[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:03

heidie: succes met waken.

Shetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:06

@ Neonlight en Talida
Misschien moet ik mijn gebruikersnaam maar eens veranderen. :+
Spannend Maseike!
Monchique is evenver als Heiltje, krijg ik toch wel de kriebels van hoor.:o Veel succes met waken.;)
Mooie buikjes al van Lieneke en Kyra!
Iedereen veel succes met waken vannacht!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:06

succes maseike

is erg rustig hier, de meeste zitten op de chat van de camera's vermoed ik?

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:07

Veulen ontwormen va 10 dagen staat in een brief van onze da.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:10

succes maseike!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:16

maseike succes!! gaat het toch eindelijk bijna gebeuren

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:16

Mijn merrie heeft ook van die slappe zakjes, ze bungelen maar een beetje, hoort dat er bij?
Wanneer begin je met merrie bokken voeren, pas als er melk in de uiers komt of al eerder? Ik lees verschillende dingen hierover. En combineer je dit dan met het gewone voer?

Gefeliciteerd voor degene met zo'n schattig veulen. Ik krijg er ook steeds meer zin in!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:28

2 maanden voor ze uitgeteld zijn word geadviseerd

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:31

Ik ben ook dik 2 maand voor de uitgetelde datum begonnen :j

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:34

wij ook... onze merrie had het ook wel nodig, ze begon het hooi minder op te nemen en moet dus wel via een andere weg haar energie krijgen.. tot nu toe is ze dan ook gelukkig nog niet echt terug gevallen in conditie...voeren nu dan merriebrok met granenmix en hooi

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:38

Zetje heeft een meeeega nek gekregen de afgelopen weken. Een hengst is er niks bij :+

Overigens eet zij ook haar hooi slecht... daar baal ik wel van.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:39

is het verstandig om vóór het veulenen nog te ontwormen of kun je beter daarná doen? mijn dames zijn een week of vier terug ontwormd en zouden dan over een week of 4 tot 6 weer moeten, tammara is uitgerekend in mei, zou dus dan vlak voor de bevalling zijn, wat doen jullie?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:40

haha is ze soms dragend van een hengstje dat de hormonen ook door haar lichaam gieren :P

baal ook wel dat de merrie het hooi niet meer zo hard eet.. eerder stormde ze op haar hooi en brokken af, maar nu gaat het hapje voor hapje... zal wel last van brandend maagzuur hebben :(:) :)) maar goed niets aan te doen

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:41

Wat vinden jullie van kyra haar buik.
Dat het in een keer stukken minder is, is dit normaal??

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:42

jolandje schreef:
is het verstandig om vóór het veulenen nog te ontwormen of kun je beter daarná doen? mijn dames zijn een week of vier terug ontwormd en zouden dan over een week of 4 tot 6 weer moeten, tammara is uitgerekend in mei, zou dus dan vlak voor de bevalling zijn, wat doen jullie?

IK heb daar toevallig vorige week de DA over gebeld, omdat bij ons ze ook weer ontwormd moesten worden. Hij adviseerde het juist aan, omdat wormen ook bij de baarmoeder kunnen. Daarnaast worden al die antistoffen via de biest weer aan het veulen gegeven en is dus juist goed. Net zoals enten voor influenza en tentanus. Dat heb ik ook 2 weken terug nog laten doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:43

Nou Heidie, spannende nacht dus!

Shetje14 schreef:
@ Neonlight en Talida
Misschien moet ik mijn gebruikersnaam maar eens veranderen. :+

Ja, en dan heet je friesje16 en kom je volgend jaar met shetjes hier in het topic aan zeker. _O-

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:47

rowo schreef:
jolandje schreef:

IK heb daar toevallig vorige week de DA over gebeld, omdat bij ons ze ook weer ontwormd moesten worden. Hij adviseerde het juist aan, omdat wormen ook bij de baarmoeder kunnen. Daarnaast worden al die antistoffen via de biest weer aan het veulen gegeven en is dus juist goed. Net zoals enten voor influenza en tentanus. Dat heb ik ook 2 weken terug nog laten doen.

