Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jolandje schreef:is het verstandig om vóór het veulenen nog te ontwormen of kun je beter daarná doen? mijn dames zijn een week of vier terug ontwormd en zouden dan over een week of 4 tot 6 weer moeten, tammara is uitgerekend in mei, zou dus dan vlak voor de bevalling zijn, wat doen jullie?
rowo schreef:jolandje schreef:is het verstandig om vóór het veulenen nog te ontwormen of kun je beter daarná doen? mijn dames zijn een week of vier terug ontwormd en zouden dan over een week of 4 tot 6 weer moeten, tammara is uitgerekend in mei, zou dus dan vlak voor de bevalling zijn, wat doen jullie?
IK heb daar toevallig vorige week de DA over gebeld, omdat bij ons ze ook weer ontwormd moesten worden. Hij adviseerde het juist aan, omdat wormen ook bij de baarmoeder kunnen. Daarnaast worden al die antistoffen via de biest weer aan het veulen gegeven en is dus juist goed. Net zoals enten voor influenza en tentanus. Dat heb ik ook 2 weken terug nog laten doen.
Roos_s schreef:Citaat:Hij heeft wat last van zomer eczeem, vorig jaar heeft ie een anti-vliegen band omgehad en helemaal niet geschuurd, jaren daarvoor dus wel geschuurd, vandaar.
Wij gaan dit jaar dezelfde band voor m kopen en proberen ook hoe het bij Casa werkt. Mochten ze vast zitten schiet de band zo los, zonder kapot te zijn. Ideaal dus.
wat voor een band is het precies? onze merrie heeft er namelijk ook last van en we moeten dus al bijna weer beginnen met die exceem deken.. Vind het niet handig als ze straks een veulen gaat krijgen, wordt zo gehannes met deken op/deken af, maarja... is ook zo zielig dat merrie zoveel jeuk heeft....
en ik kan denk ik echt niet regelen dat ik vrij krijg de dag nadat veulen geboren is, denk dat ze me niet gaan snappenmaar ik heb de week voor en de week na de uitgerekende datum vrij dus ik hoop dat het maar in die tijd geboren wordt, vast niet
AngelsDitch schreef:Mijn dierenarts zei juist dat het niet nodig was.
Ik heb die van mij 6 weken terug gedaan, zou dan over 2 weken weer moeten. Pony moet nog 4 weken voor de uitgerekende datum. Dierenarts zei dat ik he tdan beter erna kan geven.