[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Redd

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:01

Ja eindelijk weer! Gefeliciteerd allemaal

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:03

Gelukkig alles toch nog goed gekomen Esther. Ohh ik dacht dat dit je henkie veulen was, maar niet dus?

Afbeelding
Is. Dit. Een. Harsje? :):)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:10

Ja hoor Alexandra :D spannend!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:18

Spannend Alexandra!!

Oh Soezee wat is ze groot inderdaad! Pfoe!! Maar wel mooi! <3

Dankje meiden,misschien moet ik inderdaad maar lotto gaan spelen dan. :')

Maareh mijn teleurstelling is al verteerd,want dit is weer een hele mooie hoor. Precies onze smaak maar met slurfje aan. <3

Afbeelding

Afbeelding

Hij is zilverbruinbont. Zilvervalkbont kan ook maar ik geloof het eerste.
Hij lijkt gezond en drinkt inmiddels! We hebben hem wel even gedwangvoederd met een spuitje (fles wou hij niet) omdat ik moest gaan werken en hij niet al te snel leek met het vinden van de uier. Maar kort daarna lukte het! *\o/*

Sorry voor de onduidelijke GSM fotos. Straks tijdens lunchpauze ben ik weer weg. :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:21

Wat een leuk diertje zeg!

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:28

Gefeliciteerd Esther, soezee en Pretty!

Goed dat je erbij was soezee!

Dit is van Esther is volgens mij wel t henkie veulen hoor!

Toch jammer dat t weer een hengstje is Pretty, maar hij is wel super leuk!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:28

Hij is wel echt knap pretty! Slurfje eronder weg en perfecto!

Net even getest, maar nog steeds 8,5 dus vandaag nog niks denk ik.
Vanavond maar even fixen dat ik de webcam online krijg, dan kan mijn beste vriendin (salatiga1995 op bokt) mooi over haar waken in Canada :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:32

Gefeliciteerd alle drie. deze nacht was vrucht-baar ;)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:37

Soezee, esther en pretty gefeliciteerd met de geboren veulentjes! Wat een vruchtbare nacht zeg.

Oei, echt zware bevalling dus Soezee. Gelukkig was de veearts er snel zodat je de nodig mankracht had. Wat lijkt ze inderdaad reuzegroot.

Mooi zwartje hoor Esther. Voor zo lang te dragen is het wel een kleintje hé? Maar zoveel te beter, dan gaat de bevalling des te vlotter :) Echt een mooi schattig ding.

Pretty ah weeral een slurfje :') Hoe doet hij het toch hé jullie Cas :+ Heeft hij eigenlijk ooit al een merrietje gegeven? :o
Wel echt een mooi exemplaar inderdaad, heel mooi hoofdje ook.

Polleman amai dat moet wel schrikken zijn geweest. Hopelijk herstelt je merrie voorspoedig en blijft het kleintje mooi veilig zitten. Gelukkige verjaardag!

Spannend Alexandra!

Hier een rustige nacht. Gisteren was Esquina haar uier teruggelopen, dus ik verwachte ook helemaal niets. Wekker dus maar om het uur gezet ipv om het halfuur en dan slaap je toch ook geruster als je niets verwacht.

Zelf was ze ook heel rustig deze nacht en heeft de (itt de twee vorige nachten) ook rustig liggen slapen.
Vanmorgen was haar uier terug een pak groter en ik moest er maar aankomen en de melk spoot eruit (ik heb enkel snel ff naar kleur gekeken - was nog doorzichtig).

Misschien toch nog voor deze week :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:44

Het komt ooit Crines. :')

De melktest was 7.0 of zelfs meer bij Lisa maar dat flikt ze me elk jaar weer. Ook nooit een echt bomvolle uier. Alleen lagen er veel drollen om 20u en vond ik het al verdacht. En ze was vannacht actiever met eten dan anders. Toen ze 2 x na elkaar ging liggen wekte ik mijn man en de 3e keer perste ze hem eruit. :')
Ik mag trouwens geeneen bevalling meer doen. Manlief is al weg voor ik in mijn kleren kan springen. :+ En ik mag thuis bij de zoon blijven dan 's nachts helaas. -O-

