Ohh wat maken een aantal merries het spannend hier!
Luna die van jou wil nog niet echt.. Duimen dat ze snel een gezond veulentje laat zien.
Tinniiee wat een heerlijke foto's van je mannetje.
Kabayo Jethro ziet er uit als een stoere man.
Bij Havanna alles rustig. Ben hard aan het denken of ik haar dit jaar weer zal dekken. De planning was om het niet te doen, al denkt mijn vriend daar vanaf begin al anders over. Havanna lijkt wel echt gelukkig te zijn nu. Twijfels, twijfels..
pH is duidelijk lager aan het worden en op een punt dat veel merries gaan bevallen. Spannend!
Caresse07
Geplaatst: 07-03-22 15:39
Dank je Kabayo
Melktest is duidelijk aan het zakken
MallyBelly
Geplaatst: 07-03-22 16:11
Dit is n melk test van Lizzy, een paar uur voor bevallen.
En de door dag ervoor heen
En de ochtend
Elke merrie is anders maar hij kan nog iets verder zakken voor het echt spannend word. Zou haar idd wel in gaten houden! Ben benieuwd
Zilver haar banden zijn werk echt heel slap, dat kan toch niet meer lang duren..
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 07-03-22 16:16, in het totaal 3 keer bewerkt
xYaartje
Geplaatst: 07-03-22 16:12
Zilver maakt het zo te lezen spannend!
Hier alles nog rustig. Weinig te melden. De dames genieten nog van de baby in de buik. Waar Arwen gisteren aan Maria plakte plakte Maria vandaag aan mij voor een tijdje. Ze had echt mijn steun nodig. Het kan nu of bijna komen door de gedragsverandering of het gaat nog even duren. Maria zat ook regelmatig tegen de palen aan te schuren en ik vrees dat er een keer nog een paal om gaat (palen staan in het midden van de wei en worden gebruikt voor het afzetten van de wei straks). Vond haar ook wat onrustiger dan anders. Aan de andere kant. De baas is weer thuis, dus ze zal het nu wel weer wat langer binnen houden. Uiers doen bij beide hoog drachtige dames nog helemaal niks .
Maria zit nu op 304 dagen dracht
Jenny zit op 308 dagen dracht
Zoë zit op 281 dagen dracht. Nog 19 dagen en ze is veilig
Yaartje: die van jou hebben er idd nog niet veel zin in
xYaartje
Geplaatst: 07-03-22 16:29
Charisma, hadden ze maar zin . Het is mooi weer. Of ze wachten op nog beter weer?
Okay, ik neem mijn woorden terug bij Maria. Volgens mij zie ik wel verschil .
Spenen lijken iets uit elkaar te staan . Minimaal verschil, maar toch.
Maria uier 4 maart
Maria vandaag
Dieyar
Geplaatst: 07-03-22 17:31
Sommige merries maken het wel erg spannend
De melktesten van mijn merrie zijn nooit zo ver richting de 6 gezakt, terwijl er toen echt een veulen naast lag
Vooral aan de kling kon ik het duidelijk zien en dat ze een uurtje voor tijd begon met melk druppelen.
Voor hoeveel kilo zouden jullie een Fries veulen van 10 dagen ontwormen?
Tinniie
Geplaatst: 07-03-22 19:25
Spannend Kabayo! Dat komt dichtbij!
Kayley95
Geplaatst: 07-03-22 19:57
Oehh spannend ladys met sommige merries. Het zonnetje schijnt er lekker voor in ieder geval! Spannend de komende dagen.
Hier is met Diamond ook alles goed, hij rent en springt lekker rond en durft ook een stukje van moeders weg nu voortaan ( vind moeders minder leuk. ). Alleen zijn buigpezen zijn te kort. Dus dat is even afwachten of dat de komende dagen beter word. Gelukkig zit mijn DA er goed boven op en woont zij 3 min van stal af
Hier even lekkere babyspam! Meneer heeft gewoon trouwens een Shetlander veulen halster om, die nog te groot is.
CharmFaith
Geplaatst: 07-03-22 20:01
Dat komt zeker in de buurt kabayo! Spannend wie weet vanacht een mooi veulentje van zilver! De melktest van milka was nog te hoog. Ze heeft wel een vriendje gemaakt ze is momenteel echt een bitch naar andere maar ons flessen veulen van 3 jaar terug beschermd ze nu als haar eigen kind
Wat een schattig veulen! Ik zou op het harde gaan stappen, in het zand kunnen ze op de tenen blijven lopen. Of knikken de kogeltjes naar voren? Hielen laag houden of de teen verlengen met schoentjes?
Kabayo, haha het volgende veulen zou dan wel voor de verkoop zijn. Dus eerder zilveren vriend Maar voor de verkoop wil ik het niet. Dan pak ik haar liever op om weer lekker te kunnen rijden. Het laat me alleen wel nadenken omdat ze het zelf zo ontzettend leuk vind om veulentjes te krijgen. Ik ben ook geen kenner van de melktesten, maar ik vind het nog wel groenig zien? Misschien dat de foto vertekend..
