Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:16

Oe, Kitty.. lees nu je bericht pas! Ben er net volgens mij overheen gescrolld! Maar dat klinkt veelbelovend! Ik ben benieuwd Party!! !

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:17

@Mexx2, gefeliciteerd!!! FOTOOOOOOOOOO's Haha!

@Kitty, zet je wekkertje maar, sukses!!!!

@Sjen, Famosa had maandag overdag een 2 ieniemini prutjes, om 20.00 uur een druppel melk en 11 uur later kwam Athletico. Ik zou toch ff je bed uit gaan om te kijken.

@Annetje, je merrie ziet er best uit!!!
2 weken? 2 dagen?? Als het klaar is komt het!

@Tinne, Ivanka krijgt een mooie grote stal zo te zien.

@Boldy, die schiet ook al aardig op. Kan ook niet lang meer duren.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:25

@ Boldly, dit is d'r 15e veulen Schijnheilig

En Kitty.... nu duurt het hopelijk niet lang meer! Er zit iig. vooruitgang in Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:27

@ Phiabink: ja ik ga straks sowieso weer kijken. Maar ze loopt al een paar dagen met die witte dingen....???

@ Tinne: bij Siena wordt het ook het eerste veulen en ook voor mij en heb verder geen kundige mensen om me heen Bloos
Je had me moeten zien stressen toen ze een keer de vulva open had na het plassen...ik naar huis bellen: aaah de poten komen er volgens mij uit...ik kon me niet eens meer realiseren dat dat in een zak komt Bloos

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:34

Daarom juist toch maar even gaan kijken. Zou jammer zijn als je er niet bij was.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:35

15 veulens Wow! goeiemorgen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:36

Haha *LOL* Oh ja, het is ook maar een gedoe hoor, die drachtige merries Tong uitsteken. Ik zal blij zijn als dat veulen gezond en wel op de wereld staat en Ivanka ernaast. Dromen *droomt weg*

Yoline, is er na al die veulens die ze gehad heeft een peil op te trekken hoelang ze draagt? Na 15 veulens moet zij wel een SUPERmama zijn! Knipoog
Hoe oud was ze ook alweer?

Phia, dat is wel de bedoeling ja Ja !
Papa had vandaag ook al een paar palen de grond in gezet en allerlei andere dingen (waar ik de ballen niet van snap, dus ik ga ook geen pogingen doen om het uit te leggen Haha!). En de stal waar Ivanka nu nog in staat, staat zegmaar op de hoek van de nieuwe stal. Ze was echt zo aan het gluren Wow! : wat is dit naast mijn huis??
En als ik haar mee de wei uit neem, duurt het ook allemaal wat langer. Er is nu te veel om te bekijken Haha!.

Owh ja, 1.20m als breedte van de deur, breed genoeg? Ik kan nu nog veranderingen doorgeven Haha!.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:37

Mexx2 Party!! GEFELICITEERD!! Party!!

Ik heb alles beetje snel doorgelezen ben doodop vandaag...

Heel veel succes met de merries Ja

@ Sjen ze houd je wel bezig he?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:47

@Tinne, nou dat lijkt me wel breed zat.

@Sjen
Ik zit al meer dan 30 jaar tussen de paarden. Mijn buurman fokte dravers en ik was altijd net te laat als er een veulen kwam. Hij trouwens ook Haha! ff koffie drinken, ff plassen en je kwam terug en daar lag het. Je kan je wel voor je kop slaan. Want koffie kwam ook je neus uit en dat plassen kon ook wel later.
Ik heb dus dinsdag mijn eerste bevalling meegemaakt van een paard, ons eigen paard. Je wil het niet missen. We hebben geluk gehad dat Athletico in de eerste waaknacht is geboren.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 23:02

Zo een hoop bij te lezen hier Bloos!
Kitty, Boldy en Sjen: Lijkt spannend te worden! Hopelijk snel 3 vlotte bevallingen Lachen

Coppertje begint ook aardig in de goede richting te gaan.
Ik mis het kegelen, verder lijkt ze er klaar voor Lachen
En aangezien ze niet ieder jaar kegelt...
Voor de zekerheid dus even een vlecht in de staart en ik check haar vanavond nog een keer.
Birth alarm heeft ze ook al om, extra vroeg gezien de complicaties vorig jaar met het veulenen.

Ze was warm, maar dat komt waarschijnlijk door het warme weer (ja hier was het zonnig en warm vandaag Tong uitsteken ).
Maar ze was duidelijk niet happy vanavond dus ik neem met haar geen risico.
Al staat ze nu weer heerlijk te eten.
Merries... Gestoord

Foto-update:
Afbeelding
Afbeelding

Oh ja, ze kan het natuurlijk nog makkelijk redden tot half mei ofzo... Ze zit nu pas op dag 326 (over een uurtje 327 Copper!) en vorig jaar deed ze er 351 dagen over Nagelbijten / Gniffelen

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 23:16

@ MarijeR: tja, ze staat natuurlijk bij Macy he Knipoog
@ Phiabink: ja het bekende koffieuurtje he Haha! ik wil het inderdaad ook niet missen, dus ga er denk ik wel weer waken.
@ Faniek: ja verschrikkelijk joh Knipoog Hoe is het met Luna????

