[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CharmFaith

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:45

Milka houdt ons lekker aan het lijntje nog steeds geen veulentje haha
Afbeelding

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:51

Roosje is de afgelopen dagen echt anders dan anders. Dunnere mest, wel af en toe wat steviger. Maar ze is ook erg rustig. Normaal staat ze hele dag met haar snuit aan hooinet. Ze eet echt beduidend minder. Zondert zich af (staat op andere plek dan waar ze normaal graag staat) ik voelde wel dat haar billen iets slapper worden. Ben zo bang dat er wat is. Ze eet wel maar weinig voor haar doen. Gister liet ze zelfs wat brokjes staan. Ook niks voor roos.

Wanneer zouden jullie zoiets laten checken door dierenarts? Ze is wel alert en snoepjes zijn ook in trek.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:52

Hoe is haar uier ondertussen Evalien?

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 15:00

Niks bij de uier.. Vandaar dat is dan denk wat is er dan aan de hand

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:30

Evalien: Hoeveel dagen is ze inmiddels ? Boston deed dit ook aan het einde van haar dracht. Liet ook de helft van haar hooi liggen ect.

Boston doet het geweldig met haar kind overigens. Meneer rent al lekker rond en maakt de gekste bokkensprongen. Moeders is erg bezorgd en holt er maar steeds achter aan. Ohwee als hij maar net 2 meter van haar verdwijnt. Ze gilt het dan uit naar hem. :P Zo schattig.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:34

We moeten nog wel even denk...Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:01

Evalien86 schreef:
Roosje is de afgelopen dagen echt anders dan anders. Dunnere mest, wel af en toe wat steviger. Maar ze is ook erg rustig. Normaal staat ze hele dag met haar snuit aan hooinet. Ze eet echt beduidend minder. Zondert zich af (staat op andere plek dan waar ze normaal graag staat) ik voelde wel dat haar billen iets slapper worden. Ben zo bang dat er wat is. Ze eet wel maar weinig voor haar doen. Gister liet ze zelfs wat brokjes staan. Ook niks voor roos.

Wanneer zouden jullie zoiets laten checken door dierenarts? Ze is wel alert en snoepjes zijn ook in trek.

Afzondering van een merrie einde dracht is normaal. Daar hoef je je niet echt zorgen om te maken. Normaal gedrag voor een merrie op einde dracht :) . Maria en Jenny zijn zich ook meer aan het afzonderen nu. Een merrie kan ook zonder uier gaan bevallen en die vlak voor de bevalling of tijdens de bevalling vullen (iets wat Maria hier graag doet :D ).
Mocht je het echt niet vertrouwen kun je de DA er altijd bij halen.

Kan best zijn dat het niet lang meer duurt voor de kleine komt :j .

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:09

Bedankt voor de reacties.. Ik kijk het nog even aan tot morgen. Morgen middag eventueel even da langs laten komen voor een check up..dan zit ik zelf wat lekkerder denk ik hihi.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:11

Afbeelding

Die van mij gaat de eerste dagen nog niet veulenen zo te zien. :))

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:39

Hier ook een dame die vooraf geen uier maakt...al 2j op rij dat ze niks noppes nada tekenen gaf en toch 14d te vroeg ging... daarom breng ik haar 1 maand vooraf naar de bevalstal.

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:42

Charisma schreef:
Hier ook een dame die vooraf geen uier maakt...al 2j op rij dat ze niks noppes nada tekenen gaf en toch 14d te vroeg ging... daarom breng ik haar 1 maand vooraf naar de bevalstal.

Ook geen slappe banden oid?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:53

Hoe is de temp Evalien?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:54

Natasja die moet nog wel wat voller haha. Maar pin je nooit vast aan alleen het uier hihi. Ze zijn soms stiekem die gekke merries

Evalien opzich niet vreemd hoor dat ze zich afzonderd. Hier staan ze zo ook de hele dag afgezonderd te slapen terwijl er net hooi in de bakken ligt. En het is echt een vreetkees :=

Charisma oh wel spannend dan. Snap wel dat je haar weg hebt gebracht

Charmfaith die is gewoon donkerder dan Zilver -O- Arme jij. Al kan het natuurlijk heel snel dalen! Duim dat je snel een kleine hebt hihi. Ziet er wel heel vol uit

Kayley95 ahh lieve mama <3 We willen babyspam! Hij is echt knap hoor!!

