[HK][barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2006 #2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:50

manzano schreef:
@marije... ik zou met de mods overleggen dat ze in dit soort gevallen een extra topic in de HK toestaan... dat zou een hoop schelen. Toch blijf ik wel van mening dat dit ook een verkapt HK topic is met een hoop slowchat...
Ik denk dat na de piaffe merrie de rust wel weer zal terugkeren. Die was gewoon ontzettend bekend. Mensen die echt interesse hebben waren hier allang en zullen ook blijven. Ik had dit topic nog nooit zo gezien en kwam hier ook vanwege de merrie van piaffe... en zo vele met mij. Nou hoef ik niet alles 100x te herhalen, dus dat doe ik ook niet, maar goed, een hoop mensen in hun enthousiasme wellicht wel. En velen zijn blijkbaar niet echt tactisch in hun uiting van teleurstelling. Wellicht dat het een beetje anders over gekomen is dan bedoeld.
En kijk nu maar weer...... niemand die er meer is

Ik denk dat dat ook erg veel zou schelen Want als hun topic gesloten wordt zetten ze een link hierheen. En rennen ze allemaal over. En gaan ze hier vrolijk verder.

Dit is ook pas mijn eerste jaar Barcammen, maar ik heb ook geen behoefte om alles een paar keer te gaan herhalen.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:57

Ja heb dit topic sinds gister ontdekt en vind het echt heel interessant. Me vriend zat te lachen toen ik gister echt uren verschillende merrie´s in de gaten hield. Hij denkt...nog een verslaving erbij. Omdat ik nieuw ben weet ik dus nog niet alles van dit topic, ga uiteraard, niet alle pagina´s doorlezen! Maar welke merrie is actief, en welke zijn van nederlanders? alleen die 2 dik gedrukte? doei

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:58

Volgens mij zijn de vetgedrukte namen, cams van Bokkers.

Stephany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:59

TheSam schreef:
Marije!!!

Bedankt

..... ....

Stephany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:05

Ik heb de afgelopen jaren ook wel een paar keer gebeld naar Amerika/Duitsland, als er niemand in/bij de stal aanwezig was terwijl een merrie ging veulenen! (en daar cams in de gaten houden, omdat het voor ons makkelijk is hier overdag...en het daar nacht is), en ik ben het volkomen met Marije eens dat dit waardevol en leerzaam is, zo kun je elkaar ook helpen met waarschuwen als er een veulentje geboren wordt en de eigenaar in slaap is gevallen of even met iets anders bezig is!(poep scheppen b.v. )
Maar dan moet het inderdaad op dit topc wel gezellig en informatief blijven!

FennekeR
Full-Time Bokker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:06

8Eveline

Re: [HK][barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2006 #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:08

Heb die van piaffe gemist

Nu ligt er al een lief veulentje naast

Djeenie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:09

Ik begrijp best wat MarijeR zegt, en dat zie je over heel bokt vindt ik trouwens. Er is een hele nieuwe groep, waardoor de hele mentaliteit een beetje veranderd is. Ik wil best alleen kijken en niet reageren hoor, omdat ik nog maar vrij nieuw ben.
Verder sluit ik me bij Stephany haar mening aan, dat het een informatief en gezellig topic moet blijven

Shani_1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:13

MarijeR schreef:
Heb het topic even een stuk bijgelezen en uhm.. bedankt voor de lieve berichten en pb's

Ik heb jaren ontzettend veel plezier beleefd aan de cam topics op bokt die o.a. ook de reden zijn dat de cams van mijn eigen stallen inmiddels al voor het 3e jaar online zijn. Verder heeft het een aantal erg leuke vrienden opgeleverd en ontzettend veel leuke kennissen zowel op bokt als in amerika.
Ik vind het dan ook erg jammer dat een groep op bokt het de laatste tijd (bewust of onbewust) loopt te verzieken.
De mods hebben dit topic altijd in de kraamstal laten staan om het voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te houden omdat het eerder altijd een erg informatief en leerzaam topic was (ook voor mij) en omdat er ook leuke contacten zijn met stallen in Amerika waardoor mensen op bokt ook kunnen waken voor hen en andersom. Buiten mij zijn er nog veel meer mensen die ook naar Amerika bellen als er wat is en zo al veulens hebben gered...

Laat ik het voorzichtig zeggen dat het idee achter dit topic de laatste tijd niet meer helemaal is zoals het was.
Als er dan door mensen die al wat langer in het topic meelopen wordt gevraagd of mensen zich een beetje aan willen passen en bv. meer nadenken voordat ze posten, wordt er door een grote groep nogal raar gereageerd.
Als er dan gescholden wordt, kan ik daar best wel een keer om lachen. Helaas is het wel zo dat het de mentaliteit van een groot deel van de groep weergeeft en dát is voor mij de reden om op deze manier niet verder te gaan.
Een aantal mensen vergeten dat ze te gast zijn in de stallen van andere mensen en dat ze mee mogen kijken als alles goed gaat. Maar dat het geen recht is en eigenaren nog altijd zelf beslissen wat ze doen, hoe ze met de merrie en het veulen om gaan en of ze de cam uit zetten wanneer zij denken dat dat nodig is.

Ik hoop dan ook dat dat eventueel met hulp van de mods wordt opgelost en dat het topic weer verder kan gaan zoals het jaren is geweest.
Dan ben ik zeker ook weer van de partij in het topic.
Overigens blijven mijn eigen cams gewoon online, dat staat los van bokt.

