Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kelan

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:39

Zo, wat was er veel bij te lezen

@Mexx2: Gefeliciteerd!!
@Tinne; dat wordt een mooie stal, ziet er uit dat er hard aan gewerkt is!
@Kitty; jammer geen veulen dus vannacht, hopelijk vannacht dan!
@Sjen, succes met alle slapeloze nachten (dan besef ik me weer wat een luxe ik gehad heb; de enige "nachtrust" die ik gemist heb, is dat ik een uurtje later naar bed ben gegaan dan normaal nadat Aurora geboren was)

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:04

Sinds 2 dagen is Femke volop aan het kegelen Nagelbijten / Gniffelen
Maar toen ik haar vanmorgen in de wei zette, wist mevrouw met buik en al nog netjes over de rug te rollen Verward Haha!
Wat mij betreft mag het vandaag komen, het is er prima weer voor Cool

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:06

tinne: dat wordt vast een hele mooie stal! Echt leuk dat het nu helemaal gebouwd wordt en dat ivanka daar straks gaat bevallen! Haha! Kan je het je al voorstellen? Ik heb heel benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien!

Kitty: jullie hebben melk! dat is al heel wat! Dat veulen komt vast snel! Lachen

sjen: kom op siena! Volgens mij is ze er wel klaar voor. Nog eventjes wachten! Straks realiseer je je wel dat het het allemaal waard is geweest! (beetje rare zin Schijnheilig )
en wat je vader zegt over overdag bevallen, zou wel top zijn!! Haha!

Bodly: Ik blijf het een prachtige merrie vinden Kwijl Hopelijk lijkt haar veulen op haar! De uier is trouwens ook al aardig groot!

Marije: wat schiet copper op zeg! Een dikke uier al! en een brede kont zo te zien Tong uitsteken Gaat ze de 25ste halen?

myrdal: 320 dagen alweer! De tijd gaat echt snel! Nog 2 weekjes voor jou! ik kan je zeggen dat de tijd snel gaat hoor vanaf de 320 dagen!!

faniek: wat leuk he, dat die haflingerfokker zo enthousiast was!! Haha! Jullie hebben een mooi veulentje gefokt! Haha! Mag je trots op zijn!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:08

irene schreef:
Maar toen ik haar vanmorgen in de wei zette, wist mevrouw met buik en al nog netjes over de rug te rollen Verward Haha!

spannend! kegelen is een goed teken Haha! en hoezo is rollen raar? Merries gaan toch juist rollen als ze last hebben van die dikke buik? Misschien heeft ze wel voorweeen Lachen Ik ben benieuwd, het gaat vast niet lang meer duren!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:48

@ Vrijalover: het lijkt er wel op dat ze er klaar voor is, ze zou ineens kunnen gaan staan kegelen ofzo, maar ik verwacht toch niet dat het snel komt.
Macy's vent zal haar wel een leuk huwelijkscadeau gegeven hebben...een laptop ofzo...

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:53

@ Vrijalover: Jij kunt het weten, jij zit al op 327 dagen Haha!
Nou, alles staat al klaar op stal. Nu is het aan Myrdal. Vannacht was de uier een klein beetje gegroeid, dus wie weet krijg ik wel gelijk met mijn mooi weer merrie. De uier is tot nu toe alleen maar wat gegroeid als het mooi weer is. De banden zijn hetzelfde sinds gisteren, dus iets slap, maar kan nog veel slapper. Onder haar staart is nog niets te zien.

Mischien vannacht een babyboom???

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 13:03

Boldly schreef:
@MarijeR, wanneer is Copper uitgerekend? Was het vorig jaar niet goed gegaan allemaal?

Copper is de 25e uitgerekend maar gaat normaal gesproken altijd overtijd.
Maar ja, het blijft een merrie Knipoog
Vorig jaar had ze een red bag delivery. Gelukkig lag het veulen verder wel goed en kon ik inwendig de placenta al open krijgen. 2 pootjes en het hoofdje lagen mooi en in 1 wee kon ik ook het veulen eruit trekken.
Veulentje heeft er dan ook niets aan over gehouden.
Maar zoiets moet niet zonder toezicht gebeuren want dan overleeft het veulen het niet.
Vandaar dat ik bij Copper nu extra goed oplet. Er schijnt toch een verhoogd risico op herhaling te zijn.