Cas heeft wel al een dochter gegeven. Elders. :+
En dat was toch onmiskenbaar zijn veulen ook. Het scheelt aan de grond hier zeg ik u! }>

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:51

Afbeelding

Afbeelding
Ik zie HARSje!! *\o/*

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:58

Pretty jij ook gefeliciteerd met je hengstje.
Ja dit is mn Henkie veulen :D
Klein valt mee..enorme stelten eronder. T opstaan was nog een hele tour. T lijkt wel of ik zelf bevallen ben. Emotionele achtbaan tot en met. Alle stress en oververmoeidheid komt er nu uit. Gewoon staan kotsen vanochtend en door alle adrenaline nog geen oog dicht gedaan.
Ik zie duidelijk harsjes dames..gaan we een 2e vruchtbare nacht krijgen :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:59

Esther, Soezee en Pretty gefeliciteerd met deze knapperds!

Polleman, gelukkige verjaardag!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:04

Zit nu op mijn werk, camera op mijn telefoon ..... ik kan het er wel uit kijken zo langzamerhand :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:06

pretty schreef:
Het komt ooit Crines. :')

De melktest was 7.0 of zelfs meer bij Lisa maar dat flikt ze me elk jaar weer. Ook nooit een echt bomvolle uier. Alleen lagen er veel drollen om 20u en vond ik het al verdacht. En ze was vannacht actiever met eten dan anders. Toen ze 2 x na elkaar ging liggen wekte ik mijn man en de 3e keer perste ze hem eruit. :')
Ik mag trouwens geeneen bevalling meer doen. Manlief is al weg voor ik in mijn kleren kan springen. :+ En ik mag thuis bij de zoon blijven dan 's nachts helaas. -O-

Cas heeft wel al een dochter gegeven. Elders. :+
En dat was toch onmiskenbaar zijn veulen ook. Het scheelt aan de grond hier zeg ik u! }>

Haha ja hengstengrond, dat is het. Daar groeit ook alleen maar hengstengras en als je merries dat eten krijg je allen slurfjes :j :')

Ah mis je dat dan niet om bij de bevallingen te zijn? Ik zou het echt niet willen missen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:07

Ik herken t gevoel MT. Hoelang moet je merrie nog?

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:07

Gefeliciteerd allemaal met deze uiterst vruchtbare nacht !

Dan nu over naar de egopost van de dag... Want wat ik nu weer meegemaakt heb....

Ik stond vanmorgen iets voor 8 op omdat de honden zo hard een het blaffen waren. Terwijl ik me aan het aankleden was liep mijn vriend vast naar beneden om te gaan kijken. Met dat hij beneden komt roept hij naar boven; er staat iemand op het erf ! Dus hij snel naar boven wat kleren aan (hij liep nog in zijn ondergoed :') ) en op dat moment belt die man dus aan. Om een lang verhaal kort te maken: Er stonden 2 km verderop bij het voetbalveld 2 dikke zwarte pony's op een grote wei zonder omheining. Politie was er al bij geweest, maar ze vormde geen gevaar(JA SERIEUS) en hebben ze dus maar lekker laten staan. Die man had wel eens zulke pony's bij ons gezien en kwam dus ff vragen of wij er 2 miste..... Blijkbaar dus wel ! MIJN DACHTIGE MERRIE !!!!!!
Dus wij hop in de auto, hoofdstelletje mee en halstertjes met brokjes ! En jahoor daar stonden ze! Ik stapte uit de auto en ze komen kei blij naar me toelopen; echt heel onschuldig zo van ohhh daar ben je ! We waren al op ons ontbijt aan het wachten |o

Afijn ik dus op mijn merrie, en Halla mee als handpaard dat stuk terug naar huis!
Afbeelding
Afbeelding
Ja ze hebben een mooi weitje uitgekozen :+

Wat bleek nu, mijn vriend is bezig een waterleiding te leggen in de wei zodat we op alle 3 de weilanden gewoon water hebben ipv nu met emmers etc. Had hij dus een draad open gedaan die normaal altijd dicht stond. Ik gister die 2 dames op de wei... en niet aan gedacht om te controleren !!! |o |o |o |o

Afijn alles dus goed afgelopen maar toen kwam de 2e hart aanval
Ik zet Halla en Hammie op de paddock onder het nom van, jullie hebben wel even genoeg gras gehad.
Gaat Halla bijna meteen liggen en hoesten en kuchen en kreunen !
Dus ik denk omg krijgen nu ook nog meteen een veulen !?!?!
Inmiddels is ze gaan staan en denk ik dat het loos alarm is maar dat zou wel helemaal een verhaal worden!

