[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:04

Carmuh ik zag jouw post nog. Lief dat je nog steeds meeleest ook na alle pech!
Wat goed dat je weer gaat herdekken,moet je ook gewoon doen hoor! Tussen welke hengsten twijfel je nog?

Jenni_boy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:11

Ph is ook nog wat hoog. Test is vanmorgen gedaan dus ik ga vanavond weer heen om te kijken. Ze scoort de hele week al constant 8 dus dit is een goede vooruitgang :D

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:16

Gefeliciteerd Soezee, Pretty en Esther!
Als iedereen weer wat bij is gekomen zien we wel weer leuke veulen foto's! :D
Soezee maar goed dat je er bij was dan, het is ook al een hele bink. :)

Daisy dat is schrikken, nog een geluk dat die man het wel de moeite vond om de eigenaar op te zoeken!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:21

Gefeliciteerd Esther!

Gefeliciteerd Soezee!

Gefeliciteerd Pretty!

Och Jeetje Daisy, blij dat het goed is afgelopen

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:26

Juval Harsjes spannend!!

Daisy jazz wat een verhaal ik zou ook wel vol in paniek schieten.

Jenni is nog een vrij hoge ph maar dat kan natuurlijk snel veranderen. Bij withney was die 2 dagen geleden ook nog 6.8 en vandaag veulen.

Esther ik ben benieuwd naar meer foto's van jou rose?

Daarstraks nog eens gaan kijken naar happy haar uier en dat is nog niet zo speciaal.
Afbeelding
Uier na 370 dagen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:03

Zo dat is inderdaad niet zoveel uier na 370 dagen.

Gwen nu net:

Afbeelding

En punani, weer iets strakker dan gisteren, haha.

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:23

Hebben jullie eigenlijk de merrie de nageboorte laten opeten, of talen ze er niet naar?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:30

Die halen wij altijd weg, ook hem even goed na te kunnen kijken.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:31

Dikke uiers, harsjes en veulens! Gefeliciteerd allemaal! alleen maar leuk nieuws *\o/*
En een ontsnappings-poging :') Maar dat is ook goed afgelopen zie ik.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:37

Nou nou, gaat lekker hier hoor. Na mijn berichtje heeft Halla (een soort) weeën gekregen. Denk zelf inmiddels niet meer dat ze ook daadwerkelijk gaat bevallen. Maar wel dat het veulen goed aan het oefenen is. Ik heb haar daarna maar in de wei zet, ze is erg onrustig. Ik heb haar heeeeel veel zien mesten en plassen. (Zeg maar beide 3 keer in een half uur) en ze is continu aan het gapen... Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:+ :')
Afbeelding

Dus ik gok dat het geen weken meer gaat duren :j O:) (ofja dat hoop ik dan toch hihi) Zou wel een leuk cadautje zijn na de stress van vanmorgen.

Soezee, ik had vooral achteraf last van de stress..

Marit het kant nooit heeeel lang meer duren toch :D

Sparkelingapp Ja maar hij weet dat wij zulke paarden hebben maar gelukkig kwam hij idd even langs om het te melden!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:00

Zijn het geen koliek verschijnselen omdat ze zich heeft vol gegeten?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:10

Dat begint er op te lijken Marit!

Oei Halla :(:) Toch door haar avontuur ook weer misschien?

Nee Soezee die uier lijkt er nog niet naar,maar kan zo veranderen natuurlijk.

Zo dan,hier is ons ventje hoor! Wat een apart dingetje. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En trouwens staat er iemand aan het hek te reikhalzen... Duurt ook niet lang meer! Ene speen test al tussen 5.5 en 6 en de andere ietsje meer.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pretty op 09-05-17 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:15

Spannend Pretty, zij wil ook een baby :P is zij de laatste? En knap ventje hoor!!

Marit, ziet er goed uit.

Soezee, hmm uier lijkt nog helemaal niet op 370 dagen... echt 370?? Pff jemig!!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:20

Wat een heerlijk ventje weer pretty <3
Dat is al een deftige uier ook ja. En 5.5 je zou denken dat dat niet lang meer duurt inderdaad. Misschien vannacht de volgende al :)

Oei daisyjazz, dat is wel een heel avontuur. Waren het echt uitdrijfweeën? Misschien toeval dat ze nu al voorweeën heeft?