Vannacht is ze erg onrustig geweest, in totaal heeft ze 9 keer een korte tijd gelegen en ze was veel met haar staart aan het zwaaien.
(ben niet opgebleven hoor, ik kan 's ochtends de beelden van de nacht even terug kijken Knipoog )
Vanmorgen was ze weer redelijk normaal. Eten gaat prima, de wei in vindt ze nog steeds een goed idee. Alleen had ze weer dikke achterbenen.
Zo maar eens even checken in de wei, ben de hele ochtend weg geweest.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:01

zou wel vroeg zijn myrdal! als ze het nu krijgt, maar het kan wel Lachen Groeit de uier echt alleen met mooi weer? wat grappig! Hopelijk krijgt ze haar veulen dan ook met mooi weer en overdag Haha! Tong uitsteken

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:35

@ Myrdal: je zou wel eens gelijk kunnen hebben met je mooi weer theorie. Bij Siena is de uier de laatste dagen klein gebleven en de vulva 'gekrompen' terwijl die hiervoor lang was en de uier wat dikker. Ik zal eens kijken hoe het veranderd met het mooie weer Knipoog Babyboom vind ik trouwens een goed idee!!! Clown
@ MarijeR: Siena heeft ook dikke achterbenen gekregen, is dat een probleem? Moet dat even afgespoten worden?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:41

gnagna.. was het eerst nog een topic van hoede buiken groeien, zo langzamerhand kijken we alleen nog naar de voortekenen van de geboorte Knipoog

Hier tot nu toe nog niets. ik wordt er gewoon gestoord van!
Echt, wel 3x per dag onder de buik kijken, maar neeeeeeehh geen druppel melk.
Lowara vind alles wel best, die murmelt nog steeds elke keer vrolijk als ze mij ziet Knipoog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 16:24

Sjen schreef:
@ MarijeR: Siena heeft ook dikke achterbenen gekregen, is dat een probleem? Moet dat even afgespoten worden?

Ik gooi de merrie dan de hele dag de wei op en eventueel nog wat verplicht lopen (stappen) aan de longe 2x per dag.
Soms trekt het niet meer helemaal weg maar dat gebeurt dan na het veulenen wel...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:00

de veulens zijn er nog steeds niet.
daisy haar uier is al bijna vol en haar banden zijn slap en lang en een kleine opening erin.
nicoline heeft geen uier maar heefd haar hele staart kapot geschuurd.en haar banden zijn slap.
de veulens moeten wel deze week nog geboren worden en het nadeel is dat ze deze week naar de wei worden gebracht.

mijn jaarling veulen gaat samen met haar jaarling vriendinnetje ook op de wei.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:08

Vrijalover: ik kan het me al helemaal voorstellen Haha!. Ik heb zelfs al een hoekje waar ik de camera op statuut (zo heet dat toch Clown ? ) weg zet *LOL* . Ik zit alleen nog te dubben over mijn slaapplek.. of op een stretcher onder het afdak, of in een tentje in de wei, met een babyfoon Haha!.
Maar ja, nog tijd zat om daarover na te denken Haha!.

Maar het wordt allemaal weer steeds spannender hier! Bij mijn oom was een heuze babyboom afgelopen week (de teller staat nu op 5 in 3 dagen tijd Haha! ), dat mag van mij hier ook wel Tong uitsteken!

1.20 leek mij ook breed genoeg voor de staldeur, die van nu is 90 cm en daar past ze nog doorheen, dus dan moet dit zeker wel lukken Haha! . Maar ja, als ik dan Iline zag... haha, maar ja, die was ook wel uitzonderlijk dik (en vooral breed) natuurlijk.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:09

irene schreef:

Goed zo! Haha! Het mag snel gaan komen dan Cool

Pfieuw zeg, morgen is Forpreza alweer 2 weken oud Pling die tijd vliegt toch wel hoor Clown

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:13

Tinne schreef:
Vrijalover: ik kan het me al helemaal voorstellen Haha!. Ik heb zelfs al een hoekje waar ik de camera op statuut (zo heet dat toch Clown ? ) weg zet *LOL*

Dat heet een statief Haha!

Een statuut is iets heeeel anders! Tong uitsteken

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:32

IngLio schreef:
@PhiaBink, hoe gaat het met Athletico?

