Heel druk gehad de afgelopen dag maar wat is er weer veel bijgekomen! Hier gaat alles nog steeds rustig mevrouwtje staat lekker in de wei, zal vanmiddag weer eens wat foto's maken!
Luckystory
Geplaatst: 16-03-12 12:46
Jastiehorse, ik zou de merrie toch apart zetten. Als één van de andere merries het veulen 'steelt' en je bent er niet op tijd bij, kan het veulen sterven. Ik had deze discussie laatst ook met mijn staleigenaresse. (ik wilde graag een ander paard bij die van mij in de loopstal zetten, voor het gezelschap) Maar ze vertelde van een gemeenschappelijke kennis die bovenstaande had voorgehad. Die had meerdere dode veulens omdat telkens dezelfde merrie in de kudde (eentje die niet drachtig was) de pas geboren veulens ging stelen van de mama's.
Halleluja 372 dagen, ik zou op zijn van de stress
Proficiat Kitzbi! Wat een schatje. Nog een merrietje (Straks raken ze echt op hé... )
Ik heb de moeders met veulens gewoon in de groep. Net na de geboorte even apart, maar na een kleine week gaan ze gewoon terug naar eigen kudde. Er wordt bij ons niet "gestolen", wel passen de tantes wel eens op of helpen ze met de opvoeding. Heel nuttig in de kudde, zo hoort het naar mijn mening ook.
Maseike, wij hebben 2 jaar geleden een schijndrachtige merrie gehad, ik was er écht van overtuigd dat er eentje in zat hoor. Was niet opgevoeld, doe ik bij de mini's nooit. Buik groeide en groeide, flinke volle uier met echt dikke speentjes, ze kreeg zelfs harsjes. Ik kwam 's ochtends bij de wei en toen was ze ineens dun, ik heb me rot gezocht naar het veulen (haha... zelfs onder de trampoline gekeken waar ze vlakbij stond). Pas toen bleek dat ze schijndrachtig was geweest... ik voelde me best blonT
Ha ha ha ha ik zie je al zoeken onder de trampoline.
Monchique denkt dus dat ze drachtig is en de tiet groeit met de dag en als ik bij der lies kom dan kan ik een achterbeen in mijn nek verwachten en der speen worden nu idd groot en dik. Ik heb net gebeld na info hierover en men zei dat het wel vaker voor kwam bij oudere merrie,s die achter elkaar veulens heeft gekregen en nu leeg staan. Dus vind erg zielig dat ze nu denkt dat ze kind krijg maar er zit toch echt niks in. Men zei dat je er niks aan kan doen.................Dus vandaar mijn vraag .................
Ahh arme Mon.. Ga je in de toekomst nog wel keer een merrie kopen om mee te fokken maseike?
Mel word spannend!! Dat kan toch niet lang duren.. Maja je weet natuurlijk nooit
Christadk
Geplaatst: 16-03-12 13:34
Kate is echt een prachtig veulentje! Doet mij er ook maar zo 1 Melody dat word dus echt spannend! Muzefee sterkte met je kiespijn..zo vervelend is dat!
Marit zit vandaag op de 300 dagen Ik kan niet wachten tot die kleine er is!
Ik vind dit ook heel erg zielig voor Mon. Mon gaat mij verlaten eind april na 10 jaar en ze mag op stal zwetsloot genieten van haar vrijheid en paard wezen, maar ik weet niet of ze dit volgend jaar ook krijg een schijndracht aangezien ze dadelijk bij merrie,s en veulens staat en ook ziet. Heb zelf hier thuis over gehad om dan maar een mooie man voor Mon te zoeken want als die merrie dit dan zo graag wilt dan moet ik haar dat ook geven.
Dustinlover nee er komt geen nieuwe merrie, ik heb nu haar 4 jarige Voice zoon onder mij bibs en daar heb ik mijn handen al vol aan
Jah het is wel dubbel, kan ook best zijn dat ze er volgend jaar geen last van krijgt, omdat ze dan juist van andere veulens kan genieten, maar zeker weten doe je het toch niet. Als ze het lichamelijk aan kan en het schijnbaar zoveel goeds voor haar doet is het misschien inderdaad een idee om haar nog eens te dekken.
*duikt de medicijnkast in voor een ibuprofen, de pijn gaat niet weg...*