Ik ben nerveus, want Esquina zou normaal onder toezicht staan van mijn vader vandaag overdag, maar die kan nu niet dus staat ze helemaal zonder enig toezicht :\ Ik heb nu niet direct aanwijzingen dat ze op ploffen staat, maar toch...Ik ga blij zijn als ik na mn werk vanavond de oprit oprij en haar met haar dikke buik zal zien staan eten.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:22

Vuliva, had ik ook aan gedacht maar haar temperatuur en slijmvliezen zijn normaal. Daarbij schud haar hele buik heen en weer van de kleine kreng dat de boel aan het verbouwen is dus ik denk toch dat het veulen vast aan het oefenen is maar wat koliekachtige reacties sluit ik niet geheel uit dus ik houd haar goed in de gaten.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:26

Hopelijk inderdaad geen koliek!

Wat een lief ventje Pretty!

Ja begint er op te lijken he, maar goed dat denk ik al een week :P

O balen Crines!
Laatst bijgewerkt door MaritB op 09-05-17 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:46

Dat is inderdaad een spannend avontuur geweest Daisy, gelukkig met een goede afloop. Ik vermoed dat ze misschien toch een beetje veel heeft gegeten waardoor ze wellicht een beetje opgeblazen is en daarom een beetje ongemak heeft. Het kind zal er misschien ook wel wat van merken en daarom extra actief zijn?

Kun je niet een camera op de wei zetten Crines? Ik weet dat marije dat ook heeft en daar kun je dan van buitenaf op inloggen. Voor zulke gevallen ideaal, lijkt me. Ik heb het geluk dat er altijd iemand bij ons op stal is om de boel in de gaten te houden en nu dat Joan op het laatst loopt is iedereen in opperste staat van paraatheid.

Pretty, hij is wel heul knap <3

Soezee :(:) Jij krijgt gewoon een extra knappe. Daarom duurt het zolang.

Haha, Marit, strakke punani. Als ik bij Joan de staart optil trekt ze de punani ook ineens weer strak maar zodra ze ontspannen staat is het weer model flubber :')

Woogy, het gaat... Hij heeft wel in een week tijd veel meer pijn. Eerst ging het nog met 1 paracetamol maar nu slikt hij er al 6 per dag. Inmiddels ook cbd/thc-olie gehaald en dat lijkt te helpen. Als het goed is komt deze week de afspraak voor een lever-biopt binnen. Zodra die gedaan is moet het op kweek. Dat zal wel een dag of 5 duren en als ze dan weten wat voor een kankercellen het zijn kunnen ze gericht gaan behandelen. Nu dus weer in de afwacht-modus...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:48

Gefeliciteerd met de prachtige veulens die afgelopen nacht geboren zijn en Polleman met je verjaardag. Balen van het ongelukje in de stal, gelukkig gaat het weer goed met je merrie :(:)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:52

Wat is hij leuk pretty! En dat uier ziet er toch echt ook serieus uit!

Zo dan schrik je wel, als je drachtige merrie ineens zelf op reis gaat :oo

Punami is het nieuwe kling? Nooit van gehoord :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:54

Polleman gefeliciteerd jij ook met jouw verjaardag natuurlijk! En hopelijk gaat het snel weer goed met jouw merrie.

Ik vermoed ook dat Halla wat opgeblazen staat van het gras en beebje daarop reageert :(:)
En wie weet maakt ze wel vaart nu!

Noisy wat jammer dat hij meer pijn heeft nu,ik hoop dat ze het hem nog comfortabel kunnen maken. :(:)

Crines misschien toch een alarm aanschaffen? Snap ik hoor,ik zou ook niet rustig zijn. Nikita staat nu met alarm op de wei en een schoonmoeder die erover pittbullt. :o

Dankje Linda! Zij is de voorlaatste,ik heb nog 1 merrie in juni te gaan (Ella). En dan nog 1 van mijn schoonouders. Maar Nikita trekt het niet meer lang,zij was tenslotte ook eerst aan de beurt. :')
ik hoop dat ze wacht tot ik thuisben of ik ben er wéér niet bij. :')

Dankje voor de complimentjes over de nieuwe aanwinst! Was hij nu maar eens een zij hé,dan mocht hij blijven. :o
Laatst bijgewerkt door pretty op 09-05-17 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:54

Noisy: Nee dat lukt helaas niet. Er is nergens internet in de buurt... :(
Camera die ik 's nachts gebruik is eigenlijk een babyfoon met videofunctie. Dus werkt via infrarood (denk ik), geen internet voor nodig dus.

pretty: ja een alarm zit ik echt over te denken, maar dan wil ik ook een camera, anders ga ik nog meer stressen als ik alarm krijg en niet kan zien wat er gebeurt...