Gaat heel goed. Hij poept, plast, slaapt, zuipt, rent en pest Haha! Hij probeert overal in te bijten en aan te sabbelen. Hij weet de weg naar de bak al heel goed. Hij kan vredelijk hard rennen en vergeet af en toe dat hij van die lange stelten heeft. Hij struikelt over zijn eigen benen.

Hij heeft ook al kennis gemaakt met het schrikdraad die we om de bak heen hebben gespannen. Kan hij alvast wennen dat wit errug eng en pijn doet.

En hoe is het met Lio?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:03

Fijn om te horen dat alles goed gaat met Athletico! Wat is zijn roepnaam eigenlijk?

Statief ja, dat was het Tong uitsteken.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:07

@ Tinne: ziet eruit alsof dat een heerlijk plekje gaat worden! Haha! En 1.20 meter breed moet wel genoeg zijn... Toch?
Hoewel... Als ik zie hoe hard Fanja nu groeit? Bloos!
irene schreef:
Sinds 2 dagen is Femke volop aan het kegelen
Maar toen ik haar vanmorgen in de wei zette, wist mevrouw met buik en al nog netjes over de rug te rollen
Wat mij betreft mag het vandaag komen, het is er prima weer voor

@ Irene: spannend!!! Hyper!
@ Kitty: succes weer de komende nacht...
@ Sjen: ook weer veel succes voor jou. Ach gut Dromen

Update Fanja... Ik denk dat we haar een nieuwe naam moeten gaan geven: De Ton... Bloos! Bloos! Bloos! Ze groeit met de dag...

Afbeelding

Van opzij valt het (in mijn ogen) nog best wel mee:
Afbeelding

Maar van voren en vanachter kan er geen misverstand over bestaan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tevens wil ik de vorm van haar billen in de gaten gaan houden:
Afbeelding
Misschien wel wat voorbarig, maar heb het idee dat het allemaal al wat slapper begint te worden...

Tot slot nog de melkbar:
Afbeelding
Afbeelding
Het begint allemaal al behoorlijk te werken...

Fanja's humeur is erg wisselend. Ze heeft een paar slechte dagen gehad door de entingen Ach gut Deze keer gegeven in de borst in plaats van in de hals. Nadeel echter nu is dat ze linksvoor erg stijf is en er een soort "vochtzakje" onder hangt Verward Ik zal zo eens kijken of ik daar een goede foto van heb, het ziet er raar uit.
Maar gelukkig had ze vandaag de biks weer op en ging het stappen alweer veel makkelijker.
Kan het zo zijn dat sommige paarden meer last hebben van een enting dan anderen?
Maargoed, we kunnen steeds meer een beetje aftellen. Vandaag al 290 dagen drachtig!!! *o/*

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:16

Jeetje wat is Fanja toch onwijs rond aan het worden zeg! Daar valt niet over te twisten dat daar een veulen in zit! Haha! Over 30 dagen kan het bij jou dus in principe al komen, spannend hoor! Party!!
Het valt me nu ook op dat ze ook een witte vlek onder haar buik heeft, die buik hangt al zo, dat je dat tussen de voorbenen kunt zien *LOL*.
Tot hoeveel maanden heb jij eigenlijk gereden? Ik neem iig aan dat je nu niet meer rijdt op deze ton? Haha!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:21

Op deze ton wordt inderdaad niet meer gereden Knipoog
Ik heb doorgereden tot... (even denken) 7,5 maand. Daarvoor was ik al wel af gaan bouwen, ze gaf overduidelijk aan dat het niet meer ging. Nu gaan we een keer of 5 per week een lekker eind wandelen.
Heerlijk langs het water, we zijn dan toch wel een dik uur onderweg.
Rijd jij nog wel?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:24

Zoals ik net al even beloofde, een foto van het "vochtzakje" wat is ontstaan na de enting:
Afbeelding

Herkent iemand dit?
Ik merk aan Fanja niet dat ze last heeft ervan, het is niet gevoelig ofzo. Als je eraan komt voelt het echt als een zakje vocht, het drilt ook een beetje... Verward

