Fien ligt inmiddels al weer meer dan 3 kwartier lang uit. En ik moet zo gaan werken en er is niemand die haar in de gaten kan houden helaas. Van mij mag het nu nog wel even blijven zitten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Azara71 schreef:Ik zie dat mijn merrie eigenlijk nauwelijks over draagt ! Gezien sommigen hier die al veel langer wachten !
Nu vroeg ik mij toch af, hoe langer de dracht duurt hoe groter het veulen word ? Krijgen de dames ook meer moeite met bevallen ?
Iemand ervaring ?
Crines schreef:Azara71 schreef:Ik zie dat mijn merrie eigenlijk nauwelijks over draagt ! Gezien sommigen hier die al veel langer wachten !
Nu vroeg ik mij toch af, hoe langer de dracht duurt hoe groter het veulen word ? Krijgen de dames ook meer moeite met bevallen ?
Iemand ervaring ?
Dat zou allemaal nog mee moeten vallen. Volgens P. De Vries worden de veulens van merries die overdragen daarom niet groter, integendeel. Deze blijken meestal ietsje kleiner te zijn en hebben dus ook die tijd echt nodig om er helemaal klaar voor te zijn om geboren te worden.
Daar hoef je je dus eigenlijk geen zorgen om te maken.
Ik ben benieuwd of Azara eerst gaat. Zij is ook op 17 mei gedekt hé, net zoals Imperiosa?
Azara71 schreef:Ik zie dat mijn merrie eigenlijk nauwelijks over draagt ! Gezien sommigen hier die al veel langer wachten !
Iemand ervaring ?
Crines schreef:Ik wordt er ook echt nerveus van eigenlijk. Dag 374![]()
Ik vertrek over 3 weken naar het buitenland en ik begin echt helemaal stress te krijgen als ik zoiets hoor.
Ze MOET echt voor die tijd bevallen, anders weet ik me geen raad hoor.
Pol: Livia met haar prinsessendekentje is echt schattigIk vind je merrie ook echt heel erg mooi!
pol1 schreef:[code][/code]Azara71 schreef:Ik zie dat mijn merrie eigenlijk nauwelijks over draagt ! Gezien sommigen hier die al veel langer wachten !
Iemand ervaring ?
Mijn smid ( zeer ervaren fokker).. zegt juist van niet..Hoe langer een dracht Hoe vaker juist een kleiner veulen..Wat uiteindelijk niks zegt over de uiteindelijke stokmaat..
Maar ik ben geen kenner op dat gebied..
IDCnutellaa schreef:Hallo!!
Mijn Shetland merrietje heeft 2 weken geleden een veulen gekregen, maar.. ze geeft geen melk.. Ze heeft wel een heel groot uier maar geen spenen, waardoor het veulen heel erg hard zijn best moet doen om er ook maar een druppeltje uit te krijgen. Wij geven het veulen nu melk gemaakt van melkpoeder, maar het beste is zijn eigen moedermelk. Het is de eerste keer dat deze merrie een veulen heeft gekregen. Weet iemand misschien raad?