Ok dan weet ik dat ook weer ! :D
Die van mij moet binnenkort ook weer ontwormd worden.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:49

oh oke bedankt, ze zijn vorige week geent dus dat is wel goed zo ;)

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:54

Dus Donna is voor over een paar weken uitgerekend en dan kan ik haar nu nog ontwormen??
Das mooi!!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:59

Mijn dierenarts zei juist dat het niet nodig was.
Ik heb die van mij 6 weken terug gedaan, zou dan over 2 weken weer moeten. Pony moet nog 4 weken voor de uitgerekende datum. Dierenarts zei dat ik he tdan beter erna kan geven.

Jes

Roos_s schreef:
Citaat:
Hij heeft wat last van zomer eczeem, vorig jaar heeft ie een anti-vliegen band omgehad en helemaal niet geschuurd, jaren daarvoor dus wel geschuurd, vandaar.
Wij gaan dit jaar dezelfde band voor m kopen en proberen ook hoe het bij Casa werkt. Mochten ze vast zitten schiet de band zo los, zonder kapot te zijn. Ideaal dus.

wat voor een band is het precies? onze merrie heeft er namelijk ook last van en we moeten dus al bijna weer beginnen met die exceem deken.. Vind het niet handig als ze straks een veulen gaat krijgen, wordt zo gehannes met deken op/deken af, maarja... is ook zo zielig dat merrie zoveel jeuk heeft....

en ik kan denk ik echt niet regelen dat ik vrij krijg de dag nadat veulen geboren is, denk dat ze me niet gaan snappen :+ maar ik heb de week voor en de week na de uitgerekende datum vrij dus ik hoop dat het maar in die tijd geboren wordt, vast niet :)

Is gewoon een band tegen vliegen, kost ongeveer 20 euro en doet het een 3 maanden. Bij deze pony leek het vorig jaar te helpen, hij heeft vorig jaar niet geschuurd. Een keer toen de band af was zaten er een uur later allemaal vliegen op zijn hoofd, toen de band omging waren ze weer weg.
De band gaat om de hals, en is te vergelijken met een anti vlooien band voor katten. Agradi zal ze vast wel hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Mijn DA adviseert een week voor de bevalling te ontwormen. :j

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:03

Weet iemand of het kwaad kan als haar muts al wat verder open gaat staan? Dit hoeft toch niet te betekenen dat het veulen al op komst is? Verder staat ze rustig alleen het veulen is druk, zou dit proefdraaien kunnen zijn? Begin nu toch bevallings stress te krijgen haha

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:08

AngelsDitch schreef:
Mijn dierenarts zei juist dat het niet nodig was.
Ik heb die van mij 6 weken terug gedaan, zou dan over 2 weken weer moeten. Pony moet nog 4 weken voor de uitgerekende datum. Dierenarts zei dat ik he tdan beter erna kan geven.

Nee het is niet heel nodig ofzo, maar bij ons waren ze sowieso aan de beurt voor weer ontwormen. Ik vroeg het dus eigenlijk meer in de zin van of het geen kwaad kon.

Ze zeggen bij ons allemaal; hoe dichter bij de bevalling ontwormen en enten, hoe beter.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:09

Casa heeft het de ene dag een behoorlijk uier, de andere dag slap, ene keer is de muts ook losjes, en dan weer normaal :=
Ach, we zien het vanzelf als ze gaat kegelen.
Nu Casa thuis staat krijgt ze 2x per dag 2biks, 1mais, zonnebloem olie en een maatschepje Bionutron stud. In die laatste zitten extra vitamine etc. Vond Casa dr vacht niet zo mooi, en ze bleef schraal op de ribben. Ben benieuwd hoe dat volgende week is. Nu ook echt onbeperkt hooi, helemaal top dus!

Hier trouwens nog gezeur om het veulen straks in het SF stamboek te krijgen..... Nou als het te ingewikkeld / prijzig wordt bel ik het KWPN wel. Wat denken die sukkels van het SF wel?