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:28

Ja, ik rijd nog wel. En ze geeft ook nog aan dat ze het nog wilt en als ik haar laat uitgaloperen (waar ik een filmpje van heb, maar nergens op kan loaden.. sonde!) maar dan wilt ze ook graag nog hard gaan en ben ík degene die haar terug moet nemen Haha!.
Over 12 dagen ben ik op vakantie, dus dan heeft ze 10 dagen rust. Als ik terugkom is ze alweer 9 maanden. Ik ben benieuwd hoe ze er dan op reageert als ik weer voor de eerste keer wil gaan rijden, wie weet vond ze de vakantie wel zo fijn, dat ze er de brui aan geeft.
En dat vind ik dan niet erg, mijn streven was ook om iig tot 9 maanden door te rijden. Als het nog langer gaat, vind ik het ook best. Maar met 9.5 maand wil ik toch eigenlijk wel stoppen en overgaan op wandelen. Dan kan ze ál haar energie in de groei van het veulen stoppen Lachen.
Dan kan ze de laatste weken nog even genieten van haar rust, totdat het veulen er is Haha!.

Ik heb al vaker gehoord dat sommige paarden daar last van kregen, Ivanka heeft daar ook last van, maar heeft nooit zo'n bult als Fanja gekregen. Altijd een klein vochtbultje. Misschien dat ze er nu ook wat heftiger op reageert door haar dracht?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:38

@ Tinne: wel heerlijk hoor dat Ivanka er nog van kan genieten! Haha!
Fanja vond dat werken echt niets meer, terwijl het normaal een erg looplustig paard is. Voor buitenritjes bleef ze nog wel te porren, mits in een comfortabel staptempo Haha!
Met 9,5 maand gaan wandelen... Dan is Ivanka al net zo dik als Fanja nu!! Bloos

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:39

Fnanne: Ze is dik....hééél dik!!! Lady is helemaal niet zo breed, ze draagt echt heel bescheiden (of ligt dat aan mij en de kleur zwart die toch wel een beetje afkleed Clown ). Ik kan me herinneren dat fleur (van Daisy, snoopy_689) ook niet extreem breed droeg...pas echt op het laatste.

Ik heb net zitten rekenen, nog maar 38 dagen en dan is ze uitgerekend. Weet je hoe snel dat is...5 weken en 3 dagen..aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

* zit te wip-kippen op d'r stoel achter de pc, met een glimlach van hier tot gunter (en das ver Haha! )*

Ik ga zondag op vakantie voor een week en durf niet...Ik kan mijn
dametje echt niet missen Bloos ...met een dag mis ik haar al.

Ik rij Lady overigens nog steeds Bloos . Alles is natuurlijk wel aangepast, maar ze zit dus niet as donderdag, maar de donderdag daarop op 10 maanden!!! Het gaat nog prima op deze manier en ze loopt als nooit te voren. Super snel los, lekker doortuffen met d'r bolle lichaam en pakt nieuwe dingen heel goed op. Raar...twee jaar geleden ging het al niet op 6 maanden (toen was ze ook echt niet op conditie)...nu lijkt het wel alsof alles lekker gaat. Als ik terug kom van vakantie is ze 10 maanden en 2 dagen en dan wordt het lekker wandelen, buitenritjes zonder zadel, lekker even genieten van het lekkere mei-zonnetje, veulen uitpoepen...heerlijk genieten van ons drietjes (aaahhh...ik dwaal af...ik ooeehh...hyper Hyper! !!!!)

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:42

@ Fnanne: het is echt toevallig dat je over dat vochtzakje begint, want het was me gister voor het eerst ook opgevallen bij Siena. Het zit alleen aan de linkerkant en ik had al zitten dubben wat het kon zijn, maar nu herinner ik me idd dat de inenting daar gegeven is. Toch al wel een maandje geleden...misschien zet het meer op vanwege de dracht idd. Ik zal straks eens kijken of de hele dag weidegang er tegen geholpen heeft.

Bij Siena waren er vanavond weer best veel tekenen, ze had een heel donker harsdopje (eerst dacht ik rood, later leek het zwart, welke fase is dat? Fase 3 ofzo?). Verder was de vulva ook best slap en de uier leek weer wat in te dalen.

Uier: *LOL*
Vulva: Ja
Banden:
Buik (beweging): *LOL*

Alleen de banden blijven dus achter, maar voor de rest lijkt ze er klaar voor, ook veel met staart zwiepen en trappen naar haar buik e.d