Toen die man aan de deur kwam had mijn vriend nog gevraagd ohnee he geen veulen toch ?! Je zou het maar hebben dat zeg gewoon daar bevallen was !!!! :wow: Gelukkig is alles goed gekomen maar ik had wel een beetje last van een hardverzakking, vooral achteraf ! Zoooo dom dat dit gebeurd is! Gelukkig hebben ze maar een paar uurtjes buiten gelopen en zijn ze het grootste gedeelte van de nacht op het erf gebleven waar ze lekker mijn planten (geen giftige hoor) hebben opgesnoept ! Vandaag die 2 maar extra goed in de gate houden, de wei waar ze opstonden was gelukkkig van een bio boer dus helemaal veilig, maar je weet nooit waar ze nog meer gelopen hebben natuurlijk :n

Sorry voor mijn ego post maar ik moest het even delen !!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:10

Juval dat lijken inderdaad harsjes!

Esther :(:) Nadien ben je gesloopt hé. Hier ook niet meer geslapen door de adrenaline. En ik was al voor de zoveelste keer wakker door het alarm. :+ Nu gelukkig maar of ik had deze gewoon gemist!

Oei nee zeg wat een schrik Daisyjazz :wow: :(:) Gelukkig lijkt het goed te gaan,wat een avontuur.

Soezee ik mis dat wel ja. Maar de paardjes zijn van beiden en dan moet ik water in de wijn doen. Als er eens één overdag bevalt en mijn man niet thuis is,heb ik weer geluk. }:)
We hadden de weide nochtans gekalkt dit jaar. :=

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:13

O, harsjes, zullen er nog meer veulens gaan volgen?

Oeps Daisy, hier ooit ook merrie en veulen uit de wei gehad.. Maar nu beter hek dan toen, haha.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:18

juval schreef:
[ [url=m/1ZRTkH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/r80FMW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zie HARSje!! *\o/*

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:21

Gelukkig toch goed afgelopen Daisy!

Jenni_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:41

Goed nieuws deze morgen! Ik zit op mijn werk en mijn vriendinnetje van stal appte mij deze test en vertelde dat Loes erg onrustig is en telkens ligt! Zal het vandaag worden *\%/*

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:45

Dais, oeff...

Jenni, ik vind ph nog wel hoog maar hoeft natuurlijk niks te zeggen :')

En ik zag ergens harsjes :):)

Pretty, hij dekt in de kudde toch? Misschien is het een idee om ze uit de hand, om de dag, te gaan dekken? Wellicht helpt een andere methode iets. "Baad het niet, schaadt het niet" dat idee...
Hij is in ieder geval prachtig! En weer volledig naar smaak. Dat doet snel vergeten dat er een slurfje onder hangt :))
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 09-05-17 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:46

Ooh spannend..de vruchtbare tijden komen eraan..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:57

Linda lief dat je meedenkt. Ik dek ook heel vaak uit de hand,hij loopt nog niet in de kudde nu,pas als alle veulens er zijn weer. En dan is hij vaak al een soort van uitgedekt.
Vera heeft hij aan de hand gedekt bijvoorbeeld : hengstje (in veulenhengstigheid) en Lisa nu je het zegt inderdaad in de kudde! (ook een hengstje dus. :') )
Dit jaar geef ik appelazijn,er is 1 merrie gedekt tot nu toe. En ik weet niet of ik er nog veel ga dekken :') ,maar met deze merrie is hij wel een super combi dus haar wil ik toch herdekken denk ik!
Ja,deze is wel volledig naar onze smaak...dat scheelt wat hengstenverdriet! <3

Jenni_boy spannend hoor maar deze PH is echt nog wel hoog. Lisa beviel nu met 7.0 maar dat weet ik van haar al inmiddels dat ze niet lager gaat. Ze had trouwens wel mooie plakkerige biest vanmorgen dus dat komt dan blijkbaar toch wel goed. :D