[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:10

hahahah die foto :') k dacht ech huh wat is dat voor rare bevalling :=

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:12

Careano, wat erg... wij hebben het hier ook gehad, een moederloos veulen.. hopelijk vinden ze snel een merrie voor het veulen..

Jufmim ook proficiat, leuk, op dezelfde dag!

Ik heb wat droogfoto's... het wordt een vosroan, kon het gisteren in het donker niet goed zien...

Afbeelding

Afbeelding

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:19

Cereano: Oh wat erg.. Heel veel sterkte met het verlies van jullie merrie en natuurlijk wel gefeliciteerd met de geboorte van het veulen. :(:)

Jufmim: Gefeliciteerd! Gaaf hoor, een grullo bijna friesje. :D

Danae: Ahh.. Wat lief, met nog van die weke kootjes. :+: Waaraan kan je zien dat hij roan is eigenlijk? Ik heb verder helemaal geen verstand ervan, maar ik zie met mijn leken ogen op deze foto 'gewoon' een vosje? Maar ik weet dus ook helemaal niet waar ik op moet letten. :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:21

_O- _O- Nou Suffie; dat kan niet lang meer duren!! :D (geweldige foto!)

*\o/* GEFELICITEERD Daena met je hengstje, Juffmin ook een hengstje (gave foto's!), Hiboune een merrie!!!!! *\o/*

|( Carearo: wat vreselijk voor je, krijg er kippevel van! Maar wat een schatje zeg! Hoop dat het goed komt met de kleine!

Draakje: Plaatje!!
PVD: goed dat je er weer bent!
TT: lekker ding die kleine van je!
(sorry voor degene die ik vergeten ben, maar is bijna niet bij te houden.)

Ik heb een nacht achter de rug met 3x alarm. Ik vond Porva gisteravond al anders en had wel een alarm verwacht (na 2 nachten niet). Ze ademde zwaar, zweete, ogen dicht van de irritatie (of pijn) in de buik. Staart slaan, banden los, onrustig.
Om half 2 het eerste alarm; ik erheen, lag ze helemaal plat met ogen dicht. Ik heel zachtjes "Porva" 2x geen reactie, toen schrok ik even en riep wat harder Porva en toen vloog ze overeind. Meteen weer onrustig met staart etc. Ze was ook nat.
Even bij de camera blijven zitten en weer op bed gegaan. 5 uur de 2e keer; ook nu lag ze weer (ze had in 9 uur tijd 12x gemest!!! kleine beetjes maar ook grote). Weer opgestaan en wederom hetzelfde verhaal. Ik durfde niet meer op bed want wist niet wat ik ervan moest denken. Dus op de bank in de zadelkamer onder een deken gaan ligegn met camera aan. Liggen en weer staan..... Om 7 uur heb ik haar op het alnd gezet, met vlecht in de staart en ze begon gelukkig een beetje te eten (hooi had ze 's nachts laten staan). Weer veel staan met draaiende (!) staart. Vanmiddag alarm omgedaan. Ik ga haar straks weer op stal zetten en dan begint het waken toch echt vanuit de zadelkamer voor me!! Kan nog even duren, maar hoe ze doet etc is absoluut niet Porva! Ze is oo zo ontzettend moe, sneu om te zien.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:29

Hiboune, ook nog proficiat, ik heb erover heen gelezen, zie ik, leuk een merrie...

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:30

_Marlijn schreef:
Danae: Ahh.. Wat lief, met nog van die weke kootjes. :+: Waaraan kan je zien dat hij roan is eigenlijk? Ik heb verder helemaal geen verstand ervan, maar ik zie met mijn leken ogen op deze foto 'gewoon' een vosje? Maar ik weet dus ook helemaal niet waar ik op moet letten. :D

Er zit wit haar doorheen.. dus het wordt geen "vol" vosje.. Moeders is ook roan, maar dan de bruine versie..

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:42

De droogfoto's

Meet Ez Aziz

Afbeelding

1e x buiten 14 uur oud

Afbeelding

Kijk zn benen!! Hoop dat het zo blijft.

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:44

Danae: Jij ook van harte, ben je ook zo blij!

leuk op dezelfde dag...Je voorspelling is uitgekomen (hengst) Alleen wel keurig op de uitgerekende datum en wat zn karakter betreft hij is errrrg eigenwijs

eliensandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:59

mooie veulens :P

eliensandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:03

gefeliciteerd met de veulens iedereen
:9

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:06

jufmim: hij is echt gaaf! Heeft ie nou een heel klein kolletje?

quintusgl: aan je verhaal op te maken zal het niet lang meer duren!

eliensandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:07

Careano...hèèl veel sterkte !!

eliensandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:10

Danae: Wat een knappert!
Jufnim: Gefeliciteerd!!

eliensandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:12

|( :P dana en jufmin proficiat
bokjes: hoe ist nu met de kleine,veel sterkte ermee
carano: veel sterkte met het verlies van je merrie.
Weet geen moeder zonder veulen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:20

jufmim schreef:
De droogfoto's

Meet Ez Aziz
Kijk zn benen!! Hoop dat het zo blijft.