*gaat nu weer verder met strontscheppen in de stal...*

en zo is het maar net Marije.... Ik hoop ook dat de mods er wat aan kunnen doen want ik heb ook overwegen om weg te gaan terwijl dit bijna het enigste topic is waar ik op zit en vind het klöte dat het door een groep penny's wordt verziekt want het was echt een heel gezellig topic maar dat kun je nu niet meer zeggen. Amen ik heb gesproken en misschien wel voor de laatste keer hier

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:14

In de overzichtslijst staat Belle trouwens 2x. 1 x op de 21e en een keer op de 26e?? Is dit een foutje of hebben ze 2 merries met die naam?

rietjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:18

ik weet niet hoe het topic hiervoor was ik heb deze link gisteren gekregen
please tell me hoe het eerder was

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:22

Iwan_Fjord schreef:
;( Heb die van piaffe gemist

Nu ligt er al een lief veulentje naast

ja ik zie het nu ook! zat het helemaal te volgen in de hoop dat ik de geboorte zag hha maar nee niet gezien! jammer zeg!

Oonax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:26

manzano schreef:
In de overzichtslijst staat Belle trouwens 2x. 1 x op de 21e en een keer op de 26e?? Is dit een foutje of hebben ze 2 merries met die naam?

Denk dat het over dezelfde merrie gaat hoor... Het veulen is trouwens lekker actief

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:48

@Stephany, Cheyenne haar buik is inderdaad van vorm veranderd.....ik hoop op vannacht maar nu ik dat zwart op wit heb staan

Haar staart is er in ieder geval klaar voor, mooi schoon en wit weer........

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:55

Het veulen van Belle is inderdaad lekker actief, is de hele tijd aan het wandelen. Snuffelen aan het mens dat er in de stal zit. En dan weer wandelen

Pasha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:07

Wahaaa oohhh slaat zich zelf... ik heb om half 11 de computer uit gezien en zag nog net dat de merrie van piaffe uit de box werd gehaald!
En ja hoor het veulentje is geboren haha.. geweldig, kheb de hele avond naar die merrie zitten kijken, je kon gewoon zien dat ie ging komen

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:09

Ach, niemand heeft wat kunnen zien Hele verhaal staat op piafferuitersport.nl

Stephany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:10

Dana01 schreef:
@Stephany, Cheyenne haar buik is inderdaad van vorm veranderd.....ik hoop op vannacht maar nu ik dat zwart op wit heb staan

Haar staart is er in ieder geval klaar voor, mooi schoon en wit weer........

ja, en wie weet voor hoe lang haar staart voor de komende 24 uur wit blijft...
Maar dat haar buikvorm veranderd is, vind ik toch hoopgevend!

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:14

Amai......wat gebeurt hier nu allemaal?
Ik volg het topic al vanaf 2003 en plaatst zo af en toe eens wat.
Ik ben erg wijs met de info die voornamelijk Marije en enkele andere die-hards plaatsten, dankzij hen heb ik menig veulen in de wereld zien komen.
Een flinke pluim ( slagroomtaart ) is dan weleens op z'n plek.

Zoals het topic de afgelopen week gaat ken ik het niet en ik kan me zeer goed voorstellen dat je plezier verloren gaat Marije.
In ieder geval heel erg bedankt voor de moeite die je hebt gedaan, en ik hoop nog heel wat jaartjes van jouw cams te mogen genieten.
Vind het geweldig om veulens geboren te zien worden en dan te volgen terwijl ze opgroeien.

Misschien een idee voor de mods om een junior barncam topic aan te maken met dezelfde lijst met cams?

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:36

Umz, waar is Cheyenne heen?

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:42

Ik ken dit topic ook pas sinds gister en weet dus niet precies wat er hier allemaal speelt, ik had nog nooit gehoord van cams enzo, maar het is echt heel erg leuk, ik kan zo gewoon de heel dag een merrie volgen als ik wil

Nu vroeg ik me dus af, die datum dat de merries uitgerekend zijn, klopt dat meestal? Of wil dat nog wel eens verschillen?

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:58

HardcoreLady schreef:

die is buiten, net als mensen vind Cheyenne het ook niet fijn om de hele dag in 1 kamer te zitten, helemaal niet zonder pc
ze is dus nu lekker haar benen aan het strekken, en met een beetje mazzel poept ze dat veulen er gelijk ook uit

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:59

Nevony schreef:
Nu vroeg ik me dus af, die datum dat de merries uitgerekend zijn, klopt dat meestal? Of wil dat nog wel eens verschillen?

kijk eens naar mijn onderschrift......

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 15:08

Dana01 schreef:
HardcoreLady schreef:

die is buiten, net als mensen vind Cheyenne het ook niet fijn om de hele dag in 1 kamer te zitten, helemaal niet zonder pc
ze is dus nu lekker haar benen aan het strekken, en met een beetje mazzel poept ze dat veulen er gelijk ook uit

Haha, hoe droog Het is inderdaad heerlijk weer buiten! Ga zo denk ik maar eens me computer verlaten en even lekker in de tuin zitten

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 15:12

Dana01 schreef:
Nevony schreef:

kijk eens naar mijn onderschrift......

Waar is Navajo te bewonderen? Of gewoon helemaal niet?