Amhorses ik denk dat ze het niet aangeeft _O- Geweldig dat ze zo fijn in haar lijf zit!

Floripori Dankje! Wat een goed idee een second opinion. Klinkt wel veel positiever !! Leuke foto met haar kind <3

Zilver vandaag een spa-dag gegeven. Daarna mochten beide dames de tuin maaien. Vonden ze niet erg :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Fayola haar zoon wordt ook heel knap <3
Jethro go Lightly
Just Wimphof x Forty x Turbomagic
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haar uier was net ineens leger -O- Wel echt hele slappe banden en haar kling ook. Melktest nog 6.5. Benieuwd of het na anderhalfuur ook weer volschiet! Mocht ik niet updaten is er ook geen verandering :P Ik blijf haar in de gaten houden omdat de rest er wel uitziet alsof het er klaar voor is. Ik pin mij niet vast aan bepaalde signalen. :j

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:15

Hier hetzelfde Kabayo. Zeker met Maria. Die kan gewoon ineens gaan. Poef. Veulen eruit. Het enige waar ik uiteindelijk echt van op aan kan gaan is kudde gedrag. Zodra dat ineens drastisch verandert weet ik dat de kleine er aan kan komen. Dus daar zit ik nu een beetje op te wachten. Verandering in kudde gedrag.
Arwen zat vandaag begin van de avond wel heel erg aan Maria te plakken. Normaal is Maria vooral aan Frodo's zijde te vinden en Arwen aan die van Asfaloth en zie Arwen zelden bij Maria staan.
Dat zijn al van die kleine verandering dat ik nog meer op scherp sta.

Er zijn zo te zien al wat dames die het spannend maken! Het is mooi weer. Dus kom maar op met die veulens :D .

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:17

Sanet schreef:
Hoe is de temp Evalien?

Dat kan ik helaas niet opnemen.. Dat laat ze niet toe. Ze voelt niet warm(bij oren en benen gevoeld) . Maar dat zegt niet genoeg natuurlijk. Net wel lekker de brokjes gegeten gelukkig

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:21

Evelien: miniem slappe banden, ze schiet echt ineens in gang...uier vol, banden heel slap, liggen, persen en voila...en dat kan echt allemaal op een uur tijd gebeuren...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:37

Jullie hebben tenminste veranderingen :')
Hier gewoon NIETS te melden :+ die sun doet gewoon niets.
Afbeelding

Haar vorige veulen had ze met 310 dagen al een uiertje en met 323 behoorlijk wat maar helaas een dood veulen. Nu dus niets!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:44

Hier bij Jade ook weer wat verder gevuld…
Afbeelding

En Redje in het ochtendzonnetje, toch mooi om te zien hoe de natuur dat regelt hè, geboren met een fluffy winterjasje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:33

Luna2006 schreef:
Jullie hebben tenminste veranderingen :')
Hier gewoon NIETS te melden :+ die sun doet gewoon niets.
[ [url=m/FfEZPJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haar vorige veulen had ze met 310 dagen al een uiertje en met 323 behoorlijk wat maar helaas een dood veulen. Nu dus niets!

Wedden dat Sun, Jenny en Maria stiekem met elkaar zitten te smoezen en met elkaar lopen af te spreken geen verandering te laten zien :D ? Zal de telefoons even afpakken. Kunnen ze niet meer met elkaar bellen om dit soort dingen te bespreken.

Charisma: Inderdaad! Het kan van niets naar ineens heel snel gaan. Al zo vaak mee gemaakt hier (melk lekken zijn ze hier al helemaal geen fan van).

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:23

kayey: gefeliciteerd!

kabayo: dat uier ziet er al gespannen uit. Succes met waken

tinnie: ook een vol uier! En schattige red.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 01:26

Tinniie. Jade maakt vooruitgang *\o/* Redje is super cute

Luna. Ze neemt haar tijd. Hopelijk nu wel een gezond veulentje

Kabayo. Heerlijk dagje zo voor de drachtige dames. Silver maakt het maar spannend. Jethro is knap!

