Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mooi stal HD, heb het ook even naar word gekopieerd en opgeslaan, ben cursusje aan het schrijven over de kleuren (heb nog 2 jaar om het af te krijgen
)

,ik begon toen zelf ook te twijfelen hoor aan Kees!
Leuke foto's!
heb nog namelijk nog geen valkveulen gezien die grijs met zwarte benen werd geboren, meestal komen de zwarte benen pas veel later.
Fotsy schreef:Jolandje zijn ze getest? Want wat je fenotypisch ziet is niet altijd wat ze genotypisch zijn. En papieren zeggen niks.
Zou je Camille niet eens testenheb nog namelijk nog geen valkveulen gezien die grijs met zwarte benen werd geboren, meestal komen de zwarte benen pas veel later.
Sooty komt ook pas boven na twee drie jaar dus daar kan je het ook aan weten of ze echt sooty is.

blijft me verbazen hoe dik ze stiekem is.

maar in het echt vind ik em mooier als op de fotos. Komt waarschijnlijk ook door zijn karakter. Ben benieuwd naar december
Maar alleen dat hij door het sooty gen geen Spirit kleur heeft in mijn ogen, daar is hij te donker voor. En ja, sooty is niet mijn ding. Mijn palomino merrie heeft ook wat sooty maar die heeft dat alleen in de nazomer, wat ook wel vreemd is, dan zijn haar benen en buik donkerder. Anders ziet ze er zo uit, mooi goudgeel, .. vanaf augustus wordt ze dan wat donkerder op haar benen,..Maar tegen de winter is ze weer lichter van kleur. 
spirit
,het oog wil ook wat

, heb zelf ook eentje en door de beginnende sooty krijgt ze appels