[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:22

Mooie Combi Michelle! Welkom overigens !

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:40

Welkom Michelle :D . Gezellig dat je hier komt meepraten.

Ik heb ook nog niet nagedacht over namen. Dit doen we eigenlijk altijd pas als de veulentjes er zijn.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:20

Welkom Michelle.
Hier heb ik de planning dat de veulens van vici een Latijnse naam krijgen. Wel met Engelse stalnaam ervoor dat is niet anders. Zo heet hij voluit absolutely veni vidi vici :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:33

Ik had vorig jaar alles met een -o achter. Milo,Picasso,Ti Amo,Argento en Benito.
Vond ik van mezelf wel goed gevonden. :+

Echter ben ik door mijn O's heen,misschien nu met de i dan. :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:00

Y kun je ook wel leuke namen mee verzinnen pretty ;) ik mag er 7 volgend jaar.. ben benieuwd

Vanaf maandag hoeft spook nog maar 3 maanden.. Ben zo blij als die voorbij zijn :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:10

Hahahha ik vind 2 namen al moeilijk! Laat staan 7 stuks :=

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:18

Ik zie het wel als het er is haha. Heb er niet meer zo'n haast mee, normaal wist ik het al voordat er überhaupt een veulen in zat haha

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:23

haha Chantalll ook herkenbaar!
Vorig jaar ontstond er wel een beetje paniek, ik kon echt niets bedenken waar ik achter stond. Toen heeft Annelies (Knolselder) mij uit de brand geholpen en haar idee vond ik zoooo leuk, dat ik besloot dat het die naam werd ongeacht of het nu een merrie of hengstje zou zijn :') (alleen de roepnaam werd dan anders).
Dus daarom werd Jupi's Pimp My Ride nu Pippa in plaats van Pimmetje ;) hihi

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:27

Hahaha linda, leuk !

Meestal heb ik doorsnee namen, maar ik verander dan een letter zodat het weer uniek is *grin*

We gaan het zien begin april ...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:47

wat leuk latijnse namen, daar kan je echt heel veel mee, ik werk in het notariaat dus latijnse uitdrukkingen is heel gebruikelijk al heb ik nooit latijn gedaan :o
mijn favo Alea Iacta Est :P

namen ben ik min of meer uit met hulp van de dochter (dus disneynaam _/-\o_ ), alleen nog hengstennaam voor Flo's veulen.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:51

O hou op over namen! Ik kan gewoon echt helemaal niks bedenken voor een hengst met de M. Trouwens, even een vraagje voor de KWPN fokkers onder ons. Ik heb mijn merrie dus laten dekken door kwpn hengst Wilson, goed veulen zit erin, en nu? ik heb niks van een dekbon of iets gehad. Ik had hier al eens gelezen dat ze (de hengstenhouder)de dekking melden bij het kwpn? Merk ik daar nog iets van? en als het dan geboren is moet ik eerst lid worden van het kwpn om hem naar in te kunnen schrijven? en dan hebben ze niks meer van de merrie nodig ofzo? en ik ben niet van plan om naar een keurig te gaan, komen ze het veulen dan gewoon aan huis chippen? (zo poppen er allemaal vragen in mijn hoofd op naarmate het steeds dichterbij komt)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:03

Macho Man ! *\o/* :+

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:18

Dankjulliewel allemaal, ik fok voor de eerste keer een veulentje voor mijzelf en heb de naam al klaar staan ;) Snap dat als je vaker fokt en meerdere veulens per jaar dat dit anders word ;)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:27

Welkom Michelle! Prachtige combinatie :j

pretty schreef:
:D :D Als je al jaren fokt,word je vanzelf relaxer met die namen.
Helemaal al als het lijstje met merrieveulennamen ligt te verstoffen. :')
Ik vind dat ik maar een naam kan geven wanneer ik het veulen zie,dan pas kan ik beslissen wat bij hem past of niet.

(schrijf ik nog vanzelf "hem",valt me nu in. Gewoonte :') )

Ben ik met je eens, kan echt geen naam verzinnen zonder eerst het veulen gezien te hebben, het moet voor mijn gevoel wel passen. :D
Grieks/latijnse namen vind ik altijd erg mooi, zoals Auri, wat vrij vertaald goud betekent. En ik duik ook nog wel eens in de songteksten, zo heb ik 'just like you' aka Justy verzonnen. (uit een nummer van Krezip)
Opzich wil ik het wel graag weer redelijk simpel houden, zoals Golden Nina, wel passend bij een gold champagne. :j
Maar zal wel weer een hele klus worden :+ Misschien moet ik toch vast eens een lijstje maken, samen met lijst van Stalnamen, want ook daar ben ik nog lang niet uit.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:37

Hinte, Gipsy heeft toch al een mooi buikje! Is natuurlijk ook nog niet super ver, maar snap dat je vertrouwen een beetje weg is na Trees :(:)

Cynthia, ben het er ook mee eens, mooiere stalnaam die je nu hebt gekozen. Kort maar krachtig en dan met een mooie betekenis!

