[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:53

Marit is zo'n knappert! :D Zo'n lief, aansprekend koppie. <3

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:56

spannend voor mel ik ben zoooooo benieuwd...
Effe na marit haar topic

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:57

Ahh Muzefee jij ook al!! Ik zit hier ook weer aan de ibuprofen voor mijn andere kies die vorige week zondag ineens kwam opspelen.. Nu had ik een afspraak om 2 uur om mijn noodvulling van mijn andere kies te dichten enzo.. Maar nu gaan ze eerst maar aan men nieuwe kies beginnen :P

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:59

Muzefee je zegt idd de juiste woorden.
Daar heeft ze het dan beter met kind aan der voet omdat ze daar met merrie,s en veulens loopt dus heeft ze ook meer rust als dat ze hier heeft met alleen kind in de wei en verder niks dus idd het is voor mij nu dubbel omdat ik hier geen ervaring in heb maar mijn gevoel speelt nu wel een rol om dan te zeggen als dit idd veel goeds breng en geluk dan moet ik maar zoeken naar een lekkere kerel voor der en dan kom ik mij idd melden volgend jaar in dit topic weer.
Nadeel is wel ik zal niet veel van de dracht mee maken aangezien Mon dan niet om de hoek staat maar 45 min van mij vandaan |(

Dat doet idd erg veel pijn als kiespijn hebt brrr.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:00

Dustinlover schreef:
Ahh Muzefee jij ook al!! Ik zit hier ook weer aan de ibuprofen voor mijn andere kies die vorige week zondag ineens kwam opspelen.. Nu had ik een afspraak om 2 uur om mijn noodvulling van mijn andere kies te dichten enzo.. Maar nu gaan ze eerst maar aan men nieuwe kies beginnen :P

Hmmm, ik heb het niet meer zo op noodvullingen, had er toen één die gedurende de eerste dag zo afbrokkelde dat ik dacht dat er niks overbleef. :') Ik snap niet zo goed waar deze pijn vandaan komt, maar hopelijk blijft het weg na een paar keer iboprofen en anders kan ik wéér heen. :\ Was eigenlijk net goedgekeurd, op de foto waren geen gaatjes meer te zien.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:02

Maseike schreef:
Muzefee je zegt idd de juiste woorden.
Daar heeft ze het dan beter met kind aan der voet omdat ze daar met merrie,s en veulens loopt dus heeft ze ook meer rust als dat ze hier heeft met alleen kind in de wei en verder niks dus idd het is voor mij nu dubbel omdat ik hier geen ervaring in heb maar mijn gevoel speelt nu wel een rol om dan te zeggen als dit idd veel goeds breng en geluk dan moet ik maar zoeken naar een lekkere kerel voor der en dan kom ik mij idd melden volgend jaar in dit topic weer.
Nadeel is wel ik zal niet veel van de dracht mee maken aangezien Mon dan niet om de hoek staat maar 45 min van mij vandaan

Dat laatste is wel dubbel, maar aan de andere kant, ALS je er dan bent zit ze waarschijnlijk wel lekker in haar vel. :) Gelukkig kan je nog eventjes nadenken over wat je doet. :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:03

Pff erg he.. Mij vulling blijft redelijk goed zitten.. Ik voel er nu niet zoveel van, maar zodra ik stop met ibu komt het :P ik moet over een uurtje dus zo eventjes ibu nog nemen voor ik naar de tandarts ga :P

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:03

Ik ben weer terug hoor! Zal morgen het lijstje weer plaatsen!

Zijn er de afgelopen dagen nog veulens geboren? Jullie hadden iets te hard gekletst!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:20

Ja Kitzbi heeft vannacht een merrieveule gekregen. Verder zijn er veel merries die het ophouden.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:22

JH gefeliciteerd met je mijlpaal ook!

Maseike ik verdenk er hier ééntje van schijndracht,maar dat moet nog uitkomen :') ,ze is vorig jaar te vroeg gescand (net zoals alle andere),en dus leeg gescand. Na enkele weken hebben we het scannen hervat,omdat ik niet kon geloven dat er geen één merrie drachtig zou zijn. Maar toen stond die ene pishengstig en die heb ik niet meer laten meescannen. Alle andere merries bleken zoals mijn voorgevoel zei toch drachtig (gaat om mini's en uitwendig scannen). Nu verdikt de "hengstige" merrie mee met de rest en krijgt smorgens beetje uier,en werd niet meer hengstig. Maar toch,volgens mij had ze vanmorgen interesse in de hengst dus ik weet niet meer wat denken :')
Je mag wel niet vergeten dat Mon het wel erg zwaar had telkens naar het einde van de dracht(toch?),toen zei je dat ze dit haar niet meer wilde aandoen,het blijft wikken en wegen. Pretty staat ook op fokpensioen en elk jaar tussen de drachtige merries en veulens,maar ik ga haar echt niet meer herdekken,de dracht kan zij prima aan maar het veulen zogen en ervoor zorgen vergt veel van haar op haar oude dag... Natuurlijk,als je het echt wilt en je denkt dat ze het prima aankan,waarom niet dan? :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:32

Pretty: Mijn merrie staat ook gewoon de hele tijd hengstig vanaf het begin en gescant op 18 dagen en 4 maanden en allebei gewoon nog baby erin en ook aanzienlijk drachtig.. Nu pist ze de hele tijd al weken lang, maar waarschijnlijk duwt het veulen op haar blaas denk ik..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:32

Ik ga nu trouwens naar de tandarts zo.. Hoop dat het allemaal mee valt.. heb er echt zo geen zin in :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:33

Arme Mon, schijndrachtig. :(:)

Vandaag Neon maar eens op de foto gezet. Hardstikke smerig en chagerijnig. :+ Ze is 290 dagen drachtig vandaag.
O ja, voor de vaste DB-topic bezoekers, schrik niet, Neon begint warempel fokmerriegedrag te tonen, oftewel, dikke pens. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:39

neon heeft een mooi buikje..

