Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:41

Ginger gaat echt mooi vooruit. Ze staat dus sinds gisteren in de veulenstal, lekker groot dus!
Kriebelen vind ze nog steeds erg lekker, maar niet langer dan twee minuten! Toen werd ze echt kwaad!
Ook aan haar buik komen mag niet echt meer en aan de binnenkant van haar achterbenen helemaaaaal niet!
Uiers vullen zich nu ook een beetje, het moet natuurlijk nog veel meer, maar het schiet mooi op!

Hier is haar achterhand ook te zien. Die is écht veranderd! Ze had een heel mooi rond achterwerk, nu is het een lelijk puntig ding. De staart lijkt er ook zo ingestoken. (uier zie je hier ook al een klein beetje)
Afbeelding

Wazige uierfoto, ik kreeg het niet beter.
Afbeelding

Hoelang denken jullie dat ze nog heeft? De DA geeft haar ongeveer 2 weken nog.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:53

JOEHOE!!!!!
mexx heeft een merrieveulen!!!(had ik ook besteld!)
helemaal bruin,geen enkele aftekening!
het stond vanochtend al droog en al lekker te drinken bij moeders!
het is een klein ding,met een pittig koppie!!
ik ga morgen foto's maken,dan zet ik ze ff hier neer!
over de naam moeten we nog even nadenken,samen met de stalhouder(tevens eigenaar va nde hangst,het veulen en een halve Mexx!)

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:54

Proficiat!!!

Morgen snel de foto's nemen!!! Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:04

hee gefeliciteerd!!!

en wel foto's laten zien!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:16

Zo...6 pagina's doorgelezen (tja...school, paard en werken kost nou eenmaal tijd Haha! ). Leuke verhalen allemaal, ennuhh.

Tyrza: Gefeliciteerd...wat een droppiej zeg!
Tinne: Schiet al lekker op hé je stal. Bedankt voor het compliment op pagina 316/317...Lee is idd een prachtige dame!!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:32

Showy´s uiertje: Knipoog
Afbeelding
Officieel moet ze nog 2 weken, maar verwacht het aankomende week al wel.
Dit is de pony die bij de uier hoort. Haha!
Afbeelding

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:43

Showy heeft er zin in ! Zie je wel jij hebt eerder een veulentje rondlopen als ik.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:03

Meavey schreef:
Showy´s uiertje: Knipoog
Afbeelding
Officieel moet ze nog 2 weken, maar verwacht het aankomende week al wel.
Dit is de pony die bij de uier hoort. Haha!
Afbeelding

Jeetje wat een buik Wow!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:05

Mexx2:gefeliciteerd!!! Go jij! Go jij!

Bella:wat een poepie.
En wat is hij donker rond de ogen.Wordt hij donker-isabel denk je?Of zijn vader en moeder beide licht?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:00

mexx2: gefeliciteerd@@ Haha! snel foto's he! Knipoog

meavey: jij hebt een hengsteje besteld? zo he, wa een hangbuik! Haha!

bella: bodo is echt een poepie zeg! Heel lief hoofdje! Kwijl

updatje vreya:

uier: meer gaan hangen en meer gaan vullen
banden: puntkont maar nog niet overal slap. Waar moet het precies slap zijn? direct naasr de vulva of de hele kont? Of rond de staart? Vreya heeft namelijk een beetje een bobbel op de kont rond de staart, beetje opgezet en slap ze is vast de staart goed aan het losmaken!

Ze trapt verder best veel naar haar buik en zwaait met haar staart. ze is er nu wel zat van geloof ik!

Ze moet officieel nog 9 dagen maar ik betwijfel of ze dat gaat halen.

foto's :

Afbeelding
aan het eind van de middag zat er een heel (piep)klein puntje aan 1 van de tepels!! Haha! Haha! Haha! moeilijk te zien op de foto, maar toch Schijnheilig
Afbeelding

buik, lijkt iets meer te hangen
Afbeelding

vulva: naar mijn idee langer dan de vorige keer, ik zag ook een beetje bloed onderaan maar dat was al snel weg Knipoog
Afbeelding