Charisma. Dat is wel spannend zo'n merrie. Die verrast je dus echt

Natasja, dat is nog niet veel uiee

Charmfaith -O- we willen een veulentje. Maar je weet het nooit. Kan zomaar snel gaan.

Evalien. Dat kan allemaal bij de dracht horen. Als je het echt niet vertrouwd, dan bij dierenarts informeren.

Nigrante eet ook veel minder hooi als normaal. Ze begon al echt af te vallen op de bovenlijn. Ik ben nu maar extra EquiFyt gold en luzerne brok bij gaan geven. Dat eet ze wel redelijk goed als slobber. Ze heeft ook een tijdje de brokken minder vlot gegeten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:29

Waar blijft de fotospam van iedereen met een babypaard? -O-

Amhorses ze vonden het heerlijk <3 Hou ervan de paarden lekker in het gras. Kan niet wachten op het weideseizoen! Hier gaan ze vaak 1 april op het gras. Al gaat Zilver iets eerder denk ik ivm veulen.
Niks aan dat Nigrante zo afvalt. Maar herken het mindere eten wel

Jennyk bedankt!

Tinniie ziet er vol uit!! Ben heel nieuwsgierig :j
Red vind ik geweldig <3 Wat een lekker vachtje ook. Die aftekening is gewoon perfect

Luna :(:) :(:) arme jij... :( En dag 337 gewoon al. Wat zal jou geduld op zijn :=

Xyaartje ja die merries doen soms gekke dingen. Had ik met zilver haar eerste veulen. Helemaal geen tekenen. Achteraf gezien was het uier wel vol maar ik dacht echt dat die voller kon. Volgende dag een veulen in de stal. Heel vreemd _O- Daarom ga ik nu voor safe en neem ik de signalen of verandering gedrag heel serieus :+ Mooi dat jij dat kan zien in de kudde.

Ze was gister eigenlijk heel rustig. Eergisteren was ze veel onrustiger. Ook rollen toen en veel heen en weer lopen. Wel vond ik haar minder happig op het hooi en heeft ze maar weinig gedronken. Ze ging ook veel meer haar staart afhouden. Ook heeft ze heel veel kleine poepjes gedaan. Zilver heeft normaal echt hele grote mestbergen :+ Net een olifant hahaha. Maar nu dus hele kleine.
Kling en banden nogsteeds heel slap. Uier ook nog vol. (Voller dan gister ochtend. Iets leger dan 21.30) Melktest hetzelfde als gister 21.30
Op een of andere manier schiet het steeds vol tussen 6 en half 10. Gekke merrie
Dag 312 vandaag, of dag 317 als ze dragend is van de eerste dekking. Op dag 317 kreeg ze haar dochter... dus...?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze steekt mij gewoon de gek aan :=
Afbeelding
Afbeelding
Melktest gister avond
Afbeelding

Ik ben wel blij dat ie eventjes blijft zitten. Is de kans op overleven alleen maar groter. Wel zou ik het fijn vinden als mijn merrie mij niet zo in spanning laat zitten met al die tekenen

Merries veilig!
_Natasja_ - Babs - 339
Knolselder - Quinn - 339
Luna2006 - Sun - 337
Knolselder - Mona - 337
Goldenarrow - Prganza - 337
Tinniie - Jade - 329
Goldenarrow - Intissima - 327
XYaartje - Jenny - 308
Knolselder - Desi - 305
XYaartje -Maria - 304

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:58

Hoe kom je precies aan het verschil in 5 dagen dan? 317 klinkt al een stuk aannemelijker iig!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:01

Cioccolato schreef:
Hoe kom je precies aan het verschil in 5 dagen dan? 317 klinkt al een stuk aannemelijker iig!

Oeps bedoel 4. Ze is de 25e, 27e en 29e gedekt. Dus als de eerste dekking gepakt heeft is ze 4 dagen verder. Maar dat is gissen natuurlijk :=

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:04

kabayo: uier is wel strakker geworden!

Foto vanuit de huiskamer, rust uurtje

Afbeelding

Goldy ligt niet vaak meer maar houdt de wacht