[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 18:30

Goh ja dat is ideaal gepland, gefeliciteerd!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 18:42

Gefeliciteerd met de 2 in 1 ideaal inderdaad

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 18:55

Dat is handig en gelukkig is de kleine dame nu ok.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 19:15

Misschien iemand hier die het weet.

Ik heb Viva vorige week ingeschreven bij het KWPN stamboek, hoelang duurt het gemiddeld voor ze contact opnemen voor chippen en schetsen? Of is dat verschillend per regio misschien?

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 19:19

Geen kwpn maar bij de nwpcs neemt de chipper zelf contact met mij op in de zomer en dan word alles geregeld *D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 19:24

Hmm ik weet dat niet meer. :')

Hier moet je alles zelf regelen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 19:50

SharonIndezz schreef:
Misschien iemand hier die het weet.

Ik heb Viva vorige week ingeschreven bij het KWPN stamboek, hoelang duurt het gemiddeld voor ze contact opnemen voor chippen en schetsen? Of is dat verschillend per regio misschien?

Kan snel zijn en kan n poos duren. Komt vanzelf goed.
En anders zelf bellen als je t eerder nodig bent.
Ze pakken er meestal n aantal op route

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:00

:z
Afbeelding

Romy_L1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:02

Gefeliciteerd met alle veulentjes!!

Ik lees er hier al een aantal die nog geen naam hebben ... bij ons zijn er al namen nog voor het veulentje er is :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:02

Och mirjamalvaro, dat koppie. Zo'n bekend beeld nu
Arme dames zo :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:06

Ze is wel moe ja geloof ik. :=
Zaterdag gaat mijn vader op vakantie en zou ik hem naar vliegveld brengen. Ik heb zomaar het vermoeden dat het veulen zaterdag komt. :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:11

Zal je altijd zien, inderdaad

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:19

Knolselder ik vind je veulen erg gaaf <3 ben helemaal gek van de kleur ook. Ga je deze houden? Maakt Merel nog geen vorderingen?

XxDiandraxX Je merrie heeft kwa uier nog geen haast zo te zien. Maar dat kan idd soms snel veranderen.

Garffpamela de eerste foto is Xienna. Dat is echt een buffeltje :D Zij staat ook altijd mooi op foto's haha.

Baudyh Fijn dat hij eindelijk drinkt *\o/* Wat zul jij doodop zijn en ook dolblij.

Kim1982v welkom en leuk dat je mee praat. Welke kleur kansen er zijn is ook afhankelijk of je merrie homozygoot zwart is. Heb je haar toevallig ooit kleur getest?

Lyona dubbel gefeliciteerd *\o/* . Prachtige veulens ook <3 ik dacht trouwens dat silverbay altijd wat vossig toont? Of beter gezegd dat werd mij verteld hier op bokt vorig jaar toen wij een silverdapple veulen hadden :+ jouw veulen toont echt bruin, hoe zie je dan dat ze Zilver bruin zijn? Oprechte vraag gewoon aangezien wij volgend jaar mogelijks silver dragende veulens krijgen. Onze hengst is ook silverbay maar toont idd vossig.

Wat een zware nacht voor jou zeg. Je zult wel doodop zijn. Gelukkig is alles goed gekomen. Was ook alles inorde toen de veearts kwam checken vanmiddag?

Marigold de eerste jaren merkte ik hier wel verschil tussen merries en hengsten. Maar de laatste 2 jaar drinken ze allemaal wel snel moet ik zeggen. Vorig jaar zowel 1 heel dom merrie veulen als hengst veulen gehad :+ . Dus het gaat hier gelijk op.

Equinight haar uier lijkt wel een heel stuk strakker te staan? Ze houd iniedergeval de spanning erin

_inge Fijn dat jullie nu verhuisd zijn, zal idd een opluchting zijn. En Pasja ziet er echt een heel stuk beter uit, Super goed.

Mirjamalvaro Aah zo te zien is ze het zat :(:)

Seven hoe is het met jouw merrie?

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Knolselder - Merel - 358 dagen
Quir - Odette - 350 dagen
Valuna - Sterre - 339 dagen
Soeboenoe - Aradia - 338 dagen
Mer1980 - O Solo Mia - 338 dagen
Quir - Char - 335 dagen
Lyona - Fenja - 335 dagen
Lyona - Silver - 334 dagen
SparkYY_8 - Zilverling Mirna - 333 dagen
Valuna - Nala - 332 dagen
XxDiandraxX - Yuna - 328 dagen
Quir - Carice - 326 dagen
Knolselder - Peach - 313 dagen

winston_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:37

Wat een mooie veulentje weer amai.
Gefeliciteerd allemaal

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:40

Gefeliciteerd met de veulens. Het verschil tussen hengsten en merries daarover zei mijn da, hengsten zijn koliek gevoeliger als veulen en hebben meer moeite met het darmpek. Ik heb enkel 2 merries gefokt. Maar Raya was ook dommig met drinken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:49

Nieky
Druppels melk, onrustig dus we gaan het weer zien :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 22:24

Zo eindelijk tijd voor bijlezen en een verslagje, gisteravond op de bank in slaap gestort en werd om 2.15 uur weer wakker, dus maar snel naar bed gegaan _O- Toch best intensief 2 veulens zo dicht op elkaar, maar fijn dat het nu ook in 1x achter de rug is. Ik had stiekem ook op hetzelfde gehoopt als Lyona haha.

Ik zag een discussie over waken, ik wil me er niet teveel in mengen, maar wat mij betreft is regelmatig kijken nooit genoeg. Ik weet niet of het bij Mishrikah goed afgelopen was als ik er niet bij was. En zo zijn er zoveel meer bevallingen waarbij het met een klein beetje hulp goed afloopt en zonder dramatisch afloopt.