Yaartje ik zie ook wel verschil bij Maria. Nog niet heel veel maar zeker verandering.
Wat een heerlijk ventje Kayley! Ik zie op de foto's niet echt iets geks aan z'n benen. Maar dat kan ook omdat het niet echt duidelijke foto's van zijn benen zijn. Normaal komt dat toch vanzelf wel goed. En anders is het fijn dat de DA er bovenop zit.
Kayley95
Geplaatst: 07-03-22 20:56
Dit was gisteren. Toen heb ik een appje naar de DA gestuurd. Vandaag was het aanzienlijk wel wat beter. Dus ik wacht het nog even af.
Rensju: de dierenarts zei juist het tegenovergestelde, hahah. Zij zei tegen mij dat hij juist de eerste paar dagen op een zachte dikke ondergrond moest lopen zoals in de bak en/of een goede dikke bodem stal.
Wat een dotje Kaylee! En Red is ook zo ene leukerd!
Ik vind het ook een stuk lichter nu Kabayo, maar ook nog iets groenig. Ik ben benieuwd wanneer ze gaat!
Quinn heeft beslist om zich terug te trekken uit de wedloop en het rustiger aan te doen met opschieten Mona is daarintegen dan wel een beetje verder aan het vullen.
Dieyar: Nou he! Heel benieuwd welke merrie er nu als eerste gaat bevallen! Als ik het zo zie maakt Zilver goede kans om de volgende te zijn.
Kayley: Wat een knapperd is Diamond zeg . Strikje hoeft niet hoor Mag zo afgeleverd worden . Is het halster echt een Shetlander maat? Vind hem echt groot lijken. Zelfs voor de pony's hier zou die zo op het oog te groot zijn. Ik heb maat mini voor ze. Shetlander maat is altijd te groot. Zeker voor mijn eigen pony is maat Shetlander te groot, maar die heeft ook een moeilijke maat.
CharmFaith: Zo lief hoe ze daar samen staan . Toch fijn dat ze een vriendje in hem heeft gevonden!
Janinevv: Van mij mogen ze ook komen hoor Ik word ongeduldig van al die veulen foto's hier. Ik wil ook veulen knuffelen . Maria en Jenny laten ons nog steeds wachten. Zucht .
Yvk: Ja toch wel he? Verandering hoeft ook niet veel te zijn. Als er maar verandering is! Dan ben ik al blij . Zou zo maar kunnen dat Maria toch eerder dan Jenny gaat.
Knolselder: Quinn, kom op! We willen je veulen zien! Die zijn volgens mij echt met elkaar aan het smoezen van: "Ga jij eerst?" "Nee, ga jij maar eerst. " "Neehee. Als jij nou eerst gaat. Ga ik daarna" :
Kabayo: Dat word nu echt spannend met Zilver! Op hoeveel dagen zit ze nu?
Kayley zo zie je het idd wel. Ik zou hem ook op harde ondergrond laten lopen. Op zachte moet hij nu te veel belasten, terwijl hij die rek/ruimte in de pees niet heeft.
Caresse07
Geplaatst: 07-03-22 22:19
Wat een knappe vent Kayley Zal nog wel bijtrekken toch zijn beentjes.
Zilver zou inderdaad zomaar eens de volgende kunnen zijn
CharmFaith, grappig is dat toch hè, dat ze tegen sommige paarden echt bitchy zijn en tegen anderen juist heel beschermend. Heerlijke foto zo
Kabayo
Geplaatst: 07-03-22 23:00
Bedankt voor de antwoorden over de PH. Vind die strips beetje lastig aflezen
Caresse ik hoop het Een beetje slaap is niet verkeerd hihi
Kayley95 wat een plaatje is het toch Hopelijk knapt het beentje snel op, verwacht van wel
Xyaartje ze is nu dagen 312, of dag 316 als ze dragend is van de eerste dekking. Bijna een dag erbij... Ik zie ook verschil bij Maria
Knolselder bedankt voor de feedback. Ik zie het nu inderdaad ook Oh nee Quinn wat doe je Wat flauw zeg. Hopelijk wel snel een van mona
Yvk oeps een zilveren vriend hihi. Merk wel als je je al instelt bij het dekken dat je de kleine gaat verkopen het makkelijker gaat. Dan hecht je je ook niet zo erg. Ik vind Maria heel mooi
Charmfaith ik hoop het Wat een mooie foto uier lijkt echt super vol van haar!
Dieyar dat klinkt hoopvol voor mij
Melissa bedankt voor de vergelijkingsfotos! Jaa alles is heel slap daarachter. Benieuwd wat haar plan is...
Spannend hoor Ze kijkt heel veel achterom vanavond. Steeds staart afdragen en ging zonet ineens rollen. Tietjes Vol en beetje glimmend. (Zie je niet op de foto zie ik nu) Geen drup er aan Melktest. Redelijk hetzelfde. Inderdaad nog iets groen Haar privé deel even in een spoiler. Maar helemaal uitgezakt.
Spoiler:
Als ik haar kling zie en dat volle uier zou ik toch op vannacht/straks gokken. Ben benieuwd. Ik zit op de bank zilver tv te kijken