Ik hoop dat het veulen mama's hoofdje erft Haha!
Afbeelding

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:03

Ik denk niet dat Siena de volgende is hoor! Ik ga vannacht misschien niet eens waken, want we zijn nogal brak van de laatste nachten en willen wel eens goed slapen. Ze heeft verder toch nog geen tekenen, banden zijn hard, uier heeft wel witte prutjes maar niet echt overtuigend, daalt ook nog niet in, de staart kan ook niet meer ver omhoog en de vulva is gewoon dicht. Ik ga vanavond gewoon bekijken of we moeten blijven of niet. Als maar een van deze dingen veranderd, bijvoorbeeld vulva iets open, dan blijf ik meteen. Haar gedrag is er wel naar namelijk, erg onrustig.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:05

jammer sjen, weer een nachtje wachten Knipoog Maar het komt vanzelf een keer Knipoog

@ annetje: Merriebuikje! Haha! Wat een mooie kleur heeft ze trouwens! Kwijl uier begint nu ook al te komen! spannend hoor!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:08

@ Vrijalover: wow wat is ze mooi! De banden zijn bij Siena alleen slap naast haar staart, maar ook wel bovenop. Dat puntje ziet er precies zo uit zoals bij Siena, ook dat je met een microscoop erbij kan komen. Siena heeft dat ook al wel weer een week. Ze heeft nog niet veel uier he? Is bijna de eerste merrie die ik zie die ook maar een cupje B heeft Knipoog (Siena A)

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:09

Frietje moet nog 2 weekjes! Dus het aftellen kan beginnen Haha!

Uier staat er nu zo bij.... hij is iig. keihard Knipoog
Afbeelding
Afbeelding

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:14

zo die is rap gegaan yoline!! Haha! Vorige week had ze practisch nog niets!! spanned zeg! Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:16

Sjen schreef:
@ Vrijalover: wow wat is ze mooi! De banden zijn bij Siena alleen slap naast haar staart, maar ook wel bovenop. Dat puntje ziet er precies zo uit zoals bij Siena, ook dat je met een microscoop erbij kan komen. Siena heeft dat ook al wel weer een week. Ze heeft nog niet veel uier he? Is bijna de eerste merrie die ik zie die ook maar een cupje B heeft Knipoog (Siena A)

haha, een cupje A Tong uitsteken Vreya heeft nog een dikke week om tot cup D te komen Lachen Ze heeft ook slappe banden langs de staart en bovenop Haha! gaan ze gelijk op? Tong uitsteken Ik vind dat siena eerder moet, jij wacht al langer Knipoog
Laatst bijgewerkt door vrijalover op 16-04-05 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:17

Zo, Vrija iet er ook echt "klaar" uit!! Ik hoop ook dat het veulen mama's koppie krijgt!!

Mexx2, Gefeliciteerd!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:36

Joehoe, Vreya mag van mij ook snel gaan! We roepen nu al zo lang dat ik die moet zien voordat ik op vakantie ga, dat dat ook écht moet gebeuren Haha!.

Annetje, jouw merrie heeft idd een mooie kleur! En fijn dat ze nu vooruitgang boekt, zo hoort het ook Haha!.

Ik heb weer foto's! Haha! Alleen heeft het mijn digi geen goed gedaan om een paar maanden niets gedaan te hebben, die maakt nu echt wazige foto's. Jammer! Het zou toch fijn zijn als dat ding het even uit zou houden tot mijn vakantiegeld er is en ik een nieuwe kan kopen Knipoog. Maar goed, Ivanka foto's!
Afbeelding
Zie hier, we groeien ook uit in de breedte Haha!

Hihi, een lief uitpuilend buikje naar links Haha!
Afbeelding
En naar rechts Haha!
Afbeelding

En even een foto van Ivanka's uier, leeg as hell, maar dat moet ook nog op 8 maanden en een week Tong uitsteken. Maar kijk eens naar de gaatjes, waarom zit daar bij haar al van die witte puntjes? Is dat normaal? Ik kan ze er ook gewoon afpulken, maar de volgende dag zitten ze er gewoon weer...
Afbeelding

En zoals beloofd, ik zou jullie up-to-date van de stal houden.
Hier komt ie dus te staan, zo lijkt ie klein, maar is toch echt 7 x 3,5 meter Lachen!
Afbeelding
Dit staat dus gewoon in Ivanka's wei, dus dit stukje is afgezet met tijdelijk lint. En daar is Ivanka niet blij mee, die stond namelijk altijd graag bij het hek (wat je achter die betonmixer ziet Knipoog ) en tegen de varkensschuur aan. Maar ja, dat gaat nu dus even niet. Elke keer is het weer een gedoe om haar zo de wei in te krijgen dat ik eerder het lint terug heb staan, voordat zij eruit is. Clown
Fundering is ook klaar Haha!
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=PGX7CESD[/img
Volgende week gaat paps beginnen met metselen Cool !