MariskaFally, wat naar dat ze zelfs naar de kliniek is geraakt. Hoe gaat het nu?

Seven, ik was aan het bijlezen en had toch wel een veulen verwacht. Hoe is het met je merrie? edit, zie net je update. Ben benieuwd hoe lang ze je nog in spanning houdt.

AM, wat een prachtig filmpje <3

Baudyh, jeetje wat een gedoe met je veulen -O-
Lees daarna je verslag, lijkt me ook heel eng om terug te zien op de camera. Fijn dat je het deelt inderdaad voor de mensen die denken dat het wel kan om zo te waken, maar dan ook zonder alarm. Waardeloos dat hij dan niet afgaat, maar je hebt er iig wel alles aan gedaan. En 10 nachten waken houdt niemand vol, ik was na 6 ook helemaal gebroken.
Wat ontzettend fijn dat hij inmiddels drinkt! *\o/* Wat kun je dan blij zijn he?

Luna, wat een knap meisje <3

Cynthia, wat kijkt ze wijs <3

tanjaatjuhh, gefeliciteerd!

MightyJoe, ach jee wat naar, gelukkig dat je wel weet waar het van komt. Was het niet zichtbaar die liesbreuk? Hoe is de operatie gegaan?

Astrea, gefeliciteerd!

lideli, gefelicteerd!

nieky, wat leuk, foto's van allemaal, heerlijk om te zien :)

knolselder, lekker in your face is ze haha :D Een groot veulen bij jou, helemaal gek.

Lyona gefeliciteerd met beide! Wat lekker allebei in 1 nacht, al is het wel erg druk!

Equinight, ben benieuwd hoe lang ze nog wacht.

Inge, wat fijn dat de paarden nu weer dichtbij staan. 1,5 tot 2 uur is wel heel ver weg.

Mirjamalvaro, succes met waken!

Mijn verslagje en alvast sorry van de fotobom :o

Waar Rakizah haar bevalling heel relaxt en vlot ging en ook de nageboorte er binnen 1,5 uur netjes af was (vorig jaar moeten pellen), ging het bij Mishrikah een stuk minder makkelijk. Positief punt, waar het drinken bij Rakizah en Fayza een drama was, snapte de kleine man het vrijwel meteen.

Maar goed, qua bevalling.
Toen ze na een paar keer liggen en staan weer ging liggen wilde ze eigenlijk meteen gaan persen, maar ik zag nog geen pootjes. Even gevoeld en het veulen bleek nog op zijn rug te liggen. Mishrikah weer omhoog gejaagd en gelukkig draaide het daardoor uiteindelijk vanzelf. Toen ze nogmaals ging liggen en begon te persen was het weer een flink zware bevalling, zoals eigenlijk altijd bij haar, dus flink meegeholpen. Toen hij er uiteindelijk was was Mishrikah ook aardig moe.
Daarna kwam helaas de nageboorte er weer niet vanzelf af (is eigenlijk altijd bij haar), dus oxytocine gespoten. Uiteindelijk kwam hij er een uur later af. Maar ze bleef heel kramperig en koliekerig, dus uiteindelijk toch even met de DA overlegt. Volgens hem kon het niet meer van de oxytocine komen (volgens mijn andere DA gister wel), dus advies nog een uurtje aankijken en anders bellen. Maar het was echt een naar gezicht, ze ging helemaal plat en kreunen, proberen te rollen etc. En als het dan zo lang duurt, begin je je bijna af te vragen of er niet iets ergers aan de hand is.
Gelukkig was het zo'n 50 minuten later ineens spontaan over. Inmiddels had het veulen netjes gedronken en gepoept, dus zaten er toch nog 2 uurtjes slaap in :D

Uiteraard heb ik ook al wat foto's gemaakt gisteren. Hij is chiquer dan ik verwacht had moet ik zeggen.
Zijn naam is AZ Munir.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog 2 van mijn knappe meisje, Fayza <3

Afbeelding

Afbeelding

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 22:28

Hoe doen jullie het met merrie en veulen weer in de kudde. Vanmiddag even geprobeerd en ging best goed maar ik vind het echt heel spannend. Ik maak me dan zorgen dat ik te vroeg ben ofzo.
Fergus is van 30 april, dus ruim 2 weken.

We hebben geen grote kudde. Nog 2 andere merries. Ik dacht haar eerst elke dag een paar uur met eentje samen te zetten, de oudere merrie die ook de baas is maar ook wel haar steun.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 00:33

Nieky ik kan wel huilen met Merel. Ze heeft niet meer vorderingen als wat ze al een week if 2 op en af doet. Dag 359… ik trek het niet meer :')
Mijn dochter is jarig nu de 14e. Zou fijn zijn moest ze dan een pakketje afleveren haha.

Het grote veulen is in principe om te houden. Maar dan moet ik er ook een klik mee vormen die goed aanvoelt. Dus dat is afwachten hoe dat ontwikkelt. Verder zijn er sinds vorig jaar ook wat persoonlijke omstandigheden die dreigen te veranderen en dan is het nog de vraag of ik überhaupt nog paardjes kan houden. Time will tell.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 01:14

Veulen is er update volgt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 01:52

Afbeelding

Zwart hengst veulen
Super snel, wou gelijk staan nog half in de moeder. Dronk gelijk zelf naar 5 min zoeken. Nageboorte was er ookal snel af.
Echt een geboorte uit het boekje <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 02:06

Gefeliciteerd!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 02:22

Gefeliciteerd! Wat een plaatje

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 03:40

Heb hier 2 die tegelijk willen