Whis_Serada schreef:Wat een ellende je stal zeg, en die nieuwe stal kan je heel wat van maken meid
Is helaas ook maar tijdelijk.
In de winter kom je er zonder dikke 4WD niet omhoog en is er geen stromend water.
Dus dit plekje kun je heel wat moois van maken, maar niet als je er niet bij kunt wonen.
Bijna een jaar geleden zei de moeder van deze kennis die ik daar tegenkwam dat ik eens moest vragen of we dit huisje met stal en land niet konden pachten.
Ik had dus alle plannen in mijn hoofd al uitgestippeld, droomplekje ook al is het huisje iniminie.
Alleen viel dat dus in duigen toen ik hoorde dat je er dus niet jaar rond mag wonen wegens vergunning bla bla.
Maar superfijn dat ik het nu in nood snel kan gebruiken tot ik uit de nood ben. En nog gratis ook.
Dat wordt een flinke fles Schnapps halen als bedankje (en dan kom ik er vrees ik ook niet onderuit om er eentje te drinken....yuk)
Dit zijn trouwens dezelfde mensen waar mijn man 30 jaar geleden als klein kind in de vakanties al kwamen en wij samen later ook. Ze verhuren vakantie appartementen in hun eigen boerderij en hebben een groepje koeien die zomers heerlijk op de alm vrij rond lopen.
Dat zou ook nog een mogelijkheid zijn om mijn paarden als het veulen oud genoeg is en de basis onder de knie heeft op de alm te laten lopen. Dan ben ik tot September uit de nood. Veel beter kun je het een opgroeiend veulen niet geven eigenlijk volledig in de natuur. Kilometers maken en bergkruiden eten.
Ik heb het ras ervoor.