Nu even iets heel anders. Ivanka is nu ruim 8 maanden drachtig en ik maak me echt zo druk om haar (onbewust). Hoe ik dat merk? Nou, ik heb psoriasis en dat wordt dus erger als ik stress heb of me ergens druk over maak. En wat gebeurd er dan? Dan krab ik mijn hele hoofdhuid open, normaal was het altijd maar een klein stukje, maar nu zitten er plekken verspreidt over mijn hele hoofdhuid en ook achter mijn oor heb ik het al open gekrabt. Ik heb er geen pijn aan, ook geen last van, het jeukt, maar ik heb dit al zo lang dat ik daar al aan gewend ben.
Tegenwoordig maak ik me ook nog eens zo druk dat ik écht slecht slaap. Maar komop, Ivanka is nu 8 maanden. Hoe moet dat als ze tegen het eind zit? Kunnen ze me dan wegdragen ofzo Verward ...
Ik ga vanavond zelfs niet uit (en ja, dat is bijzonder Haha!) omdat ik gewoon zo kapot ben van de gemiste uren slaap van afgelopen week...
Ben ik wat dit betreft de enige die zich zo druk maakt? *voelt zich raar Clown *

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:47

Oh, deze foto doet het niet.. Haakje vergeten Bloos .
Afbeelding

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:07

Vreya....wozes, ze is dik!!! Ze draagt wel erg mooi.

Sanne: hmm...ben je ergens bang voor? Dat het mis gaat ofzo iets? Ik zit ook wel in de stress, maar bij mij scheelt het dat het niet het eerste veulen van Lady is en dat ze bij Annemarie op stal staat, die al heel wat veulentjes gefokt heeft en heeft geboren zien worden. Ik hoop dat het een beetje afneemt en dat je lekker weer kunt slapen.
Ze wordt trouwens errug dik. Ze is echt dikker dan Lee Haha!

Net gereden. Mensen kinderen, had er eentje energie over. Stap niks aan de hand (los van heel hard knorren Clown ), ik draaf aan...mensen...knieactie onder me, niet normaal. Nagoed...beetje uit laten razen en na een kwartiertje was het tankje op aan het raken. Het valt me op dat ze nog zo werklustig is. Ze moet nog 5,5 week...maar ze wil maar lopen en al helemaal niet stil staan. Ik hoef mijn been maar aan te leggen of ze is al weg. Heeft iemand aan zo'n paard?

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:26

@Mexx2, Gefeliciteerd!! Gelukkig is alles goed gegaan!!

@Meavey, zo hee, die heeft een flinke buik!

@vrijalover, bij jou wordt het ook erg spannend!!

@Sjen, ja, het is wel vervelend dat je steeds slechte nachtrust hebt, maar je wilt natuurlijk ook heel graag bij de bevalling zijn.. Moeilijke keuze..

@Yoline, Friet haar uier groeit ook flink! Ik vind het wel grappig, bij heel veel merries wijzen de spenen naar elkaar toe. Bij Bold hangen ze netjes naar beneden en zijn ze veel kleiner. Misschien gaan ze zo naar elkaar toe staan als ze al een veulen hebben gehad? Of is dit ook Frietje haar eerste veulen?

@Tinne, Ivanka wordt ook steeds dikker!! Dat moet ook natuurlijk! Ik maak me niet heel druk over de dracht, ja in het begin of ze het wel zou worden. Ook heb ik haar drie keer laten scannen of het er nog zat, maar dat was meer voor de zekerheid. Nu Bold bijna aan het eind loopt, maak ik me eigenlijk ook helemaal niet druk, ik ben alleen maar heel erg nieuwsgierig. Het is wel zo dat ze nu in goede handen is en dat ik het niet alleen hoef te doen, ik denk dat de situatie dan anders had geweest…

Bij Bold eigenlijk geen veranderingen. Ze is rustig, haar uier groeit wel nog steeds, vanaf achter wordt het een geheel, ze heeft nog steeds kleine harsdopjes, haar melk is heel waterig. Haar banden zijn slap en ze is wat boller bij de flanken.

Hier twee foto's, had ik nog snel gemaakt dat ik weg ging, want ik was het vergeten.. Je kunt ook zien dat ze weer oedeem heeft, het was helemaal weg, maar het is nu toch weer gekomen. De uierfoto is een beetje glimmerig, want die had ik net schoongemaakt.. Vandaar dat je er ook niks aan ziet hangen.

Afbeelding

Afbeelding

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:30

WE HEBBEN MELK !!!!

Waterige melk weliswaar, maar het begint er toch echt op te lijken.
Haar (kleine) uiers zijn flink gevuld en voelen erg hard aan.
Haar vulva stond vanavond iets open en haar staart is vrij slap.
Ook zijn haar banden slapjes.

Toen ik haar uit de wei haalde (eh.. mijn vriend had haar aan het touw), was ze erg narrig. Ze beet naar haar buik, sloeg met haar staart en wilde zo snel mogelijk naar haar stal.
Ook plast ze erg vaak en kleine beetjes.

Gisternacht zijn we toch nog maar naar huis gegaan. Vannacht moeten we eerst maar weer eens kijken hoe ze erbij staat. Dekens en kussens liggen in elk geval in de auto, dus als we moeten blijven, hebben we het tenminste lekker warm Knipoog

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:56

whaaa Kitty! Veel succes Haha!
Meestal als er wordt gemeld dat er melk is in dit topic, dan is er de volgende dag ook een veulie Tong uitsteken

@ Tinne: vervelend voor je dat dat nu extra opspeelt. Ik hoop dat je je wat rustiger kunt houden de komende tijd, positief denken!
@ Vrijalover: het zou wel leuk zijn natuurlijk als de dames tegelijk gaan...een fjordje en een haffie veulentje erbij, mooie combi Haha!

Bij Siena weer niets vanavond, alleen wat wit achtige puntjes op de uier, maar zoals ik al zei zijn die gewoon heel droog en lijkt meer gewoon wat wit uitgeslagen dan dat het melk is geweest wat aan de lucht gestold is. Ik weet nog niet of ik er ga waken, dat ligt eraan of ze anders is als we straks weer gaan kijken. Haar gedrag is nu in elk geval gewoon van: honger! Dat lijkt me niet het gedrag van een merrie die op knappen staat...

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:00

Kitty, Merlilyn,Max,Sjen,Annetje succes met jullie merries. Ben benieuwd waneer die beginnen
Bella: wat een super poepie Lovers nu ik die foto’s zie wil ik dat het veulen NU DIRECT komt
Mexx2: GEFELICITEERd
Wat schattig meavy
Vrijalover: helaas ik zie kruisjes
Tinne: Zo ze is al aardig aan het groeien in de breedte!
Boldy: Ziet er goed uit echt lief buikje Lovers
Sjen: witachtig puntje heeft tigra ook op 1 uier

Tigra nog steeds niks...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:14

Ik denk ook positief, dat is het nu juist. Ik denk dat het ook allemaal meespeelt dat dit én het eerste veulen van Ivanka is bij mij én voor mij sowieso het eerste veulen. Bij de bevalling heb ik een oom die al écht veel kalveren geboren heeft zien worden en ook al vaak bij het paard wat ze vroeger hadden, hij weet precies wanneer het fout gaat. En dan heb ik ook nog eens een DA als buurman, die me ten allen tijde kan komen helpen...
Met Ivanka gaat het verder allemaal goed, dus daar maak ik me geen zorgen over. Maar toch... onbewust knaagt er iets wat ik niet thuis kan brengen Knipoog.

Boldly; Bold heeft echt een mooie bolle buik!

Ivanka heeft ook weer energie genoeg, vandaag keek ik op mijn horloge en was ik al 3 kwartier aan het rijden. Normaal stop ik al met een half uur, omdat ik dan merk dat het op begint te raken zegmaar Knipoog. Maar vandaag ging het ook niet zo goed met rijden, ze deed precies wat ik niet vroeg Clown .
Ze moest iig weer een paar keer op haar plaats gezet worden, ook al is ze drachtig: ik blijf toch haar baas. En ik houd met alles rekening, maar zij mag niet de baas gaan spelen Knipoog.