[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_lover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:15

Haha geweldig Riv!! Zoals stoffer er wel bij mag <3

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:22

Laurentii schreef:
Balou_lover, proficiat! eentje uit de boekjes :P

AnsoDM, heerlijk zo die wandeling.
Heb ik vroeger ook eens gedaan met een merrie die echt super chll was.
In het bos zelf konden we het veulen daar zelfs loslaten.

Valuna, paardje2013, Dakario, ook proficiat!

Hier weinig vooruitgang ...
De laatste is ondertussen ook veilig.

[ [url=m/GQRh9H.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yJtaOB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat zou wel de bedoeling zijn om hem eens mee te nemen op een grotere tour. waar hij dan ook lekker los kan mee volgen :).

Balou_lover: jou kleine mia is echt leuk! ik hou van kleur! :)

Riv_q Geweldig met dat schaap er bij.

nog even allemaal gefeliciteerd met de nieuwe veulens van gisteren :) dat lijstje is nu wel heel kort ineens :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:37

Wat geweldig zo'n schaap erbij. :') _O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:19

1 happy family inclusief schaap. :))

Funky vond de regen vanmorgen maar niets. Ligt nu lekker in de stal, vanavond mag hij nog een paar uur buiten spelen. En Sarona is gisteren ook tante geworden van een valk sjabrakbont hengstveulen van Leunsveld Winston jr, ze verwachten er nog eentje van een halfzus van Sarona. Haar fokker heeft meer geluk met kleur dan ik. :+

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:29

Oah zo leuk dat schaap _O-

Jacky welke bedoel je ? Het zijn alle 2 merries haha maar de kjento heeft 4 witte voetjes en de vaderland heeft 1 sokje :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:38

@ansodm: dat vind ik wel vroeg :(
Red is morgen een maand en ik denk dat ik nog een maand wacht voordat ik ga proberen weer wat te doen met de merrie mbt training .
Voor nu kan ik haar nog niet uit de stal halen zonder veulen want ze word dan hysterisch en wil ze niet de stal uit zonder veulen.
Terwijl ze op stal juist wel wat zuur kan zijn naar het veulen.
Ze staan hele dag overdag op de wei en elke doe ik ze wel uurtje in binnenbak om wat aan de hand te stappen met de merrie en veulen. Afwisselend.

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:40

Nu ik dit zo zie wil ik ook een schaap hahah, zooo lief!!

Ik heb vandaag voor het eerst weer gereden, althans gestapt en paar rondjes gedraaft. Lees nu dat jullie allemaal wat later beginnen. River is nu 4 weken en Guc zag en lichamelijk en geestelijk echt uit dat ze wat wilde doen. Ze rende nog net niet naar de bak en zo gauw het hoofdstel in was helemaal gefocust en geen hinnikje gedaan naar River. Zo braaf, echt weer even genieten.

Op jullie advies ook een skippydier gekocht maar na 1x kijken heeft ze er niks meer mee gedaan haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:29

Jacky84 schreef:
Dakario wauw, wat een boel pqard al jouw veulen, dikke benen al! Je zou niet zeggen dat ze pqs een halve dag oud is....
Je andere veulen geneest mooi, verdwijnt het gewoon vanzelf, of moet zr er nog wel aan geholpen worden door midden van operatie bijvoorbeeld?

Paatdje mooie veulens! Dat merrieveulen vind ik heel mooi!!!

Mooi plaatje RivQ met elkaar op stal!

Hier is het vandaag rotweer, ben zo klaar met die regen...... van de week hadden Cass en Jodie zelfs allebei wat snot aan de neus, was gelukkig maar 1 dag....

Voorlopig geen operatie. Wel antiobiotica en pijnstillers. Ook veel insmeren met ontstekingsremmende zalf.
Zo worden ze nog handtam!

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:45

Balou Leuke foto's.

Valuna Prachtig hoofdje krijgt ze.

Anso Zoals al eerder gezegd lijkt het me ook verstandig om nog eerst even rustig de training op te bouwen. Je paard doet het wellicht allemaal wel en dan zijn we als mens vaak geneigd om te denken: Zie je wel, gaat toch! Maar het duurt even voordat je weer op het oude niveau zit. Dus rustig aan opbouwen!

Quir Prachtig veulentje!

Dakario Gefeliciteerd (Is inderdaad al heel veel veulen!)