Marouschka ook een leuk kaartje. Had hem al gespot op facebook ;)

Michelle_S, welkom! Leuke combinatie en leuk om nog een AV erbij te hebben hier in het topic. Nou zijn die van mij Welsh NWR's, maar loopt ook een drachtige AV bij in de wei. Die zit op 223 dagen, dus zitten ook in de buurt van elkaar.
en ik heb ook snel zo'n leuke teller in elkaar gezet. Zou ze eigenlijk nog wel bij m'n volgtopic in willen, maar volgens mij kan je de openingspost niet meer aanpassen
Afbeelding

Helemaal niet nadenken over namen dat lukt me niet hoor. Maar kies wel pas echt als het veulen geboren is. Dan kan je toch een beetje inschatten wat er bij past.
Voor als Lies een merrieveulen krijgt, heb ik wel een grote favoriet klaar staan. Ook een afgeleide van dezelfde Welshe mythologie als Mabon (haar hengstveulen van dit jaar).
Dit jaar toevallig twee namen met een betekenis (Welsh en Jiddisch), maar in mijn lijstje staat eigenlijk van alles wat, Engelse termen, gewoon meisjes/jongensnamen, meer "exotische" talen, noem maar op. Maar er vanuit gaande dat ik nog heel wat jaren aan de letters R en M vast zit heb ik een voorraad ^_^

AnniekSlijk, wat voor soort naam zoek je? Ik heb een aardig lijstje (juist het meeste voor hengstveulens met de M :o ), dus wil best een keer voor je kijken of ik er iets voor je tussen heb staan. Maar kan dus niet garanderen dat ik die naam zelf nooit ga gebruiken :P :P

221 dagen drachtig vandaag, nog 121 dagen te gaan. Besefte me vandaag dat we dus over 3 weken onder die 100 dagen grens duiken! *\o/* *\o/*

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:38

Leuk dat je hier ook mee doet, Michelle! Ben heel benieuwd naar Jet d'r veulen. Hopelijk heeft hij/zij er geen last van ondervonden.

Namen verzinnen vind ik erg lastig. Zeker omdat het perse met een M moet beginnen :( laat ik nu net geen inspiratir voor de letter M hebben. Misschien plak ik er wel gewoon Mr. of Ms. voor :=

Tiana is dinsdag ineens begonnen met de stalmuur kaal te vreten (houten plank) :x vanavond even een plaat overheen schroeven als noodoplossing en dan verzinnen hoe we dit op de lange termijn op gaan lossen. Ze geeft toch aan dat ze niet helemaal op haar plek is op/in deze stal. Van geen stalondeugden naar een halve plank uit de muur is toch niet helemaal zoals ik het graag zie.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:43

Ik wil graag een naam die wel een beetje wat leuks betekend, t liefst wil ik ook twee namen, maar het moet beginnen met een M dus die tweede naam kan altijd nog komen. En ook gewoon iets wat lekker vlot over de tong rold. :+ (vind Mabon een leuke naam! maar wees maar niet bang dat wordt hem niet hoor:p)

Mn merrie naam heb ik al en daar ben ik echt heel blij mee, die klopt echt! nu moet het veulen er nog bij passen:P

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:47

Ik heb er niet zo heel veel staan met twee namen, maar bijvoorbeeld Mick Jagger, Mad Max, Milky Way.
En met de M kan je inderdaad bijna overal Mr., Mrs. en Miss voor zetten. Ik ken ook een fokker die dat met een lijn doet, zijn merrie's heten allemaal Miss ...

En Mabon heb ik zelf al vergeven, dus die is er nu al uit ;)

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:54

Kan ik ook een filmpje uploaden ? Het lukt me maar niet

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:55

Niet via hier volgens mij. Ik gebruik meestal gewoon Youtube daarvoor, dan kan je hem hier plaatsen.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:02

Ben benieuwd met wat je komt Aniek {:}

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:07

Eerst nog benieuwd waar Lies mee komt... (En Roos natuurlijk ook ^_^ )

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:11

Ik moest ook ff na-apen en knutselen :')

Afbeelding

Afbeelding

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:11

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:35

Welkom Michelle

Latijns Dl, lastig, hoe zoek je dat dan? ga je gewoon een Latijns woordenboek af?

Anniek, zover ik weet kan je de dekbon bij het KWPN opvragen als je niet bij het KWPN in wilt schrijven zowel dan moet je de geboorte daar melden, volgens mij moet je dan wel lid worden, maar dat weet nik niet zeker.
En ze komen aan huis chippen, maar op de site kun je alles gewoon terug vinden.

Michelle, ik fok ook voor de eerste keer, maar weet de naam echt nog niet haha.

Leuk Silvana, ik mag bij Harmony echt niet zo aan die buik zitten haha, mag er net een borstel over halen, maar dat is het :P