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:58

Noisy schreef:
Dat is inderdaad een spannend avontuur geweest Daisy, gelukkig met een goede afloop. Ik vermoed dat ze misschien toch een beetje veel heeft gegeten waardoor ze wellicht een beetje opgeblazen is en daarom een beetje ongemak heeft. Het kind zal er misschien ook wel wat van merken en daarom extra actief zijn?

Kun je niet een camera op de wei zetten Crines? Ik weet dat marije dat ook heeft en daar kun je dan van buitenaf op inloggen. Voor zulke gevallen ideaal, lijkt me. Ik heb het geluk dat er altijd iemand bij ons op stal is om de boel in de gaten te houden en nu dat Joan op het laatst loopt is iedereen in opperste staat van paraatheid.

Pretty, hij is wel heul knap <3

Soezee :(:) Jij krijgt gewoon een extra knappe. Daarom duurt het zolang.

Haha, Marit, strakke punani. Als ik bij Joan de staart optil trekt ze de punani ook ineens weer strak maar zodra ze ontspannen staat is het weer model flubber :')

Woogy, het gaat... Hij heeft wel in een week tijd veel meer pijn. Eerst ging het nog met 1 paracetamol maar nu slikt hij er al 6 per dag. Inmiddels ook cbd/thc-olie gehaald en dat lijkt te helpen. Als het goed is komt deze week de afspraak voor een lever-biopt binnen. Zodra die gedaan is moet het op kweek. Dat zal wel een dag of 5 duren en als ze dan weten wat voor een kankercellen het zijn kunnen ze gericht gaan behandelen. Nu dus weer in de afwacht-modus...

Heel veel sterkte!

Gisteravond liet ze m wel echt afslappen, haha.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:04

wat een knappe veulens, was er niet nog iemand die een veulen had die zich nog niet gemeld heeft :o je moet die schoonheid niet alleen voor jezelf willen houden ;)

pretty ondanks weerom slurfje is hij wel knap hoor
en er is altijd hoop voor een merrieveulen, komt wel goed.
maar kan wel zoiets zijn met je grond hoor, je merrie's zijn duidelijk niet zuur genoeg :D vanbinnen :P

ik heb Elsa om de 2 dagen laten dekken en eigenlijk maar twee keer tijdens haar gehele hengstigheid want als bij tinniie, arany's zaad 5 dagen leeft, kunnen ze lang voortzwemmen he, en is me gelukt om een merrieveulen te krijgen terwijl de hengst nog geenenkel merrieveulen had.
Alleen Elsa wordt al drachtig van nog maar naar een hengst te kijken <<)

Alexandra lijkt ene mini harsje ja maar ph nog hoog, dus daar kunnen ze wel even meelopen

juval ook al harsjes, wat zegt de ph?

daisyjazz oh jee zeg, das echt schrikken en kan geloven dat je even moest bekomen.
Zou het niet kunnen dat het veulen extra actief is van de spanning bij mams?

crines hopelijk wacht ze nog even, maar zal vast wel

ik haal nageboorte snel weg, want inderdaad ze beginnen er instant aan te knabbelen, maar da komt hier altijd en laat hem dan ook even checken en die is gefascineerd door het veulenbrood, dus ik hou alles mooi opzij voor hem.

maritb dit kan toch echt niet zolang meer duren, uier is goed bezig

jeetje soezee

moratoetje dus ook nog niks, jij wacht ook al een tijdje toch?

spannend pretty, nu dan een merrietje? please

carmuh vind het ook tof dat je nog steeds meeleest, volgend jaar is het jouw beurt om te genieten

jenni boy die ph is wel nog vrij hoog natuurlijk maar goed in de gaten houden

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:05

Wij hebben net gisteren een nieuw camera systeem besteld. Gaat via een harde schijf met eigen beeld scherm, en je kunt ook gewoon op de telefoon kijken. Er kunnen 9 camera's op draaien. Vrijdag komen ze installeren :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:24

Fotsy, ik mag er niet aankomen dus ph testen lukt niet. Vandaag staat ze rustig te eten... inhaalslag van de afgelopen dagen toen ze nauwelijks at.