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:39

DL en Muzefee: :(:)
Maseike: wordt idd wikken en wegen, gelukkig heb je nog even tijd! :)
JL: gefeliciteerd met de mijlpaal!

Zo Hera is vertrokken, ga vanavond eens naar de eigenaar van de bevallingsstal bellen en dan maar afwachten op de updates van eigenaresse van Hera en hopen dat er snel een gezond kleintje langs ligt! :)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:43

@ pretty Je hebt daar helemaal gelijk in en dat is de reden waarvan wij hebben gezegt wij dekken niet meer met de merrie.
Dit moet je niet meer willen voor haar.
Maar ik zeg er wel bij en nu zeker omdat Mon dus dit probleem heeft op haar vorige stal konden ze niet de wei in he, alles ging pas open op 1 mei en Mon heb daarvoor altijd haar kids gekregen dus de merrie kwam niet verder dan 1 uur in de paddock of de wandels die ik iedere dag met haar maakte.
En nu dat Mon naar Zwetsloot gaat daar gaan ze wel vroeg de wei op dus nu ga ik dan twijfelen van als ze daar de hele dag lekker op de wei staat met drachtige merrie,s zou ze het dan wel aan kunnen ?
Kan ze het dan niet dan vergeef ik mij zelf nooit dat ik toch weer de keuze heb gemaakt om haar een kind te geven.
Mon is nog steeds pittig en voelt zich helemaal happy .....

Mooie toeter zit daar Maaike.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:45

Heidi dat is wel lastig als ze schijnzwanger is vindt het altijd zo zielig...
Hopelijk knapt ze snel op

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:48

Op welke dagen haal jij de hang slot van de stal deur af petra ? :):)

Komt goed met Mon daar zorg ik wel voor, zal vanavond eens tiet foto maken :)

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:50

@maseike zou het niets voor Monchique kunnen zijn om in te zetten als pleegmoeder voor moederloze veulens? Als bij haar dat gedrag zo sterk is nl zou het misschien kunnen werken.... Ik opper maar iets hoor.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:51

Neon: ze heeft idd een lekker drachtig buikje! :)
Kitzbi: hoe is het met moeder en kind?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:00

SteffieA schreef:
@maseike zou het niets voor Monchique kunnen zijn om in te zetten als pleegmoeder voor moederloze veulens? Als bij haar dat gedrag zo sterk is nl zou het misschien kunnen werken.... Ik opper maar iets hoor.

Dat idee had mijn man ook.
Ik zou daar zeker voor open staan maar hoe dat allemaal in elkaar zit daar heb ik geen idee van.
Monchique is en blijf een moedertje.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:03

Muzefee schreef:
Marit is zo'n knappert! :D Zo'n lief, aansprekend koppie. <3

Ah thanks leuk om te horen :)

Neon mooie buik hoor! Voorheen geen dikke buiken gehad als ik het goed begrijp?
Maseike wat een vervelende situatie zeg..
Charisma ben benieuwd wat Hera van haar nieuwe tijdelijke plekje vind :)
DL Succes bij de tandarts!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:12

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk, straks even verhaal halen bij de eigenaar van de stal.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:23

DL met hengstig gedrag tijdens de dracht,ben ik me intussen ook al bekend,dat heb je met shetlanders nog vlugger heb ik de indruk,als met warmbloeden :D
Het zal me benieuwen met deze merrie!

Maseike daar heb je dan ook wel gelijk in,voor haar benen is beweging dan vast wel beter. Pretty heeft ook nog steeds het temperament van een volbloed,haar lijf kan het perfect aan om te dragen,maar niet meer om te voeden. Maar ik snap jouw gevoel,ik had verleden jaar ook zin om ze nog eens te laten dekken,dit jaar niet meer eerlijk gezegd. Ik heb gezien hoe goed ze deze winter nu doorgekomen is,zonder vermageren of chaggie zijn,en dit is het beste voor haar.
Hoop dat je een oplossing vind voor Mon of er beide vrede mee kunt nemen! Kun je dan wel waken als ze in Zwetsloot staat bvb?

Neon :wow: Neon lijkt voor het eerst in al die jaren op een echte fokmerrie!! MET buik! Eerst geeft ze een merrieveulen,nu heeft ze een dikke toeter,wat volgt er nog? Een appie merrieveulen misschien?? :))

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:32

Je wilt het beste voor je paard pretty en dat heb jij nu ook gedaan.
Mon heeft het zwaar bij 7 maanden tot moment dat kind eruit is en daarna laat ze der kind geen sec los en is daar druk mee bezig tot 4/6 maanden.
Fortune Cookie had helemaal geen leven bij Mon want die liet ze niet los die waren heel close en die van vorige jaar die trok zich los van Mon en trok der eigen plan hahaha.
Mon vind helemaal geweldig een kind naast der alleen die dracht vanaf 7 maanden he.

Zwetsloot doet dan alles voor je dus daar maak ik mij niet druk om :) En ik ben altijd welkom om te waken of wat dan ook.