Die streepjes :D , geinig hoor!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:23

Step en ras, laat me niet zo schrikken, ik zal morgen ook foto's maken, maar het uier van mijn dame is vergelijkbaar, en die moet eigenlijk nog even, alleen geen harsjes.

Wat gebruiken jullie om vieze steekvliegen van de uiers weg te houden, vliegenspray lijkt mij niet de bedoeling.

Mijn merrie eet nu een halve schep fokkerij meusli en 24/7 gras, krachtvoer wenst mevrouw eigenlijk niet meer, knoeit er meer mee en eet heel langzaam, soms niet eens op. Ook zondert ze zich af, staat te dromen en staat veel alleen.

Wieneke afgelopen woensdag
Afbeelding

en hier de linkse van de twee
Afbeelding

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:30

jaa hij heeft ook nog een kolletje ja..heeft Izza ook

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:31

gefelcititeerd met alle veulens! :D

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:56

Jufmim, danae, toptoys en Careano: wat een super lieve veulentjes weer!

Punette heeft nog steeds spierwitte melk, en ze zwaait constant met haar staart en schuurt met haar ene achterbeen tegen haar andere achterbeen. Verder is ze verschrikkelijk prikkelbaar, je hoeft maar 1 dingetje fout te doen en ze kijkt je toch eens boos aan!
Het veulen ligt een heel stuk verder naar achteren, richting uitgang. Hij ligt nu bij haar flanken.
Misschien toch een paasveulentje??

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:15

sonjim schreef:
Wat gebruiken jullie om vieze steekvliegen van de uiers weg te houden, vliegenspray lijkt mij niet de bedoeling.

Dat vroeg ik me ook af. Mijn pony wordt er ook gestoken.
Nu heb ik haar maar in de vliegenspray gezet, hopelijk werkt dat ook om ze bij het uier weg te houden.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:36

Pffff is wel veel bijlezen zo na een hele dag.
Moet er weer even inkomen hoor :D

Mijn opmerking over "er bevalt er nu 1" sloeg op de merrie die dus daadwerkelijk op dat moment bevallen was haha.
Moet weer even terugspitten wie dat was!.

Gaaf die strepen op de benen Danae!!
Heb trouwens zowieso veel mooie veulens al voorbij zien komen.

Moederloos veulen naar de centrale gegaan? Ik vind dat een heel dapper en wijs besluit! Dat is zo'n zware en bijna onmogelijke taak om een veulen met de hand groot te brengen! Zo worden ze ook socialer naar andere paarden, maar het blijft een hard iets.

Bokjes? Hoe is het met jouw veulen?

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:42

Bedankt potverdikkie, wij wisten echt ook niet wat we er mee aan moesten! Eerst dus de Moederloze Veulencentrale gebeld, maar wat een organisatie is dat zeg! Een of andere *** aan de telefoon die domme vragen stelt (zoals: welk ras is het? oh kwpn? worden die groot?) en daarna zegt dat hij een merrie voor ons heeft, maar dat is juist een merrieveulen die ook een zogende merrie zoekt. In ieder geval, daar kwam niets uit.
Nou had een vriend van ons gelezen over zo'n veulencentrale met "melkbar" en daar hebben we toen gelijk naartoe gebeld. Ben benieuwd hoe ze het daar doet! Het zou zowiezo wel erg zwaar voor ons worden om elk uur de fles te geven. Ze deed er al een uur over om de fles leeg te drinken en dan moest ze alweer een nieuwe. Daarnaast hebben wij nu allemaal al sinds gisterenochtend 7 uur niet meer geslapen en dat zou ook niet goedkomen. Daar weten ze er toch meer vanaf en we hebben er wel vertrouwen in. Nu duimen en afwachten....

Alle anderen: van harte gefeliciteerd met jullie gezonde veulens!!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:52

Heel goed besluit geweest. Ze krijgen daar een band om de hals met een zender zodat ze precies de juiste hoeveelheid melk krijgen. Ze worden daar in leeftijdsgroepen gestald, en blijven ook in die groep.
en die kleintjes hebben zo door hoe het systeem werkt hoor!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:53

Draaakje, is je merrie al bevallen?

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:55

Ja ze lieten inderdaad de band zien. Toen ze nog niet eens aan Emily hadden laten zien waar ze moest drinken had ze het al door dus dat is mooi! Ze kunnen op die computer precies zien hoeveel, hoe snel en hoeveel ze per keer drinken. En er is een maximum hoeveelheid wat ze kunnen drinken dus dat wordt ook in de gaten gehouden. Is echt een perfect systeem zo te horen!