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 23:21

@ Sjen
Het gaat super met haar Ja
Was vandaag een haflingerfokker hier (hebben ook een hengst Nogales) en die vond haar prachtig. Mooie voorhand en een prachtig koppie. Vond wel dat ik met haar naar de keuring kon (helaas ben ik dan niet thuis). Ben helemaal trots op mijn kleine meid Haha!
Ach en ze wordt al zo brutaal. Ze is gek op mensen en hinnikt er al naar. En ze loopt je ook zo omver als je op je knieen gaat zitten Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 23:25

Sjen schreef:

Macy staat een paar honder km verder en als het goed is, heeft ze het veel te druk met de hengst om met Copper of andere merries te mailen of te bellen Cool

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 23:29

@ MarijeR: oja, die heb je even goed afgesloten idd Clown
@ Faniek: dat lijkt me echt spannen om er mee naar een keuring te gaan, jammer dat je niet thuis bent dan. Nogales staat trouwens op m'n lijstje...voor een evt. volgende dekking Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 23:36

Sommige zijn al helemaal klaar zie ik!
Spannend zeg! Go jij! Go jij!
Ik heb niet eens zelf een merrie (Ginger is de pony van mijn instructrices) en ik vind dát al spannend!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 07:54

Woehoe!!! We zitten vandaag op 320 dagen!!! Dus het veulen kan komen! Aan Myrdal te zien zal dat nog niet gaan gebeuren, maar toch. 320 dagen vind ik een beetje een mijlpaal.
Zijn er nog veulentjes geboren vannacht??
Ik ga zo met een leerlinge van op naar wedstrijd, dus ik zie het vanm iddag wel (waarom zou ik anders zo vroeg opstaan.....)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 08:13

En hebben we alweer iets erbij Verward

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 08:21

MarijeR schreef:
Sjen schreef:

Macy staat een paar honder km verder en als het goed is, heeft ze het veel te druk met de hengst om met Copper of andere merries te mailen of te bellen Cool

En dat werkt nu in ons voordeel. Kan mijn merrie ook niet zo'n lange draagtijd hebben zoals macy die in haar boek vermeld.

Ben blij dat ze het te druk heeft met d'r man Haha!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:24

@Kitty, spannend hoor!!

@Yoline, zo hee, het 15e veulen! Dat is niet mis!

@Tinne, 1.20 moet toch genoeg zijn..? Of past Ivanka daar nu al niet meer door.. Haha!?

@MarijeR, wanneer is Copper uitgerekend? Was het vorig jaar niet goed gegaan allemaal?

@Faniek, ja complimentjes van mensen die er veel verstand van hebben is zo’n compliment extra leuk!!

@Myrdal, 320 dagen is toch weer een mijlpaal!

Boldly heeft nog niks.. Ben er nog niet geweest, maar anders was ik zeker gebeld! Die foto van haar uier die ik gister geplaatst had, was na dat ze 2,5 uur buiten had gestaan, hij krimpt nu niet meer zo. Ben benieuwd hoe het er nu allemaal voor staat. Eerst huiswerk maken en dan snel heen!

Voor de rest ook nog geen veulens?

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:35

Tinne schreef:
Yoline, is er na al die veulens die ze gehad heeft een peil op te trekken hoelang ze draagt? Na 15 veulens moet zij wel een SUPERmama zijn! Knipoog
Hoe oud was ze ook alweer?

Ze gaat vaak wel rond de uitgerekende datum.... en super mamma is ze idd. Ja ze wijst ze regelmatig terecht. We hebben nu nog 2 dochters van haar staan maar die is ze nog steeds de baas. Zolang ze bij haar drinken is ze lief voor ze, maar daarna is het over Haha!
Frietje is nu 20 Lachen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:47

Geen veulens vandaag?
Muuz in elk geval niet. Die heeft de hele nacht heel rustig tegen de wand van de stal gestaan.
Ook de merrie op stal die 2,5 week overtijd is heeft geen veulen gekregen. Die stond wel de hele nacht te draaien met de staart omhoog, maar helaas...

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:21

@Mexx2: GEFELICITEERD!!!

Ik lees nog steeds mee met jullie, ook al is Lio al bevallen.
Haar Avenue is morgen al weer 2 weken oud. Wat gaat de tijd snel.

@Faniek, wat een mooi compliment van die haflinger-man!
@Annetje, trek je maar niks aan van Ginger's shagrijnigheid! Gaat allemaal vanzelf weer over. Lio heeft een postnatale depressie. Ze hapt en loopt me omver.
@Boldly, 15 kleintjes al? WOW dat is nog eens een mama met ervaring!
@Sjen, overtijd alweer... wat gaat de tijd hard. Spannend joh!
@Jockeygirl, hoe lang moet jij nog wachten? Mini-Tigra mag er nu toch wel eens uit met die 351 dagen...Succes!
@PhiaBink, hoe gaat het met Athletico?
@Kitty, hoop dat het niet al te lang meer duurt voor je. Jij ook succes!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:24

@IngLio, Bold heeft niet al 15 veulens gehad he.. Dat is Friet! Nee, Boldly verwacht haar eerste veulen..

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:31

Friet is idd. degene met 15 beebies Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:33

Goeiemorgen (middag), hier ook nog steeds niets.
Weer leek het erop, want ze stond net zoals Kitty zei met de kont tegen de muur en maar draaien en zuchten. Haar buik bewoog ook erg naar achteren. Ze had ook weer wat slijm gehad rond 1 uur. Vandaar dat ik dacht: goh toch nog wat veranderingen. Maar haar uier deed vannacht echt helemaal niets. Geneens prutjes ofzo. Ik ontdekte wel een wazig/doorzichtig dingetje, maar daar moest je wel heeel goed voor kijken. M'n vader denkt dat het overdag gaat gebeuren Haha! Zegt dat hij een voorgevoel heeft Clown
Ik zie het de komende week nog niet gebeuren...