doorzichtig wit.

Maar hier is het ook triest weer.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:22

Soie ligt ook al een tijdje niet meer hoor...

Melk spuit eruit als ze een pas zet.. zal toch een keer moeten komen zou je denken!

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:34

fokfanaat schreef:
OnzeToppers schreef:
Zigiandra heeft de 344 dagen bereikt... Ze heeft er giga veel last van, lijkt niet goed te weten wat ze moet doen. Haar banden zijn inmiddels 41 dagen slap, het arme dier! Wij duiken ons bedje in... Hopelijk gaat ze eens voort maken! Succes aan de wakers vannacht!

Heb je iemand anders dr in de gaten houdt?

Voor de (vroege) ochtenden vaak wel, soms ook een gedeelte van de dag. Ik kan er simpelweg niet 24/7 bij zijn...

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:59

Even vraagje, stel een merrie is niet drachtig, maar wel zo dik dat ze drachtig lijkt, zou je dan iets uit het uier kunnen krijgen? Of zou er op zo'n moment helemaal niks uitkomen?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:59

Lisch dat zal toch niet lang meer duren zou je denken.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:00

Rooslover een merrie maakt alleen melk aan wanneer ze drachtig is.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:01

Vraagje, onze ghadir is nu 4 weken oud, maar ik heb onze merrie al die weken nog niet zien liggen, hebben meer merries dat?

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:05

Was ook geen melk wat ik eruit kreeg, maar meer waterachtig. Soms hebben enorm vette merries ook wat uierontwikkeling namelijk

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:07

Even een paar dagen gemist.. :o

Gefeliciteerd met de geboren veulens, vanaf nu weer wat beter bijhouden..

Ik had trouwens een vraagje, ik voelde vanmorgen even aan Ginny haar navel maar is het normaal dat er iets van een stompje zit? Of hoort er niets te zitten en alleen een stukje ingedroogde navelstreng? Ze heeft namelijk een stompje ter grote van ongeveer 1 vingerkootje, kan het niet terugdrukken oid. Voelt stevig/hard aan, verder geen tekenen van ontsteking etc..

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:09

Rooslover als ze eerder een veulen gehad heeft kan dit volgens mij wel.