Paardje mooie veulens!

Riv :D <3

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:06

Whaaaah geweldig dat schaap

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:47

Iedereen gefeliciteerd met de veulens!!!! Heerlijk zo veel veulentjes!

Hier veel afwezig vanwege werk en dat gwen toch wel erg onrustig was! Ondertussen is Gwen zo ver dat we flinke hars druppels hebben en een ph van 5,5! Ik hou jullie op de hoogte en lees vanavond/ morgen helemaal bijjjj!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:48

Spannend Moosss!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:52

BL, zie je wel dat het haar meteen vergeven is dat ze je zo lang heeft laten wachten?! <3 Wat heeft ze er goed werk van gemaakt om je meisje zo af te leveren!

Piarens, die van jou ziet er ergens wat indrukwekkender uit dan die van mij, maar het is de hars die het dan doet he....

Huisje, wat enorm aandoenlijk hoe die twee naar elkaar toetrekken!

Quir, bij jou hetzelfde verhaal als bij BL! Ook lang mogen bakken, maar wat was het het waard he! Kleine knuffelaar <3

Dakario, zo dat is inderdaad een hele bonk zeg! :wow: Fijn dat de andere beetje bij beetje lijkt op te knappen!

paardje, die vaderland weet haar benen al goed te gebruiken zo te zien!

Renske, aan je update van de uier te zien laat ze het iets minder lang binnen dan een week. Als ze vorig jaar volgt dan. :j

Riv, omg wat is Stoffer toch geweldig. Kijk Quenza nou, die doet net alsof ze een tweeling in de stal heeft liggen. :')

Spannend Moos.

Even een vraag hier over de pH waarde... Hier is dus nog geen mini. :') Gisteren was de pH duidelijk rond de 6. Hij zou dus nog naar de 5,5 kunnen zakken (wat meetbaar is). Er was dan ook nog geen sprake van melk, dus dat is nog vrij logisch. Heeft iemand een idee of die pH nog enorm omhoog kan schieten als je al op de 6 zit? En of het ook nog mogelijk is dat je met een pH waarde van 6 nog een week zou moeten wachten? Ik de namiddag ga ik weer even checken, ga er namelijk niet vanuit dat die van mij overdag aanstalten gaat maken.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:16

Jacky, Ik ben ook zo klaar met het weer. Misschien goed voor de plantjes maar ik wil zon en warm weer. Ze lopen hier inmiddels het hele weiland aan gort door al die nattigheid ook.

Neonlight, typisch gebeurt altijd bij andere mensen dat geluk he haha

Ashley, ziet er relaxed uit :)

Mooss, nou klinkt alsof die snel gaat komen ja!! *\o/*

Selente, heeft ze al echt witte melk om te testen? Als dat zo is lijkt het me sterk dat hij weer enorm omhoog kan schieten maar heb het aan de andere kant hier wel eens voorbij zien komen geloof ik :o?

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:32

Mooss, spannend!! Die komt vast snel!

Selente, mij is verteld dat als de pH eenmaal omlaag gaat deze niet meer omhoog gaat. Guc had zaterdag 6 en mega onrustig maar nog geen veulen en zondag sochtends 5,5 en savonds niet echt meer meetbaar en 2 uur na de laatste keer meten zondag avond was ze er. Ik vond die strips echt super handig :)

Dankjewel Riv, zo voelde het ook echt :)

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:30

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier al onze veulens. Blij dat het dit jaar heel voorspoedig is gegaan. <3

Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe veulens

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:34

Selente mijn DA zei: Vanaf PH 6,2 dan binnen 24 uur veulen.

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:08

Niet mega duidelijk maar er zijn terug mini harsjes *\o/*
Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:12

AshleyRol schreef:

Ik heb vandaag voor het eerst weer gereden, althans gestapt en paar rondjes gedraaft. Lees nu dat jullie allemaal wat later beginnen. River is nu 4 weken en Guc zag en lichamelijk en geestelijk echt uit dat ze wat wilde doen. Ze rende nog net niet naar de bak en zo gauw het hoofdstel in was helemaal gefocust en geen hinnikje gedaan naar River. Zo braaf, echt weer even genieten.

Op jullie advies ook een skippydier gekocht maar na 1x kijken heeft ze er niks meer mee gedaan haha.
[ [url=m/UrpYHT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kuWVl2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lnDOFv.jpg]Afbeelding[/url] ]

En laat je het veulen dan alleen in de stal met iemand erbij? Krijg je je merrie makkelijk bij het veulen weg dan uit de stal?

Dat kan ik namelijk nog niet.
Is ook haar 1e veulen dus ik ga niks forceren. Ik heb het meerdere keren gedaan en maar 1/2 minuten voor de stal gezet en veulen in de stal maar ze werd steeds hysterischer en gewoon echt gevaarlijk. Dus dat ga ik nu ff weer met rust laten.
In de bak aan de hand wat stappen etc dat gaat prima

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:21

OYYO schreef:
Selente mijn DA zei: Vanaf PH 6,2 dan binnen 24 uur veulen.

Ik had toevallig nog ph strips liggen dus net even gemeten en die van mij is nu 6.5 dus zal misschien niet vanavond worden maar hopelijk wel snel dan :D

De buren kwamen al naar me toe om te vragen of ze afgelopen nacht bevallen was omdat ze zo'n harde krijs hoorde .... euhmm nee sorry ze is even boos op het buurpaard om niks :o

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:35

Ik heb vrijdag de hoefsmid gehad. Voor t eerst de baby dus. Gelijk merrie uit de stal gehaald om te bekappen. Goeie leer voor t veulen _O-

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:37

Paardje ik kan niet alles onthouden, dacht dat de bovenste hengstje was. Maar ik bedoelde je veulen met het kolletje, op de 2e foto, mooi meisje!

AshleyRol lekker dat je merrie weer aan de gang wil! Hier word ook nog niet veel met het skippydier gedaan, komt vast als ze ouder worden

Dakario fijn dat het dan nu goed lijkt te genezen!

Selente heb nig niet veek ervaring met Ph waardes, dus kan je niet helpen. Hoop voor je dat het dan snel komt, 6 is toch echt al een lage PH

Piarens hopen dat het nu snel meer harsjes worden!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:06

Help!!! Mijn paard is net gaan liggen en ik denk dat ze bijna gaat bevallen. Gelijk naar buiten gaan om te kijken of even met rust laten??

Edit: ze is net weer gaan staan maar zit druk naar de buik te happen. Ohhh ik zei nog zo tegen mijn paard dat ze moest wachten tot 11 uur totdat mijn man thuis is maar daar heeft ze geen boodschap aan natuurlijk

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:11

tamaramt schreef:
AshleyRol schreef:

[ [url=m/UrpYHT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kuWVl2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lnDOFv.jpg]Afbeelding[/url] ]

En laat je het veulen dan alleen in de stal met iemand erbij? Krijg je je merrie makkelijk bij het veulen weg dan uit de stal?

Dat kan ik namelijk nog niet.
Is ook haar 1e veulen dus ik ga niks forceren. Ik heb het meerdere keren gedaan en maar 1/2 minuten voor de stal gezet en veulen in de stal maar ze werd steeds hysterischer en gewoon echt gevaarlijk. Dus dat ga ik nu ff weer met rust laten.
In de bak aan de hand wat stappen etc dat gaat prima

Veulen laat ik inderdaad alleen in de stal. De merrie gaat makkelijk mee en dan hou ik het veulen even tegen of als ik buiten poets begeleid ik het veulen de stal in.
Het is ook Guc haar eerste veulen dus het is allemaal even aftasten maar gaat heel goed. Eerste 2x alleen was ze ook erg zenuwachtig en veel hinniken maar zocht dan steun bij mij en liep wel mee. Nu geloof ik 6e keer en sinds ik het hoofdstel in heb is ze helemaal gefocust. Veulen is op stal ook heel rustig. Uiteraard veel hinniken maar doet verder weinig gelukkig.
Als het bij jou nog niet lukt zou ik gewoon wat langer wachten en af en toe eens proberen en dan steeds iets langer weg. Komt vast goed :) ik heb mijn merrie ook al 10 jaar, dat werkt denk ik ook wel in het voordeel.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:11

Als de waterblaas er is dan kan ze niet meer stoppen. Dan kun je rustig er naar toe gaan. Geen drukte maken en niet teveel toeschouwers.

Enne PH van 6 kan heel snel omlaag gaan en beginnen.
Laatst bijgewerkt door OYYO op 22-05-21 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt